Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka loi jumalan?

Vierailija
04.07.2022 |

Ei ole voinut olla aina olemassa kuten jotkut väittää.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. jo useita kymmeniä tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten asumuksista on löytynyt merkkejä jumalolentojen palvonnasta joten luojat löytyvät kaukaa. Kristinusko taas on yhdistelmä useampaa eri uskontoa.

Vierailija
142/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan loi isompi jumala.

Jonka loi vielä isompi jumala.

Jonka loi vielä isompi jumala.

Jonka loi...

Älä pelleile pyhyydellä, se ei ole alkuunkaan kivaa.

Onpas heikko jumala jos pelkää pilkkaa...

Ei elämässä ole kyse heikkoudesta, vaan vahvuudesta. Jos Jumala ei kuulu elämääsi niin älä näytä heikkouttasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemassaoloon ei tarvita mitään jumalaa. Maailmankaikkeudella on tasan kaksi mahdollista alkuperää: se on joko syntynyt tyhjästä tai ikuinen, ilman alkua ja loppua. Itse kallistun jälkimmäisen puolelle, koska se on loogisempi. MUTTA... missään vaiheessa maailmankaikkeus ei kaipaa jumalaa luojakseen. Jumala ei vastaa selityksenä mihinkään oleelliseen kuin korkeintaan yksinkertaisten mielestä.

Argumentoitisi perusteella sun on parempi alkaa uskomaan Jumalaan.

- Tyhjästä ei synny mitään itsestään jos sitä itseään ei ole vielä. Ei edes vahingossa, pitkän ajankuluessa koska mitään aikaa ei ole, ei tilaa missä syntyä mitään, eikä materiaa.

- Universumi ei ole ikuinen, sen tietää jo tiede. Sitä paitsi luonnossa ei ole ikuisuutta. Se on monella tapaa epälooginen. Luonnossa ei ole epäloogisuutta.

Vierailija
144/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. jo useita kymmeniä tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten asumuksista on löytynyt merkkejä jumalolentojen palvonnasta joten luojat löytyvät kaukaa. Kristinusko taas on yhdistelmä useampaa eri uskontoa.

Hmm väärässä olet. Tämä olisi selvinnyt sinulle jo aikoja sitten jos lukisit enemmän etkä ottaisi teologian tietojasi tiktokista tai 4chanista.

Vierailija
145/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika pohdiskeleva tyyppi. Kasvoin kristillisessä perheessä, mutta aikuisiällä olen kuitenkin jo jokseenkin vieraantunut seurakuntaelämästä. Sanon kuitenkin uskovani Jumalaan edelleen.

Vaivasin päätäni aikoinaan todella paljon tuolla ajatuksella, että mistä Jumala on tullut. Mistä on tullut kaikki materia, tai se energia, joka tämän materian syntymiseen on tarvittu? En ole koskaan osannut ajatella, että se olisi vain jostain tyhjyydestä yhtäkkiä putkahtanut: valtava energiamassa, joka on aiheuttanut alkuräjähdyksen, minkä jälkeen kaikki olisi tapahtunut kuten tiede selittää. Mistä kaikki alkoi?

Ainoa selitys, jonka olen tähän päivään mennessä keksinyt on se, että jossain on sellainen todellisuus, jossa ei ole aikaa. Kun ei ole aikaa, ei ole alkua eikä loppua, vaan se todellisuus on ikuinen. Vaikeaa itsekin ymmärtää sitä, kun on koko elämänsä elänyt tässä todellisuudessa jossa aika juoksee koko ajan. Mutta näin minä sen käsitän, että Jumala on osa jotain ajatonta todellisuutta. Sieltä käsin on voitu ihan hyvin luoda tällainen ajallinen todellisuus, johon on pistetty se energia ja saatu aikaan alkuräjähdys, jossa syntyi materiaa ja lopulta ajallinen elämä. Ikuista Jumalaa ei ole kukaan luonut, vaan hän on ollut aina ja on aina oleva.

Ilman aikaa ei ole muutosta. Ilman muutosta ei voi luoda uutta.

Nimenomaan. Sen takia itsestään syntynyt universumi on naurettava ajatus. Jumala ikuisuuden tilassaan on luonut tämän meidän universumin.

Se käy järkeen koska universumin alulle laittaneen on oltava: ajaton, tilaton sekä materiaaliton. Toisinsanoen ikuinen henki. Sekä persoona, koska jonkun on täytynyt tehdä päätös, totetuttaa tämä universumi koska itseään se ei ole voinut luoda tyhjästä, ajan kanssa, sattumalta.

Vierailija
146/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen loi kaikki tarinat kaikista jumalista.

Juuri näin. Homo sapiens loi Jumalan. 

Neanderthal ihminen söi oliivipuun ja tästä Neanderthal ihmisestä tuli Jumala syötyään olivipuun joka sijaitsi pohjois-italiassa. Tämän olivipuun oliivit tirisivät oliviin teobromiinia ja tämä neanderthal ihminen söi koko oliivipuun yksin.

Minulla on niin paljon tietoa että en saa nyt niin hyvin mietittyä sitä että ketä loi Jumalan mutta olettaisin näin että Taivaan isä oli luonut tämän oliivipuun.

Neanderthal ihmiset ovat lähempänä Jumalaa kuin homo sapiensit ja tämä käy päähänsä kun mietitään mitä homo sapiensien keskiössä tehdään nyt ja mitä töitä neanderthal ihmisten keskiössä tehdään nyt.

Huom. Neanderthal ihmiset tekevät töitä, homo sapiensit ei.

Vierailija
147/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_astronauts

The origins of many religions are interpreted by von Däniken as reactions to encounters with an alien race. According to his view, humans considered the technology of the aliens to be supernatural and the aliens themselves to be gods. Von Däniken states that the oral and written traditions of most religions contain references to alien visitors in the way of descriptions of stars and vehicular objects travelling through air and space. One such is Ezekiel's revelation in the Old Testament, which Däniken interprets as a detailed description of a landing spacecraft (The Spaceships of Ezekiel).

Vierailija
148/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_astronauts

The origins of many religions are interpreted by von Däniken as reactions to encounters with an alien race. According to his view, humans considered the technology of the aliens to be supernatural and the aliens themselves to be gods. Von Däniken states that the oral and written traditions of most religions contain references to alien visitors in the way of descriptions of stars and vehicular objects travelling through air and space. One such is Ezekiel's revelation in the Old Testament, which Däniken interprets as a detailed description of a landing spacecraft (The Spaceships of Ezekiel).

Olet vähän kuin monet uskovaiset, lainataan vain versejä eikä itse osata selittää yhtään mitään. Olen itse katsonut paljon Danikenin haastatteluja ja esitelmiä. Mielenkiintoisia sekä uskon että hänellä on pieni osuus totuudesta. Mutta Danikenin ajatusmaailma vain siirtää kysymystä yhden askeleen (alienin verran) eteenpäin. 

Vierailija
149/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jumala on ollut aina olemassa. Ihminen rajallisella älyllään ei voi sitä ymmärtää, mutta Jumalalle ei mikään ole mahdollista.

Vierailija
150/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan.

Oletus on, että Jumala on aina ollut olemassa. Koska muuten on loputon kierre: kuka loi Jumalan, enkä kuka loi sen, joka loi Jumalan ja siitä eteenpäin.

Jossain on oltava alku. Kai.

Vierailija
151/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuräjähdys tapahtui 13,8 miljardia vuotta sitten. Kansantarinan mukaan meidän, ainakin minun esi-isäni eli suvussani isältä pojalle ja pojalta isälle on säilynyt sukuni ihmiskunnan tasapainoinen rikkaus DNA:ssa yli 13,8 miljardia vuotta sitten. Tämä esi-isä joka kantoi DNA:ssa tätä ihmiskunnan rikkautta niin puhui muille energiakenttien perheille Jumalasta ja Taivaan isästä ja tämä puhe teki funktionaalisen energian alkuräjähdykseen. Eli jos ennen alkuräjähdystä oli Jumala ja Taivaan isä niin Jumala ja Taivaan isä on ainakin 13,8 + 4,6 = 18,4 miljardia vuotta vanha.

Vierailija
152/171 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuräjähdys tapahtui 13,8 miljardia vuotta sitten. Kansantarinan mukaan meidän, ainakin minun esi-isäni eli suvussani isältä pojalle ja pojalta isälle on säilynyt sukuni ihmiskunnan tasapainoinen rikkaus DNA:ssa yli 13,8 miljardia vuotta sitten. Tämä esi-isä joka kantoi DNA:ssa tätä ihmiskunnan rikkautta niin puhui muille energiakenttien perheille Jumalasta ja Taivaan isästä ja tämä puhe teki funktionaalisen energian alkuräjähdykseen. Eli jos ennen alkuräjähdystä oli Jumala ja Taivaan isä niin Jumala ja Taivaan isä on ainakin 13,8 + 4,6 = 18,4 miljardia vuotta vanha.

Yli 18,4 miljardia vuotta sitten me puhuttiin niin erilaista kieltä ym. Oli vain perheitä joiden elämä perustui ihmiskunnan energialähteeseen, siis 11 eri energiakentän palvontaan kunnes lusifer lähetti pojan pillittämään ja tasapaino katosi. Me olemme nykyään kaukana tasapainosta ja toivoa meillä on tasapainoon vaikka lusiferistinen pelko yrittäisi todistaa jotain muuta medialla, mielellä ja marijuanalla jotta he voisivat tuhota violetin kruunu chakran energiakentän marijuanan rikastuttamiseen ja tuhota esi-isämme myös, Jumalan ja Taivaan isän myös.

Minulle on ihan sama jos ette tee ihmiskunnan äänestystä koska se on ihan sama mitä sanon koska ihmiset tekevät kumminkin toisin miten pitäisi.

Mutta jos te ette tee ihmiskunnan äänestystä niin meillä on ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin avain jolla on tuhoisat vaikutukset universumiimme kun koittaa aurinkomyrsky mitä maapallon magneettikenttä ei voi estää koska ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin avain on niin lojaali ja loistava että siinä on kaikille vihaajille loistetta.

Vierailija
153/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jumala on ollut aina olemassa. Ihminen rajallisella älyllään ei voi sitä ymmärtää, mutta Jumalalle ei mikään ole mahdollista.

Tarkkoittanet, että Jumalalle kaikki on mahdollista tai että  Jumalalle mikään ei ole mahdotonta?

Vierailija
154/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä, poika ja pyhä henki väitetään olevan yksi. Miksi Jumalan poika, Jeesus, kuitenkin sanoi ristillä "Jumalani, miksi minut hylkäsit"? Puhuiko Hän itselleen?

1. Hän puhui Isä-Jumalan persoonalle.  (Jeesus oli yhtä aikaa tosi Jumala ja tosi ihminen. Se ihminen hänessä koki tulleensa Jumalan hylkäämäksi.) Jeesus puhui muuallakin Isästään Jumalana.

esim

”Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."” Joh. 20:17

2. Raamatussa Isä-Jumala puhuttelee Poika-Jeesusta nimellä Jumala. Jeesus voi tehdä samoin: puhua Isä-Jumalasta Jumalana.

esim.

”Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.”  Hepr. 1:8

Vierailija
155/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus varoitti vääristä profeetoista jotka ilmestyvät hänen jälkeen ja vievät monia kadotukseen. M - hammed on juuri sellainen " profeetta"

Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).

Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.

Jeesus ei ollut profeetta, eli ihminen . Jeesus on Jumala. Kristinuskossa on yksi Jumala kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki

Tuota. Tämä on nyt saivartelua, mutta totean kuitenkin, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen.

Paavali puhuu Jeesuksesta myös ihmisenä, ei vain Jumalana.

"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."

1. Tim. 2:1

Tottakai Jeesus oli sekä ihminen että Jumala, samaan aikaan. Se on niin itsestäänselvyys että en muistanut kirjoittaa siitä erikseen. Kiitos teille jotka huomasitte tämän, niin saadan oikea viesti ateisteille ja muihin uskontoihin kuuluville!

Jeesus ei tietääkseni väittänyt olevansa Jumala, mutta saahan näitä sanoja väännellä.

Jeesus,:

- joka on nähnyt minut on nähnyt Isän.

- etkö usko että minä olen Isässä ja Isä minussa

- jos tunnette minua, opitte tuntemaan myös minun isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.

No hyi. Eikös se Raamattukin tuomitse homostelun? Ja sukurutsaa siihen päälle!

Kyse ei ollut yhdynnästä. Kumpaakaan: sen koommin Isä-Jumalaa kuin Poika-Jeesus-Jumalaakaan ei ole luotu. He ovat aina olleet olemassa.

Vierailija
156/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa jumalista on Jumalan luomia enkeli- yms. olentoja, jotka ovat sitten langenneet ja muuttuneet saastaisiksi henkiolennoiksi.

Osa jumalista on ihmisten itsensä rakentamia. Ne voivat olla fyysisiä objekteja, kuten kivi- tai puujumalia. ks esim. 5. Moos.  4: 28

"Siellä te joudutte palvelemaan jumalia, jotka ovat ihmiskätten työtä, puuta ja kiveä, jotka eivät maista eivätkä haista, eivät näe eivätkä kuule"

Tai sitten abstrakteja asioita, kuten  maine ja kunnia, joista voi tulla ihmiselle palvonnan kohteita eli eräänlaisia epäjumalia.

Vierailija
157/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen loi jumalan/jumalat.

Vierailija
158/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että olemme avaruusolioiden koeplanetta. Jumalamme ovat siis avaruusolentoja.

Vierailija
159/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grimmin veljekset

Vierailija
160/171 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hindut tms.