Kuka loi jumalan?
Ei ole voinut olla aina olemassa kuten jotkut väittää.
Kommentit (171)
Jos Jumala on ollut olemassa ikuisesti, niin miksi hän loi maailmankaikkeuden rajallinen määrä aikaa sitten? Miksei hän luonut sitä jo ikuisuus sitten?
I.E. De Facto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan loi isompi jumala.
Jonka loi vielä isompi jumala.
Jonka loi vielä isompi jumala.
Jonka loi...
Älä pelleile pyhyydellä, se ei ole alkuunkaan kivaa.
Onpas heikko jumala jos pelkää pilkkaa...
Jumala kirjoitetaan isolla. Ite oot.
Kun jumalaan ei usko, niin se kirjoitetaan pienellä. Sen takia myös, kun se ärsyttää teitä.
-eriSe näyttää niin sivistymättömältä. On, katsos, uskontoja, joissa jumala kuuluukin kirjoittaa pienellä, ja uskontoja, joissa Jumala kirjoitetaan isolla. Jos ei tätä tiedä tai että mistä uskonnoista puhuttaessa toimitaan mitenkin, on yksinkertaisesti juntti.
Miten vain. Ei kiinnosta minua, ja kieltäydyn kirjoittamasta jumalaa isolla J kirjaimella.
Olen maestro ja Jumalan ja Taivaan isän poika. Jumala ja Taivaan isä on sanonut minulle että sinä maestro olet meidän ainoa poika jolla on oikeus kirjoittaa jumala pienellä alkukirjaimella väärin uskovia kohtaan jotka eivät fiilistele elämää Taivaan isälle niin paljon kuin sielusietää.
Elikkäs älä auo päätä minulle. Sitäpaitsi matkit minun kirjoittamia väitteitä joita olen kirjoittanut muutaman vuoden sisällä väärin uskovia kohtaan pienellä kirjaimella.
Olen maestro, jos sanot maestro niin olet kirottu!
😂
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala on ollut olemassa ikuisesti, niin miksi hän loi maailmankaikkeuden rajallinen määrä aikaa sitten? Miksei hän luonut sitä jo ikuisuus sitten?
En tiedä mutta minua kiinostaa.
Tuli mieleen mie ääh... maksusta valaisen! 👍👌🐘🦖
Bring it here! 🐟👌the big "fish".
Vierailija kirjoitti:
Jumalia on todennäköisesti ollut olemassa jo ennen nykyihmistä. Neandertalin ihmisten hautauskäytännöt antavat viitettä siihen suuntaan.
Tosi vaikea sanoa mikä oli ensimmäinen eläin maapallolla, joka loi jumalan. Se voi olla jokin suuriaivoinen merinisäkäs jo kauan ennen ihmisten ilmaantumista, mutta tietoa ei ole.
Minä tiedän mutta en voi kertoa. Tiedän tarkkaan ihmiskunnan historiaa näennällisesti tässä asiassa. Mutta, kuitenkin minä sanon näin koska rakastan hevosia ja matkin teidän kalevalamaista voimaannuttamista siten että hevonen! 🤗🤌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus varoitti vääristä profeetoista jotka ilmestyvät hänen jälkeen ja vievät monia kadotukseen. M - hammed on juuri sellainen " profeetta"
Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.
Jeesus ei ollut profeetta, eli ihminen . Jeesus on Jumala. Kristinuskossa on yksi Jumala kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki
Tuota. Tämä on nyt saivartelua, mutta totean kuitenkin, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen.
Paavali puhuu Jeesuksesta myös ihmisenä, ei vain Jumalana.
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."
1. Tim. 2:1
Tottakai Jeesus oli sekä ihminen että Jumala, samaan aikaan. Se on niin itsestäänselvyys että en muistanut kirjoittaa siitä erikseen. Kiitos teille jotka huomasitte tämän, niin saadan oikea viesti ateisteille ja muihin uskontoihin kuuluville!
Jeesus ei tietääkseni väittänyt olevansa Jumala, mutta saahan näitä sanoja väännellä.
Jeesus,:
- joka on nähnyt minut on nähnyt Isän.
- etkö usko että minä olen Isässä ja Isä minussa
- jos tunnette minua, opitte tuntemaan myös minun isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.
Joko on Jumala tai sitten on materialismi, eli ajatukset. Mutta ajatuksetkaan ei ole ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin Raamaattu opettaa että Jumala= Isä, Poika, Pyhä Henki on aina ollut olemassa. Uskon Raamatun Sanaan.
Missä kohdassa Raamattua sanotaan, että Jumala = Isä, Poika ja Pyhä Henki?
Esim Johanneksen evankeliumi 1: Alussa oli Sana ( Jeesus) ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla, mikään mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.Jo vanhassa testamentissa viitataan Jeesukseen käyttämällä Sana nimitystä. Jeesuksen tuleminen maailmaan kerrottiin jo läpi vanhan testamentin, nimittäin.
Entäs se Pyhä Henki?
Jeesus sanoi ennen taivaaseen nousemista että hän lähettää Pyhän Hengen opetuslapsille. Kun täyttyivät Pyhällä Hengellä, pystyivät ne parantamaan sairaita, halvaantuneia ym. Pyhän Hengen kautta Jumala on läsnä uskovaisen elämässä. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan, hän täyttyy Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki opastaa uskovaista, synnyttää hyviä tekoja, rakkautta , uskon vahvistumista , Raamatun ymmärtämistä jne. Neitsyt Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen kautta. Jeesuksen haudan kivi siirtyi Pyhän Hengen voimsta. Tässä muutamia " esimerkkejä".
Joista yksikään ei suoraan osoita, että Pyhä Henki olisi yksi Jumalan olomuoto. Ennemminkin Jumalan "työrukkanen", välikappale ihmisen ja Jumalan välillä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
matt. 28:19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus varoitti vääristä profeetoista jotka ilmestyvät hänen jälkeen ja vievät monia kadotukseen. M - hammed on juuri sellainen " profeetta"
Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.
Jeesus ei ollut profeetta, eli ihminen . Jeesus on Jumala. Kristinuskossa on yksi Jumala kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki
Tuota. Tämä on nyt saivartelua, mutta totean kuitenkin, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen.
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."
Tottakai Jeesus oli sekä ihminen että Jumala, samaan aikaan. Se on niin itsestäänselvyys että en muistanut kirjoittaa siitä erikseen. Kiitos teille jotka huomasitte tämän, niin saadan oikea viesti ateisteille ja muihin uskontoihin kuuluville!
Jeesus ei tietääkseni väittänyt olevansa Jumala, mutta saahan näitä sanoja väännellä.
Jeesus,:
- jos tunnette minua, opitte tuntemaan myös minun isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.
Lisään tähän vielä
Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2. Piet. 1:1). Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala.
Ilmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38). Hän ei koskaan nuhtele ihmisiä, jotka palvovat häntä. Jos Jeesus ei olisi Jumala, hän olisi kieltänyt ihmisiä palvomasta häntä, aivan kuten Ilmestyskirjan enkeli teki. Raamatusta löytyy paljon muitakin jakeita ja kohtia, jotka puhuvat Jeesuksen jumaluuden puolesta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus,:
- jos tunnette minua, opitte tuntemaan myös minun isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.Lisään tähän vielä
Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2. Piet. 1:1). Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala.
Ilmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38). Hän ei koskaan nuhtele ihmisiä, jotka palvovat häntä. Jos Jeesus ei olisi Jumala, hän olisi kieltänyt ihmisiä palvomasta häntä, aivan kuten Ilmestyskirjan enkeli teki. Raamatusta löytyy paljon muitakin jakeita ja kohtia, jotka puhuvat Jeesuksen jumaluuden puolesta.
- eri
Kiitos Teille, rakkaat uskon veljet/sisaret että täydennätte tekstejäni. Olen itse vähän " huonossa paikassa" juuri nyt, en voi kuiteinkaan jättää tätä keskustelua, hassua kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Joko on Jumala tai sitten on materialismi, eli ajatukset. Mutta ajatuksetkaan ei ole ihminen.
Mutta mikä jumala?
Kaikki uskonnot on keksittyjä. Ihmisellä on kova tarve uskoa jhk, itseään suurempaan.
Oma poika ykkösluokan jlk sanoi, ettei halua enää käydä uskontotunneilla koska ne on keksittyjä tarinoita. Fiksu poika!
Isä, poika ja pyhä henki väitetään olevan yksi. Miksi Jumalan poika, Jeesus, kuitenkin sanoi ristillä "Jumalani, miksi minut hylkäsit"? Puhuiko Hän itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus,:
No hyi. Eikös se Raamattukin tuomitse homostelun? Ja sukurutsaa siihen päälle!
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sen tietää monesko maailmankaikkeus tämä on? Jumala rakentaa ja purkaa niitä niin kuin lapsi Lego-maailmojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisteja sitten saa pilkata? Minusta Jumala sanoo, että lähimmäistä pitäisi aina rakastaa.
Ateistit sortuvat ihmisviisauteen (jumalallisen sijaan). Raamattu varoittaa sellaista. Raamatussa(kin) sellaista ihmisviisauteen sortumista pidetään säälittävänä ja naurettavankin. Ks esim sananlaskut.
Raamatun sanoma lyhykäisyydessään:
"Kaikki mitä tässä kirjassa sanotaan on Jumalan sanaa ja täyttä totta, koska niin sanotaan tässä kirjassa, joka on Jumalan sanaa ja täyttä totta. Ja kaikki, jotka puhuvat Jumalan sanaa vastaan, ovat väärässä, koska Raamattu sanoo heidän olevan väärässä, ja Raamattu on Jumalan sanaa ja täyttä totta."
Noin! Nyt on kaikki sataprosenttisen aukottomasti todistettu!
Vierailija kirjoitti:
Olen aika pohdiskeleva tyyppi. Kasvoin kristillisessä perheessä, mutta aikuisiällä olen kuitenkin jo jokseenkin vieraantunut seurakuntaelämästä. Sanon kuitenkin uskovani Jumalaan edelleen.
Vaivasin päätäni aikoinaan todella paljon tuolla ajatuksella, että mistä Jumala on tullut. Mistä on tullut kaikki materia, tai se energia, joka tämän materian syntymiseen on tarvittu? En ole koskaan osannut ajatella, että se olisi vain jostain tyhjyydestä yhtäkkiä putkahtanut: valtava energiamassa, joka on aiheuttanut alkuräjähdyksen, minkä jälkeen kaikki olisi tapahtunut kuten tiede selittää. Mistä kaikki alkoi?
Ainoa selitys, jonka olen tähän päivään mennessä keksinyt on se, että jossain on sellainen todellisuus, jossa ei ole aikaa. Kun ei ole aikaa, ei ole alkua eikä loppua, vaan se todellisuus on ikuinen. Vaikeaa itsekin ymmärtää sitä, kun on koko elämänsä elänyt tässä todellisuudessa jossa aika juoksee koko ajan. Mutta näin minä sen käsitän, että Jumala on osa jotain ajatonta todellisuutta. Sieltä käsin on voitu ihan hyvin luoda tällainen ajallinen todellisuus, johon on pistetty se energia ja saatu aikaan alkuräjähdys, jossa syntyi materiaa ja lopulta ajallinen elämä. Ikuista Jumalaa ei ole kukaan luonut, vaan hän on ollut aina ja on aina oleva.
Ilman aikaa ei ole muutosta. Ilman muutosta ei voi luoda uutta.
Olemassaoloon ei tarvita mitään jumalaa. Maailmankaikkeudella on tasan kaksi mahdollista alkuperää: se on joko syntynyt tyhjästä tai ikuinen, ilman alkua ja loppua. Itse kallistun jälkimmäisen puolelle, koska se on loogisempi. MUTTA... missään vaiheessa maailmankaikkeus ei kaipaa jumalaa luojakseen. Jumala ei vastaa selityksenä mihinkään oleelliseen kuin korkeintaan yksinkertaisten mielestä.
Jumalan konseptin keksi lammapaimen nimeltä Talion 1500 vuotta sitten. Porukalla kehittivät sitten tarinaa laajemmaksi, jeesukset ja muut.
Kyllä pitää olla ongelmia jos kaikki pitää järjellä selittää, eikö uskooa riitä sinapinsiemenen vertaa. ei ihmisen järki riitä kaikkea ymmärtämään
Pitää lisätä että tässä palstassa. Tuo "väite" löytyi googlettamalla, nuo pienet kirjaimet, tämä De Facto.