Huijaus puheluko Senegalista?
Onko kukaan saanut huijaus / häiriö puheluita +221302657453 nrosta? Maakoodi +221 on kyllä Senegalin, mutta minä en tunne sieltä ketään. Numeronikin on salainen. En tietenkään vastannut. Mitä tapahtuisi, jos vanhingossa en näe soittajan numeroa ja vastaisin puheluun? Tietääkö kukaan moisesta touhusta jotain?
Kommentit (60)
Näitä oli joskus aiemminkin paljon liikkeellä. Mulla luuri kertoi, että tulee Senegalista, joten helppoa oli olla vastaamatta.
Eihän +212 nroon vahingossa vastaaminen, pääse puhelimen tietoihin tai sisältöön käsiksi?
Sain Senegalin maakoodilla olevan soiton eri numerosta. Muutaman kerran soi ja loppui. Ei minullakaan ole tuttuja Senegalissa. Mies vastasi joskus näihin Intiasta tuleviin tietokoneenhuoltohuijauksiin. Hetken kuunteli ja löi luurin korvaan. Itse vastasin suomalaisesta numerosta tulleeseen puheluun, jossa intialaisaksentinen mies ehti ilahtuneesti sanoa "Hello" ennen kuin puhelu katkesi. Mitään ei tapahtunut, vaikka vastasimme vahingossa noihin puheluihin.
Kannattaako tuota tosiaan pohtia?? Miksi ihmeessä??
Laitoin eston nrolle ja poistin sen heti. Toimiiko esto vaikka nroa ei ole tallennettu puhelimeen?
Senegalista ei tule huijauspuheluita.
Senegalilaiset ja muut afrikkalaiset tunnetaan korkeasta moraalista ja ehdottomasta rehellisyydestä.
Minullekin tuli puolisen tuntia sitten puhelu Senegalin suuntanumerosta. Soi pari kertaa ja loppui.
Itselläni ei ole sytä vastata puhelut joiden numeroa en ole tallentanut nimellä puhelimen.En myöskään avaa viestejä en sähköposteja tuntemattomilta ihmisiltä.
Tärkeintä on ettei soita takaisin noihin numeroihin, ei ole useinkaan mitenkään halpaa ja aina turha kuluerä.
Sinua on varmaan tavoitellut joku lakimies, joka kertoisi, että rikas tuntematon kaukainen sukulaisesi kuoli ja koska olet sukututkimustietojen nojalla hänen ainoa sukulainen, niin hän halusi antaa koko omaisuutensa sinulle. Mutta maan käytäntöjen vuoksi, sinun pitäisi maksaa tietty summa rahaa, jotta prosessi voitaisiin saada alkuun.
Emma K. kirjoitti:
Senegalista ei tule huijauspuheluita.
Senegalilaiset ja muut afrikkalaiset tunnetaan korkeasta moraalista ja ehdottomasta rehellisyydestä.
Näin on. Trust me bro! Myös slaavit ja häslämit ovat varsin luotettavia.
Kiitos kommenteista. En itse myös avaa viestejä tai vastaa minulle tuntemattomiin nroihin. Mutta joskus voi käydä vahinko ja siksi tiedustelin millaista vahinkoa voisi esim. oman puhelimen sisällölle voisi käydä? Näistä puhelinkaappauksista ja huijausviesteistä, on ollut kova kuhina mediassa viime aikoina! ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän +212 nroon vahingossa vastaaminen, pääse puhelimen tietoihin tai sisältöön käsiksi?
Sorry siis +221 alkuisiin nroihin??
Äsken tuli lyhyt soitto Senegalista no:sta +221 30994.... Ei ole tarvetta vastata näihin huuhaa puheluihin, saati soittaa takaisin!
No jos vahingossa vastaisit tapahtuisi se, että huomaisit puhelun olevan huijaus ja lopettaisit puhelun. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole sytä vastata puhelut joiden numeroa en ole tallentanut nimellä puhelimen.En myöskään avaa viestejä en sähköposteja tuntemattomilta ihmisiltä.
Et ilmeisesti ole töissä tai työhösi ei kuulu sähköpostin käsittelyä tai puhelimeen vastaamista.
Vierailija kirjoitti:
Hätävarjelunliioittelua. Siitä ei mitään tapahdu, jos vain vastaat puhelimeen tai avaat sähköpostin. Vasta sitten, jos rupeat jakelemaan tietojasi puhelimessa ties kenelle tai avaamaan epämääräisten sähköpostien liitteitä, olet voit olla pulassa.
Vastasin äsken senegalista tulleeseen puheluun.
Siellä oli joku ihana, paikallinen mies. Juttelimme varmaankin pari tuntia.
Olen aivan rakastunut ja suunnittelemme, että mies tulisi suomeen tapaamaan minua.
Lähetin jo rahaa lentolippuja varten.
Rakkaus on niin ihanaa.
Itse sain puhelun Ugandasta. Älkää vastatko, älkää soittako takaisin, älkään tekstatko, poistakaa vain numero.
No jos tuollaiseen vastaa niin huijari/häirikkö saa tiedon että numero on käytössä, puheluun vastaaminen lienee maksutonta ellei omaa puhelinta ole siirtänyt alueelle jossa vastaaminen maksaa kyseisellä liittymällä.