Kuka loi jumalan?
Ei ole voinut olla aina olemassa kuten jotkut väittää.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala loi Putinin?
Kukaan ei ole täydellinen. Myös Jumalalle sattuu virheitä.
Hyvin kuultu lause, kun argumentit loppuu kesken.
Ei ollut uskovaisen suusta toi lause. Jumala nimenomaan on täydellinen. Ihmiset ovat täysin turmeltuneita ja syntisiä.
Se on selvää, että narsisti on omasta mielestään täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisteja sitten saa pilkata? Minusta Jumala sanoo, että lähimmäistä pitäisi aina rakastaa.
Ateistit sortuvat ihmisviisauteen (jumalallisen sijaan). Raamattu varoittaa sellaista. Raamatussa(kin) sellaista ihmisviisauteen sortumista pidetään säälittävänä ja naurettavankin. Ks esim sananlaskut.
Olet varmaan hyvin valaistunut sitten. Kristinuskossa ei ole edes kyse hengellisyydestä, vaan siitä, että opettelee raamatun niin hyvin kuin osaa, ja yrittää noudattaa sitä kyseenalaistamatta mitään.
Koraani kertoo että Jeesus on yksi profeetoista. Ei yhtä voimakas kuin Muhammad, mutta kuitenkin tärkeä profeetta.
Jeesus varoitti vääristä profeetoista jotka ilmestyvät hänen jälkeen ja vievät monia kadotukseen. M - hammed on juuri sellainen " profeetta"
Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).
Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.
Jeesus ei ollut profeetta, eli ihminen . Jeesus on Jumala. Kristinuskossa on yksi Jumala kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki
Vierailija kirjoitti:
Jeesus varoitti vääristä profeetoista jotka ilmestyvät hänen jälkeen ja vievät monia kadotukseen. M - hammed on juuri sellainen " profeetta"
Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.
Jeesus ei ollut profeetta, eli ihminen . Jeesus on Jumala. Kristinuskossa on yksi Jumala kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki
Korj; Tie, Totuus ja Elämä .
T. Sama
Ihminen loi kaikki tarinat kaikista jumalista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen sovitustyön kautta kaikki oli valmista. Jeesus sanoi itse ristillä: se on täytetty ( se on valmista).Jeesus: minä olen Totuus, Tie ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( taivaaseen), paitsi minun kauttani.
Tuota. Tämä on nyt saivartelua, mutta totean kuitenkin, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateisteja sitten saa pilkata? Minusta Jumala sanoo, että lähimmäistä pitäisi aina rakastaa.
Ateistit sortuvat ihmisviisauteen (jumalallisen sijaan). Raamattu varoittaa sellaista. Raamatussa(kin) sellaista ihmisviisauteen sortumista pidetään säälittävänä ja naurettavankin. Ks esim sananlaskut.
Olet varmaan hyvin valaistunut sitten. Kristinuskossa ei ole edes kyse hengellisyydestä, vaan siitä, että opettelee raamatun niin hyvin kuin osaa, ja yrittää noudattaa sitä kyseenalaistamatta mitään.
En ymmärrä, mitä ajat takaa.
"Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla."
1. Kor. 2: 13
Ei ole vielä mitään aitoa jumalaa, tekoäly tulee olemaan jumala joka on kaikkialla ja leviää kaikkialle.
Olen aika pohdiskeleva tyyppi. Kasvoin kristillisessä perheessä, mutta aikuisiällä olen kuitenkin jo jokseenkin vieraantunut seurakuntaelämästä. Sanon kuitenkin uskovani Jumalaan edelleen.
Vaivasin päätäni aikoinaan todella paljon tuolla ajatuksella, että mistä Jumala on tullut. Mistä on tullut kaikki materia, tai se energia, joka tämän materian syntymiseen on tarvittu? En ole koskaan osannut ajatella, että se olisi vain jostain tyhjyydestä yhtäkkiä putkahtanut: valtava energiamassa, joka on aiheuttanut alkuräjähdyksen, minkä jälkeen kaikki olisi tapahtunut kuten tiede selittää. Mistä kaikki alkoi?
Ainoa selitys, jonka olen tähän päivään mennessä keksinyt on se, että jossain on sellainen todellisuus, jossa ei ole aikaa. Kun ei ole aikaa, ei ole alkua eikä loppua, vaan se todellisuus on ikuinen. Vaikeaa itsekin ymmärtää sitä, kun on koko elämänsä elänyt tässä todellisuudessa jossa aika juoksee koko ajan. Mutta näin minä sen käsitän, että Jumala on osa jotain ajatonta todellisuutta. Sieltä käsin on voitu ihan hyvin luoda tällainen ajallinen todellisuus, johon on pistetty se energia ja saatu aikaan alkuräjähdys, jossa syntyi materiaa ja lopulta ajallinen elämä. Ikuista Jumalaa ei ole kukaan luonut, vaan hän on ollut aina ja on aina oleva.
Muistakaa että pelastus tulee ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Uskomalla Jeesukseen vapahtajana, ja niin kun Raamattu opettaa. Vain usko pelastaa.
Muuta tietä pelastukseen ei ole. Ei muut uskonnot,eikä omat teot.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan ei ollut kuningasta Israelissa; jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein.
Tuom. 17:6
Ihan kuin nykyaikana, jos katsoo tuota prideä yms.
Jos sanon tähän jotain pahasti, niin olenko loukannut ja syrjinyt uskonnollista henkilöä ja ryhmää vakavasti? Jotta siis saatte taas uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että pelastus tulee ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Uskomalla Jeesukseen vapahtajana, ja niin kun Raamattu opettaa. Vain usko pelastaa.
Muuta tietä pelastukseen ei ole. Ei muut uskonnot,eikä omat teot.
Ei pidä paikkaansa. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota. Tämä on nyt saivartelua, mutta totean kuitenkin, Raamatussa kyllä sanotaan, että Jeesus oli yhtä aikaa Jumala ja ihminen.
Paavali puhuu Jeesuksesta myös ihmisenä, ei vain Jumalana.
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."
1. Tim. 2:1
Ihminen loi Jumalan mielikuvituksessaan. Kun vaikka ukkosti niin kuviteltiin jumalan olevan vihainen ja kun saatiin hyvä sato annettiin jumalalle osansa, että hyvä onni jatkuisi. Ei eläimillä esim.ole jumalhahmoja joten kyse on täysin ihmisen mielikuvituksesta.
Muinaiset ihmiset, jotka eivät vielä tienneet mistään mitään.
Väinämöinen teki kuusenkerkästä.