Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laila Kinnunen oli loistava, mutta eivätkö olleetkin aika lapsellisia laulut tuohon aikaan?

Vierailija
04.07.2022 |

Vähän kuin lastenlauluja.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli laulujen sanoissa enemmän symboliikkaa. "Pieni kukkanen" ei ole lapsellinen laulu. Se kuvaa ihmisen toivetta kokea rakkautta kylmissä ja karuissa olosuhteissa.

Myöhemmin vastaava sisältö on laulussa "Anna mulle tähtitaivas". Anna edes vähän rakkautta tähän yksinäiseen sydämeen.

Vierailija
162/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton sukupolven aikuiset, eli suuret ikäluokat, on myös vielä melko lapsellisia ajatusmaailmaltaan välillä. Siitä seuraavat noin 10v nuoremmat, alkaa olla vähän tolkum

---

Olen kokonaan eri mieltä. Raja fiksuuden välillä menee mielestäni 40 - luvulla. Vanhemmista ikäpolvista viimeinen fiksu sukupolvi syntyi 40 - luvulla.

50 - luvulla ei syntynyt enää juurikaan legendaarisia ihmisiä. 60 - luvulla ja sen jälkeen ei ole syntynyt yhtään ainoaa mielenkiintoista ihmistä.

50 - luvulta tänne saakka ihmisten moraalinen taso romahti ja nimenomaan lapsellisuus ja kypsymättömyys saivat vallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut täysin uskomaton määrä lahjakkaita ihmisiä jo pelkästään musiikin saralla, sekä viihde - että klassisella puolella.

Ikinä ennen 80 - lukua ei päästetty heikkoa ainesta levyttämään. Nykyään suurin osa on heikkoa ainesta, lapsellisia ja lahjattomia kitisijöitä. Aikuisia lapsia jotka ovat jääneet myös ajatusmaailmaltaan jumiin teini - ikäänsä.

Ehkä joku nykyinen aikuinen 20 -70 - vuotias teinix kokee korkeamman moraalin ihmiset "lapsellisiksi" , vaikka korkean moraalin omaavat ovat juuri niitä oikeasti aikuisia.

Vierailija
164/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisen musiikin korkea taso on säilynyt Suomessa tähän päivään saakka.

Mutta kevyen musiikin taso romahti kerralla 80 - luvulla Suonessa.

Mistä ihmeestä tämä johtuu?

Äkkiseltään laskettuna 50 - luvulla ja sen jälkeen syntyneet tyypit alkoivat tehdä kevyttä musiikkia ja taso laski kerralla.

Nerokkaat ideat loppuivat kuin seinään.

Vierailija
165/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli laulujen sanoissa enemmän symboliikkaa. "Pieni kukkanen" ei ole lapsellinen laulu. Se kuvaa ihmisen toivetta kokea rakkautta kylmissä ja karuissa olosuhteissa.

Myöhemmin vastaava sisältö on laulussa "Anna mulle tähtitaivas". Anna edes vähän rakkautta tähän yksinäiseen sydä

---

Nykyinen sukupolvi on sillä tavalla lapsellista ja autistista, että he ymmärtävät kaikki runotkin vain kirjaimellisesti.

Heidän aivokapasiteettinsa ei riitä symboliikkaan eikä ihme kun katsoo "kulttuuria"

Älylaitteet jotka tuhoavat luovuutta.

Vierailija
166/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi puuttuu historiantuntemus ja vuosisatainen yleinen kulttuurihistorian tuntemus.

Vierailija
167/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan laulut ja "laulut" eivät siis ole lapsellisia?

Niinpä.

Vierailija
168/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 47v ja rehellisesti sanottuna en oo koskaan kuunnellut Laila Kinnusta.

Missä sinä olet korviasi pitänyt? Lailaa kuulee varsin usein vieläkin, ehkä siksi että hän oli parempi laulaja kuin näistä nykyisistä yksikään.

Vierailija
169/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta se Elegantti elefantti -biisi (vetonaula näytännön / Klaara on) oli aika lapsekas ja pitää aina skipata se kun levyllä tulee vastaan.

Mutta Lailan tuotanto on laaja ja on erittäin hyvä laulaja. Minua viehättää myös hänen lievästi eksoottinen aksenttinsa, hänhän asui Ruotsissa niin liekö sieltä peräisin.

Jos tuo Elegantti elefantti-biisi on lapsekas, se johtuu siitä että se on lastenlaulu. 

Vierailija
170/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innanen sanoi, jos ihmiseltä otetaan 95% aivoista pois ja laitetaan löysää paskaa hänestä tulee hyvä iskelmäsanoittaja.

Innasen sanoituksille se jäljellejäänyt osa kyllä riittääkin.

Vierailija
171/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasen bananastik suoran akustik beibi jee

Voi miten kaunista suomenkieltä.

Ai, onko tuo suomenkieltä?!

Vierailija
172/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 47v ja rehellisesti sanottuna en oo koskaan kuunnellut Laila Kinnusta.

Kaunis lauluääni, ei ole semmonen nenäänhonottaja kuin nää nykyiset "laulajat"

Ja sanoistakin saa selvää!

Vierailija
173/173 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin viimeisimmän suomalaisen listaykkösen. Tässä sen sanat. Ehkä olen liian vanha arvioimaan, mutta mielestäni tämä on melkoisen lapsellista menoa. En ole kuullut tätä, joten kai jotkin musiikilliset arvot tekevät tästä Laila Kinnusen kappaleita aikuisempaa. :D

20min Lyrics

[Kertosäe: Isac Elliot]

Mul ei menis ku kakskyt minsaa hakee sut pois Stadista

Vähän yli 600 hevost painan nilkka suoran vasenta

Onks sul jotain frendei sun mukan, jotka hyppäis inee samalla?

Kyl ne jäbät saa tietää, kun me lähetään tienpääl

[Verse 1: Isac Elliot]

Mennään mun cribille kattoo meininkii siel

Jotkut hakkaa PS femmaa, pöydil tanssitaan viel

Shoutout Ugi on täällä, vaikka sen vaimo sen kiels

Tää on asenteest kii (Yeah, yeah)

[Kertosäe: Isac Elliot]

Mul ei menis ku kakskyt minsaa hakee sut pois Stadista

Vähän yli 600 hevost painan nilkka suoran vasenta

Onks sul jotain f

En ymmärrä puoliakaan mitä tuossa sanotaan. Ja olen kuitenkin viettänyt nuorison kanssa aika paljon aikaa.

N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme