Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumiehen kaapissa masennuslääkkeitä, mitä nyt?

Vierailija
04.07.2022 |

Olin viikonloppuna tapailumiehen luona yötä ekaa kertaa. Hampaita pestessä mies jätti vessankaappinsa auki ja silmiini osui lääkeboksi, joka nyt googlettamalla näkyy olevan masennuslääkkeitä. Samoja käytetään näköjään myös ahdistukseen, sosiaalisiin pelkoihin ja liian aikaiseen tulemiseen.

Itse en käytä mitään lääkkeitä, joten sitä suuremmalla syyllä haluaisin tietää mistä on kyse. Mies ei varmasti tarkoituksella näyttänyt boksia tai huomannut että huomasin, eikä ole ottanut asiaa itse esille. Miten tällainen yleensä tulee puheeksi, vai onko nappien syöminen nykyisin niin yleistä että siitä ei tarvitse edes puhua? Omassa suvussa myös bipo/masennusrasitetta, mutta en sitä tietenkään kylillä huutele.
Kokemuksia kaipaan.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap itse on noin hysteerinen asiasta, niin suosittelen kanssa lääkärikäyntiä, jos saisi samoja nappeja.

Vierailija
2/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sinkkuaikana tapaillut kuutta miestä, joista viisi osoittautui masennuslääkkeiden syöjäksi. Ne on nykyään aivan järkyttävän yleisiä. Vaikeaa löytää ihmistä ilman lääkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Eiköhän aika moni käytä ja jossain vaiheessa elämässä joillakin on masennusta, ahdistusta yms.

Vierailija
4/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, että ovat aktiivisessa käytössä? Nykyään noita mielialalääkkeitä määrätään joka toiselle, joten ei se tosiaan ole mikään kovin erikoinen juttu, ainakaan sellainen, josta välttämättä tulisi kovin helposti maininneeksi.

Vierailija
5/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin heipat.

Kunnes itse sairastut kohta pian masennukseen...

Vierailija
6/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin masennuslääkkeitä käytetään myös nukahtamisen tukena ja paremman unen turvaajana.

Vierailija
7/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähnyt monta ihmistä, joilla asiat ovat menneet vain entistä huonommin syötyään tuota sontaa. Melkein sama kuin lääkitsisi alkoholilla masennusta.

Vierailija
8/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katsonut liikaa leffoja. Suomessa kukaan ei säilytä lääkkeitä kylpyhuoneessa ja niistä apteekin tulostamista lipareista näkee mikä lääke on kyseessä ilman googlettelua.

Vierailija
9/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me tulee puheeksi sitten, kun on luonteva kohta. Voi olla, että sanot jossain vaiheessa, että häkellyit, kun huomasit masennuslääkkeet. Siitä voi sitten juttu edetä. Siihen voi myös palata.

Ei ole yhtä

Oikeaa hetkeä. On monia.

Vierailija
10/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset kysy siltä mieheltä?

Vierailija
11/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on hyvä asia, että yrittää edes pitää masennuksensa kunnossa lääkkeillä. Toiset ovat masentuneita, mutta eivät tee asialle yhtikästä mitään. 

Vierailija
12/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on katsonut liikaa leffoja. Suomessa kukaan ei säilytä lääkkeitä kylpyhuoneessa ja niistä apteekin tulostamista lipareista näkee mikä lääke on kyseessä ilman googlettelua.

Just niin. Ei kukaan!!!! Ei koskaan.

Vierailija
13/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liian aikaiseen tulemiseen". Ainakin mies yrittää tehdä jotain asialle, että kestäisi kauemmin kuin pari työntöä.

Vierailija
14/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso osa ihmisistä käyttää masennuslääkkeitä. Käytin minäkin. Enää ei ole tarve käyttää, kun mieli on paljon parempi, kuin silloin joskus 10 vuotta sitten.

Vierailija
15/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on yleistä ja näkisin ainoastaan hyvänä asiana, että on kyennyt hakemaan apua, oli vaiva sitten mikä tahansa luettelemistasi.

Hyvin moni kun niitä lääkkeitä syö, mutta vielä useampi jättänee hakeutumatta lääkäriin, vaikka tarve olisikin.

Vierailija
16/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lukeeko siinä masennuslääke? 

Vierailija
17/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sinkkuaikana tapaillut kuutta miestä, joista viisi osoittautui masennuslääkkeiden syöjäksi. Ne on nykyään aivan järkyttävän yleisiä. Vaikeaa löytää ihmistä ilman lääkitystä.

Ainakin noista piireistä.

Vierailija
18/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on hyvä asia, että yrittää edes pitää masennuksensa kunnossa lääkkeillä. Toiset ovat masentuneita, mutta eivät tee asialle yhtikästä mitään. 

Sen kehittymistä voi estää/hidastaa esimerkiksi liikunnalla. Ei aina ensimmäiseksi kannata turvautua pilleripurkkiin.

Vierailija
19/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan edes oikeasti kiinnostunut sinusta vai lääkkeissä rakastunut? No kohta selviää kun eihän noita pillereitä saa kovin pitkään popsia.

Vierailija
20/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi, mutta toki toivoisin että mies ottaisi itse puheeksi jossain vaiheessa, mikäli minun kanssani haluaa olla jatkossakin. En haluaisi olla miehen kanssa, joka pimittää tuollaisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän