Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumiehen kaapissa masennuslääkkeitä, mitä nyt?

Vierailija
04.07.2022 |

Olin viikonloppuna tapailumiehen luona yötä ekaa kertaa. Hampaita pestessä mies jätti vessankaappinsa auki ja silmiini osui lääkeboksi, joka nyt googlettamalla näkyy olevan masennuslääkkeitä. Samoja käytetään näköjään myös ahdistukseen, sosiaalisiin pelkoihin ja liian aikaiseen tulemiseen.

Itse en käytä mitään lääkkeitä, joten sitä suuremmalla syyllä haluaisin tietää mistä on kyse. Mies ei varmasti tarkoituksella näyttänyt boksia tai huomannut että huomasin, eikä ole ottanut asiaa itse esille. Miten tällainen yleensä tulee puheeksi, vai onko nappien syöminen nykyisin niin yleistä että siitä ei tarvitse edes puhua? Omassa suvussa myös bipo/masennusrasitetta, mutta en sitä tietenkään kylillä huutele.
Kokemuksia kaipaan.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuratkaa ihmiset sydämenne ääntä. Älkää rahan tai statuksen ääntä. Sairastutte. Mitään työtä ei pitäisi tehdä vuosikausia pelkän rahan takia. Sama koskee parisuhdetta myös.

Kun on rohkea, muutkin asiat järjestyvät elämässä.

Sanon tämän ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kun seuraa sydämensä ääntä rohkeasti, avautuu elämälle. Kaikki muut asiat järjestyvät. Paitsi silloin sillä ei ole enää mitään väliä, koska esim. raha on toisarvoista. Ja mitä toisarvoisempaa jokin on, sitä enemmän sitä tulee lähellesi.

Jos on täysin auki ja luottavainen elämälle, mitkään pedot eivät esim. satuta. Voi mennä kävelylle vaikkapa karhuja vilisevään paikkaan. Jos on täysin rento ja rauhallinen, yhtä universumin kanssa. Mikään ei vahingoita.

Olen itse kokenut tämän muutamia kertoja.

Vierailija
82/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sinkkuaikana tapaillut kuutta miestä, joista viisi osoittautui masennuslääkkeiden syöjäksi. Ne on nykyään aivan järkyttävän yleisiä. Vaikeaa löytää ihmistä ilman lääkitystä.

Lääkitsemättömät ovat kyllä hankalampia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi myös näin. Otin asian puheeksi ja selvisi, että lääkkeet oli määrätty, kun eron aikaan ei saanut unta ja oli ollut ahdistunut. Meni elämän tasaantuessa ohi ja ei enää käyttänyt niitä, kun tapasimme. Ei vaan ollut tullut heittäneeksi pois. Nyt jo viisi vuotta yhteistä elämää takana ja napitkin viety apteekkiin vanhentuneina.

Kenelle tahansa voi tulla syystä tai toisesta liian kuormittava tilanne eikä kaikkien ihmisten resilienssi ole samalla kohtaa.

Vierailija
84/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on hyvä asia, että yrittää edes pitää masennuksensa kunnossa lääkkeillä. Toiset ovat masentuneita, mutta eivät tee asialle yhtikästä mitään. 

Sen kehittymistä voi estää/hidastaa esimerkiksi liikunnalla. Ei aina ensimmäiseksi kannata turvautua pilleripurkkiin.

Ette tiiä mitään mielenterveysongelmista, jotka aina jauhatte tätä!

Vierailija
85/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtaisin tuollasen miehen heti

Kaltaisistasi palstamammoista olisi vielä parempi pysyä erossa. Kuka nyt itseään täynnä olevia haluaisi rakastaa.

Vierailija
86/86 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on hyvä asia, että yrittää edes pitää masennuksensa kunnossa lääkkeillä. Toiset ovat masentuneita, mutta eivät tee asialle yhtikästä mitään. 

Sen kehittymistä voi estää/hidastaa esimerkiksi liikunnalla. Ei aina ensimmäiseksi kannata turvautua pilleripurkkiin.

Ette tiiä mitään mielenterveysongelmista, jotka aina jauhatte tätä!

Oikeasti liikuntakaan ei kaikissa tapauksissa voisi ennalta ehkäistä masennusta (jos hän tarkoittaa ennen masennukseen sairastumista).

Itsehän olin kova liikkumaan nuorena, mutta eipä ne liikunnat auttaneet yhtään, kunnes sairastuin masennukseen. Koulu, osaamiseni ja kiusaaminen stressasi minua. Vasta koulujen jälkeen ja työelämän alettua aloin pikku hiljaa tervehtyä masennuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi