Tapailumiehen kaapissa masennuslääkkeitä, mitä nyt?
Olin viikonloppuna tapailumiehen luona yötä ekaa kertaa. Hampaita pestessä mies jätti vessankaappinsa auki ja silmiini osui lääkeboksi, joka nyt googlettamalla näkyy olevan masennuslääkkeitä. Samoja käytetään näköjään myös ahdistukseen, sosiaalisiin pelkoihin ja liian aikaiseen tulemiseen.
Itse en käytä mitään lääkkeitä, joten sitä suuremmalla syyllä haluaisin tietää mistä on kyse. Mies ei varmasti tarkoituksella näyttänyt boksia tai huomannut että huomasin, eikä ole ottanut asiaa itse esille. Miten tällainen yleensä tulee puheeksi, vai onko nappien syöminen nykyisin niin yleistä että siitä ei tarvitse edes puhua? Omassa suvussa myös bipo/masennusrasitetta, mutta en sitä tietenkään kylillä huutele.
Kokemuksia kaipaan.
Kommentit (86)
Noita masennuslääkkeitä määrätään aika moneen vaivaan. Oletko havainnut hänellä liian aikaista tulemista? Selittäisi lääkkeiden syönnin. Itse tiedän tällaisen miehen. Voisitko kertoa mikä paikkakunta kyseessä?
Miten te tunnette noita masennuslääkepakkauksia? Lukeeko niissä isolla MASENNUSLÄÄKE? Mie en ainakaan tunnistaisi mitään lääkkeitä noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan edes oikeasti kiinnostunut sinusta vai lääkkeissä rakastunut? No kohta selviää kun eihän noita pillereitä saa kovin pitkään popsia.
Ei saa pitkään popsia? Todellisuus on sitä, että terveyskeskus/työterveyslääkäri määrää pillerit, jotka potilas sen jälkeen uusii milloin missäkin, eikä ketään kiinnosta onko niitä syöty kuukausi, vuosi vai 10 vuotta. Minä ylempänä kirjoitin 5/6 miestä söi lääkkeitä, ja jokaisella oli vuosia takana, eikä mitään mahdollisuuksia lopettaa vieroitusoireiden takia. Ja ihan omillaan olivat ilman mitään seurantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap mainitse neljä asiaa, mihin ko. lääkettä käytetään, mutta ei kuitenkaan tiedä minkä näistä neljästä takia mies niitä käyttää. Selviää tietysti kysymällä.
Mun lääkekaappiin kun joku katsoisi niin varmasti luikkisi pakoon jos lukee vaan ensimmäisen rivin wikipediaa ja siinä lukee, että kyseessä on alunperin psykoosilääke. Minä käytän sitä univaikeuksiin ja sekin lukee wikipediasta jos viitsii lukea muutaman rivin lisää.
Ei siis kannata vetää liian nopeita johtopäätöksiä kun ei tiedä miksi joku jotain lääkettä käyttää.
Mun mies syö manialääkkeitä!
Koska ne ovat myös epilepsialääkkeitä.
laukeamislääke SSRI aiheuttaa impotenssia, kokovartalopuudutuksen takia
vaihtaa lääkkeen toiseen, niitä on yksi joka nostaa libidoa ja poistaa masennuksen, nimi alkaa Well..trin.
Lopettelen masennuslääkkeitä juurikin, SNRI. Kyllä libido on noussut hetkessä. Kaikki vastaantulevat kaksilahkeiset ovat kiinnostavia. Oikein ahmin miesten vartaloiden muotoja. Tekisi mieli jaella numeroita ympäriinsä ja panna eri miehiä.
Masennuslääkkeitä syödään, koska usein on helpompi turruttaa itsensä kuin poistaa ongelmien syitä. Oli syy sitten ammatti, ihmiset tai ympäristö. Jos ihmisellä on hyvä olla kaikissa noissa, ei tarvita masennuslääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettelen masennuslääkkeitä juurikin, SNRI. Kyllä libido on noussut hetkessä. Kaikki vastaantulevat kaksilahkeiset ovat kiinnostavia. Oikein ahmin miesten vartaloiden muotoja. Tekisi mieli jaella numeroita ympäriinsä ja panna eri miehiä.
Masennuslääkkeitä syödään, koska usein on helpompi turruttaa itsensä kuin poistaa ongelmien syitä. Oli syy sitten ammatti, ihmiset tai ympäristö. Jos ihmisellä on hyvä olla kaikissa noissa, ei tarvita masennuslääkkeitä.
Ja todellakin jos ei kiinnosta, niin miehissä on vikaa. Minussa ei ole mitään vikaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ympäristössä on vikaa. 277
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeitä syödään, koska usein on helpompi turruttaa itsensä kuin poistaa ongelmien syitä. Oli syy sitten ammatti, ihmiset tai ympäristö. Jos ihmisellä on hyvä olla kaikissa noissa, ei tarvita masennuslääkkeitä.Ja todellakin jos ei kiinnosta, niin miehissä on vikaa. Minussa ei ole mitään vikaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ympäristössä on vikaa. 277
Minkä minä sille teen, jos muissa ihmisissä on vikaa niin paljon, että herkkänä ahdistun. On putkiaivoisia, suttuisia, ahdistuneita, tyhmiä, kömpelöitä jne. Tietysti minä ahdistun. Se on Ok. Ei kaikkea tarvitse sietää.
Ei haittaisi. Parempi turvautua ja parantua näin, kuin käyttää henkistä jopa fyysistä väkivaltaa ainakin parisuhteessa. Se haittaa, jos näkee selvästi että masentunut on, mutta ei ikinä sitä myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi. Parempi turvautua ja parantua näin, kuin käyttää henkistä jopa fyysistä väkivaltaa ainakin parisuhteessa. Se haittaa, jos näkee selvästi että masentunut on, mutta ei ikinä sitä myönnä.
Jos on tarvetta käyttää henkistä ja fyysistä väkivaltaa suhteessa, ette ole tarkoitetut toisillenne.
Minulle määrättiin kuuriluontoisesti lääke niskajumiin. Söin lääkkeitä jotain 4 päivää, mutta väsyttivät niin armottomasti, että jätin loput syömättä. Googlasin ja huomasin, että onkin oikeasti masennuslääke.
Vierailija kirjoitti:
Minulle määrättiin kuuriluontoisesti lääke niskajumiin. Söin lääkkeitä jotain 4 päivää, mutta väsyttivät niin armottomasti, että jätin loput syömättä. Googlasin ja huomasin, että onkin oikeasti masennuslääke.
Mikset venyttele niskaa? Ehkä teet väärää työtä, jos niskasi on niin jumissa jännityksen tai muun takia. Sinun pitää heivata kuormittavat asiat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin heipat.
Kunnes itse sairastut kohta pian masennukseen...
Tarkoitatko, että se tarttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi mielialalääkkeitä syövän tai ongelmaisen kanssa. Ainoastaan silloin, jos itsekin kärsisin samoista ongelmista. Mt-ongelmat ovat aina riski ja rasite suhteelle. On kuitenkin paljon terveempiäkin ihmisiä olemassa.
Ota huomioon myös se, että toiset ovat ihan hemmetin sairaita, kun eivät halua tai kehtaa syödä niitä masennuslääkkeitä. Päällepäin aluksi saattavat näyttää terveiltä ihmisiltä.
Juurikin sellaiset takakireät tiuskijatyypit on niitä, joiden pitäisi syödä lääkkeitä, mutta eivät kehtaa syödä.
Oma isä oli alkuun tuollainen, mutta muuttui eri mieheksi, kun aloitti syömään lääkettä. Ennen sitä kaikkien piti hipsiä varpaillaan, ettei ukko suutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset venyttele niskaa? Ehkä teet väärää työtä, jos niskasi on niin jumissa jännityksen tai muun takia. Sinun pitää heivata kuormittavat asiat pois.
Jumi tuli pitkästä kirjoitusrupeamasta päätteellä. Lääke oli ensiapu. Auttoi, kun sain päätelasit ja aloitin uudelleen kuntonyrkkeilyn.
Masentuneet ovat usein liian kilttejä. Sietävät asioita, kunnes oma terveys menee.
Ollaan epäsopivissa parisuhteissa tai töissä, kunnes sairastuu.
Kun osaa vaatia, osaa myös vetää rajoja.
Suosituin unilääke on mielialalääke.
Sitä otetaan murena.
10% kansasta syö mielialalääkkeitä. On fiksua tunnistaa avuntarve.
Ja mikä ihme se on että moni syö ?
Maailma menee hullummaksi päivä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi mielialalääkkeitä syövän tai ongelmaisen kanssa. Ainoastaan silloin, jos itsekin kärsisin samoista ongelmista. Mt-ongelmat ovat aina riski ja rasite suhteelle. On kuitenkin paljon terveempiäkin ihmisiä olemassa.
Ota huomioon myös se, että toiset ovat ihan hemmetin sairaita, kun eivät halua tai kehtaa syödä niitä masennuslääkkeitä. Päällepäin aluksi saattavat näyttää terveiltä ihmisiltä.
Juurikin sellaiset takakireät tiuskijatyypit on niitä, joiden pitäisi syödä lääkkeitä, mutta eivät kehtaa syödä.
Oma isä oli alkuun tuollainen, mutta muuttui eri mieheksi, kun aloitti syömään lääkettä. Ennen sitä kaikkien piti hipsiä varpaillaan, ettei ukko suutu.
Minä olen myös joutunut sietämään lapsesta asti minun asioideni määräilemistä. Siksi olen sietänyt kaikkea. Olen yrittänyt ymmärtää kaikenlaisia ihmisiä.
Nyt olen lopettanut tuon. Ja olen todennut, että on paljon ihmisiä, joista en pidä. Tietysti en sano sitä, mutta en halua olla monien kanssa tekemisissä. Minua ei kiinnosta ymmärtää muita ihmisiä.
Minä olen syönyt lääkkeitä, jotta voisin sietää asioita. Lähinnä ympäristöä, muita ihmisiä, omia ammatillisia vaatimuksia.
Joo, ei muuta kuin crossfitnessii ja thaiboksingii ja luppoajalla maratonii, kyllä kaikki hoituu pelkästään niillä! Niin parisuhteet kuin masennukset ja muut vaivat.
Ap mainitse neljä asiaa, mihin ko. lääkettä käytetään, mutta ei kuitenkaan tiedä minkä näistä neljästä takia mies niitä käyttää. Selviää tietysti kysymällä.
Mun lääkekaappiin kun joku katsoisi niin varmasti luikkisi pakoon jos lukee vaan ensimmäisen rivin wikipediaa ja siinä lukee, että kyseessä on alunperin psykoosilääke. Minä käytän sitä univaikeuksiin ja sekin lukee wikipediasta jos viitsii lukea muutaman rivin lisää.
Ei siis kannata vetää liian nopeita johtopäätöksiä kun ei tiedä miksi joku jotain lääkettä käyttää.