Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistukijärjestelmä ajetaan alas

Vierailija
04.07.2022 |

Loppuu vihdoinkin tulonsiirrot veronmaksajilta asuntosijoittajien taskuihin. Ei ole mitään järkeä että verovaroin mahdollistetaan kivienpotkijoiden loikoilu maan kalleimmilla asuinalueilla.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Olen vuokranantaja enkä ottaisi asuntooni asukasta, jonka asumisen kela maksaa.

Jos vuokrattavat asunnot eivät sijaitse aivan jossain pulilähiössä, näistäkin voi valita. Minun vuokralaisen, pyörätuolissa istuva, rauhallinen 60-vuotias nainen, vuokran maksaa Kela.

Vierailija
22/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat alemmas ja asumistuki pous.

Mitä haluat?

Köyhille halpoja asuntoja? Niitähän saadaan kun säästetään rakennusmateriaaleista ja työn laadusta.

Jos ei sillä tavalla saada tarpeeksi halpaa, niin kimppakämppiä sitten. Niin ne tekevät sellaisissa maissa joissa asumista ei tueta. Joillakin voi olla omat huoneet ja joillakin vain vuode ja joku kaappi vaatteille.

Kuka oikeasti haluaa sellaista Suomeen?

Se koko ajan kasvava ihmisjoukko jolla ei itsellään pienellä palkalla ole varaa edes perusasioihin ja samaan aikaan loiselätit vaatii lisäälisäälisää. Kyllä tavalla tai toisella ihmisten tulee olemaan pakko alkaa ottaa itse vastuu itsestään, hyvinvointivaltio on tullut tiensä päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Miksi? Varma vuokra joka kuukausi.

Asukas, jolla ei ole elämänhallintaa edes sen vertaa, että elättäisi itsensä eikä omaa rahaa kiinni lainkaan asumisessaan on aina valtava riski asunnolle.

Vierailija
24/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Etkä sinä sitä tiedä, maksaako Kela asumistukea vai ei. Ei sitä vuokranantajan tilille makseta kuin aivan äärimmäisissä poikkeustilanteissa. Onhan se hyvin toimeentuleva vuokralainen voinut jäädä työttömäksi/sairastua, ja päätynyt toimeentulotuelle ja aumistukea saamaan.

Mitä sä lässytät. Minä olen aina ohjannut asumistuen suoraan vuokranantajalle mitä järkeä sitä on oman tilin kautta kierrättää. Ei mitään.

Vierailija
25/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivienpotkijoilla tarkoittanet työttömiä? Fakta on se, että yksikään (kantasuomalainen) työtön ei pysty asumaan liian kalliissa asunnossa koska, no, se on liian kallista. Kaikissa tuissa on rajansa, myös asumistuessa.

Työtön pystyy asumaan liian kalliissa asunnossa jos saa toimeentulotukea. Toimeentulotuesta maksetaan ylisuuria vuokria, koska asukas ei saa halvempaakaan asuntoa.

Kaikkia työttömiä ei voi laittaa samaan segmenttiin.

Vierailija
26/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uusi asia minulle. Kiva tietää.

-asuntosijoittaja-

Vierailija
27/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Etkä sinä sitä tiedä, maksaako Kela asumistukea vai ei. Ei sitä vuokranantajan tilille makseta kuin aivan äärimmäisissä poikkeustilanteissa. Onhan se hyvin toimeentuleva vuokralainen voinut jäädä työttömäksi/sairastua, ja päätynyt toimeentulotuelle ja aumistukea saamaan.

Mitä sä lässytät. Minä olen aina ohjannut asumistuen suoraan vuokranantajalle mitä järkeä sitä on oman tilin kautta kierrättää. Ei mitään.

Minä sain asumistukea työttömänä ollessa, eikä olisi tullut mieleenkään ohjata sitä vuokranantajalle, vaikka sopimuksessa niin lukikin.

Vierailija
28/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Minulla maksetaan kun olen niin pyytänyt sen tekemään. Se lukee vuokrasopimuksessa, että mahdollinen asumistuki maksetaan suoraan kelasta vuokranantajalle. Sosiaalituella elävä on siitä varma, että valtio maksaa aina kun taas työssäkäyvästä herra tietää jos se jättää maksamatta, sitä rahaa ei saa pois kuin ulosoton kautta.

Vierailija
29/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat alemmas ja asumistuki pous.

Mitä haluat?

Köyhille halpoja asuntoja? Niitähän saadaan kun säästetään rakennusmateriaaleista ja työn laadusta.

Jos ei sillä tavalla saada tarpeeksi halpaa, niin kimppakämppiä sitten. Niin ne tekevät sellaisissa maissa joissa asumista ei tueta. Joillakin voi olla omat huoneet ja joillakin vain vuode ja joku kaappi vaatteille.

Kuka oikeasti haluaa sellaista Suomeen?

Se koko ajan kasvava ihmisjoukko jolla ei itsellään pienellä palkalla ole varaa edes perusasioihin ja samaan aikaan loiselätit vaatii lisäälisäälisää. Kyllä tavalla tai toisella ihmisten tulee olemaan pakko alkaa ottaa itse vastuu itsestään, hyvinvointivaltio on tullut tiensä päähän.

Pientuloiset työssäkäyvät voivat hakea asumistukea.

Vierailija
30/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Asukas, jolla ei ole elämänhallintaa edes sen vertaa, että elättäisi itsensä eikä omaa rahaa kiinni lainkaan asumisessaan on aina valtava riski asunnolle.

Eli eläkeläisillä ja työkyvyttömyyseläkeläisillä ei ole elämänhallintaa?

Vierailija
31/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Asumistuki kattaa vain osan, joten minusta on parempi, että tulee tilille ja tililtä näkyy lähtevänä aina koko vuokra vuokranantajalle, josta itse maksan osan ja asumistuki kattaa osan.

Vierailija
32/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli Saarela tarttis asumistuen.

Vierailija
33/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Asumistuki kattaa vain osan, joten minusta on parempi, että tulee tilille ja tililtä näkyy lähtevänä aina koko vuokra vuokranantajalle, josta itse maksan osan ja asumistuki kattaa osan.

Et osaa laskea vuokran ja asumistuen erotusta? Se ei ole kovin vaikeaa. Se on  opittu jo ensimmäisellä luokalla koulussa. 

Vierailija
34/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Minulla maksetaan kun olen niin pyytänyt sen tekemään. Se lukee vuokrasopimuksessa, että mahdollinen asumistuki maksetaan suoraan kelasta vuokranantajalle. Sosiaalituella elävä on siitä varma, että valtio maksaa aina kun taas työssäkäyvästä herra tietää jos se jättää maksamatta, sitä rahaa ei saa pois kuin ulosoton kautta.

Voi lukea, mutta jos vuokralainen pyytää sen omalle tililleen, niin se maksetaan omalle tilille etkä välttämättä saa koskaan tietää, että vuokralaisesi saa tai on saanut asumistukea.

Vierailija
35/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä 'kalleimmilla" alueilla? Luuletko että Kela maksaa Ullanlinnan vuokrat? Niissä on maksimikatto.

Vierailija
36/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ajeta vaan alas,mihin tuhannet ihmiset muuttaa yhtä äkkiä kun ei oo varaa vuokraa?ei Suomessa missään ole enää halpaa asua

Vierailija
37/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa asumistuki otettiin kokeellisesti käyttöön joku vuosi sitten ja se on noin 50% normaalista vuokrasta. Italiassa ei ole asumistukea ja useimmat omistaa asuntonsa, joka on hyvä idea Suomessakin, ja saada asutusta leviämään. Isoissa kaupungeissa vuokrat on yleensä korkeat, kuten asuntojen hinnat (pitäisikö se estää? Ulkomailla vuokrien hinnosisa yritetty ja johti mahdolisimman paljon siihen, että eivät enää vuokraa kuin kalustettuja ja/tai 3kk-12kk max aika asua ja sitten mutettava, että vuokranantaja saa enemmän vuokraa - sitä ei ole estetty, ja niin on Ruotsissa, ja jotakuinkin Hollanissa tietääkseni), mutta muualla kaikkien pitäisi ostaa asunto, kunhan on asunut kokeellisesit vuokralla ensin, koska useimmat kämpät on itselle P:stä.

Asumistukia ei siten tarvita, ja jos tarvitaan, ne ovat vähäiset, ja liian iso tai kallis asunto on muutettava pienemmäksi, tai muuten tulee tuki vain sen mukaan, ja ehkä sen joutuu kuluttamaankin, ja vain sopivan kokoisen tai hintaisen saa pitää.

Isojen kaupunkien vuokrat ja asuntojen hinnat ovat pitkälle ilmaa, varsinkin mitä asuntojen hintoihin tulee (olisko 90% ilmaa). Yhtiövastikekin voi jostain syystä olla paljon korkeampi isoissa kaupungeissa, vaikke sille saa vastinetta.

Vierailija
38/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Et osaa laskea vuokran ja asumistuen erotusta? Se ei ole kovin vaikeaa. Se on  opittu jo ensimmäisellä luokalla koulussa. 

Osaan kyllä diffrentiaali-, integraali- ym. laskennatkin. Pitkä matematiikka L.

Vierailija
39/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Voi lukea, mutta jos vuokralainen pyytää sen omalle tililleen, niin se maksetaan omalle tilille etkä välttämättä saa koskaan tietää, että vuokralaisesi saa tai on saanut asumistukea.

Se on sopimusrike ja riittävä syy sopimuksen välittömään purkamiseen varsinkin jos jokin asia vuokralaisessa ei miellytäkään. 

Vierailija
40/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Se on sopimusrike ja riittävä syy sopimuksen välittömään purkamiseen varsinkin jos jokin asia vuokralaisessa ei miellytäkään. 

Luonnollisesti, mutta toisaalta, miten muka saisit tietää tästä sopimusrikkeestä? Sinulla kun ei ole mitään pääsyä vuokralaisen tili- tai tukitietoihin.