Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistukijärjestelmä ajetaan alas

Vierailija
04.07.2022 |

Loppuu vihdoinkin tulonsiirrot veronmaksajilta asuntosijoittajien taskuihin. Ei ole mitään järkeä että verovaroin mahdollistetaan kivienpotkijoiden loikoilu maan kalleimmilla asuinalueilla.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on 80 % hyväksyttävistä asumismenoista eli summasta, joka on useimmiten paljon pienempi kuin vuokra. Jos asut kalliimmassa asunnossa, maksat enemmän itse ja jos saat toimeentulotukea Kela voi edellyttää muuttamista halvempaan asuntoon.

Esim. Jyväskylässä yksin asuvan asumistuki on max 330 euroa.

Saako Jyväskylästä asuntoa tuolla hinnalla? Joensuusta olen nyt katsellut ja soluasunnot maksaa n. 300 euroa. Jonkun yksiön saattaa saada hyvällä tuurilla 330, mutta yleensä nekin kalliimpia.

Vierailija
42/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Olen vuokranantaja enkä ottaisi asuntooni asukasta, jonka asumisen kela maksaa.

Miksi? Varma vuokra joka kuukausi.

Asukas, jolla ei ole elämänhallintaa edes sen vertaa, että elättäisi itsensä eikä omaa rahaa kiinni lainkaan asumisessaan on aina valtava riski asunnolle.

Eli eläkeläisillä ja työkyvyttömyyseläkeläisillä ei ole elämänhallintaa?

Tuo tyyppi on taatusti vakuutusyhtiön palkkalistoilla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000 eläkeläistä saa asumistukea.

Vierailija
44/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olli Saarela tarttis asumistuen.

No mutta vuokranantajat ovat niin tohkeissaan kuuluisuudesta, etteivät edes luottotietoja katso. Kyllä tuommoinen mies aina rahaa

hankkii ja kiva kun mun vaatimaton majani kelpaa!

Vierailija
45/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ajeta alas vaan asumistukien määrä nousee yleisen kustannustason nousun vuoksi.

Vierailija
46/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa kun heidän tulonsa ovat niin pienet. Puolet tuosta määrästä saa asumistukea palvelutaloon ja hoivalaitoksen asuntoon.

Vierailija
47/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, toivon niin.

Olen vuokranantaja enkä ottaisi asuntooni asukasta, jonka asumisen kela maksaa.

En usko, että olet vuokranantaja.

Kun Kelan asumistuki ohjataan vuokranantajalle suoraan, se osa vuokrasta tulee 100% varmasti vuokranantajalle. Hölmöä olla ottamatta sitä vastaan.

Toiseksi; ilman asumistukea vuokrien täytyy laskea 50% jotta ihmiset voivat asua missään.

Se vaikuttaa niin, että asuntojen kunnot romahtavat entisestään, koska niillä vuokratuloilla ei voi kunnostaa asuntoja. Tälläkin hetkellä on vuokra-asuntoja jotka kaipaisivat remonttia.

Vierailija
48/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on 80 % hyväksyttävistä asumismenoista eli summasta, joka on useimmiten paljon pienempi kuin vuokra. Jos asut kalliimmassa asunnossa, maksat enemmän itse ja jos saat toimeentulotukea Kela voi edellyttää muuttamista halvempaan asuntoon.

Esim. Jyväskylässä yksin asuvan asumistuki on max 330 euroa.

Saako Jyväskylästä asuntoa tuolla hinnalla? Joensuusta olen nyt katsellut ja soluasunnot maksaa n. 300 euroa. Jonkun yksiön saattaa saada hyvällä tuurilla 330, mutta yleensä nekin kalliimpia.

Ei saa ja vaikka asunnon vuokra olisi 330 euroa ei sitä tukea saisi samaa määrää vaan 80 % ko. vuokrasta. 

Tuo 330 euroa on Jyväskylässä yksin asuvan maksimituki olipa vuokra 500 tai 1000 euroa.

Vierailija
49/49 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa kun heidän tulonsa ovat niin pienet. Puolet tuosta määrästä saa asumistukea palvelutaloon ja hoivalaitoksen asuntoon.

Jos asumistuki lakkautettaisiin, sitten kansaneläkettä tai takuueläkettä pitäisi nostaa yhtä paljon kuin asumistuki on. Työeläkkeen nosto ei vaikuta heihin, jotka saavat pientä työeläkettä ja sen päälle kansaneläkettä.