Sain Mensan nettitestistä 130, kannattaako mennä oikeaan testiin?
Tiedän että täällä monet varmaan halveksii Mensaa ja sen testeissä käyviä. Minusta olisi mielenkiintoista tietää oma älykkyysosamäärä. Se auttaisi ehkä jollain tavalla ymmärtämään itseäni paremmin.
Toisaalta olen sellainen jännittäjä, että en tiedä miten itse testitilanteessa pärjäisin. Miten hyvin täsmää toi nettitesti ja oikea testi keskenään? Onko täällä molemmat tehneitä?
Kommentit (74)
Joskus googletin kuinka hyvin mensan netti testi jaoikea testi vastaavat toisiaan, niin suhteellisen pienen otannan perusteella netti testin tulos pitää hyvin paikkansa.
Tosin tuurillakin voi vastata oikein, joten siinä tapauksessa tulos voi vääristyä. Itse sain nettitestistä tulokseksi 130, varmistaakseni tuloksen "oikeellisuuden", tein perään uuden testin ja vastasin vain niihin kysymyksiin jotka tiesin oikeaksi. Sain saman tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Nettitesti antaa todella paljon YLÄKANTTIIN ne pisteet.
Nettitesti 156 ja virallinen valvottu testi 139.
Lol nettitestin maksimi on 145, sitä korkeampaa tulosta siitä ei ole millään keinoin mahdollista saada.
Itse sain nyt äskettäin 131, ja kyllähän se kiehtoisi käydä se virallinenkin testi, mutta mitäpä väliä sillä lopulta on.
Tuo testi mittaa vain eräänlaista älykkyyden muotoa; kokonaisuuteen kuuluu muutakin. Mutta joo, pidän itseäni loogisesti ihan näppäränä.
Viekkautra ei ole järjestää rikoksia tai niillä järjestää joku vaikeuksiin tai outoihin tilanteisiin.
Se että ei ensisijaisesti ajattele että esim. terveydenhuollossa työskentelevät ovwtt mukana rikoksissa tai siellä pääsee toimimaan henkilöitä, jotka eivät virallisesti ole edes mitä väittävät ei ole tyhmyytyä. Toki jos huomaa tuon voi vihjaista että tietää etteivät nyt luule että ei tiedä.
Itseasiassa jos näin väittää tpahtuneen, suurin osa sanoisi, että olet hullu.
Ja mitä tulee että "pystyy huijaamaan tehden vakavia rikoksia jollekin...en kehuisi.
Ei kaikki ole valmiita noin alhaisiin toimiin, eikä kaikilla ole kontakteja rikollisiin tai koulutettuihin, joilla ei moraalia..
Se siitä fiksuudesta ja huijaamisesta. On vain luuserimaisia törkeitä rikoksia, ei muuta.
Suomalaiset on hulluja. Tehdään törkeitä ihmisoikeusrikkomuksia törkeitä henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia henkilöille, jotka tehnert vain jotain pientä keppostelua ei rikoksia tai korkeintaan sääntö rikkomuksia, pientä moraalitonta, ei edes mitään pahaa kellekään. Hävetkää!
Olen matemaattis-logistisissa asioissa täysin nolla. Sen sijaan kielellinen hahmotus, tuottaminen jne. on erinomaista. Olen myös lahjakas muutamalla hyvin kapealla ssktorilla. En pärjäisi Mensan testissä! :) ÄO olisi kyllä ihan mukava tietää.
Täysin turha testi. Sain joskus tulokseksi 142. Ei elämä mene ns älykkyyden mukaan, muitakin tekijöitä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen matemaattis-logistisissa asioissa täysin nolla. Sen sijaan kielellinen hahmotus, tuottaminen jne. on erinomaista. Olen myös lahjakas muutamalla hyvin kapealla ssktorilla. En pärjäisi Mensan testissä! :) ÄO olisi kyllä ihan mukava tietää.
Vai olisiko sittenkään
Vuosia myöhässä kommentoin.
Itse sain 12-vuotiaana Mensan nettitestistä 127 ja 17-vuotiaana Mensan virallisesta testistä >135 eli ylimpään 1% kuuluisin tuon testin perusteella. Jos oma ÄO kiinnostaa niin suosittelen WAIS-testiä tai sitten tuota Mensan virallista. liityin Mensaan mutta tapaamisissa en toistaiseksi ole käynyt. Ps. Olen myös autismikirjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Ei se Mensan testi mittaa kuin 131 pisteeseen asti eli siihen rajaan että pääse läpi.
Tämä vaihtelee. Sain joskus "135 tai korkeampi" ja viime kerralla 140.
En menisi testiin, se on kuulemma lähinnä nopeustesti.
No se nopeus on ihan olennaista. Mitä korkeampi älykkyys, sitä nopeammin ratkaiset tehtävät. Mitä matalampi, sitä kauemmin joudut pähkäilemään.
Kumpi on älykkäämpi se, joka ratkoo nopeammin helppoja tehtäviä kuin toinen vai se, joka pystyy ratkomaan vaikeita tehtäviä, kun toiselta ne eivät ratkea?
Ei se mensa mitään oikeasti edistä, turhaan menet, ellet halua harrastusta
Mitä siitä on hyötyä siitä jäsenyydestä on? Oon saanut netttesteistä 140 - 145 ja samoin rekryjen pällitesteissä ollut ihan siellä ylimmässä jakaumassa. Nerouden rajana kai pidetään 150?
Olen muuten krooninen alisuoriutuja, ja pakottanut itseni opiskelemaan korkeakoulututkinnon, mutta vain sen takia, että saisin näin vanhempana kohtuullisen leppoisan toimistotyön.
Meikämandoliineripä saiki mansen äö osamääräkokeest täyden kybän!
T. TUro
Vierailija kirjoitti:
Meikämandoliineripä saiki mansen äö osamääräkokeest täyden kybän!
T. TUro
Tampere on vitsi?
Välillä olen tuntenut itseni ulkopuoliseksi tietyissä porukoissa. Siihen voi tietty olla monia syitä. Toinen vanhempani on muuten asperger, mutta en usko että itse olen, vaikka voihan niitä piirteitä olla. T. Ap