Haittaako jos kokee ettei vain jaksa herätä aamuisin, tai olla töissä 40 tuntia viikossa, ja on sen takia työtön? Töitähän ei kuitenkaan ole kaikille...
Eli ihan sama vaikka kaikki työttömät seisoisivat päällään, niin vain pieni osa työttömistä työllistyisi kun kaikki avoimet paikat täytettäisiin.
Eikö se ole ihan sama jos joku sitten vain on työttömänä sen kummemmin stressaamatta?
Kommentit (84)
Ei haittaa jos rahoitat muuten kuin tuilla elämisesi.
Olin 10 vuotta sitten fyysisesti erittäin aktiivinen ja olin fyysisessä työssä. Sitten aloin uupua. Jouduin sairauslomalle. Minua halveksittiin sen vuoksi kun en jaksanut ja minua pidettiin laiskana ja mukavuuden haluisena.
Myöhemmin on diagnosoitu syöpä, kilpirauhasen vajaatoiminta, raudan puute. Tyroksiini ja raudan syönti paransi vointiani paljon.
En usko että kukaan on omasta tahdostaan väsynyt tai "laiska". APnkin kannattaisi yrittää päästä tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa maksaa veroja jotta tämänlaiset laiskat paskat saa nukkua kotonaan kaiket päivät.
Ihan vapaasti saat sinäkin jäädä työttömäksi kotiin makaamaan, jos se mielestäsi on niin kivaa. Ei ole mikään pakko niitä veroja maksaa.
Olet äärimmäisen itsekäs minä minä -tyyppi. Miten kehtaat elää muiden rahoilla. Otat ja kulutat, antamatta mitään takas.
Hämmästyttävää kuinka vähän tämäkin valittaja ymmärtää yhteiskunnan pyörimisestä. Mietipä, ketkä kaikki elää "muiden rahoilla" eli saa tulonsa verovaroista. Vinkki: julkinen sektori. Ja mieti myös sitä, keiltä loppusi/vähensi työt, kun työttömät loppuisivat. Ja miten kävisi palkoille täystyöllisyydessä? Työttömyys nyt vain kuuluu tähän taloussysteemiin, ymmärrä se,
Onneksi tukia tullaan leikkaamaan kovalla kädellä. Työttömille riittää parakki asumiseen ja joku puuro tms. Pari kertaa päivässä syötäväksi.
Haittaako jos vain kokee ettei jaksa maksaa veroja ja elättää työhaluttomia kuten ap:tä?
Mulla työelämän kieroutuneisuus ja kanssaihmisten pikkusieluinen ylemmyydentunne ja ilmiselvä halu päästä potkaisemaan huonommassa asemassa olevaa aiheuttavat vieraantumisen työelämästä, joka onkin jo toteutunut. Osa tämänkin ketjun kommenteista todistaa, kuinka myrkkyä tihkuvia käärmeitä jotkut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työelämän kieroutuneisuus ja kanssaihmisten pikkusieluinen ylemmyydentunne ja ilmiselvä halu päästä potkaisemaan huonommassa asemassa olevaa aiheuttavat vieraantumisen työelämästä, joka onkin jo toteutunut. Osa tämänkin ketjun kommenteista todistaa, kuinka myrkkyä tihkuvia käärmeitä jotkut ovat.
Ilollako pitäisi luusereita elättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa maksaa veroja jotta tämänlaiset laiskat paskat saa nukkua kotonaan kaiket päivät.
Ihan vapaasti saat sinäkin jäädä työttömäksi kotiin makaamaan, jos se mielestäsi on niin kivaa. Ei ole mikään pakko niitä veroja maksaa.
Olet äärimmäisen itsekäs minä minä -tyyppi. Miten kehtaat elää muiden rahoilla. Otat ja kulutat, antamatta mitään takas.
Minä? Käyn kyllä ihan töissä ja makselen veroja varmaan enemmän kuin sinä. Kokemusta on myös työttömänä olemisesta ja se ei ollut niin kivaa, että kadehtisin yhtäkään työtöntä, oli sitten kyse vapaaehtoisesta tai vastentahtoisesta tilasta. Töissä toki käyn ihan itsekkäistä syistä, eli siksi koska haluan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako jos vain kokee ettei jaksa maksaa veroja ja elättää työhaluttomia kuten ap:tä?
Jää toki työttömäksi, niin ei tarvitse. Tosin työttömyyspäivärahastakin maksetaan veroja, osa vielä kovemmalla prosentilla kuin työläiset. Lopeta ininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää toki työttömäksi, niin ei tarvitse. Tosin työttömyyspäivärahastakin maksetaan veroja, osa vielä kovemmalla prosentilla kuin työläiset. Lopeta ininä.
Työttömyyspäiväraha on ansaitsematonta tulonsiirtoa laiskoille luusereille. Älä puhu verojen maksusta tässä yhteydessä, vaikka niistä pikkusumma muodon vuoksi veroa meneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilollako pitäisi luusereita elättää?
Todistit juuri pointtini. kiitos siitä.
Ei haittaa, vaan eipä se hääviä elämää tuokaan ole.
Joo ei kannata hankkia burn outia niinkuin minä tein.. Onhan se kiva että säästötilillä on nyt rahaa.. Mutta kokoaikatyötä en ole jaksanut tehdä enää vähään aikaan enkä tiedä pystyisinkökään enää ilman toista uupumista.
Ei haittaa kunhan maksat kotona lusmuilun ihan itse etkä ole muiden elätettävänä. Jos tähän et pysty niin sitten on vaan väkisin noustava aamulla töihin niin kuin muutkin tekee. Luuletko, että muut nauttii siitä, että pitää herätä aikaisin ja lähteä töihin että voidaan omilla veroillamme elättää myös loiset.
Olen kokopäivätöissä ollut aina. Silti, jos yhteiskunta mahdollistaa loisena elämisen töitä tekemättä niin en tuomitse. Se ei ole yksilön vika vaan järjestelmän vika että tämä on meillä mahdollista. Nauti siis olostasi! Rahaa kyllä pumpataan muuallekkin ei niin järkeviin kohteisiin ja nekin on mulle ihan ok koska en voi vaikuttaa asiaa kun äänestämällä jonka kyllä teen. Harmi että niin moni äänestäjä ei käytä mahdollisuuttaan vaikuttaa. Loiseksi vaan kaikki jotka haluaa. Kyllä se järjestelmä sitten kaatuu joka olisi hyvä asia.
En käy töissä koska ei kiinnosta :D Perintörahoilla elän hyvin ja lisäksi kelasta saa kuukausittain bilerahaa. Työssäkäyvät ovat palvelijoitani joita katson nenänvarttani pitkin mennessäni sairaalaan tai kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika matala äo täytyy olla jos pitää järkevänä argumenttinä sitä että maksaa veroa täysin veroilla maksettavasta tuesta. Täysin sama olisi jos saisit verojen verran vähemmän suoraan käteen. Et sinä tuota senttiäkään veroja.
Vierailija kirjoitti:
Meille on haettu kesäksi yritykseen töihin tuuraajaa, joka tekisi 4-8 tuntia päivässä (ne tunnit olisi kyllä listalla eli 3 vko listalta näkisi, että mikä vuoro). Ei löydy tekijää, kun halutaan vakityö ja vapaat viikonloput.
Työttömyyskorvaukset voitaisiin poistaa kaikilta, jotka eivät suostu määräaikaisiin työsuhteisiin.
Onneksi ei koske minua, koska työllitymissuunnitelmaan ruksin jo kymmenen vuotta sitten kohdan "määräaikainen työ".
Minäkään en jaksa, mutta käyn silti ja ajattelen itsemurhaa. Eikö olekin kivaa? Hyvin rakennettu yhteiskunta ja silleen. On ihanaa ajatella, että kun herää kuudelta ja lähtee töihin ja on koko päivän aivan väsynyt ja loppu, eikä jaksa harrastaa mitään kivaa, niin joskus mahdollisesti pääsen eläkkeelle 74-vuotiaana ja saan ruhtinaalliset 700 euroa kuussa eläkettä ja sillä sitten pitäisin jotenkin pärjätä. Mietin ihan oikeasti henkeni riistämistä, koska tämä on ihan oikeasti persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kannata hankkia burn outia niinkuin minä tein.. Onhan se kiva että säästötilillä on nyt rahaa.. Mutta kokoaikatyötä en ole jaksanut tehdä enää vähään aikaan enkä tiedä pystyisinkökään enää ilman toista uupumista.
Miten voi olla noin heikko mieli? Eihän susta ole mihinkään
Hämmästyttävää kuinka vähän tämäkin valittaja ymmärtää yhteiskunnan pyörimisestä. Mietipä, ketkä kaikki elää "muiden rahoilla" eli saa tulonsa verovaroista. Vinkki: julkinen sektori. Ja mieti myös sitä, keiltä loppusi/vähensi työt, kun työttömät loppuisivat. Ja miten kävisi palkoille täystyöllisyydessä? Työttömyys nyt vain kuuluu tähän taloussysteemiin, ymmärrä se,