Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaa elämään ja olemaan yksin - älkää vinkuko täällä tai muuallakaan

Vierailija
25.03.2026 |

Miten vaikeaa on olla ilman parisuhdetta? Eihän siinä ole mitään vaikeaa, vaan päin vastoin, yksin eläminenhän se vasta helppoa ja vapauttavaa onkin. Voit tehdä ihan mitä haluat, milloin haluat ja miten haluat. Voit tehdä elämästäsi juuri oman näköisen, katsoa telkkarista just sitä mitä haluat, syödä just milloin ja mitä haluat, matkustaa tai olla matkustamatta just minne lystää. Sängyssä voit nukkua x-asennossa. On siistiä ja rauhallista.

Olen kokenut erittäin pitkän suhteen (yli 20 vuotta) ja nyt yksin elämisen. Tiedän, mistä puhun, enkä ymmärrä näitä, jotka vinkuvat ja mankuvat, kun eivät mistään saa millään ketään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

Vierailija
2/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelupalsta, aihe vapaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset preferenssit ja tarpeet. Sinä olet itsekeskeinen ja hankala, sinulle sun omat halut on tärkeitä etkä siedä toisen tarpeita ja kompromisseja. Mut ku useimmat tavalliset ihmiset ei ole kuin sinä. Sulle sopii eri jutut kuin toisille. Joten lopeta turha päteminen ja neuvominen ja keskity nyt siihen omaan täydelliseen itsellisyyteesi. 

Vierailija
4/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri se on joka ei yksin pärjää

Vierailija
5/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten teit aloituksen jossa vingut palstailusta?

Vierailija
6/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sosiaalinen eläin. Yksin viihtyminen vuosikausia ei ole kovin lajityypillistä käytöstä lähtökohtaisesti. Parisuhteesta voi olla montaa mieltä, mutta ystäviä ainakin tarvitaan. Joka toista väittää on melko mt-ongelmainen tai autistinen.

Vierailija
7/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta suhteilua selittänee osittain asenteen. Kaikki ei halua suhdetta ja kaikista ei siihen ole, vaikka se täydellinen kumppani löytyisikin.

Vapaus on niin simppeliä jos on ollut jotenkin tukahdutettu.

Iloa päiviisi, ja upeita unia.

Vierailija
8/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvii parisuhdetta, tarviin lährisen henkilön.

Vierailija
9/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sosiaalinen eläin. Yksin viihtyminen vuosikausia ei ole kovin lajityypillistä käytöstä lähtökohtaisesti. Parisuhteesta voi olla montaa mieltä, mutta ystäviä ainakin tarvitaan. Joka toista väittää on melko mt-ongelmainen tai autistinen.

Tai sitten kylmettynyt. 

Vierailija
10/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erilaiset preferenssit ja tarpeet. Sinä olet itsekeskeinen ja hankala, sinulle sun omat halut on tärkeitä etkä siedä toisen tarpeita ja kompromisseja. Mut ku useimmat tavalliset ihmiset ei ole kuin sinä. Sulle sopii eri jutut kuin toisille. Joten lopeta turha päteminen ja neuvominen ja keskity nyt siihen omaan täydelliseen itsellisyyteesi. 

Ap on ollut 20 vuotta suhteessa... 

Vierailija
11/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen puuttuminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin yksinäisyys.

Vierailija
12/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei todellakaan tarvitse parisuhdetta. 

Vierailija
13/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen asia ihmisessä mihin itse kiinnitän huomiota on nimenomaan se, että osaako ihminen olla yksin. Koska mahdollisuus sille, että se on kasvanut sisäisesti on paljon suuremmat kuin jatkuvasti tylsyyttä pakoon juoksevalla ja turvaa hakevalla ihmisellä. Nyt huomio, kaikki yksinäiset ihmiset eivät ole kasvaneita, mutta mahdollisuus sille on hieman suurempi. 

Vierailija
14/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi joskus että matka on yhtä tärkeä kuin määränpää. 

Sinun tarinasi ja matkasi on ihan omanlaisensa.

Kaikkien on.

Vierailija
15/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette saa parisuhdetta, niin olkaa tyytyväisiä. Suurin osa parisuhteista on hirveää paskaa ja kuraa. Olette päässeet niin paljon helpommalla, että ette edes tajua sitä.

Vierailija
16/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Aloituksessa nimenomaan puhuttiin PARIsuhteesta.

Vierailija
17/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota huomioon että sinä olet kokenut jo pitkän parisuhteen. Minä osaan hyvin olla yksin, olen elänyt yksin yli 40 vuotta eli sinua kauemmin. Haluaisin kuitenkin kokea myös tässä elämässä sen pitkän, toimivan ja rakastavan parisuhteen, johon voi syntyä monta, monta ihanaa lasta. Se ei yksin onnistu vaikka moni muu asia onnistuukin. 

Vierailija
18/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset sanonut tuota kaikkea itsellesi, ennen kuin menit siihen pitkään ja selvästi epäonnistuneeseen suhteeseen? 

Vierailija
19/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran muistutus, että parisuhde ei ole sama asia kuin yhteisasuminen. Kaikkia noita AP:n mainitsemia asioita voin tehdä, vaikka olen pitkässä parisuhteessa.

Vierailija
20/25 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä, olen elänyt koko aikuisikäni yksin. On kuitenkin inhimillistä myös kaivata rakkautta ja läheisyyttä. En kyllä ketään toista vaivaa surullani, ettei mulla näitä ole. Suren surunikin yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän