Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako jos kokee ettei vain jaksa herätä aamuisin, tai olla töissä 40 tuntia viikossa, ja on sen takia työtön? Töitähän ei kuitenkaan ole kaikille...

Vierailija
04.07.2022 |

Eli ihan sama vaikka kaikki työttömät seisoisivat päällään, niin vain pieni osa työttömistä työllistyisi kun kaikki avoimet paikat täytettäisiin.

Eikö se ole ihan sama jos joku sitten vain on työttömänä sen kummemmin stressaamatta?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama itellä. 15-20 tuntia vois vielä mennä, mutta 40h/viikko, niin masennun aika nopeasti tuossa tahdissa. Olen hyvin ahkera ja tunnollinnen työntekijä kyllä, mutta en vain kestä itselle liian kovaa työkuormaa.

Masennut. Sekö on muka elämän tärkein asia? Ihmiset käy enemmän ja vähemmän masentuneena töissä, koska ihmisen pitää käydä töissä ja elättää itsensä. Jokaista masentaa joskus, se kuuluu elämään mutta ei sen takia jäädä kotiin makaamaan ja vatvomaan omaa oloa vuosikausiksi. Parasta lääkettä on mennä töihin, tavata ihmisiä ja osallistua yhteiskunnan toimintaan. Liiku enemmän ja vähennä alkon käyttöä niin johan alkaa olo paranemaan.

Joillain liian kova työtahti rasittaa aivoja enemmän kuin toisilla. Ja masennus johtuu aivojen ylirasituksesta. Masennus ei ole vain alakuloista oloa, vaan se on pääasiassa aivosumua. Siihen kuuluu väsymys, huono muisti ja muut kognitiiviset ongelmat. Aivosumuisena työnteko ei onnistu ja voi olla jopa vaarallista riippuen työstä.

Vierailija
22/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sanotaan ihan vain laiskuudeksi. Ei tarvita mitään diagnoosia, rahat ja tuet pois niin alkaa työ maistua.

Ei välttämättä. Jos kyse ei ole fyysisestä sairaudesta, kuten jostain AI-sairaudesta, raudanpuutteesta tai uniapneasta, voi kyseessä olla masennus, tarkkaavaisuushäiriö, autismi, oppimisvaikeudet tai jotain sen suuntaista. Moni ei edes kuvittele, että heillä voisi olla jotain sellaista, vaan kokevat vain itsensä alisuoriutujiksi koko elämänsä. T. Hiljattain adhd todettu

Laiska vaikka keksii itselleen sairauksia ettei vaan tarvitse mennä sinne töihin. Eläke on laiskurin paras palkinto lusmuilusta, mitä nuorempana sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sanotaan ihan vain laiskuudeksi. Ei tarvita mitään diagnoosia, rahat ja tuet pois niin alkaa työ maistua.

Ei välttämättä. Jos kyse ei ole fyysisestä sairaudesta, kuten jostain AI-sairaudesta, raudanpuutteesta tai uniapneasta, voi kyseessä olla masennus, tarkkaavaisuushäiriö, autismi, oppimisvaikeudet tai jotain sen suuntaista. Moni ei edes kuvittele, että heillä voisi olla jotain sellaista, vaan kokevat vain itsensä alisuoriutujiksi koko elämänsä. T. Hiljattain adhd todettu

Nuo on tekosyitä laiskuudelle.

Vierailija
24/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa, mitä kommentteja taas... ihmiset ei vaan voi myöntää, ettei tiedä eikä ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
25/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lyhyempää työviikkoa. 20 tuntia onnistuu varmasti ja sillä saa jo 1000€ melkein mistä tahansa työstä.

Vierailija
26/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän minä jaksan käydä töissä yli 200 tuntia kuussa? Tottakai väsyttää mutta vapaa-ajalla liikutaan eikä juoda ja maata sohvalla.

Ylläri ehkä sulle, mutta jokainen on erilainen. Mä.voin lahjoittaa sulle mun sairaudet (tällä hetkellä kuumetta 38 astetta ja tulehdusarvot reippaasti koholla) ja katsotaan miten kauan selviät hengissä tuolla elämäntyylillä.

Vierailija
27/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän minä jaksan käydä töissä yli 200 tuntia kuussa? Tottakai väsyttää mutta vapaa-ajalla liikutaan eikä juoda ja maata sohvalla.

Ylläri ehkä sulle, mutta jokainen on erilainen. Mä.voin lahjoittaa sulle mun sairaudet (tällä hetkellä kuumetta 38 astetta ja tulehdusarvot reippaasti koholla) ja katsotaan miten kauan selviät hengissä tuolla elämäntyylillä.

Kuume kestää muutaman päivän. Sitten voi mennä taas töihin.

Vierailija
28/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia työpaikkoja, joista saadulla palkalla elättäisi itsensä, ei ihan oikeasti ole kaikille. En ymmärrä miksi pitää hermostua ja haukkua loiseksi, kun fakta on se, että iso määrä porukkaa on joka tapauksessa työttömänä vaikka mitä tekisi. Ole ap rauhassa, jossain vaiheessa ehkä alat kaipaamaan elämään lisää sisältöä ja rahaa ja työllistyt. Tsemppiä!

T. Yliväsynyt pätkätyöläinen

Vierailija
29/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muitakaan huvita. Muut eivät ole noin itsekkäitä että pitävät oikeutettuna antaa muiden kustantaa loikonlunsa. Hyi.

Vierailija
30/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska vaikka keksii itselleen sairauksia ettei vaan tarvitse mennä sinne töihin. Eläke on laiskurin paras palkinto lusmuilusta, mitä nuorempana sen parempi.

No ainakaan sairaseläkkeelle ei pääse ilman todennettua sairautta ja toimintakyvyn laskua. Kai se onnistuu, että feikkaa masentunutta, mutta uskon että tässä maassa on paljon enemmän niitä oikeasti masentuneita.

Vierailija
31/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuume kestää muutaman päivän. Sitten voi mennä taas töihin.

Eipä vaan minulla, jolla on systeeminen sairaus. Jos alkaa kuumeessa repimään, sydän pettää. Suosittelen sinuakin vähän höllentämään työtahtia.

Vierailija
32/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jaksanut jo yli 10 vuotta ja olen 45, en usko että on mitään syytä miksen jaksaisi eläkeikään. Kuinkas vanha sinä hippi olet? 21?

Vierailija
33/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on nykyään paljon pienillä soppareilla. Kesä apulaiseksi kauppaan muutamana päivänä viikossa, ihan vaan tavaran laittoa hyllyyn.

Et ole enää työtön ja joten koko aikaa, mutta elo on lähes yhtä vapaata.

Olen harkinnut tuota mutten kestä olla ihmisten kanssa tekemisissä. Hyllyjä voin täyttää mutten vastata sen ja tuon vanhan akan kyselyihin missä se tarjous oltermanni nyt on ja miks se on loppu?

Vierailija
34/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on haettu kesäksi yritykseen töihin tuuraajaa, joka tekisi 4-8 tuntia päivässä (ne tunnit olisi kyllä listalla eli 3 vko listalta näkisi, että mikä vuoro). Ei löydy tekijää, kun halutaan vakityö ja vapaat viikonloput.

Työttömyyskorvaukset voitaisiin poistaa kaikilta, jotka eivät suostu määräaikaisiin työsuhteisiin.

Vierailija
35/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on valtava työvoimapula lähes kaikilla aloilla. Mars töihin vaan. Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä, siis jos on terve aikuinen ihminen. En halua elättää sinua loinen.

Mikä paradoksi se on että samaan aikaan on 400 000 työtöntä / 20 000 avointa paikkaa ja myös työvoimapula?

Tarkoitatko että on pula orjista? Joille ei tarvitse maksaa?

Kaikille ei voida maksaa huippupalkkaa, koska heidän koulutuksensa, ammattitaitonsa, asemansa tms ei siihen edellytä. Huippupalkkoja maksetaan vain oikeasti niille, joiden asema työmaailmassa on kaikin puolin vaativampi kuin suurimman osan.....Miksi kaikkien pitäisi saada sama palkka; palkkaus työn vaativuuden, kokemuksen ja koulutuksen mukaan.

Vierailija
36/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan pohtineet miksi elämä ylipäätään pyörii niin vahvasti työnteon ympärillä ja miksi ihmisen arvo määritellään usein sen perusteella tekeekö hän töitä tai mitä töitä hän tekee? Ja miksi? Jotta saadaan pyöritettyä tätä kapitalistista järjestelmää. Hienoa, että meillä on hyvät julkiset palvelut ja ne eivät tietenkään toimisi, ellei kansalaiset tekisi töitä. Mutta paljon kulutetaan myös aivan turhaan, huvin vuoksi ja oman statuksen nostattamiseksi ja samalla tuhotaan meidän kallisarvoista planeettaamme.

Vierailija
37/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän moni jaksakkaan ja sairastuu. Itsekään en jaksa, etenkään omalla alalla missä työtahti on tappotahti (hoitoala). Töitä on erilaisia, ei kaikissa tehdä pää hiessä 8h töitä.

Mutta teen sen mitä jaksan. Omaa hyvinvointia aina kuunnellen. Käytännössä teen tunteja yleensä 5-6 päivässä max. Tai sit 2 täyttä päivää viikossa. Elän tulojeni mukaan, olen aika vaatimaton/minimalistinen onneksi. Välillä minulla on ollut osa-aikatöitä, välillä koostan nuo tunnit keikoista. Nykyään on onneksi paljon myös mahdollisuuksia 🙂

Vierailija
38/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tarpeeksi suuret pääomatulot kattamaan kaikki kustannukset niin sitten ei haittaa.

Vierailija
39/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan surkuhupaisan katkeria luterilaisuudella aivopestyjä työssäkävijöitä täällä suomessa piisaa luulee että töissä pitää käydä ja eletään vielä keskiajalla xD. Hyvä aloitus AP.

https://www.reddit.com/r/antiwork/

Vierailija
40/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa liukuva työaika, etätyöt ja osa-aikaisuus hetkellisesti. Hommiin vaan, niinkuin me muutkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän