Haittaako jos kokee ettei vain jaksa herätä aamuisin, tai olla töissä 40 tuntia viikossa, ja on sen takia työtön? Töitähän ei kuitenkaan ole kaikille...
Eli ihan sama vaikka kaikki työttömät seisoisivat päällään, niin vain pieni osa työttömistä työllistyisi kun kaikki avoimet paikat täytettäisiin.
Eikö se ole ihan sama jos joku sitten vain on työttömänä sen kummemmin stressaamatta?
Kommentit (84)
Jos ei ole terveyteen liittyvää syytä niin työttömyys on aina huono juttu. Kokeile hankkia osa-aika työ jostain missä on mahdollista saada työvuoro iltavuoroksi. Esim. joistain ruokakaupoista voi saada jonkun 15h/viikko sopimuksen ja järjestää se iltavuoroksi klo 17-22.
Jokaisessa työvuorossa tuntuu etten jaksa ja silti teen sen loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa. Parempi jättää työmarkkinat niille joilla on motivaatio, osaaminen ja terveys kunnossa. En minäkään pitkäaikaistyöttömänä ole jaksanut vuosiin hakea mitään töitä, koska a) tiedän että en niitä saa ja b) en missään tapauksessa menisi epämiellyttävään ja matalapalkattuun työhön. Toki voisin tehdä vaikka jotain etätöitä osa-aikaisesti tai täysipäiväisestikin, jos palkkaus olisi kohdallaan, mutta en minä tuollaisiin töihin taustojeni takia pääse, joten parempi siis keskittyä elämässäni muuhun kuin työnteon oravanpyörään.
Tietenkin jossain vaiheessa kaltaisiltani "loisilta" voidaan viedä kaikki tuet pois ja potkia kadulle selviytymään, mutta ennen kuin se aika koittaa niin jatkan nykyisellä tyylilläni.
Eikö yhtään hävetä elää elättinä? Hyi helv.. Olet oksettava 🤮🤮
Ei oikeastaan. En minä voi muutenkaan kontrolloida miten muut minut kokevat ja mitä minusta ajattelevat niin parempi vain olla ajattelematta sellaisia asioita. Ymmärrän kyllä, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät valintojani hyväksy ja haluaisivat minut potkia asunnostani kadulle elämään. Heillä on ajatuksiinsa täysi oikeus. Koen kuitenkin, että valintani on melko pieni synti syntien listalla.
Miksi niin tekisin. Minulla on todella hyvät mahdollisuudet piilottaa tulojani verottajalta ja riski jäädä kiinni on käytännössä 0. Mikä muka siitä tekee yhtään paheksuttavampaa kuin tuosta AP:n lusmuilusta?