Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako jos kokee ettei vain jaksa herätä aamuisin, tai olla töissä 40 tuntia viikossa, ja on sen takia työtön? Töitähän ei kuitenkaan ole kaikille...

Vierailija
04.07.2022 |

Eli ihan sama vaikka kaikki työttömät seisoisivat päällään, niin vain pieni osa työttömistä työllistyisi kun kaikki avoimet paikat täytettäisiin.

Eikö se ole ihan sama jos joku sitten vain on työttömänä sen kummemmin stressaamatta?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on nykyään paljon pienillä soppareilla. Kesä apulaiseksi kauppaan muutamana päivänä viikossa, ihan vaan tavaran laittoa hyllyyn.

Et ole enää työtön ja joten koko aikaa, mutta elo on lähes yhtä vapaata.

Olen harkinnut tuota mutten kestä olla ihmisten kanssa tekemisissä. Hyllyjä voin täyttää mutten vastata sen ja tuon vanhan akan kyselyihin missä se tarjous oltermanni nyt on ja miks se on loppu?

Kaikenlaisia luusereita sitä täällä elätetäänkin. Toivottavasti tukia leikataan reippaalla kädellä. Miten joku voi olla noin ällöttävä?

Vierailija
42/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy paremmin kumppaniehdokkaitakin sellaiselle, joka on työssäkäyvä eikä vain makoile sängynpohjalla 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 tuntia viikossa on mielestäni tuntunut aina epäinhimilliseltä määrältä töitä, oli se työ mitä hyvänsä. Ei ihme, että voimme niin huonosti ja masennumme. Vapaa-aikaa on naurettavan vähän ja työ imee meistä kaikki mehut. Mitä elämää se sellainen oikein on.

Olen itse siinä mielessä onnekas, että voin tällä hetkellä tehdä 3 päivää viikossa töitä, eikä työ riistä minusta viimeisiä elämänhalun rippeitä. Toivoisinkin, että tällainen olisi mahdollista kaikille, siis että tulisi mainiosti toimeen pienemmälläkin työmäärällä.

Vierailija
44/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itellä. 15-20 tuntia vois vielä mennä, mutta 40h/viikko, niin masennun aika nopeasti tuossa tahdissa. Olen hyvin ahkera ja tunnollinnen työntekijä kyllä, mutta en vain kestä itselle liian kovaa työkuormaa.

Minä käyn 15-25 tuntia viikossa töissä. Teen viikonloppuja ja iltavuoroja. Jos tekee esim pe-su saa suunnilleen yhtä paljon palkkaa kuin kokonaista arkiviikkoa tekevä. Ja viikonlopputyöntekijöistä on monissa paikoissa pulaa. Kaupan ala. Osa-aikaisia työpaikkoja on meillä päin paljon enemmän auki kuin kokoaikaisia joten ei se ole mikään ongelma jos jaksaa tehdä vain tämän verran. Palkkakaan ei tietysti ole iso. Mutta itse koen että työ on ihan virkistävää kun sitä on sopivasti. En itsekään jaksaisi tehdä 40 tunnin viikkoa. Hae jotain osa-aikaduunia rohkeasti vaan!

Vierailija
45/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Työkkärille haistatat paskat ja sitten elät toimeentulotuella. Ei sillä suuria saavuta mutta kyllä sillä elää.

Vierailija
46/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa maksaa veroja jotta tämänlaiset laiskat paskat saa nukkua kotonaan kaiket päivät.

Vierailija
47/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa. Parempi jättää työmarkkinat niille joilla on motivaatio, osaaminen ja terveys kunnossa. En minäkään pitkäaikaistyöttömänä ole jaksanut vuosiin hakea mitään töitä, koska a) tiedän että en niitä saa ja b) en missään tapauksessa menisi epämiellyttävään ja matalapalkattuun työhön. Toki voisin tehdä vaikka jotain etätöitä osa-aikaisesti tai täysipäiväisestikin, jos palkkaus olisi kohdallaan, mutta en minä tuollaisiin töihin taustojeni takia pääse, joten parempi siis keskittyä elämässäni muuhun kuin työnteon oravanpyörään.

Tietenkin jossain vaiheessa kaltaisiltani "loisilta" voidaan viedä kaikki tuet pois ja potkia kadulle selviytymään, mutta ennen kuin se aika koittaa niin jatkan nykyisellä tyylilläni.

Vierailija
48/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa maksaa veroja jotta tämänlaiset laiskat paskat saa nukkua kotonaan kaiket päivät.

Ihan vapaasti saat sinäkin jäädä työttömäksi kotiin makaamaan, jos se mielestäsi on niin kivaa. Ei ole mikään pakko niitä veroja maksaa.

Vierailija
49/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän minä jaksan käydä töissä yli 200 tuntia kuussa? Tottakai väsyttää mutta vapaa-ajalla liikutaan eikä juoda ja maata sohvalla.

Ylläri ehkä sulle, mutta jokainen on erilainen. Mä.voin lahjoittaa sulle mun sairaudet (tällä hetkellä kuumetta 38 astetta ja tulehdusarvot reippaasti koholla) ja katsotaan miten kauan selviät hengissä tuolla elämäntyylillä.

Olen jaksanut jo yli 10 vuotta ja olen 45, en usko että on mitään syytä miksen jaksaisi eläkeikään. Kuinkas vanha sinä hippi olet? 21?

Oletko köyhä kun täytyy tehdä noin paljon töitä? -eri

Vierailija
50/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa. Parempi jättää työmarkkinat niille joilla on motivaatio, osaaminen ja terveys kunnossa. En minäkään pitkäaikaistyöttömänä ole jaksanut vuosiin hakea mitään töitä, koska a) tiedän että en niitä saa ja b) en missään tapauksessa menisi epämiellyttävään ja matalapalkattuun työhön. Toki voisin tehdä vaikka jotain etätöitä osa-aikaisesti tai täysipäiväisestikin, jos palkkaus olisi kohdallaan, mutta en minä tuollaisiin töihin taustojeni takia pääse, joten parempi siis keskittyä elämässäni muuhun kuin työnteon oravanpyörään.

Tietenkin jossain vaiheessa kaltaisiltani "loisilta" voidaan viedä kaikki tuet pois ja potkia kadulle selviytymään, mutta ennen kuin se aika koittaa niin jatkan nykyisellä tyylilläni.

Eikö yhtään hävetä elää elättinä? Hyi helv.. Olet oksettava 🤮🤮

Vierailija
51/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti saat sinäkin jäädä työttömäksi kotiin makaamaan, jos se mielestäsi on niin kivaa. Ei ole mikään pakko niitä veroja maksaa.

Olet äärimmäisen itsekäs minä minä -tyyppi. Miten kehtaat elää muiden rahoilla. Otat ja kulutat, antamatta mitään takas.

Vierailija
52/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta joogakoulu ja ala rassaamaan tukkeutuneita astraalikanavia.

Vierailija
53/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän minä jaksan käydä töissä yli 200 tuntia kuussa? Tottakai väsyttää mutta vapaa-ajalla liikutaan eikä juoda ja maata sohvalla.

Ylläri ehkä sulle, mutta jokainen on erilainen. Mä.voin lahjoittaa sulle mun sairaudet (tällä hetkellä kuumetta 38 astetta ja tulehdusarvot reippaasti koholla) ja katsotaan miten kauan selviät hengissä tuolla elämäntyylillä.

Olen jaksanut jo yli 10 vuotta ja olen 45, en usko että on mitään syytä miksen jaksaisi eläkeikään. Kuinkas vanha sinä hippi olet? 21?

En ole köyhä. Olen yrittäjä ja mulla on asiakkaita, jotka tilaa palveluita. Oikein sosialistisuomalaisen kysymys taas.

Vierailija
54/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt itsekin työnteon lopettamista kun ei enää raha ja toisten auttaminen kiinnosta. Mitähän sitä ryhtyisi seuraavaksi tekemään? T: Lääkäri

Vierailija
55/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, osa-aikatöitä voisin tehdä omalla alalla, mutta sellaisia ei ole eikä saa. Se on kaikki tai ei mitään. Ei mitään mahdollisuutta, että kestäisin normaalissa työssä hengissä eläkeikään asti. Kestän pari vuotta, palan loppuun, joudun pitkälle saikulle ja ehkä eläkkeelle. Yhteiskunta voittaisi, jos olisi mahdollista tehdä osa-aikaisesti töitä. Silloin voisinkin tehdä sinne eläkeikään asti.

Vierailija
56/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on valtava työvoimapula lähes kaikilla aloilla. Mars töihin vaan. Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä, siis jos on terve aikuinen ihminen. En halua elättää sinua loinen.

Ai on vai?

Mulla vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän.

Vierailija
57/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä. Olen yrittäjä ja mulla on asiakkaita, jotka tilaa palveluita. Oikein sosialistisuomalaisen kysymys taas.

Ok. No yrittäjän onkin pakko painaa pitkää päivää, voimia.

Vierailija
58/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma työ, johon ei tarvitse herätä aikaisin aamulla. 

Vierailija
59/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on joku ihme päähänpinttymä että osa-aikatyö ei ole työtä - unohda sellaiset ajatukset.

Tein itse vuosia täyttä työviikkoa kuukausipalkalla eikä aikaa jäänyt mihinkään muuhun kuin työhön ja nukkumiseen - nykyään teen osa-aikaista, tienaan vähemmän mutta tulen kyllä ihan hyvin toimeen. Myönnän että itsekin olin työnarkomaani ja tein kaiken mitä suinkin ehdin, burn out opetti sen että elän täällä itseäni varten, en työnantajaa enkä toisten ihmisten odotuksia varten.

Ihmiset vain kuluttavat liikaa kokoajan ja pitää ostaa ostaa jatkuvasti. Ei pidä, kun on katto pään päällä, ruokaa ja jotain mielekästä tekemistä vapaa-ajalla niin muuta ei tarvitse. Nykyään suorastaan inhottaa omaisuuden ja velkojen haalijat, eivät ymmärrä millaista häkkiä rakentavat itselleen elintavoillaan. Ihmisen varallisuus ei kerro ihmisestä mitään.

Vierailija
60/84 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori alle 30 vuotta, vertyy jaksamaan fyysistä työtä, kun pari viikkoa on sinnikäs yrittämään. Yleensä näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi