Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ajatte alinopeutta?

Vierailija
03.07.2022 |

Te, jotka ajatte esim. 100 km/h alueella 80 km/h, ja 80 alueella 60, miksi ?

Kommentit (281)

Vierailija
121/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysperävaunulla ei saa ajaa tai edes pääse satasta ilman laittomia temppuja. Siinä syy.

Vierailija
122/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa vaikka itse olen madaltanut nopeutta alle rajoituksen, ohittajia on vähemmän kuin aikaisemmin. VOidaan siis päätellä, että suurin osa ajaa nykyään pienemmillä nopeuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa ajaa sit ihan perseessä kiinni kun edellä ajava menee hitaampaa kuin TE. Otan kaasulta kokonaan jalan pois ja katson tippuuko vauhti 20 ennen kuin älyätte mennä ohi.

Ja sitten kun lähtee ohittamaan niin laitat sen kännyn pois ja tirvaset polkimen lattiaan ja puhiset muahan, ei ohiteta.

Vierailija
124/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on erikoista miten joidenkin ihmisten ajovauhti vaihtelee niin paljon. Eivätkö käytä vakionopeuden säädintä?

Tämä! Tämä risoo itseä eniten. MIKSI?! Sinällään ei haittaisi jos ajaisi tasaisesti sitä 80, mutta kun seilataan kokoajan jotain 70-90 väliä, niin se ärsyttää.

Mulla auto, jolla ei saa ajaa kuin max 90, ja matkanteko on äärimmäisen stressaavaa nykyään enkä pääse edes ohi näitä seilaavia ikinä. Ja näin kesällä näitä seilaavia tientukkoja on joka pikkutielläkin, joita itse pyrin käyttämään (koska ajan rajoittimella, yritän itse olla mahdollisimman vähän muiden tien tukkona). Oispa jo talvi niin sais taas ajaa rauhassa.

Samaa mieltä...usein tuolle ajotavalle on syynä se että pitää jauhaa paskaa puhelimeen samalla kun ajaa eikä osaa käyttää vakkaria ajettaessa. Ihmettelen kovasti tuota ettei käytetä vakkaria kun se rentouttaa ajoa muutenkin huomattavasti. Hyvin suuressa osassa autoja  se on ,ne yleistyivät 2000 luvun tavallisissa perheautoissa ja sen ikäiset alkaa olla jo pian romutusikäsiä kuitenkin.

Jos edessä olevan ajovauhti seilailee niin miksi et pidä siihen autoon kunnon turvaväliä niin silloin sun ei tarvi juurikaan välittää siitä että sen edessä olevan auton vauhti seilailee?

Mä olen kuullut että monet kuskit tahalleen nykii käsijarrua kesken ajon jos takana oleva auto ei pidä riittävää turvaväliä ja osa autoilijoista hidastaa vauhtia jos takana oleva auto ajaa liian lähellä.

Riittävä turvaväli poistaisi monta ongelmaa liikenteestä ja ihmettelen suuresti sitä miksi riittävän turvavälin pitäminen on monille autoilijoille niin vaikeaa.

Valitettavasti monet tieosuudet ovat sellaisia, että jos alinopeutta köröttelevästä haluaa päästä ohitse, kunnollisen turvavälin pitäminen ei ole mahdollista vaan sitä ohituspaikkaa on pakko kytätä hieman lähempänä. Itselläni on periaate, etten ohita ketään joka ajaa edes suunnilleen nopeusrajoituksen mukaan ja silloin toki pidän riittävän turvavälin koko ajan. Silti toki ottaa pattiin kun vakionopeudensäädintä ei yleensä pysty käyttämään edessä köröttelevän vaihtelevan ajonopeuden vuoksi.

Vierailija
125/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORTIT POIS HETI AIHEUTTAVAT VAARA TILANTEITA . joku 60 köröttelijäkin aina on rekka kuskin syy jos ohi lähtee pari papparaista olen ottanut puhutteluun PERUSTELEVAT TURVALLISUUDELLA. kortti pois tai tunkkia otsaan

Vierailija
126/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa autoilijoilla tuntuu olevan täysin väärä käsitys liikennesäännöistä. Esimerkiksi 80km/h liikennemerkki ei tarkoita sitä että kyseisellä tiellä pitää ajaa 80km/h vaan se tarkoittaa sitä että kyseisen tien suurin sallittu nopeus on 80km/h. 80km/h alueella saa ajaa maksimissaan 80km/h mittarin mukaan, sakkoja ei saa pienestä ylinopeudesta koska joissakin autoissa 80km/h mittarin mukaan ajaminen tarkoittaa sitä että todellista vauhtia on hiukan enemmän. 

Vierailija
127/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautolla ei saa ajaa niin kovaa

Vierailija
128/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohitus on aina turvallisestikin suoritettuna jonkinlainen riski. Tahallaan hidastelijat aiheuttavat siis ajomatkansa aikana itsekkyydellään ja piittaamattomuudellaan satoja turhia riskejä ja haittaavat liikenteen sujuvuutta muutenkin hidastamalla liikennevirtaa, aiheuttamalla vietäriliikettä ja kasaamalla taakseen letkaa.

Miksi oletuksesi on, ettei hitaasti ajamiseen olisi pätevää syytä?

No esim. joku sairaalloinen itaruus ei ole hyväksyttävä syy haitata liikennettä.

Sinä olet liikenteen haitta mikäli et osaa ohittaa tai saat rattiraivon jonkun toisen hitaudesta. Opettele ajamaan.

Opettele itse vaan jos et saa sitä kotteroasi kulkemaan edes suurin piirtein nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta. Rattiraivoa en saa, toisin kuin sinä silloin kun joku yrittää sinut ohittaa.

Vierailija
129/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkkia otsaan kirjoitti:

KORTIT POIS HETI AIHEUTTAVAT VAARA TILANTEITA . joku 60 köröttelijäkin aina on rekka kuskin syy jos ohi lähtee pari papparaista olen ottanut puhutteluun PERUSTELEVAT TURVALLISUUDELLA. kortti pois tai tunkkia otsaan

Saisko saman suomeksi ja ilman öyhötystä ?

Vierailija
130/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä alinopeus?

Kun ajetaan alle liikennemerkki D10 osoittamaa nopeutta

Laki ei tunne alinopeutta. Liikennemerkki osoittaa suurimman sallitun nopeuden, ei suinkaan velvoita ajamaan vähintään sitä.

Vierailija
131/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiire mihinkään. Ja kun mua huippaajatkuvasti, niin on turvallisempaa ajaa hitaammin.

Jos huippaa, ei saa ajaa. Olet vaarallinen liikenteessä

Vierailija
132/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohitus on aina turvallisestikin suoritettuna jonkinlainen riski. Tahallaan hidastelijat aiheuttavat siis ajomatkansa aikana itsekkyydellään ja piittaamattomuudellaan satoja turhia riskejä ja haittaavat liikenteen sujuvuutta muutenkin hidastamalla liikennevirtaa, aiheuttamalla vietäriliikettä ja kasaamalla taakseen letkaa.

No esim. joku sairaalloinen itaruus ei ole hyväksyttävä syy haitata liikennettä.

Sinä olet liikenteen haitta mikäli et osaa ohittaa tai saat rattiraivon jonkun toisen hitaudesta. Opettele ajamaan.

Päivittäistä autoilua takana yli 30 vuotta ilman ensimmäistäkään sakkoa tai onnettomuutta. Mites siellä?

Vierailija
133/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele itse vaan jos et saa sitä kotteroasi kulkemaan edes suurin piirtein nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta. Rattiraivoa en saa, toisin kuin sinä silloin kun joku yrittää sinut ohittaa.

Minä? En minä aja "alinopeutta". Mutta pysyn rauhallisena jos joku muu ajaa ja menen ohi enkä tee siitä elämää suurempaa ongelmaa itselleni.

Vierailija
134/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on erikoista miten joidenkin ihmisten ajovauhti vaihtelee niin paljon. Eivätkö käytä vakionopeuden säädintä?

Tämä! Tämä risoo itseä eniten. MIKSI?! Sinällään ei haittaisi jos ajaisi tasaisesti sitä 80, mutta kun seilataan kokoajan jotain 70-90 väliä, niin se ärsyttää.

Mulla auto, jolla ei saa ajaa kuin max 90, ja matkanteko on äärimmäisen stressaavaa nykyään enkä pääse edes ohi näitä seilaavia ikinä. Ja näin kesällä näitä seilaavia tientukkoja on joka pikkutielläkin, joita itse pyrin käyttämään (koska ajan rajoittimella, yritän itse olla mahdollisimman vähän muiden tien tukkona). Oispa jo talvi niin sais taas ajaa rauhassa.

Samaa mieltä...usein tuolle ajotavalle on syynä se että pitää jauhaa paskaa puhelimeen samalla kun ajaa eikä osaa käyttää vakkaria ajettaessa. Ihmettelen kovasti tuota ettei käytetä vakkaria kun se rentouttaa ajoa muutenkin huomattavasti. Hyvin suuressa osassa autoja  se on ,ne yleistyivät 2000 luvun tavallisissa perheautoissa ja sen ikäiset alkaa olla jo pian romutusikäsiä kuitenkin.

Jos edessä olevan ajovauhti seilailee niin miksi et pidä siihen autoon kunnon turvaväliä niin silloin sun ei tarvi juurikaan välittää siitä että sen edessä olevan auton vauhti seilailee?

Mä olen kuullut että monet kuskit tahalleen nykii käsijarrua kesken ajon jos takana oleva auto ei pidä riittävää turvaväliä ja osa autoilijoista hidastaa vauhtia jos takana oleva auto ajaa liian lähellä.

Riittävä turvaväli poistaisi monta ongelmaa liikenteestä ja ihmettelen suuresti sitä miksi riittävän turvavälin pitäminen on monille autoilijoille niin vaikeaa.

Valitettavasti monet tieosuudet ovat sellaisia, että jos alinopeutta köröttelevästä haluaa päästä ohitse, kunnollisen turvavälin pitäminen ei ole mahdollista vaan sitä ohituspaikkaa on pakko kytätä hieman lähempänä. Itselläni on periaate, etten ohita ketään joka ajaa edes suunnilleen nopeusrajoituksen mukaan ja silloin toki pidän riittävän turvavälin koko ajan. Silti toki ottaa pattiin kun vakionopeudensäädintä ei yleensä pysty käyttämään edessä köröttelevän vaihtelevan ajonopeuden vuoksi.

Miksi sinun pitää päästä ohi? Jos sinulla on kiire jonnekkin niin siitä kiireestä saat syyttää vain itseäsi.

Se että roikut takapuskurissa kiinni on typerää, edessä oleva jos joutuu tekemään äkkijarrutuksen niin sä ajat kolarin ja syy on SINUN. Takapuskurissa kiinni roikkuminen ei myöskään ole taloudellista ajoa vaan sinä joudut jatkuvasti jarruttelemaan ja kiihdyttelemään.

Surkea kuski on sellainen kuka joutuu eniten painamaan jarrupoljinta.

Vierailija
135/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa autoilijoilla tuntuu olevan täysin väärä käsitys liikennesäännöistä. Esimerkiksi 80km/h liikennemerkki ei tarkoita sitä että kyseisellä tiellä pitää ajaa 80km/h vaan se tarkoittaa sitä että kyseisen tien suurin sallittu nopeus on 80km/h. 80km/h alueella saa ajaa maksimissaan 80km/h mittarin mukaan, sakkoja ei saa pienestä ylinopeudesta koska joissakin autoissa 80km/h mittarin mukaan ajaminen tarkoittaa sitä että todellista vauhtia on hiukan enemmän. 

Voi ei. Onko meillä aivan väärä käsitys? No ei ole. Tiedämme tasan tarkkaan säännöt. Juttu on siinä, että valtaosa haluaa ajaa sitä sallittua nopeutta ja se ei tee liikenteestä sujuvaa, jos jotkut ajavat selkeästi alle sallitun nopeuden.

Vierailija
136/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhotu Öyhö

Vierailija
137/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nopeus vaeltaa 70 - 90 niin eihän sellaista väliä olekkaan jolla tuon kompensoi. Ja sitten kun tuollaisen seilaajan ohittaa niin yleensä, se on Keski-ikäinen nainen puhelin kourassa.

Vierailija
138/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ajaa kovempaa koska autoni on kirottu

Vierailija
139/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Turvallinen vauhti 80 alueella on vaikkapa 73 km/h. Pimeällä 68 km/h. Ja sumussa jopa 35 km/h.

Ja aina pääsee turvallisesti perille ajoissa.

Nopeusrajoitukset ovat vain suuntaa-antava maksimi. Todellinen matkanopeus paljon paljon alle.

Vierailija
140/281 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Opettele itse vaan jos et saa sitä kotteroasi kulkemaan edes suurin piirtein nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta. Rattiraivoa en saa, toisin kuin sinä silloin kun joku yrittää sinut ohittaa."

Tämä viesti on kyllä hemmetin hauska :D 

Tiedätkö sä mitä nopeusrajoitus tarkoittaa? Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, suomessa mikään liikennemerkki ei velvoita ajamaan mitään nopeutta vaan se velvoittaa ajamaan maksimissaan sitä nopeutta mikä liikennemerkissä on kerrottu.

Sun pitäisi mennä uudestaan autokouluun.

M31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän