Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa

Vierailija
02.07.2022 |

Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa

Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia

Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?

Kommentit (209)

Vierailija
1/209 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone tai luola kummallekin kannattaa olla. Toiv. hinta sopiva.

Vierailija
2/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei kyllä tajua, ettei yhteinen koti ole sellainen, jonka nainen sisustaa oman mielensä mukaiseksi ja jossa nainen päättää kaikesta. Tossukka miehet hölmönä suostuu kaikkeen naisten pään vippauksiin.

Vierailija
4/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eksä sai pitää työhuoneen ja se oli kyllä melkoinen kaaoshuone välillä. Itselle riitti, että olohuone, keittiö ja makuuhuone pysyivät siistinä. Oli ihanaa, kun ei ollut miehen tavaroita ympäri asuntoa. 

Mulle sopisi oikein hyvin tuollainen järjestely. 

Vierailija
5/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.

Se ettet itse ymmärrä keräilyn viehätystä ei tee toisesta lasta. Vai oletko sitä mieltä että muumimukien keräilijät ovat naislapsia?

Vierailija
6/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei kyllä tajua, ettei yhteinen koti ole sellainen, jonka nainen sisustaa oman mielensä mukaiseksi ja jossa nainen päättää kaikesta. Tossukka miehet hölmönä suostuu kaikkeen naisten pään vippauksiin.

Miehen parasta katsoen, ei vaan ymmärrä sitä vielä.

Vierailija
7/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennemmin, MIKSI ne keräilyesineet eivät saa olla esillä?

Mun nuoreni keräilee myös, ja vaikken juuri siitä muuta ymmärrä, ne ovat hienoja.

Täyttäähän aninenkin vitriinejä kipoilla j akupeilla eikö niin.

Mä kyllä pysyisin poikamiehenä. 

Vierailija
8/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle oma "työhuone" yhteisessä asunnossa on ihan ok, mutta maksuista pitäisi kyllä neuvotella. Itse haluaisin myös minulle oman työhuoneen, koska teen etänä töitä noin 3 pv viikossa. Samassa voisi olla mun meikit, vaatteet ym. Eli kaksio muuttuisikin neliöksi ja vuokra puoliksi. Jos tämä ei tule kysymykseen vaan ainoastaan kaksiosta kolmioon, josta yksi huone on miehen kamoille, niin silloin mies maksaa 2/3 vuokrasta. 

Vierailija
9/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymmentä vuotta siihen meni, että sain oman huoneen ja sitä kesti kuusi vuotta kunnes vaimo vei sen pari vuotta sitten etätöihin. Vuokraa kamoille erillinen varasto tai hommaa talo, jossa on autotalli.

Vierailija
10/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse suht teininä (19v) yhteen silloisen poikakaverin kanssa ja hänellä just oli kaikkea omaa keräilykamaa ja koristetta.

Ei kyllä tullut mieleenkään latoa niitä mihinkään erilliseen huoneeseen, se olisi minusta ollut sisustuksellisesti kamalaa, ja myös turhaa hommata sen vuoksi isompaa kämppää.

Poikkis sai tietenkin laittaa tavaroitaan esille kuten tahtoi, niitä oli olkkarin kirjahyllyssä, makkarin hyllyssä, pari julistetta seinillä myös (ainut mitä halusin oli, että ne kehystetään). Sehän oli yhteinen koti, yhtälailla minunkin tavarat oli siellä missä vain.

Me ollaan kyllä aina oltu luonteeltamme joustavia, eikä kauhean ehdottomia tai periaateihmisiä. Ja kun mietin, rakastin poikaystävää, niin ei haitannut hänen kissa-allergiansa, vaikka tiesin, etten sitten koskaan saa omaa kissaa, eikä tosiaan haitannut hänen keräilykamansa, jos vain sain asua hänen kanssaan.

Kun aikaa kului, muutimme isompaan asuntoon siitä opiskelijakämpästä, ja teimme sinne työhuoneen, johon sitten suurin osa poikakaverin tavaroista meni. Se ei ollut silti miesluola, yhtälailla itsekin opiskelin siinä huoneessa.

Kolmenkympin tienoilla, kun olimme jo aviopari ja saimme lapsia, kodin huoneet muuttivat tarkoitustaan, työhuoneesta tuli lastenhuone. Silloin mies itse laittoi osan keräilykamoistaan kiertoon, koska katsoi olevansa kasvanut niistä ohi, osa siirtyi olkkariin.

Myöhemmin muutimme isompaan omakotitaloon, ja tänne on nyt korona-aikana tehty miehelle oma työhuone. Tämän kaiken ajan kuluessa meillä ei enää kummallakaan juuri ole niitä samoja esineitä mitä yhteenmuuttaessa liki 20v sitten. Eikä ole enää kirjahyllyjäkään. Koko talo on rempattu ja sisustettu yhdessä kummallekin ja lapsille mieleiseksi.

Vierailija
11/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle oma "työhuone" yhteisessä asunnossa on ihan ok, mutta maksuista pitäisi kyllä neuvotella. Itse haluaisin myös minulle oman työhuoneen, koska teen etänä töitä noin 3 pv viikossa. Samassa voisi olla mun meikit, vaatteet ym. Eli kaksio muuttuisikin neliöksi ja vuokra puoliksi. Jos tämä ei tule kysymykseen vaan ainoastaan kaksiosta kolmioon, josta yksi huone on miehen kamoille, niin silloin mies maksaa 2/3 vuokrasta. 

Suomalainen on valmis maksamaan 100e ettei toinen vaan saa 50e.🤣 Hölmöksi on touhu mennyt.

T. Vaimo jo vuodesta -90

Vierailija
12/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko heittää ne keräillyt romut pois ja aikuistua?

Vierailija
13/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin noin kuin ne tavarat olisivat olohuoneessa. Ei ole paha vuokra edes, joten maksaisin puolet. 

Vierailija
14/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettet itse ymmärrä keräilyn viehätystä ei tee toisesta lasta. Vai oletko sitä mieltä että muumimukien keräilijät ovat naislapsia?

No kyllähän nää muumimukien keräilijät on naislapsia.

Vierailija
15/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiselle pitäisi olla erillinen huone? Sehän valloittaa koko asunnon muutenkin omilla tavaroillaan? Olohuone oletettavasti sen hallinnassa täysin, jolloin itse en saisi katsoa omia sarjoja tai pelata.

Vierailija
16/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiselle pitäisi olla erillinen huone? Sehän valloittaa koko asunnon muutenkin omilla tavaroillaan? Olohuone oletettavasti sen hallinnassa täysin, jolloin itse en saisi katsoa omia sarjoja tai pelata.

Miksi suostuisit sellaiseen diiliin?

Minä en tuollaisessa tilanteessa muuttaisi avoliittoon. Tai sitten jos suostuisin, niin kyllä pitäisin itsestäänselvänä, että se jolla on käytössään enemmän neliöitä, maksaa myös enemmän vuokraa. Ja yhteiset tilat tietysti sisustetaan yhdessä sopien ja puoliksi maksaen.

Meillä on molemmilla omat työhuoneemme ja lisäksi puolisolla verstastilat omille harrastuksilleen. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi.

Vierailija
17/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän nää muumimukien keräilijät on naislapsia.

Näen usein hyllyt täynnä "keräilyesineitä".Esim, porsliinikannuja , ulkomaan tuliaisnukkeja ym. Kamalaa krääsää ..

Harvemmin miesten kokoamia mitalleja ym. 

Vierailija
18/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan anna periks, tuollaisen pirttihirmun kanssa tulee ero myöhemmin jossei ennemmin ja sitten saattaa harmittaa jos olet luopunut itsellesi tärkeistä asioista tämän vuoksi. Noin pääsääntönä, yhteenmuuttaessa, kuten parisuhteessa yleensäkin, otetaan huomioon molempien tarpeet. Jos toisen tarve on tilaa keräilyesineille ja kakkostelkkarille, joko yhteisesti päätetään että nämä huomioidaan yhteisen asunnon valinnassa tai sitten päätetään unohtaa koko yhteinen asunto.

Vierailija
19/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on valmis maksamaan 100e ettei toinen vaan saa 50e.🤣 Hölmöksi on touhu mennyt.

T. Vaimo jo vuodesta -90

Tekisitkö itse palkkatyösi keittiön pöydän äärellä vai työhuoneessa? Miehen tavaroille pitää olla oma huone ja se on sinusta ok, mutta naisen toive työhuoneesta on mahdoton vaatimus? Sano vielä, että keittiö ja kodinhoitohuone on vain sinun omassa käytössä ja mies saa vain käydä syömässä ja hakemassa puhtaita vaatteita, muuten hänellä ei ole niihin asiaa.

Vierailija
20/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että hän saa oman huoneen ja sinä laitat keräilytavarasi olohuoneeseen ja maksatte vuokran puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän