Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa

Vierailija
02.07.2022 |

Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa

Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia

Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ratkaistu juuri niin, että miehellä on ns oma huone. Siellä on yhteisiäkin tavaroita kuten mm kirjahylly ja vierasvuoteeksi levitettävä sohva, mutta pääasiallisesti huone on miehen toimisto/peliluola. Siellä hän saa tehdä niitä sisustusratkaisuja, joita minä en voi sietää esimerkiksi olohuoneessa. En puutu siellä huoneessa lattialla lojuviin vaatteisiin tai muuhun, mikä muualla häiritsisi. Muun kodin sisustuksesta päätetään silti yhdessä niin, että olemme molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
62/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Opiskelukaverit kun muuttivat yhteen, niin heillä laskettiin ruokalaskutkin pennilleen, kuitista katsoivat, että tuo on kokonaan sinun, tuo menee puoliksi, tuosta maksat 2/3 jne. Hieman katsottiin ihmeissään tuota menoa oman puolisoni kanssa, jonka kanssa muutettiin yhteen samoihin aikoihin. Meillä makseltiin vuoron perään, niin laskut kuin kaupassakäynnit.

Et tainnut hoksata, että sinun maksuvuorolla kärryissä oli juustoja, lihaa, kalaa ja paistopisteen leipää. Mies maksoi perunat, porkkanat ja sipulit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta on epäreilua jos mies maksaa saman verran vuokraa ja saa oman huoneen, samalla kun "minun" huoneitani olisivat jaettu keittiö, kylppäri, olohuone ja makuuhuone. Tosi alentava ja loukkaava asenne.

Vierailija
64/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko heittää ne keräillyt romut pois ja aikuistua?

heitänkö sun muumimuki rojut pois niin että aikuistut

Vierailija
65/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minusta on epäreilua jos mies maksaa saman verran vuokraa ja saa oman huoneen, samalla kun "minun" huoneitani olisivat jaettu keittiö, kylppäri, olohuone ja makuuhuone. Tosi alentava ja loukkaava asenne.

Minusta tuo olisi just hyvä homma, kun ei tarvitsisi katella miehen rojuja. Makkarin sisustaisin sitten omaan tyyliin ja olkkari pidettäisiin siistinä.

Vierailija
66/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljellä on se systeemi, että vuokra maksetaan puoliksi, mutta tyttöystävällään ei ole lupa sisustaa kotia 100% haluamakseen eli kun tämä haluaa seinälle tietyn taulun, saa veli puolestaan laitaa seinälle julisteensa. Kun tyttökaveri haluaa olohuoneeseen ns. krääsätason, saa veli tavaroilleen vitriinin. Kun keittiöön tuli uusi kattovalaisin, hankki veli kivat kaiuttimet  jne. Kyllä heillä keskusteluyhteys on, mutta koti ei ole sellainen valkoinen prinsessakoti harkituin yksityiskohdin vaan selkeästi kahden erilaisen ihmisen koti. Se krääsätaso on valkoista kiiltäväpintaista lastulevyä, veljen vitriini maalamatonta mäntyä.

Itse olen sallinut naisen sisustaa kuten haluaa, tosin siten että olen pitänyt veto-oikeuden. Jota tosin en ole juurikaan käyttänyt. Minun sisustusmakuni ei todellakaan ketään naista miellytä, kuten ei siivousintoni puuttuminenkaan. Ihan kiva jos naisella on sisustusharrastus, kunhan se ei mene äärimmäisyyksiin.

Vierailija
67/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Sinulle on siis ok, että yksi kokonainen huone varataan miehen keräilytavaroita varten, mutta sinä joudut tekemään palkkatyösi keittiön pöydän äärellä? Toki onhan se miehestäsi näppärää, voit siinä töiden ohella kokkailla miehelle lounasta ja päivällistä sekä hoitaa tiskit tauoillasi.

Miesvihasi paistaa vähän läpi nyt

Vierailija
68/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko heittää ne keräillyt romut pois ja aikuistua?

heitänkö sun muumimuki rojut pois niin että aikuistut

Olisi sitä tasa-arvoa ainakin

Vierailija
69/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä myös erillisen huoneen? Ennen oli usein isoimmissa kodeissa ompeluhuone naisen ompeluharrastusta varten. Koskaan ei kukaan tainnut esittää, että nainen maksaisi enemmän silti.

Vierailija
70/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein miesten toisen maailmansodan esineiden keräily tarkoittaa jotaken helvetin hakaristilippuja tai cccp -roinaa.

Vierailija
71/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo reilua olisi. En suostuisi, jos en saisi myös omaa huonetta omille harrastusjutuilleni (eli kuntoiluvälineille).

Vierailija
72/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia olen vapaaehtoisesti sinkku!

Minulla on olohuono täynnä lasivitriinejä, jotka pursuavat anime-figuureista ja kulmakirjahylly on täynnä mangaa.

Kuinka monelle naiselle tämä ei olisi ongelma? Heti ollaan vaatimassa, että "nuket" pois olohuoneesta. Joko varastoon tai roskiin.

En varmana tee uhrauksia naisten eteen. M27

Vierailija
73/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljellä on se systeemi, että vuokra maksetaan puoliksi, mutta tyttöystävällään ei ole lupa sisustaa kotia 100% haluamakseen eli kun tämä haluaa seinälle tietyn taulun, saa veli puolestaan laitaa seinälle julisteensa. Kun tyttökaveri haluaa olohuoneeseen ns. krääsätason, saa veli tavaroilleen vitriinin. Kun keittiöön tuli uusi kattovalaisin, hankki veli kivat kaiuttimet  jne. Kyllä heillä keskusteluyhteys on, mutta koti ei ole sellainen valkoinen prinsessakoti harkituin yksityiskohdin vaan selkeästi kahden erilaisen ihmisen koti. Se krääsätaso on valkoista kiiltäväpintaista lastulevyä, veljen vitriini maalamatonta mäntyä.

Ovatko sovinnossa?

Ovat sovinnossa, mutta veli oli jo oppinut kavereiltaan, että jos ei pidä puoliaan, ei koti ole enää koti, vaikka on joutunut maksamaan sen sisustamisesta, osa jopa moneen kertaan, kun huonekaluja ja tekstiilejä pitää vaihtaa vuosittain. Tieto siitä, että toinen hankkii jotain toiveittensa mukaista vastapainoksi minun hankinnalleni, pitää ihmeesti sisustusinnon pienempänä.

Vierailija
74/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Miesluola? Jossa viettää aikaa ja katsoo telkkarista mitä haluaa? Miksi muuttaa yhteen? Aikuinen mieshän yleensä ei siedä krääsää, miksi siis omiaan? Minulla naisena ei ole mitään krääsää. Muumimukeja on ja Iittalaa, mutta kaikki käytössä.

Jos tämä miesluola on kuitenkin ehto sille, että muutetaan yhteen, niin sitten joko tyttöystävälle myös oma huone, eli 4 huoneen kämppä, tai sitten se luolamies maksaa enemmän.

keittiö on naisluola

Vierailija
75/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä myös erillisen huoneen? Ennen oli usein isoimmissa kodeissa ompeluhuone naisen ompeluharrastusta varten. Koskaan ei kukaan tainnut esittää, että nainen maksaisi enemmän silti.

Tasan tarkkaan haluaisin myös erillisen huoneen, kuten nytkin on (sinkku, 3h+k). Sinne menisi ompelukone, työkalut, työtaso, maalausvehkeet, neulontavehkeet, maalausteline, käsityökirjat ja etätyöpiste kuten nytkin. Olisi aika mälsää jos joku pelkästään katsottavaksi tarkoitettu lätkä/aseromu veisi tilan asunnosta, ja sitten nuo aidot käyttötavarat ja työpiste pitäisi ripotella ympäri asuntoa.

Vierailija
76/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin naisen huoneita on keittiö, vessa ja kodinhoitohuone, kun nainen on niissä siivoamassa ja palvelemassa perhettä? Ja siksi mies ansaitsee edes yhden oman huoneen, jossa sitten voi nauttia elämästä?

Vierailija
77/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo reilua olisi. En suostuisi, jos en saisi myös omaa huonetta omille harrastusjutuilleni (eli kuntoiluvälineille).

Minä tekisin isommasta makkarista peli- ja kuntoiluhuoneen ja pienempi makkari pelkästään nukkumiseen.

Vierailija
78/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Opiskelukaverit kun muuttivat yhteen, niin heillä laskettiin ruokalaskutkin pennilleen, kuitista katsoivat, että tuo on kokonaan sinun, tuo menee puoliksi, tuosta maksat 2/3 jne. Hieman katsottiin ihmeissään tuota menoa oman puolisoni kanssa, jonka kanssa muutettiin yhteen samoihin aikoihin. Meillä makseltiin vuoron perään, niin laskut kuin kaupassakäynnit.

Oli yhteen aikaan tapana että maksoin ruokakuluista 2/3 koska söinkin 2/3 ruuista.

Kotitaloustöistä oli keskustelua, koska tein pidempää päivää eikä siivoaminen kiinnostanut. Ei kaikkea niin tarkalleen keskusteltu, mutta isoimmat epätasapainot keskusteltiin niin, että kumpaakin harmitti ratkaisut suurin piirtein saman verran eikä painanut kummankaan mieltä. Autokulut maksoin kumminkin kokonaan, laskin harrastuksiini. Isompituloisen olisi hyvä olla hövelimpi isoimmitta keskusteluitta.

Vierailija
79/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa yhteen ihmisen kanssa, joka yrittää eristää toisen omassa kodissaan jonnekin yhden huoneen lokeroon.

Tottakai molempien kodissa saa kumpikin harrastuksineen näkyä kaikissa huoneissa.

Vierailija
80/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia olen vapaaehtoisesti sinkku!

Minulla on olohuono täynnä lasivitriinejä, jotka pursuavat anime-figuureista ja kulmakirjahylly on täynnä mangaa.

Kuinka monelle naiselle tämä ei olisi ongelma? Heti ollaan vaatimassa, että "nuket" pois olohuoneesta. Joko varastoon tai roskiin.

En varmana tee uhrauksia naisten eteen. M27

Animefiguriinit ja mangahyllyt ovat kyllä monikäyttöisiä, sisustuselementin lisäksi toimivat myös yhtenä ainoista 100% varmoista ehkäisykeinoista.

Arvasin, että joku nainen tulee aukomaan päätään... Kumma juttu, että Daidus sai kauniin naisen. Ja PewDiePie. Ja The Anime Man. Ja tyyliin kaikki japanilaiset naiset voittavat suomilehmät tässä, kun itsekkin tykkäävät animesta eivätkä ole mustasukkaisia 2D-tytöille. :) M27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi