Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa

Vierailija
02.07.2022 |

Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa

Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia

Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?

Kommentit (209)

Vierailija
21/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle oma "työhuone" yhteisessä asunnossa on ihan ok, mutta maksuista pitäisi kyllä neuvotella. Itse haluaisin myös minulle oman työhuoneen, koska teen etänä töitä noin 3 pv viikossa. Samassa voisi olla mun meikit, vaatteet ym. Eli kaksio muuttuisikin neliöksi ja vuokra puoliksi. Jos tämä ei tule kysymykseen vaan ainoastaan kaksiosta kolmioon, josta yksi huone on miehen kamoille, niin silloin mies maksaa 2/3 vuokrasta. 

Kolmio riittää hyvin, koska molemmat saisivat oman huoneen ja olohuone olisi yhteinen. Molemmille oma sänky tai yhteinen sänky olohuoneeseen.

Vierailija
22/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kodit on fiksumpi vaintoehto. Jos nainen kuitenkin vaatii yhteenmuuttoa, niin sitten keskustelu siitä, onko se koti myös miehen koti vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette aivan liian pihalla muuttaaksenne yhteen. Asukaa erillään kunnes sinun peli- into lakkaa ja haluat alkaa elämään normaalia elämää. 

Vaikuttaa että ette sovi yhteen . 

Kerrotko enemmän siitä "normaalista" elämästä.

Vierailija
24/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tämä naurettava syy erota?" Ei ole, itselleni varsin riittävä jos miehelle yhteenmuutossa olisi tärkeintä joku pelikonsoli ja keräilyesineet. 

Vierailija
25/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kodit on fiksumpi vaintoehto. Jos nainen kuitenkin vaatii yhteenmuuttoa, niin sitten keskustelu siitä, onko se koti myös miehen koti vai ei.

Jos mies haluaa ikioman huoneen, niin kyllä hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta . Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista miestä joka tuhlaa aikaansa pelaamalla.

No nainen voi ottaa itselleen sen makkarin sitten ja sisustaa sen mieleisekseen. 

Kuinkahan moni tuhlaa aikaa katsomalla telkkaria tai kirjoittamalla vauvapalstalla... 

Vierailija
26/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa ikioman huoneen, niin kyllä hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta . Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista miestä joka tuhlaa aikaansa pelaamalla.

Miten sinä käytät aikasi?

Vierailija
27/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko loppu koti on rakentunut miellyttämään naista niin kai se on reilua että miehellä olisi edes yksi huone omille jutuille

Vierailija
28/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 90% tapauksissa omii asunnon siten, että vain hänen sisustustyyli ja maku kelpaa siellä.

Kannattaa hommata erillinen tila, esim autotalli, jonka voit sisustaa oman makusi mukaan. Joku sellainen tila, joka ei hyökkää naisesi silmille joka päivä ja aiheuta riitoja.

Vierailija
29/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella onnellinen jos mies sisustaisi vain yhden huoneen ja minä saisin loput! Suostuisin ja todellakin maksaisin puolet!

Vierailija
30/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään miettinyt, ettei oikeastaan haittaisi tuo pelaaminen ellei se mene liiallisuksiin. Saisin katsoa omat sarjani rauhassa, mutta vietettäisiin yhteistäkin aikaa. Tuo pelaaminen varmaan aktivoi aivoja enemmän kuin sarjojen katsominen.

Vierailija
31/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta oma miesluola ja vuokra puoliksi, naurettavaa alkaa tollasesta edes keskustelemaan. Minä naisena olisin onnellinen, jos mies haluaisi oman tilan esineilleen ja harrastuksilleen, kotikin pysyisi sata kertaa siistimpänä.

Vierailija
32/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko heittää ne keräillyt romut pois ja aikuistua?

Aikuistuminen sisältää ymmärrystä erilaisuutta kohtaan ja oman sisäisen lapsen hyvinvoinnista huolehtimista. Oma sisäinen lapseni voi hyvin sarjakuvien, satukirjojen ja lasten- ja nuorten fantasiakirjojen keskellä. Oma hyvinvointini on paljon tärkeämpää minulle, kuin joku ääliö muka-aikuinen elämässäni, jonka mielestä minun pitäisi hävittää kokoelmani.

Moni on joutunut luopumaan sisäisestä lapsestaan ja miehillä se näkyy väkivaltaisena käytöksenä sekä juopotteluna. Joillain naisillakin näkyy samoin kuin miehillä, ehkä useammin naiset kuitenkin lähinnä kuvainnollisesti kuolevat pystyyn.

Järkyttävää on myös lasten kanssa ammatikseen työskentelevien mielipiteet siitä, kuinka lapsilta pitäisi heittää leluja pois viimeistään tietyssä iässä. Leluja jotka lapsi omistaa ihan lainkin silmissä, jos ne ovat lahjoja muilta ihmisiltä kuin lapsen vanhemmilta. Kielletään lasta kasvamasta omaa tahtia koska se on muka hyväksi lapselle ja sitten silmät pyöreinä ihmetellään kun lapsesta kasvaa mielenterveysongelmallinen nuori.

Vierailija
33/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa vahvistuu ajatus pysyä sinkkuna.

N37 joka tykkää myös pelaamisesta

Vierailija
34/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Vierailija
35/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Jos sopivaan asuntoon pitää lisätä +20 m2, niin kyllä se näkyy vuokrassakin jo. Kiva kuulla, että sulla on rahaa millä rällätä! Jos ei tarvitsisi miettiä, niin AP:llakin olisi jo kuusio, eikä tarvitsisi ihmetellä miksei tyttis maksa niistä puolta.

Vierailija
36/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma koti kummallekin. Saat pelata ja katsoa tv:ta mielinmäärin keräilyesineittesi ympäröimänä ilman riitaa ja tyttöystäväsi saa elää ilman mieslasta.

Se ettet itse ymmärrä keräilyn viehätystä ei tee toisesta lasta. Vai oletko sitä mieltä että muumimukien keräilijät ovat naislapsia?

Juuri näin!

Älytöntä pitää mieslapsena, jos on omia mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
37/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on siis ok, että yksi kokonainen huone varataan miehen keräilytavaroita varten, mutta sinä joudut tekemään palkkatyösi keittiön pöydän äärellä? Toki onhan se miehestäsi näppärää, voit siinä töiden ohella kokkailla miehelle lounasta ja päivällistä sekä hoitaa tiskit tauoillasi.

Vierailija
38/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruisia vuokria maksatte tällä hetkellä? Millaiset palkat teillä on?

Meillä ei ollut eikä ole varaa harrastushuoneisiin, joten kaksi TV:tämme ovat olkkarissa (sekin avokeittiömallia...) ja makkarissa. Kummallakin on kuulokkeet TV:n katselua varten, koska talossa on ns paperiseinät.

Vierailija
39/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on siis ok, että yksi kokonainen huone varataan miehen keräilytavaroita varten, mutta sinä joudut tekemään palkkatyösi keittiön pöydän äärellä? Toki onhan se miehestäsi näppärää, voit siinä töiden ohella kokkailla miehelle lounasta ja päivällistä sekä hoitaa tiskit tauoillasi.

Minun ei tarvitse tehdä palkkatyötäni keittiön pöydän ääressä, tilaa on muutenkin.

Vierailija
40/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse tehdä palkkatyötäni keittiön pöydän ääressä, tilaa on muutenkin.

Aloittajan tapauksessa ei ole noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä