Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesluola yhteiseen kotiin avoliitossa

Vierailija
02.07.2022 |

Mulla on keräilyesineitä kertynyt aika paljon, niitä on sen verran että ne vaatii oman huoneen jo.
Nyt yhteenmuutto suunnittelu päällä tyttökaverin kanssa, eikä hän halua mun teräaseita, ase replikoita, ww2 kamaa, kultakolikoita ja jääkiekko kamoja yhteiseen kotiin näkyville.
Ehdotin sitten, että hommataan isompi asunto, jotta mä saan "miesluolan" jonne laitan keräilyesineitä ja saan toisen telkkarin ja pelikonsolit välttämään riitoja.
Isomman asunnon vuokra olisi 700€/kk eli 350€/kk kummallekin, mikä on halvempaa kuin kummankin nykyinen vuokra. Tyttökaveri silti vaatii, että maksaisin enemmän vuokraa juuri tämän oman huoneen takia.
Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa

Jos me asuttaisiin taloudessa missä vain yksi tv, niin riitelyitä olisi koko ajan kuka sitä saa katsoa, ja koska mä saisin pelata. Keräilyesineitä en myöskään aio antaa pois, sillä ne ovat mun intohimo ja ovat monien tuhansien arvoisia

Eli pari kysymystä
Antaisitko miehelle oman huoneen yhteiseen kotiin?
Antaisitko miehen pelata pelejä ja pitää keräilyesineet yhteisessä kodissa?
Onko tämä naurettava syy erota?

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on oma nörttinurkka makuuhuoneessa: tietokone, pelijuttuja ja muuta miehen tavaraa. Noiden lisäksi makkariin mahtuu sänky, eikä muuta. Ennen miehen tavarat oli toisessa makkarissa ns. miehen harrastushuoneessa, joka on nykyään lastenhuone. Minulla ei ole omaa nurkkausta, vaan hengailen lähinnä olohuoneessa. Miehen peliharrastuksen takia on mukavampi molemmille, että miehen tavarat ovat yhdessä huoneessa. Mies saa pelata rauhassa ja minä olen sillä aikaa olohuoneessa. Meille tämä järjestely sopii hyvin, asuminen maksetaan puoliksi.

Vierailija
42/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kodit on fiksumpi vaintoehto. Jos nainen kuitenkin vaatii yhteenmuuttoa, niin sitten keskustelu siitä, onko se koti myös miehen koti vai ei.

Jos mies haluaa ikioman huoneen, niin kyllä hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta . Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista miestä joka tuhlaa aikaansa pelaamalla.

Jos nainen haluaa ikioman huoneen, niin hänen kuuluu silloin maksaa suurempi osa vuokrasta: Sinänsä kyllä itse en edes harkitsisi aikuista naista joka tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla av-palstalle ja katsomalla televisiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Sinulle on siis ok, että yksi kokonainen huone varataan miehen keräilytavaroita varten, mutta sinä joudut tekemään palkkatyösi keittiön pöydän äärellä? Toki onhan se miehestäsi näppärää, voit siinä töiden ohella kokkailla miehelle lounasta ja päivällistä sekä hoitaa tiskit tauoillasi.

Kannattaisiko naisten ruveta miettimään myös käytännön asioita pelkän estetiikan sijaan kun sisustuksen rakennatte miellyttämään vain itseänne sinne yhteiseen kotiin

Vierailija
44/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein juttu on nyt se, että pidät omista jutuista, harrastuksista ja sinulle tärkeistä asioista kiinni. Älä koskaan luovuta mitään niistä parisuhteen vuoksi. Toki kompromisseja joissain asioissa täytyy tehdä, mutta keräilyesineet, pelilaitteet ym harrastusvälineet ja niihin käyttämäsi kohtuullinen aika on oikeuksiasi.

Itse olin nuorempana vähän tyhmä ja luovuin osasta tärkeitä tavaroitani koska silloinen tyttöystäväni/ avovaimoni mielestä me eivät sopineet kotiimme eikä sisutukseen. Ei olisi koskaan pitänyt antaa periksi. Lähdin kyllä suhteesta 7 vuoden jälkeen ja se oli parasta ikinä.

Nykyisen vaimoni kanssa meillä menee asiat aidosti puoliksi ja molemmat päätämme mm. kotimme ja sisustuksemme asiat. En enää lähtisi suhteeseen jossa toinen yrittää määrätä kaikesta ja kaventaa elinoikeuksiani.

Pelaan edelleen ja vietän aikaa omassa harrastustilassa. Meillä on kaksi lasta ja olen 40v. Jos olen jonkun mielestä lapsellinen ja elän vääränlaista elämää niin aivan sama. Jokaisella on vaan yksi.

Mikä tahansa onkin lopputulema niin pidä kiinni oikeuksistasi ja huomioi myös toisen oikeudet. Sillä tavalla tulet olemaan onnellinen.

Vierailija
45/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämän jälkeen huomautin, että naiset valloittaa yhteenmuutoasa lähes koko asunnon, joten on suotavaa että mies saa myös omaa tilaa yhteisessä kodissa"

Tämä oli sinulta aika tyhmä kommentti, jos yrität väittää, että miehet eivät saisi käyttää kodin kaikkia huoneita. Kohtuullista on, että sinä maksat enemmän vuokraa miesluolasi takia, jos se todellakin on vain sinua ja sinun kamojasi varten. Äläkä yritä kiertää sinä sanomalla, että nainenkin saa tulla sinne lukemaan kirjoja. 

Vierailija
46/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko ihmiset kuinka montaa neliötä kukin perheenjäsen käyttää ja jakavat asumiskulut sen perusteella. Ei voi olla totta, kun yhteiseen kotiin muutetaan, niin puoliksi menee vuokrat ilman muuta. En uskalla edes ajatella, minkälaista showta on tollasten ihmisten ruokalaskut.

Sinulle on siis ok, että yksi kokonainen huone varataan miehen keräilytavaroita varten, mutta sinä joudut tekemään palkkatyösi keittiön pöydän äärellä? Toki onhan se miehestäsi näppärää, voit siinä töiden ohella kokkailla miehelle lounasta ja päivällistä sekä hoitaa tiskit tauoillasi.

Kannattaisiko naisten ruveta miettimään myös käytännön asioita pelkän estetiikan sijaan kun sisustuksen rakennatte miellyttämään vain itseänne sinne yhteiseen kotiin

Hieman lapsellista verrata sisustusta ja täysin omaa huonetta. Ap oli itsekin aloituksessa sitä mieltä, että hänen keräilytavaroitaan on jo niin paljon, että vaativat oman huoneen jokatapauksessa. Jos ne ei hänen omassa kodissaankaan enää sovi makkariin ja olohuoneeseen (tai miten monta huonetta hänellä nyt sitten onkaan), niin kyse ei selvästikään ole vain parista hyllystä. 

Vierailija
47/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelukaverit kun muuttivat yhteen, niin heillä laskettiin ruokalaskutkin pennilleen, kuitista katsoivat, että tuo on kokonaan sinun, tuo menee puoliksi, tuosta maksat 2/3 jne. Hieman katsottiin ihmeissään tuota menoa oman puolisoni kanssa, jonka kanssa muutettiin yhteen samoihin aikoihin. Meillä makseltiin vuoron perään, niin laskut kuin kaupassakäynnit.

Vierailija
48/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle man cave ja naiselle oma she shed ja kumpikin tyytyväisiä.

Vierailija
49/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan itse oman n. 70 m2 työhuoneeni, maksa sinäkin ap omasi.

N40

Vierailija
50/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Miesluola? Jossa viettää aikaa ja katsoo telkkarista mitä haluaa? Miksi muuttaa yhteen? Aikuinen mieshän yleensä ei siedä krääsää, miksi siis omiaan? Minulla naisena ei ole mitään krääsää. Muumimukeja on ja Iittalaa, mutta kaikki käytössä.

Jos tämä miesluola on kuitenkin ehto sille, että muutetaan yhteen, niin sitten joko tyttöystävälle myös oma huone, eli 4 huoneen kämppä, tai sitten se luolamies maksaa enemmän.

Vierailija
51/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksaisi enemmän siitä, että mies saa oman harrastehuoneen. Laittakoot ne esineet esille vaikka olohuoneeseen, mutta mitään lisähuonetta ei sen takia vuokrata, ellei mies itse maksa enemmän. Työhuone olisi täysin eri asia ja se olisi ok.

Vierailija
52/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä on se systeemi, että vuokra maksetaan puoliksi, mutta tyttöystävällään ei ole lupa sisustaa kotia 100% haluamakseen eli kun tämä haluaa seinälle tietyn taulun, saa veli puolestaan laitaa seinälle julisteensa. Kun tyttökaveri haluaa olohuoneeseen ns. krääsätason, saa veli tavaroilleen vitriinin. Kun keittiöön tuli uusi kattovalaisin, hankki veli kivat kaiuttimet  jne. Kyllä heillä keskusteluyhteys on, mutta koti ei ole sellainen valkoinen prinsessakoti harkituin yksityiskohdin vaan selkeästi kahden erilaisen ihmisen koti. Se krääsätaso on valkoista kiiltäväpintaista lastulevyä, veljen vitriini maalamatonta mäntyä.

Vierailija
53/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas ok-talo menossa ja tallissa ollut oma erillinen "konttori" jokaisessa.

Vierailija
54/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittelisi yhteenmuuttoa. Moni mies joutuu elämään valkoisen sisustuksen keskellä vastoin tahtoaan. Jos jo tässä vaiheessa alkaa vääntö miehen tavaroista ja maksuista, niin ei kyllä tulevaisuus ruusuiselta näytä. Pitäkää omat kämppänne.

N. 66 vuotta.

Ei ne miehet siellä elä. Ovat jossain autotallissa tai pihalla mielummin. Vaikea kuvitella mitä noissa unelmakodeissa voi tehdä viihtyäkseen? Onko joillain kokemuksia?

Vierailija
55/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ennemmin, MIKSI ne keräilyesineet eivät saa olla esillä?. 

Koska tyttökaveri ei tykkää niistä yhtään, eikä halua niitä esille. Taitaa myös pelätä/hävetä niitä.

T: ap

Vierailija
56/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eksä sai pitää työhuoneen ja se oli kyllä melkoinen kaaoshuone välillä. Itselle riitti, että olohuone, keittiö ja makuuhuone pysyivät siistinä. Oli ihanaa, kun ei ollut miehen tavaroita ympäri asuntoa. 

Mulle sopisi oikein hyvin tuollainen järjestely. 

Järkevästi ja kohtuullisesti ajateltu. Omakotitalossa autotalli toimii usein miehen työhuoneena.

Sota-aiheiset keräilyesineet eivät tosiaankaan sovi olemaan ympäri asuntoa, jollei molemmat jaa kiinnostusta.

Jos muu asunto on naisen valtakuntaa, niin onhan se kohtuullista että mies saa edes yhden huoneen valtakunnakseen.

Vierailija
57/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta koti ei ole sellainen valkoinen prinsessakoti.

Joo en itsekään mitään live love laugh sisustusta paljoa siedä

Vierailija
58/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on just oma huone, toimii loistavasti. Käyn siellä vain kynnyksellä huutamassa - syömään. Muuten saa olla vaikka mikä kaaos siellä, ei ole mun ongelma.

Vierailija
59/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy ennemmin, MIKSI ne keräilyesineet eivät saa olla esillä?. 

Koska tyttökaveri ei tykkää niistä yhtään, eikä halua niitä esille. Taitaa myös pelätä/hävetä niitä.

T: ap

Luonnollista. Tuon huoneen perusteella ei vuokraa pidä jakaa. Voit ehkä ehdottaa ettet käytä keittiötä lainkaan, joten et maksa keittiön osuutta vuokrasta.

Entä miten jaetaan ruokahuolto?

Vierailija
60/209 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljellä on se systeemi, että vuokra maksetaan puoliksi, mutta tyttöystävällään ei ole lupa sisustaa kotia 100% haluamakseen eli kun tämä haluaa seinälle tietyn taulun, saa veli puolestaan laitaa seinälle julisteensa. Kun tyttökaveri haluaa olohuoneeseen ns. krääsätason, saa veli tavaroilleen vitriinin. Kun keittiöön tuli uusi kattovalaisin, hankki veli kivat kaiuttimet  jne. Kyllä heillä keskusteluyhteys on, mutta koti ei ole sellainen valkoinen prinsessakoti harkituin yksityiskohdin vaan selkeästi kahden erilaisen ihmisen koti. Se krääsätaso on valkoista kiiltäväpintaista lastulevyä, veljen vitriini maalamatonta mäntyä.

Ovatko sovinnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän