Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistava ja edullinen tapa karsia gold-diggerit: vie nainen mäkkiin ekoilla treffeillä

Vierailija
02.07.2022 |

Osa pistää treffit poikki jo parkkiksella, osa syö tarjotun aterian ja ghostaa, vain oikeasti sinusta kiinnostuneet vaalii sitäkin muistoissaan.

Kommentit (720)

Vierailija
261/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, enpä olisi uskonut että tämä herättää näin suuria tunteita.

Itse en todellisuudessa mäkkiin veisi, mutta paikalliselle grillille kylläkin, siellä on paremmat safkat eikä paljoa kalliimpi kuin mäkkäri.

Romantiikkaa ei ole sielläkään luvassa, sitä saa kun näytän lähialueen luontoa ruuan jälkeen.

Mitäs tähän sanotte, ei siis menisi oikeastaan yhtään sen enempää rahaa kuin mäkkäriinkään viedessä, mutta nainen saisi silti ilmaisen aterian ja vielä sitten esimerkiksi kalliolla istuskelua.

ap

Saisi ilmaisen aterian? Minkä ikäinen olet? Alle 20? Toivottavasti. En nimittäin tiedä, mitä ajatella siitä, jos aikuinen mies kuvittelee, että aikuiselle naiselle on jotenkin hienoa saada ilmainen grilliateria.

Miksi et voi ihan vain pyytää sinne lähiluontoon kävelylle (olettaen, että se on seutua, missä liikkuu muitakin ihmisiä)??

Vierailija
262/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en todellisuudessa mäkkiin veisi, mutta paikalliselle grillille kylläkin, siellä on paremmat safkat eikä paljoa kalliimpi kuin mäkkäri.

Romantiikkaa ei ole sielläkään luvassa, sitä saa kun näytän lähialueen luontoa ruuan jälkeen.

Mitäs tähän sanotte, ei siis menisi oikeastaan yhtään sen enempää rahaa kuin mäkkäriinkään viedessä, mutta nainen saisi silti ilmaisen aterian ja vielä sitten esimerkiksi kalliolla istuskelua.

ap

Voi Jeesus.. Työttömät naiset saa Suomessa tukia. Et ole Afrikassa ruokkimassa nälkäistä

Tarkoitatko siis sitä, että naiset menee mielummin johonkin fiinimpään paikkaan ja maksaa omat ruokansa ja juomansa, kuin että minä tarjoan ne mäkkipäkit ekoilla treffeillä?

Mitäänhän en ole sanonut, mitä on mahdollisesti toisilla treffeillä tarjolla eli eikös tuo ole vaan hyvä kikka tiedustella naisen luonnetta?

ap

Tiedustella naisen luonnetta? Käytkö sinä ylipäänsä treffeillä? Onko sinulla naiskokemusta? Jos olisi, niin tietäisit, että siihen toisen ihmisen luonteeseen tutustumiseen menee pitkä, pitkä aika. Uusia asioita voi tulla vastaan vielä vuosienkin kuluttua, kun tulee joku uudenlainen tilanne. Mitä ihmettä tarkoittaa luonteen tiedustelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voi Jeesus.. Työttömät naiset saa Suomessa tukia. Et ole Afrikassa ruokkimassa nälkäistä

Tarkoitatko siis sitä, että naiset menee mielummin johonkin fiinimpään paikkaan ja maksaa omat ruokansa ja juomansa, kuin että minä tarjoan ne mäkkipäkit ekoilla treffeillä?

Mitäänhän en ole sanonut, mitä on mahdollisesti toisilla treffeillä tarjolla eli eikös tuo ole vaan hyvä kikka tiedustella naisen luonnetta?

ap

Tapaillessa on tapana tarjota vuorotellen tai sitten molemmat maksaa aina omansa. Luuletko, että voit jollain määräysvallalla päättää, minne seuraaville treffeillä menette? Nainen voi vaikka haluta vuorostaan yllättää sinut.

Taitaa olla aika harvinaisia sellaiset naiset jotka haluaa tarjota ruuat ja vielä itse päättää ravintolankin.

Olen ollut siinä käsityksessä, että nimenomaan halutaan miehen ottavan ruorin käteensä treffaillessa, eli että mies maksaa ja myös päättää mihin mennään.

ap

Eli kokemusta ei ole, olet ilmeisen nuori (alle kaksikymppinen) ja opit tulevat jenkkisaiteilta. Ok, suhtaudun tästä lähtien kommentteihisi huomioiden lähtökohtasi.

Vierailija
264/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museot maksaa 5-15€ ja lisäksi on jotain sisältöä treffeillä :) tosin jos miehelle kelpaa elämänsisällöksi mäkkäri niin siitä tietää ettei sovita toisillemme. Miksi et mieluummin ehdottaisi jotain sellaista tekemistä josta itse nautit niin löydät samanhenkisen ihmisen? Vai onko näin että naisen seurasta ei voikaan nauttia joten ainoaksi kriteeriksi jää pahimpien vaihtoehtojen karsinta?

Vierailija
265/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä arvostuksen ja kiinnostuksen puutteesta tuollainen "treffipaikka". 

Treffien ei tarvitse maksaa paljon, mutta jos vasta tutustumisvaiheessa kun yleensä yritetään tehdä vaikutus ja näyttää parhaita puolia viedään mäkkäriin, se on jo toinen juttu.

Viimeisimmät ensitreffini vietin puistossa kauniin varjoisan puun alla treffien hinta 0 €. Toiset kivat treffit taas olivat laiturin nokassa, toinen toi skumpan, toinen kertakäyttömukit ja mansikat. Treffien hinta viinipullon verran.

En muutenkaan tykkää syödä treffeillä enkä etenkään mitään mäkkärimättöä, niin itse olisin varmaan poistunut kohteliaasti takavasemmalle. Treffit voivat olla edulliset tai jopa ilmaiset ja silti tehdä vaikutuksen, jos on huolella suunniteltu.

Miehen rahatilanne ei minua kiinnosta pätkän vertaa, ainoa palkkakuitti joka minua liikuttaa on se oma. Mutta jos mies pitäisi Mäkkäriä sopivana treffipaikkana niin huomaisin jo siitä että ollaan liian eri tyylisiä ihmisiä, tästä ei tule mitään.

Vierailija
266/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan löydä koskaan minkäänlaista pysyvää seuraa ok, provohan tämä. Mutta parempi tulos varmaan olisi jos menisi kahvilaan ja ilmoittaisi että molemmat maksaa omansa?

Niistä kahvilatreffeistähän on naiset tehny videoitakin missä valittavat, kun mies ei haluakaan pistää ekoille treffeille kahvin hintaa enempää rahaa, ja että se meinaa sitten sitä ja tätä ja tota.

On tää älytöntä meininkiä nykyään. :D

Linkittäisitkö muutaman sellaisen videon? Siis suomalaisen ja sellaisen, jossa nimenomaan ihan tavallinen suomalainen nainen valittaa asiasta. Kiitos!

Vierailija
267/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan löydä koskaan minkäänlaista pysyvää seuraa ok, provohan tämä. Mutta parempi tulos varmaan olisi jos menisi kahvilaan ja ilmoittaisi että molemmat maksaa omansa?

Niistä kahvilatreffeistähän on naiset tehny videoitakin missä valittavat, kun mies ei haluakaan pistää ekoille treffeille kahvin hintaa enempää rahaa, ja että se meinaa sitten sitä ja tätä ja tota.

On tää älytöntä meininkiä nykyään. :D

No eihän jostain kämäsestä kahvikupista ja kuivakasta pullasta tule muuta kuin pahalle tuulelle. Jos ei ole varaa maksaa kunnon treffejä, silloin mieluummin ehdottaa treffejä, joissa rahaa ei tarvi käyttää ollenkaan.

Lyön vaikka vetoa, että jos miehet alkaa nyt sitten yleisesti ehdottamaan vaan jotain puistoissa kävelyä, niin hetken päästä naiset valittaa siitäkin.

Sanokaa ihan suoraan vaan, että haluat tietyn hintatason treffeille ja miehen maksamana, kun haluatte sitä kuitenkin.

Aivopesupropaganda on hyvin tehnyt tehtävänsä tai sitten olet trolli, joka tarkoituksella sitä täällä levittää.

Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä joku sellainen nainen toivoo treffeiltä, jota sinä et tule koskaan edes tapaamaan? Miksi et voi kysyä siltä kiinnostavalta naiselta, jonka kanssa viestittelet, että missä hän haluaisi tavata ja mitä tehdä? Niin neuronormaalit ihmiset tekevät. Ei muiden naisten toiveilla ole siinä kohtaa yhtään mitään merkitystä.

Vierailija
268/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä karsii muunlaisia naisia. Ketä kiinnostaa mennä syömään roskaruokaa? Mä menen mieluiten kunnon ravintolaan ja maksan oman ruokani.

Vierailija
269/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin miestä vähän junttina ja sellaisena ettei huolehdi terveydestään, jos veisi minut mäkkäriin. Siellä ei ole edes hyvää ruokaa. Enkä ole gold digger, esimerkiksi kahvit metsäretkellä olisi oikein kiva.

Metsäretkelle tuntemattoman kanssa, ei hyvää pvää ja kirvesvartta.

Vierailija
270/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites olis semmonen, että mennään puistoon, istutaan johonkin penkille niin yhtäkkiä puskista tulee joku trubaduuri laulamaan meille rakkauslauluja. :D

Siinä vasta karsitaan jyvät akanoista kun vähän testailee naisen huumorintajua. 

Miksi haluat pelotella?

Mitä ihmeen pelottelua tuo olisi, siinähän minä, aina ekana uhrattava mies olisin vieressä muutenkin?

Jos tuosta nainen pelästyisi eikä nauraisi, niin tietäisin heti ettei me sovita yhteen.

Kun joutuu kahden vieraan miehen väijytykseen, niin miten siinä mies olisi ensimmäisenä uhrattavana? Kyllä paljon todennäköisemmin naiselta joko omaisuus lähtee tai joutuu raiskatuksi taikka molemmat.

Se oliskin hyvä, jos noin vainoharhainen nainen päättäisi juosta puistosta pois sen sijasta, että jäisi siihen ja suhtautuisi tilanteeseen oikein.

Lopulta nää testailuthan on oikein hyvä tapa karsia naisista ne nihkeimmät saati latvavikaisimmat tapaukset, laittamalla ne johonkin hulluun tilanteeseen kuten just jostain puskasta kömpivään trubaduuriin. :D

Todellisuudessa tuollainen tuskin olisi oikeasti tapahtuessaan sinustakaan hahhahhhauskaa, vaan lähinnä kiusallista ja hämmentävää. Fantasioissa tietysti ultimaattisen fantsua, mutta todellisuus harvemmin sitä on. Ei vieraan ihmisen kanssa osaa nauraa räksättää heti kaikelle, kuten kavereiden kanssa. Varsinkaan kun sinulla on jo päässäsi valmiiksi mietitty käsikirjoitus miten tilanteen ja reaktioiden kuuluu mennä ja jos siihen tuleekin poikkeuksia niin deal breaker. Mitä jos olisitkin itse sitä mieltä, ettei tilanne syystä tai toisesta olekaan hauska, vaikka niin luulit?

Olisi se hymyiltävän hauskaa, ja huomattavaahan on, että yhtälailla sen trubaduurin hankinta ja sijoitus vaatii minulta vaivaa ja rahaa.

Eli nimenomaan, jos nainen ei suhtautuisi näihin tempauksiin nauraen, tietäisin myös heti ettei me sovita yhteenkään, selvästi liian erilaiset luonteet.

Helppohan sinun on se sanoa, kun on se itse kirjoittamasi käsikirjoitus valmiina ^^

Minkäs minä sille voin, että naiset yleensä tahtoo miehen kehittävän ohjelman ja syömiset sun muut, jostain syystä semmoiset vaisut beta-nahjukset jää huomattavasti useammin rannalle ruikuttamaan kuin miehet jotka on selvästi viitsiny käyttää omaa ajatusta ja resurssejaan treffien järjestämiseen.

Halpaan paikkaan kuten mäkkiin vieminen on ihan kelpo testi hyvän vaimon löytämiseksi, mutta toki kannattaa muitakin testauksia tehdä sitä mukaan kun enempi yhdessä aikaa vietetään. :)

Kiinnostava näkemys ihastumisesta ja ihmissuhteesta; tehdä toiselle testauksia.

Vierailija
271/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YmmärtäjäMies3000 kirjoitti:

Väittäisin, että tässä on kyse oletettujen sukupuolten (nainen ja mies) kykenemättömyydestä ymmärtää toisiaan täysin (toinen ymmärtää asian mielestään paremmin kuin toinen). Esimerkiksi:

Naisesta *on tosi kiva*, että ensitreffit olisi jossain jännässä kivassa paikassa, missä muut kaverit eivät ole olleet, ja maksupuoli hoituisi sulavasti mieluiten niin, että mies vain sattuu helposti maksamaan koko laskun (voivat sopia, että nainen tarjoaa tuopit/smoothiet ehkä sitten seuraavassa treffikohteessa).

Mies ajattelee, että mennään johonkin hyvien kulkuyhteyksien varrelle, tuttuun ympäristöön (varmasti molemmille on tuttu joku tunnettu pikaruokala, ja ajatellaan naisen turvallisuuden tunnetta). Sieltä voi mennä helposti eri teille. Sitten *seuraavat treffit* voidaan sopia pidettäväksi jossain kivemmassa ravintolassa naureskellen pikaruokalan kahvin laadulle.

Kenestä naisesta nyt puhutaan?

Vierailija
272/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YM3000 kirjoitti:

Niille, jotka valitti "amerikkalaisista youtubedeittivideoista", niin arvatkaas mistä "meidän" deittikulttuuri on peräisin. Kyllä, sieltä rapakon takaa. Eli mennään miehen autolla pikaruokalaan, sitten vaikka huvipuistoon (mies voittaa pelissä naiselle ison nallekarhun), ja lopulta autolla johonkin tuijottamaan tähtiin tms.

Eurooppalainen tapailu on enemmän sellaista sivistynyttä, ilman räväköitä sirkushuveja, että mennään juuri kävelylle, kirjastoon, tai vaikka luistelemaan ja puhutaan yritetään löytää yhteinen kieli puhumalla kirjoista, politiikasta, tapahtumista, jne...

Mitäs vielä, no vaikka joku vanhoillinen tapailu, että mies tulee tapaamaan naisen perhettä naisen kotiin jne.

Mitä siis haluaisitte mieluiten, jos unohdetaan AP ja yritetään tehdä tästä rakentava keskustelu?

Toivottavasti viimeisimmät ensitreffit olivat elämäni viimeiset ensitreffit eli tämä suhde kestää, mutta ne olivat täydelliset:

Tavattiin parkkipaikalla, mies oli työhaalareissa, minulla farkut ja t-paita. Mentiin auttamaan yhteistä ystäväämme talkoissa. Sen jälkeen jatkoimme kahden kesken tutustumista kävelyllä ja lopuksi pyysin miehen luokseni teelle.

Sitä edelliset ensitreffit olivat muistaakseni kävelytreffit. Sitä edelliset sellaiset, joissa mies kutsui minut baariin drinkeille, hänetkin olin tavannut aiemmin baarissa missä hän oli ystäväni kanssa ja hän oli pyytänyt ystävääni kysymään, haluaisinko tavata hänet kahden kesken. Sen pitemmälle en muista.

Ihan oikeasti: kysykää siltä kiinnostuksen kohteelta, mitä hän haluaisi tehdä ja missä tavata. Ei se sen vaikeampaa ole!

Vierailija
273/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YM3000 kirjoitti:

Niille, jotka valitti "amerikkalaisista youtubedeittivideoista", niin arvatkaas mistä "meidän" deittikulttuuri on peräisin. Kyllä, sieltä rapakon takaa. Eli mennään miehen autolla pikaruokalaan, sitten vaikka huvipuistoon (mies voittaa pelissä naiselle ison nallekarhun), ja lopulta autolla johonkin tuijottamaan tähtiin tms.

Eurooppalainen tapailu on enemmän sellaista sivistynyttä, ilman räväköitä sirkushuveja, että mennään juuri kävelylle, kirjastoon, tai vaikka luistelemaan ja puhutaan yritetään löytää yhteinen kieli puhumalla kirjoista, politiikasta, tapahtumista, jne...

Mitäs vielä, no vaikka joku vanhoillinen tapailu, että mies tulee tapaamaan naisen perhettä naisen kotiin jne.

Mitä siis haluaisitte mieluiten, jos unohdetaan AP ja yritetään tehdä tästä rakentava keskustelu?

Nainen on muuttanut 10 vuotta aiemmin omilleen ja asuu monen sadan kilometrin päässä vanhemmistaan, niin silti pitäisi ensitreffit sopia vanhempien luo? Mies on varmaan hirmu innoissaan ehdotuksesta.

Vierailija
274/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä, minä olen kaukana gold diggeristä mutta en kyllä lähde enää tässä iässä huoltsikkakahveille tai Mäkkäriin ensitreffeille. Kertoo paljon miehestä, joka niitä ehdottaa (pihi, ei halua nähdä vaivaa). 

Ja se, että molemmat maksavat omansa, on ollut jo pidempään trendi ainakin kaksi-kolmekymppisten keskuudessa.

No jos mies pyytää ulos niin kyl se saa maksaa. Ja samoin nainen tiettty, jos on kutsuja. Mut joo, en kyllä itse lähtis pyytää jotain miestä treffeille ja tarjoon sille esim ruokaa. Aika epätoivoselta vaikuttais, ihan yhtä hyvin vois vain laittaa viestii et tuu meille paneen.

Eli seurasi maksaa. T. Eri

Ei vaan asetan tietyn tason edellytykseksi että jatkan deittailla. Kyse on mun omasta kunnioituksesta. Jos joutuu pyytää jotain miestä treffeille ja maksaa siitä, niin on epätoivoinen. Eli silloin nainen katsoo ettei oo sen tasoinen et pystyis saada muuten miestä. Ei kunnioita itseä.

Minulle on itsestäänselvyys, että maksan omat syömiset ja juomiset. Kunnioitan ja arvostan itseäni.

Vierailija
275/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm, en halua Mäkkiin. En syö roskaruokaa tai juo limuja tai kahvia, joten istuisin siinä nälkäisenä ja kuivin suin. Halpa deitti! Tosin se olisi ainoa deitti kyseiesen miehen kanssa mutta mitäpä siitä. Enkä jäisi edes istuksimaan ja katsomaan toisen mässytystä vaan lähtisin pois saman tien.

Mielelläni lähtisin kesäaikaan kävelylle meren rantaan, puistoon tms. ihmisten ilmoille. Siinä voisi pysähtyä ostamaan puistokahvit/mehut tai jäätelöt. Ihan täydelliset terffit ohjelmamielessä mun kannalta ; )

Vierailija
276/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelytreffit parhaat treffit!

Vierailija
277/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä arvostuksen ja kiinnostuksen puutteesta tuollainen "treffipaikka". 

Treffien ei tarvitse maksaa paljon, mutta jos vasta tutustumisvaiheessa kun yleensä yritetään tehdä vaikutus ja näyttää parhaita puolia viedään mäkkäriin, se on jo toinen juttu.

Viimeisimmät ensitreffini vietin puistossa kauniin varjoisan puun alla treffien hinta 0 €. Toiset kivat treffit taas olivat laiturin nokassa, toinen toi skumpan, toinen kertakäyttömukit ja mansikat. Treffien hinta viinipullon verran.

En muutenkaan tykkää syödä treffeillä enkä etenkään mitään mäkkärimättöä, niin itse olisin varmaan poistunut kohteliaasti takavasemmalle. Treffit voivat olla edulliset tai jopa ilmaiset ja silti tehdä vaikutuksen, jos on huolella suunniteltu.

Miehen rahatilanne ei minua kiinnosta pätkän vertaa, ainoa palkkakuitti joka minua liikuttaa on se oma. Mutta jos mies pitäisi Mäkkäriä sopivana treffipaikkana niin huomaisin jo siitä että ollaan liian eri tyylisiä ihmisiä, tästä ei tule mitään.

Kuulostaa mun unelmadeiteiltä! Kun löytäis miehen, joka haluaa tavata laiturinnokassa skumpan ja mansikoiden merkeissä. Tai helteellä varjostavan vanhan puun alla. 

Vierailija
278/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt mäkkärissä viimeksi joskus viime vuosituhannella, vastaisin siis kiitos ei, olisimme selvästi liian erilaisia. Turha tuhlata kummankaan aikaa.

Mun ikimuistoisimmat ensitreffit oli picnic puistossa. Oli rentoa, kivaa ja romanttista.

Vierailija
279/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä parempi, kun menet hotelli Kämpiin, tilaat parasta ruokaa ja sanot lopuksi, ettei ole rahaa, mutta sinulla on pari kassia palautuspulloja kotona, jotka voit antaa naiselle, jos maksaa laskun.

Sitten näet, mitä maata neiti on.

Vein naisen ekoilla treffeillä hienoon ravintolaan ja varmaan viineineen tuli maksmaan n. 200 euroa per henkilö, Naisen naama meni mutrulle kun pyysin laskut erikseen. Eihän hän sitä pystynyt maksamaan, joten maksoin omani, kiitin seurasta ja lähdin. Nainen jäi tarjoilijalle selittelemään.

Mitä sä sait irti näistä treffeistä? Kahdensadan illallisen ihmisen kanssa josta et ollut kiinnostunut?

:-D

Olen joskus näissä ketjuissa kysynyt, kuinka usein nämä kommentoivat ylipäänsä käyvät treffeillä ja/tai milloin ovat käyneet viimeksi, ja hiljaista aina tulee.

Joo, kunhan satuilee. Ei varmaan olisi päästetty mies menemään ennen kuin olisi selvitetty kuka jallittaa ja kenet. Jos mies tilaillut niin ei auta karata paikalta vaikka kuinka maksaisi tilauksen osittain. Kutsuttaisiin poliisit paikalle.

Vierailija
280/720 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväsretki puistoon on parempi kuin hamppariateria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä