Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotta juomatta, ratkesin ryyppäämään. Varoitus: alotus sisältää trigger-sanastoa alkoholisteille

Kulisseissa
02.07.2022 |

Kello ei ole aamukymmentäkään. Katson ympärilleni sängyssä istuen. Maaliskuussa se lähti taas käsistä, ennen siisti pieni asuntoni on sotkuinen, lattialla on tölkkejä ja pulloja. Eilenillalla laitoin yöpöydälle valmiiksi kossukolan että on sitten aamuryyppy. Kuudelta heräsin ja join sen, oli niin hirveä horkka. Aamu on mennyt sitä lisää naukkaillessa.
Inhoan itseäni. Miksi mä tein tämän taas? Joudun ottamaan saikkua jotta voin katkaista tai ainakin yrittää tämän kierteen, en voi mennä töihin vapisten ja selvästi vieroitusoireista kärsien. En jaksa tätä kierrettä, oloni on kaamea. Ei nousuhumala iloa, on vaan pakko juoda että olo olisi edes jollakin lailla normaali. Että pääsee ulos ostamaan lisää. On sen verran jäljellä että riittää iltapäivään. Sitten meikkaan, laitan hiukset, lähden alkoon. Keksin siellä jonkun tarinan tyyliin kun meille on taas tulossa viikonloppuvieraita. Ha ha, mitään vieraita ei ole eikä tule koska en kehtaa tunnustaa ystäville ja perheelle että näin kävi taas. Pian ne alkaa kyselemään miksen ole ollut yhteydessä. Sitten joudun taas keksimään tekosyitä.
Alkoholistin elämä on vaikeaa. Yksinäistä ja täynnä itsevihaa. Baareissa en juo, en kehtaa ja se maksaa liikaa. Sen sijaan istun yksin sängyn laidalla, kyyneleet kasvoilla, kossukola kädessä, anonyymisti mammapalstalla avautunen, niinkuin se olisi vähemmän noloa.
Haluaisin perheen ja lapsia, mutta kuka ottaisi taakakseen tällaista rauniota, joka tulee loppuelämänsä taistelemaan viinapirun kanssa?

Tätä elämää ei toivoisi pahimmalle vihollisellekaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on velvollisuus hoitoonohjaukseen ja kuntoutukseen. Jos se ei auta, on oikeus antaa potkut. Olet todella epäluotettava työntekijä. Muut joutuvat tekemään työsi. Ole edes itsellesi rehellinen. Alkoholismihan on vain yksi muoto mielenterveysongelmia, tosin perussyy itse juomiseen löytyy aina pöydän ja tuolin välistä.

Vierailija
22/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa paikoissa olet ollut hoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla joku sellainen perheenjäsen joka voisi auttaa sut vieroitusoireiden läpi ? Olla sun luona auttamassa?

Vierailija
24/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei siellä Alkossa mitään selitellä. Ryhdikkäästi vaan uudet juomat koriin ja kohti uuutta päivää!

Vierailija
25/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulisseissa kirjoitti:

Siis te olette ihania, kiitos kommenteista. Olen ollut hoidossa neljä kertaa (olen siis niin iso luuseri). Tiedän että mun täytyy mennä uudestaan. Hävettää, pelottaa, ahdistaa ajatus. Miksi?? Kun mua hävettää, pelottaa ja ahdistaa jo nyt?

Kiitos vielä kerran. Mietin pitkään aloitustanibtäällä, se oli näköjään hyvä ratkaisu.AP

Häpeä on pieni paha siihen verrattuna miten vaarallisesta tilanteesta on kyse.

Vierailija
26/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, olet kaiketi vielä aika nuori. Toisin kuin minä 5-kymppinen juoppo, sinä voit vielä raitistua ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Jonain päivänä voit onnitella itseäsi ja mennä eteenpäin. Voi kuinka kadehdinkaan niitä, jotka voivat ottaa iloisina juhlissa pari lasia skumppaa ja ruuan kanssa viiniä ja mennä sitten iltapesun jälkeen nukkumaan. Itse juon itseni aina ihan pöydän alle.

Vierailija
27/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla joku sellainen perheenjäsen joka voisi auttaa sut vieroitusoireiden läpi ? Olla sun luona auttamassa?

Tuossa ei pelkkä katko/kotikatko kyllä enää auta.

Vierailija
28/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap vastailemassa enää?

Vierailija
29/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap, olet kaiketi vielä aika nuori. Toisin kuin minä 5-kymppinen juoppo, sinä voit vielä raitistua ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Jonain päivänä voit onnitella itseäsi ja mennä eteenpäin. Voi kuinka kadehdinkaan niitä, jotka voivat ottaa iloisina juhlissa pari lasia skumppaa ja ruuan kanssa viiniä ja mennä sitten iltapesun jälkeen nukkumaan. Itse juon itseni aina ihan pöydän alle.

Ikää käyttää tekosyynä kaikenikäiset (aina liian nuori tai vanha.) Hakeudu hoitoon, tiedän monta sinua vanhempana raitistunutta.

Vierailija
30/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tässä vielä, joku kysäisi. Luen kommentteja ja joidenkin twidän omia kokemuksia.

Vierailija
31/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää triggersanastoa 🤣😂😅😀😃😄😁😁😂😄😅😆😂😃😅😃😂😁😂

Vierailija
32/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle triggereitä:

🍺🥃🍷🥂🍻🍹🍾🍸

Vierailija
33/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan pelastus olisi kannabis, auttaa n 99, 99 prosenttia alkoholisteista.

Alkoholistillq on tarve välillä irrottautua rutiineista mutta alkoholi on liian totaalinen aine, humalassa on vain se humala ja järkikin lähtee.

Kannabiksesta saa rennon ja kivan olon ilman alkoholin haittoja.

Yhdysvalloissa miljoonat juopot ovat parantuneet kannabiksella esim Mike Tyson.

Dissaajilke sanoisin että älkää tuomitko kun että yrttiä tunne. Maailman käytetyin kevyt päihde jota miljoonat käyttävät myös lääkkeenä ahdistukseen, riippuvuussairauksiin ja huumeista tai alkoholista vierottauttumiseen.

Suomen yhden totuuden yhteiskunnassa hirveitä tradegioita aiheuttava alkoholi ihaillen sallitaan mutta maailman käytetyin lääkeaine hamppu on hirvittävin huume mitä kuvitella saattaa.

Herätkää, media ei luo todellisuutta, ainoastaan vääristelee sitä!

M47, entinen alkoholisti, nyt pari kertaa kuussa itseään kannabiksella hemmotteleva tekniikan tohtori!

Vierailija
34/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama syndrooma. Eli ei mitään mahdollisuutta juoda vaan muutamaa lasillista jotain mietoa, vaan haluan siihen heti-välittömästi jonkun pienen näkäräisen, pikku piiskaryypyn, vähän vahvistusta - ihan mikä nimitys vaan käy

Ja itselläkin ikää jo liki 60 vee joten tapa on jo lujasti pinttynyt. Näillä mennään: pidän siis kykyjeni mukaan 1-3 viikon tipattomia.

Vierailija
35/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistillq on tarve välillä irrottautua rutiineista mutta alkoholi on liian totaalinen aine, humalassa on vain se humala ja järkikin lähtee.

Dissaajilke sanoisin että älkää tuomitko kun että yrttiä tunne. Maailman käytetyin kevyt päihde jota miljoonat käyttävät myös lääkkeenä ahdistukseen, riippuvuussairauksiin ja huumeista tai alkoholista vierottauttumiseen.

Suomen yhden totuuden yhteiskunnassa hirveitä tradegioita aiheuttava alkoholi ihaillen sallitaan mutta maailman käytetyin lääkeaine hamppu on hirvittävin huume mitä kuvitella saattaa.

M47, entinen alkoholisti, nyt pari kertaa kuussa itseään kannabiksella hemmotteleva tekniikan tohtori!

Raitistumisessa on kyse henkisestä kehityksestä ja kasvusta jota ei pääse tapahtumaan jos vaan vaihtaa päihteen toiseen. Toki jos sitä tajuntaa on pakottava tarve muuttaa jollain kemikaalilla niin mieluiten kannabiksella sitten. Joillekin sekin aiheuttaa kyllä pahoja haittoja. Ps. Että ihan tekniikan tohtori :D

Vierailija
36/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laittaudut ja menet puistoon kaltaistesi kanssa viettämään kesäpäivää. Juotte itsenne humalaan ja annat pultsariporukalleperspillua ilman ehkäisyä. Sitten kotiin, suihkuun ja nukkumaan. Muuta neuvoa ei nyt tule.

Vierailija
37/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣 Pari kertaa kuussa ja tekniikan tohtori, juu

Vierailija
38/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kuin Ystäväsi Yrttimies ja vietä elämäsi netissä kirjoittelun ja polttelun ympärillä.

Vierailija
39/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ole paskapuheidesi varassa (työpaikallakin tuollainen kuona on jo liikaa), vaan näkevät valheellisen olemuksesi läpi. Juopot on alinta saastaa ja köydenjatkoksi meneminen vahvana suosituksena.

Ymmärrän ärsyyntyneisyytesi mutta todella ala-arvoista usuttaa toista itse*urhaan. Et ole yhtään sen parempi ihminen kuin aloittaja vaikka niin luuletkin.

Vierailija
40/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tänään menossa selvänä päivä numero 7, ja viimeisen kahden vuoden ajalta tämä on alkaa jo hipoa ennätystä. Juomapäivien suhde selviin/krapulaisiin on kääntynyt niin että viikossa on toisia enemmän kuin toisia, arvaa kumpia.

Koronan kohdalla muutettiin kakkoskotiin ihan maalle ilman naapureita tai muitakaan velvoitteita juurikaan skarpata. Siitä se vaan lähti se juominen!

Viikko sitten minulla oli taas kerran semmoinen sydäntä muljautteleva kankkunen, ja karmea, väsynyt ja sumea olo, ja tiesin jo klo 05.20. aamuyöstä, että tätä tää on koko päivän. Ajatus hirvitti.

Nyt olen pikkuhiljaa toipunut. Pitää oikein pysähtyä ihmettelemään että onpas kirkas pää ja reipas olo.

Eli ap usko pois: kyllä se siitä, han pikkuhiljaa. Alat vaan himmailemaan ja toipumaan. Pitkä suihku että hermot rauhoittuu, paljon vettä ja jotain limua, vitamiineja, ruokailua ja varovasti ulos.

Menee aikaa mutta se on silti koko ajan paranemaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan