Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotta juomatta, ratkesin ryyppäämään. Varoitus: alotus sisältää trigger-sanastoa alkoholisteille

Kulisseissa
02.07.2022 |

Kello ei ole aamukymmentäkään. Katson ympärilleni sängyssä istuen. Maaliskuussa se lähti taas käsistä, ennen siisti pieni asuntoni on sotkuinen, lattialla on tölkkejä ja pulloja. Eilenillalla laitoin yöpöydälle valmiiksi kossukolan että on sitten aamuryyppy. Kuudelta heräsin ja join sen, oli niin hirveä horkka. Aamu on mennyt sitä lisää naukkaillessa.
Inhoan itseäni. Miksi mä tein tämän taas? Joudun ottamaan saikkua jotta voin katkaista tai ainakin yrittää tämän kierteen, en voi mennä töihin vapisten ja selvästi vieroitusoireista kärsien. En jaksa tätä kierrettä, oloni on kaamea. Ei nousuhumala iloa, on vaan pakko juoda että olo olisi edes jollakin lailla normaali. Että pääsee ulos ostamaan lisää. On sen verran jäljellä että riittää iltapäivään. Sitten meikkaan, laitan hiukset, lähden alkoon. Keksin siellä jonkun tarinan tyyliin kun meille on taas tulossa viikonloppuvieraita. Ha ha, mitään vieraita ei ole eikä tule koska en kehtaa tunnustaa ystäville ja perheelle että näin kävi taas. Pian ne alkaa kyselemään miksen ole ollut yhteydessä. Sitten joudun taas keksimään tekosyitä.
Alkoholistin elämä on vaikeaa. Yksinäistä ja täynnä itsevihaa. Baareissa en juo, en kehtaa ja se maksaa liikaa. Sen sijaan istun yksin sängyn laidalla, kyyneleet kasvoilla, kossukola kädessä, anonyymisti mammapalstalla avautunen, niinkuin se olisi vähemmän noloa.
Haluaisin perheen ja lapsia, mutta kuka ottaisi taakakseen tällaista rauniota, joka tulee loppuelämänsä taistelemaan viinapirun kanssa?

Tätä elämää ei toivoisi pahimmalle vihollisellekaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene AA-kerhoon edes muutaman kerran että saat putken katki, sitten heivaat tölkit jne kierrätykseen ja siivoat asunnon. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huume, kaikista ei ole kohtuukäyttäjiksi. Sober Today sovelluksella voit laskea paljonko rahaa säästät jos et juo.

Vierailija
2/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon. Oletko ollut?

Älä missään nimessä hanki lapsia. Olen alkoholistiperheestä joten rukoilen, älä tee lapsia. Paitsi jos saat itsesi kuntoon.

Vierailija
4/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

antabus on tehokas lääke. jonkun täytys vaan pakottaa ottamaan se

Vierailija
5/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Nyt suljet korkin, menet a-klinikalle, otat B-vitamiinipiikin ja antabuksen.

Olin erään ystäväni tukena muutaman kerran kun ratkesi. Mentiin tuonne a-klinikalle ja näin mitä siellä tapahtui, oli todella hyvää ensiapua putkesta poispääsyyn. Oltiin siellä 1-2 tuntia ja siitä eteenpäin kotona hoitoa.

On aivan ihana ihminen, enkä tuominnut häntä ihmisenä lainkaan, ei kukaan muukaan. Hän oli tosi huonossa kunnossa aina putken jälkeen, ne kestivät pari viikkoa. Sitten taas ryhtiliike, lepoa, armollisuutta itseään kohtaan ja töihin. Oli avoin asian kanssa ja kun tuli töihin, kyseltiin voinnit ja jatkettiin elämää. Hän pystyi olemaan raitis pitkän aikaa ja välillä ratkesi mutta nousi aina uudestaan.

Ei ole helppoa olla alkoholisti mutta sinä pääset taas jaloillesi. Kaikilla on joskus huonoja kausia mutta ole kiltti itsellesi. <3

Nyt vain otat yhteyttä a-klinikalle ja jos mahdollista, puhu läheisillesi, ota ystävä mukaan. Kyllä he ymmärtävät.

Vierailija
6/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pystynyt katkaisemaan kierteen aiemminkin ja pystyt siihen nytkin. Anna itsellesi anteeksi että välillä voi tulla takapakkia ja kerro tutuille rehellisesti ratkeamisesta. Alkoholisimi on karmea sairaus. Toivotan kovasti voimia ja että jaksaisit vielä yrittää välittää itsestäsi.

Vierailija
7/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen provo.

Vierailija
8/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Sieltä pääsee pois. Minäkin pääsin. Ja ihan toivottomana tapauksena pitivät.

Korkki vain kiinni ja AAhan, a-kiltaan tai katkolle. A- klinikoilta saa valvotun antabuksen ja keskustelua ammattilaisen kanssa.

Vierailija
9/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä hanki lapsia. Olen alkoholistiperheestä joten rukoilen, älä tee lapsia. Paitsi jos saat itsesi kuntoon.

Älä itse tee lapsia, niin eivät joudu kuuntelemaan sinun traumojasi. 👍

Vierailija
10/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit sen kolmen vuoden aikana niille asioille minkä takia juot? Oletko ollut hoidossa missään, jos et niin kannattais harkita.

Vierailija
11/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Narsistinen juoppo

-sivusta

Vierailija
12/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selittelet alkossa, ihan kuin se ketään kiinnostaisi.

Vierailija
13/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minulta 10vuotta sitten. Tuli paha olo puolestasi. Minua auttoi AA. Soita vaikka aa:n auttavaan puhelimeen,saat jutella vertaisen kanssa. Muista että sinuakin voidaan auttaa ja sinulla on mahdollisuus toipua. Juovan alkoholistin elämä on todella raskasta.

Vierailija
14/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te olette ihania, kiitos kommenteista. Olen ollut hoidossa neljä kertaa (olen siis niin iso luuseri). Tiedän että mun täytyy mennä uudestaan. Hävettää, pelottaa, ahdistaa ajatus. Miksi?? Kun mua hävettää, pelottaa ja ahdistaa jo nyt?

Kiitos vielä kerran. Mietin pitkään aloitustanibtäällä, se oli näköjään hyvä ratkaisu.AP

Vierailija
15/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat jatkaa juomista ja haet täältä sääliä jotta voit jatkaa itsesäälissä rypemistä. Muitakin vaihtoehtoja olisi, mutta ei niin ei

Vierailija
16/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hanki. En edes pystyisi perhe-elämään. Kaikki eivät ole hyviä vanhempia. Iloa saan ystävien lapsista. Ei minun kuulukaan olla äiti.

Vierailija
17/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa todella surullista luettavaa. Täältä voimahalaus. Älä meikkaa, älä mene alkoon, älä valehtele, äläkä tarinoi. Uskallat jo nähdä itsesi tässä surkeassa kunnossa. Lopeta itsetuhoisen käytös. Valitse asioita, jotka auttavat sinua pienin askelin kerrallaan pois tästä tilasta. Aloita jo nyt. Minä uskon sinuun. Olet oikeasti vahva kun kerran kaiken tuon olet uskaltanut myöntää itsellesi. Muista kuinka paljon kevyempää elämä oli kun ei tarvinnut vältellä ja tarinoida, valehdella. Soita jonnekin minne voit myöntää ihan ääneen missä tilassa olet (joku kriisipuhelin). Kirjoita ylös tämän päivän tavoite. Ja huomisen. Kiinnitä se johonkin mistä näet sen.

Ole lempeä itsellesi. Ihmisen elämä on aikamoista rämpimistä ja räpeltämistä. Kaadumme ja nousemme. Kukin omalla tavallaan. Sinäkin nyt olet kaatunut ja jäänyt hetkeksi makaamaan. Ja nyt on aika nousta ylös. Hyvä sinä. Olet kurainen ja surkea. Haluaisit vaan mennä takaisin makaamaan, mutta nyt valitset ylösnousemisen. Olet tehnyt sen ennenkin. Hyvä sinä. Katso itseäsi lempeydellä ja puhu itsellesi kannustavasti. Anna kiitosta itsellesi jokaisesta pienestäkin positiivisesta valinnasta. Laitat tölkin roskikseen, hyvä sinä. Otat pitkän lämpimän suihkun, hyvä sinä. Halaa itseäsi, lupaa itsellesi pitää itsestäsi parempaa huolta. Kun huomaat vähättelevän itseäsi, hymyile lempeästi itsellesi, höps. Voimia ap, minä uskon sinuun.

Vierailija
18/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän.

Ei siksi että tahtoisin sinulle mitään pahaa, vaan siksi että se pohja löytyy nopeammin. Kun siihen on omassa mielessään päässyt, niin siitä voi sitten aloittaa ryhtiliikkeen.

Vierailija
19/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo hyvä alku, kun myöntää olevansa itsetuhoinen.

Jos jatkaa sellaisen asian tekemistä, josta ei saa mitään iloa, vaan pelkkää surua, niin eihän se ole mitään muuta kuin hidasta itsemur haa.

Jos hoito on auttanut ennenkin, auttaa se nytkin. Riippuvainen voi elää vain päivä kerrallaan, mutta elämää se on sekin.

Vierailija
20/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Tuohon pisteeseen pääseminen on vaatinut kovaa työtä, järkyttäviä krapuloita ja tolkuttomasti rahaa.

Nauti työsi hedelmistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan