Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Parikymmentä suurta tai mega-artistia olen nähnyt eri puolilla Eurooppaa.
Parhaat on olleet U2, Bruce, Billy Joel. Myös Coldplay ja Bon Jovi olivat todella hyvä.
Huonoimpana meganimenä pidän Guns And Roses, Tampere 2025. Olisi pitänyt nähdä 1990-luvulla.
itsellä on keikoilla käynnissä sääntö, että vain 1-2 drinksua/kaljaa ennen keikkaa/keikan aikana. Sen ainoan kerran kun kaveriporukalla tästä lipesin Elton Johnin keikalla Tallinnassa, ei siitä olekaan kuin haaleita muistikuvia. Sen jälkeen taas takaisin entiseen käytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Oasis, Wembley -25
Onnea lipuista. Itse sain lippukoriin jotkut 150 punnan liput, jotka dynaamisen hinnoittelun takia oliskin maksaneet muistaakseni 390/kpl tai jotain vastaavaa, tästä jo aikaa, en niin tarkasti muista.
Totesin ettei niin paljoa kiinnosta, koska olis ollut parin tonnin keikka lentojen ja hotellin kanssa. Jäi kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Beatlesin näin monta kertaa. Bob Marleyn näin Hollannissa. Onhan noita niin paljon, etten jaksa tähän listata. (Pavarotti oli kova Roomassa 90-luvun lopulla).
Minkä ikäinen olit kun Beatlesin näit? Beatles lopetti keikat elokuussa 1966. Jos olit 15 viimeisen keikan aikoihin, niin nyt olet jo 74!
Vierailija kirjoitti:
Parikymmentä suurta tai mega-artistia olen nähnyt eri puolilla Eurooppaa.
Parhaat on olleet U2, Bruce, Billy Joel. Myös Coldplay ja Bon Jovi olivat todella hyvä.Huonoimpana meganimenä pidän Guns And Roses, Tampere 2025. Olisi pitänyt nähdä 1990-luvulla.
itsellä on keikoilla käynnissä sääntö, että vain 1-2 drinksua/kaljaa ennen keikkaa/keikan aikana. Sen ainoan kerran kun kaveriporukalla tästä lipesin Elton Johnin keikalla Tallinnassa, ei siitä olekaan kuin haaleita muistikuvia. Sen jälkeen taas takaisin entiseen käytäntöön.
Minä en ole käyttänyt alkoholia tai huumeita koskaan. Silti muistikuvani ovat haaleita kaikilta keikoilta, joilla olen käynyt.
Type O Negative Tampere v. 1996
Oli mieletön elämys erikoisine valoineen jne. silloin, enkä ole vastaavaa nähnyt sen jälkeenkään, vaikka monenlaisia screenejä ym. nykyään käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beatlesin näin monta kertaa. Bob Marleyn näin Hollannissa. Onhan noita niin paljon, etten jaksa tähän listata. (Pavarotti oli kova Roomassa 90-luvun lopulla).
Minkä ikäinen olit kun Beatlesin näit? Beatles lopetti keikat elokuussa 1966. Jos olit 15 viimeisen keikan aikoihin, niin nyt olet jo 74!
En jaksa uskoa, että olisi nähnyt Beatlesit monta kertaa, muuten kuin telkkarista
Armi ja Danny 70- luvulla Lammilla. Ulkomaisista Sting Pietarissa. Sattumalta. Ei tarvinnut ostaa lippuja kun äijän näki ja kuuli hyvin kadulta.
Jimi Hendrix vuonna 1983. Kova oli.
Wham Lontoossa 80-l alussa. Jatkot oli mun ja kämppikseni luona, jatkoilla siis myös artistit.
Eino Gröhn ,Päivi paunu ,Viktor Kalborex ,
Korsuorkesteri, ihan täällä kotikaupungissa ja oli mahtava!
Pomon näin Helsingissä. En valitettavasti päässyt kokeilemaan, oliko kova.
Tärkeysjärjestyksessä:
AC DC:n olen nähnyt 9 kertaa Tukholmassa, Göteborgissa, Tampereella, Berliinissä, Hampurissa.
Viimeksi pari viikkoa sitten Göteborgissa.
Hurriganes 70-80 kertaa lukemattomilla tanssipaikoilla Suomessa.
Hanoi Rocks 4 kertaa, Suomessa ja Tukholmassa.
Rollarit 5-6 kertaa Tukholmassa ja Götebogissa.
Bruce Springsteen kerran, Helsingin olympiastadionilla.
Kiss kerran Tukholmassa.
U2 ja Pretenders samalla keikalla Göteborgissa.
Lordi 2006 Veljekset Keskisen Miljoonarokissa välittömästi Euroviisuvoiton jälkeen. Samassa tilaisuudessa olivat myös Dio ja Billy Idol.
Motörhead Seinäjoen vauhtiajoissa 2007. Samana vuonna Scorpions ja HIM.
Nightwish 2008.
Rammstein 2010 Provinssirock.
Prince Wembley areenalla kolme kertaa ja
Rollarit Wembley stadionilla kerran.
Olen kuunnellut vain artisteja, joista tykkään. En ole käynyt tunnettujen artistien keikoilla, joista en tykkää. Ilosaarikin on nykyään kakkaa täynnä. Mulla ei koskaan ole ollut joukkohurmosta jostain kakkabändistä joukkoon kuulumisen vuoksi.