Brassaile vähän: minkä bändin / artistin olet nähnyt livenä ja missä? Oliko kova?
Mulla huikein ehkä Michael Jackson Wembley Stadionilla.
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Ramones, Kulttuuritalo 1990. Erittäin kiva keikka, ei taukoja biisien välissä.
No oli se kyllä kivakin, mutta tarkoitus oli kirjoittaa, että kova. 😄
Vierailija kirjoitti:
Faith no more. Helsinki.
Mike Pattonia kuuntelisi vaikka se luettelisi merisään.
Faith No More Kaisaniemessä 2009 on kovin keikka ikinä, jolla olen ollut. Siltikään esim. Dead Cross muutama vuosi sitten ei tehnyt yhtä suurta vaikutusta ja näitä Pattonin muita kokeellisia projekteja en voi sietää mm. Mr Bungle. Mutta merisää voisi kuulostaakin hyvältä. 🤔
Guns 'n Roses, Metallica, Bon Jovi, Madonna, Duran Duran, Dingo, Iggy Popp, Green Day, ZZ Top, Slipknot, Elton John, Lapinlahden linnut, J. Karjalainen, Juustopäät, Eppu Normaali... mitähän vielä. Kaikki olivat hyviä.
Nirvana, Ruisrock, 1992.
Oli hemmetin kova ja itse olin 20-v grunge-tyttö. Ja juu, täytin tänä vuonna 50. Niin se elämä menee.
Nirvana v. 1992 Ruisrockissa. Ei sitä sillä hetkellä tajunnut mitä tuli koettua, mutta jälkeenpäin kyllä, erit. kun Cobain kuoli pari vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nirvana, Ruisrock, 1992.
Oli hemmetin kova ja itse olin 20-v grunge-tyttö. Ja juu, täytin tänä vuonna 50. Niin se elämä menee.
Mä olin siellä myös, 21-vuotiaana.
30 Seconds to Mars Hollywood Bowl. Oli huikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt Ramonesin ja Red Hot Chili Peppersin Provinssirockissa v. 1988, olin 17 v. Ja tyypeillä oli sukka munassa keikoilla jo silloin 🙈
Olen ollut HIMin ja Hanoi rocksin vikoilla keikoilla. Ja nähnyt myös Amy Winehousen, sekä keikalla että livenä Lontoon kadulla, rip.
Hurriganes 1974 yläkoulun jumppasalissa. Remu, Cisse ja Albert, joka veti tupakkaa ketjussa. Joku sytytti uuden ja antoi sen hänelle, kun edellinen oli lopussa. Silloin oli coolia tupakoida. Hohhoijaa, onko siitä jo 48 vuotta? Vieläkin muistan sen rokkipläjäyksen, joka upposi varhaisteinin tajuntaan. Siihen aikaan järjestettiin yläkoulussa "konuja", mutta en muista muita bändejä. Anteeksi pitkä kirjoitus, mutta tuli nostalginen olo.
Ramones 5 kertaa Suomessa. The Clash 1979. Thin Lizzy 1980. Stevie Ray Vaughan 1984. Pink Floyd 1989. Neil Young 5 kertaa. Jamiroquai 1993, 2003 ja 2017. Bootsy Collins 1995. George Clinton 1994. Allen Toussaint. Dr. John. Todd Rundgren. James Brown. Wilson Pickett. Johnny Thunders & The Heartbreakers 1985. Michael Jackson 1997. Red Hot Chili Peppers 1988. Rush 2 kertaa. Yes. Motörhead useita kertoja. ZZ Top 1991. Rolling Stones 1995. Hellacopters 2000. Van Halen 1998. The Band 1996. Lynyrd Skynyrd 1996. Crosby, Stills & Nash. Lou Reed 1989. Roger McGuinn. Link Wray. The Georgia Satellites. Hawkwind 2004. The Pogues. Stevie Wonder. Johnny Winter. Jeff Beck 2010.
Sielun Veljet useita kertoja 80-luvulla. Bluesounds 1982. Albert Järvinen useissa eri kokoonpanoissa 80-luvulla. Kingston Wall monia kertoja 1990-luvulla. Ultra Bra lukuisia kertoja 1990-luvulla.
Kake Randelin Sodankylässä 1980-luvun alussa. Olin yliopistosta kesätöissä ja lähdin ystävien kanssa katsomaan tätä pikku jäpylää paikalliseen kapakkaan. Tällä Kakella oli kiilakorkokengät ja pituutta silti noin metriviiskymmentä" hattu päässä". Pettymys pikku pätikkä.
Elvis Las Vegasissa 1977.
Olin 9 v. tuolloin, enkä oikein tiennyt kuka Elvis oli. Muutama kuukausi myöhemmin Elvis kuoli, ja muistan, kun siitä kerrottiin uutisissa. Se kolahti kovaa, ja siitä lähtien olen ollut Elvis-fani. Tuon konsertin arvo on mittaamaton näin jälkikäteen ajateltuna.
Olen kateellinen Jimi Hendrixin, Princen ja Bob Marleyn nähneille.
Kadun että en mennyt Princen keikalle kun oli mahdollisuus ja Chuck Berryä katsomaan kun esiintyi vielä kotikaupungissaan joka viikko.
Parhaimmat keikat jotka olen nähnyt ovat Outkast, Dr Dre and Snoop, Drake, The Weeknd, Guns'n'Roses, Kendrick Lamar, Rufus du Sol.
Michael Jackson '97 Helsingissä, molemmat keikat.
Spice Girls Helsingissä se niitten viimeinen yhdessä ennen Gerin eroa
Janet Jackson turussa '98
Alanis Morrissette Helsingissä (en muista vuotta)
Stevie Wonder Pori jazz 2010 ja mikä se oli se joku konsertti Helsingissä kaisaniemessä? 2014?
NERD pori jazz 2010 ? Oliko vuosi oikein.
2010 oli kova vuosi Pori jazzissa. Kaikki isot tuli nähtyä.
Harmittaa etten edes yrittänyt mennä Madonnaa katsomaan Jätkäsaareen ku moni kaveri kumminkin meni. Mulla oli joku anti-madonna vaihe menossa, ei kiinnostanut. Vaikka tavallaan fani olen ollut 90-luvun alusta lähtien.
Jean-Michel Jarre, DAO, Pariisi