Sosiaalityö (haku) 2023
Keskustelua sosiaalityön yliopisto-opintoihin hakemisesta.
Kommentit (309)
Mistä aiheesta essee oli? Jätin menemättä itse pääsykokeeseen, kun lukeminen jäi liian vähäiseksi ja sitä myöten osaaminen. Poikkesimme kokeet jotenkin aiemmasta, kun nyt tehtiin tietokoneella? Ite olin viime vuonna pääsykokeessa.
monivalinnat oli todella helpot! essee oli tiivistettynä osallisuudesta ja aineisto Asperger-aikuisista osallisuuden näkökulmasta. esseen aihe oli aika ennalta-arvattava ja onneksi tulikin osallisuuteen laajemmin tutustuttua ennen koetta. jäi tosi hyvä fiilis kokeesta!
Vierailija kirjoitti:
En suosittele sosiaalityötä kenellekkään. Mielivaltaisia esimiehiä ts. Huonoa johtamista., raskas ja ankea työ, surkea palkka. Keksikää jotain mukavampaa. T. Pohteen sossu
Tästä tuli mieleen, kun nuorena tyttönä valmistuin hoitajaksi. Silloin oltiin valkoisissa päättäjäisjuhlissa. Oltiin iloisella mielellä ja hyväntuulisia, kunnes joku vanhempi ankeuttaja tuli sanomaan, että kyllä se tänä päivänä on kivaa, odottakaapas kun pääsette töihin. Vähän fiilis latistui.
Koe oli melko helppo, joten siitä on pääteltävissä, että se oli sitä varmasti suurimmalle osalle, jotka siihen olivat kunnolla valmistautuneet. Koska hakijoita oli myös paljon, sisäänpääsy voi jäädä hyvinkin pienestä kiinni.
Mitä ammatinvalintaan tulee, jokainen tekee päätöksensä kiinnostuksensa ja vahvuuksiensa puitteissa. Jos jollakin alalla on ongelmia, alasta kiinnostuneet ovat etujoukoissa epäkohtien korjaamisen taisteluissa.
Minulla oli omaopintopolussa, että en ole saanut opiskelupaikkaa, äidinkielestä olisi pitänyt saada vähintään c. Olen kirjoittanut 26v sitten ja minulla on maisteritutkinto toisesta korkeakoulusta.
Eikös minulla ole vielä mahdollisuus päästä sisään pelkän pääsykokeen perusteella? Vaikka tuntuu, että monivalinnat meni vähän niin ja näin. Essee oli helppo ja siihen löytyi hyvin vastauksia.
Tsemppiä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli omaopintopolussa, että en ole saanut opiskelupaikkaa, äidinkielestä olisi pitänyt saada vähintään c. Olen kirjoittanut 26v sitten ja minulla on maisteritutkinto toisesta korkeakoulusta.
Eikös minulla ole vielä mahdollisuus päästä sisään pelkän pääsykokeen perusteella? Vaikka tuntuu, että monivalinnat meni vähän niin ja näin. Essee oli helppo ja siihen löytyi hyvin vastauksia.Tsemppiä kaikille.
Jos vaatimuksissa lukee, että äidinkielessä on vaatimuksena vaikkapa M, olen ymmärränyt, että se on voimassa kaikissa hauissa - myös pääsykokeessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös minulla ole vielä mahdollisuus päästä sisään pelkän pääsykokeen perusteella? Vaikka tuntuu, että monivalinnat meni vähän niin ja näin. Essee oli helppo ja siihen löytyi hyvin vastauksia.Tsemppiä kaikille.
Jos vaatimuksissa lukee, että äidinkielessä on vaatimuksena vaikkapa M, olen ymmärränyt, että se on voimassa kaikissa hauissa - myös pääsykokeessa?
Eihän se noin voi mennä. Eihän kaikilla ole edes yo-todistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin pääsykokeella ja mulla pelkkä amis taustalla, joten ei todellakaan päde pääsykokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa sitä, että et ole tullut valituksi todistusvalinnassa. Pääsykokeen perusteella valittavilla on omat kiintiönsä.
Kävin Vipusessa katsomassa. Ilmeisesti Lappiin 270 hakijaa, joista 66 ensikertalaisia. Ei tainnut koulupaikka aueta ja Vipunenkin jumitti ihan urakalla.
Näkyykö tuolla vipusessa avoimen väylä?
Oon ehkä tyhmä, mutta en osaa käyttää sitä.
Hei, milloin tulee Itä-Suomen yliopiston tulokset? Muistelisin että ne tulisi 7.7, mutta mikö lienee oikea aika?
Vierailija kirjoitti:
Hei, milloin tulee Itä-Suomen yliopiston tulokset? Muistelisin että ne tulisi 7.7, mutta mikö lienee oikea aika?
Viimeistään silloon tulee kaikki.
Lapin yliopiston avoimen väylän tulokset ovat tulleet. Itse pääsin sisään.
Onneksi olkoon opiskelupaikasta. Paljon sulla oli pisteitä?
Pääsin maisterivalinnassa Lapin yliopistoon!! Ei meinaa uskoa todeksi!!! 🥰😂 Tosin kaksi ylempää hakukohdetta ei vielä ole ilmoittanut tuloksia,mutta nyt on opiskelupaikka plakkarissa. Ihan sama missä!!!! 😂🥰
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon opiskelupaikasta. Paljon sulla oli pisteitä?
196.
Missä sosiaalityön maisterihaussa voi saada 196 pistettä? Eikös se ole max 15 ja Kokkolaan 6 pistettä enemmän?
Hups, luinkin väärin, oli avoimeen. Onnea! Paljonko oli raja Lapin maisterihaussa?
Monivalinnoista luulisin että 28/30 meni oikein ja 2 jätin vastaamatta.. essee aihe oli vaikee ja en usko että löysin olleellisia asioita.. ei taida riittää kun olen ensikertalaisuuteni menettänyt