Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö (haku) 2023

Vierailija
01.07.2022 |

Keskustelua sosiaalityön yliopisto-opintoihin hakemisesta.

Kommentit (309)

Vierailija
121/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sosiaalityötä kenellekkään. Mielivaltaisia esimiehiä ts. Huonoa johtamista., raskas ja ankea työ, surkea palkka. Keksikää jotain mukavampaa. T. Pohteen sossu

Vierailija
122/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensikertalaiset/kaikki:

UEF 97,9/108,6

Jyväskylä 106,1/113,5

Tampere 113,1/121,8

Turku 112,1/128,9

Rovaniemi 90,2/107,7

Helsinki 119,3/134,7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän varasijalta on realistista päästä sisään?

Vierailija
124/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän varasijalta on realistista päästä sisään?

Riippuu ihan kaupungista.

Vierailija
125/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio?

Vierailija
126/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän Rovaniemelle 7. varasijalta? En oo ensikertalainen

Vierailija
127/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. varasija ei-ensikertalaisena Turkuun. Ei kyllä yhtään nappaisi mennä pääsykokeeseen. Eikö ainakin viime vuonna jono liikkunut aika montakin paikkaa pääsykokeen jälkeen?

Vierailija
128/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt todistusvalinnassa koska äidinkielen vähimmäisvaatimus ei täyttynyt, sain kuitenkin valintakokeeseen kutsun, onko minulla mahdollisuus sitä kautta vielä päästä?

Vierailija
129/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä21384 kirjoitti:

Moi. Yritän hakea kevään yhteishaussa sosiaalityötä lukemaan avoimen väylän kautta. Ilmeisesti maisteri haussa joutuu silti tekemään kandin,jos pääsis sisälle. Eli kannattaakohan laittaa haku suoraan myös kandi+maisteri vaihtoehtoon? Moni työkaveri on suositellut Lapin yliopistoa,koska siellä on mahdollisuus opiskella pitkälti etänä (ja näin myös opintotoimisto vahvisti). Pohjana mulla siis sosionomi + sosiaalityön perus-ja aineopinnot Jyväskylän avoimesta. Oon tutkinut tuskastumiseen asti eri yliopistojen mahdollisuuksia etänä opiskeluun + keskiarvorajoja,joilla olis päässyt sisälle,mutta en selkeitä tilastoja ole löytänyt. Pääsykokeiden kautta en lähde yrittämään.

Minulla sama tilanne. Skippasin tämän vuoden. Olen sosionomi amk ja sosionomi yamk, kasvatustieteeelliseltä puolelta avoimen yliopiston opintoja 25. Ja olen myös ammatillinen opettaja amo. Kiinnostaa sosiaalityöntekijänä toimiminen, koska teen nytkin ihan vastaavaa työtä, eli päätöksentekoa ja asiakassuunnitelmia, mutta saan 400 euroa vähemmän palkkaa kuussa. Se on iso raha vuodessa ja työuraa jäljellä melkein 20 vuotta, jos eläkeikää katsoo.

Olen käynyt pääsykokeissa kahdesti, enkä kummallakaan kerralla päässyt sisään. Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Työuraa noin 15 vuotta sosiaaliohjaajan ja erityissosiaaliohjaajan tehtävistä ja ennen sitä noin 5 vuotta vanhustyöstä. Välissä olin lasten kanssa kotona 3 vuotta. Ammatillisen opettajan ura on aina kiinnostanut, mutta vaikka olen hakenut ja hakenut, en ole sieltä saanut töitä. Olen siis pätevä amo myös. Sosiaalityön opettajuus kiinnostaa myös, mitä helpottaisi ne sossun paperit.

Vierailija
130/309 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä21384 kirjoitti:

Moi. Yritän hakea kevään yhteishaussa sosiaalityötä lukemaan avoimen väylän kautta. Ilmeisesti maisteri haussa joutuu silti tekemään kandin,jos pääsis sisälle. Eli kannattaakohan laittaa haku suoraan myös kandi+maisteri vaihtoehtoon? Moni työkaveri on suositellut Lapin yliopistoa,koska siellä on mahdollisuus opiskella pitkälti etänä (ja näin myös opintotoimisto vahvisti). Pohjana mulla siis sosionomi + sosiaalityön perus-ja aineopinnot Jyväskylän avoimesta. Oon tutkinut tuskastumiseen asti eri yliopistojen mahdollisuuksia etänä opiskeluun + keskiarvorajoja,joilla olis päässyt sisälle,mutta en selkeitä tilastoja ole löytänyt. Pääsykokeiden kautta en lähde yrittämään.

Minulla sama tilanne. Skippasin tämän vuoden. Olen sosionomi amk ja sosionomi yamk, kasvatustieteeelliseltä puolelta avoimen yliopiston opintoja 25. Ja olen myös ammatillinen opettaja amo. Kiinnostaa sosiaalityöntekijänä toimiminen, koska teen nytkin ihan vastaavaa työtä, eli päätöksentekoa ja asiakassuunnitelmia, mutta saan 400 euroa vähemmän palkkaa kuussa. Se on iso raha vuodessa ja työuraa jäljellä melkein 20 vuotta, jos eläkeikää katsoo.

Olen käynyt pääsykokeissa kahdesti, enkä kummallakaan kerralla päässyt sisään. Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Työuraa noin 15 vuotta sosiaaliohjaajan ja erityissosiaaliohjaajan tehtävistä ja ennen sitä noin 5 vuotta vanhustyöstä. Välissä olin lasten kanssa kotona 3 vuotta. Ammatillisen opettajan ura on aina kiinnostanut, mutta vaikka olen hakenut ja hakenut, en ole sieltä saanut töitä. Olen siis pätevä amo myös. Sosiaalityön opettajuus kiinnostaa myös, mitä helpottaisi ne sossun paperit.

Hae avoimen väylän kautta, mutta sillon keskiarvo pitää olla 4+. Eli lähes vitosia pitää saada tenteistä ja tehtävistä

Vierailija
131/309 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän raj on nyt 105,2/113,5

Kuopioon 96,3/108,6

Kyllä jonot alkaa liikkumaan sitten, kun valintakoetulokset tulee. Nythän ei voi ottaa kuin ykköshakukohteen vastaan. 

Vierailija
132/309 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa oikeasti opiskelemaan sosiaalityötä. Psykologia tms. Paljon parempi.

Vierailija
133/309 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä21384 kirjoitti:

Opiskele sosiaalityön perus ja aineopinnot avoimessa yliopistossa. Siinä oppii ymmärtämään sosiaalityön akateemisen tutkimuksen luonnetta. Kyseessä on yhteiskuntatieteet ja maisterin tutkinto. Sivuaineena yhteiskuntapolitiikka, halinntotieteitä tai johtamisopintoja tai sosiaalioikeutta. Vaikka työ tuntuisi samalta,niin opintojen kautta tulee laajempi käsitys esim lapsiperheköyhyydestä tai eriarvoisuudesta.

Tämän vuoden pääsykoe materiaali ei ole vaikea.

Vierailija
134/309 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sosiaalityössä vallitsee keski-ikäisten, silmälasipäisten valkoihoisten naisten hegemonia, jossa tästä poikkeavilla ei ole tieteen kentällä ja ammatin saralla jalansijaa?

Vierailija
135/309 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa oikeasti opiskelemaan sosiaalityötä. Psykologia tms. Paljon parempi.

No enpä tiedä. Voi olla jossain mielessä tottakin, mutta sosiaalityö voi oikeasti kiinnostaa joitakin ihmisiä enemmän. Lisäksi sosiaalityöntekijällä on yleensä työkavereina muita saman alan ihmisiä, kun taas psykologi voi olla työyhteisössään aika yksin, esim. koulupsykologi.

Vierailija
136/309 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseeköhän Rovaniemelle 7. varasijalta? En oo ensikertalainen

Uskoisin, että pääsee

Vierailija
137/309 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako valittaa ja olla turhautunut? Miksei noita muitakin valintoja voisi jo julkaista eikä venyyttää heinäkuulle... 7 viikkoa joutuu odottamaan. Hain avoimen väylässä.

Vierailija
138/309 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rättipätti kirjoitti:

Maisteri kirjoitti:

Sosiaalityön käytännön harjoittelujakso/sijaispätevyys

Muistattehan että vaadittavilla korkeakoulu opinnoilla ja sosiaalityön käytännön harjoittelu jaksolla on mahdollista tehdä sosiaalityön sijaisuuksia. Nyt alkamassa Etelä Karjalan kesäyliopistossa ja Kymsoten kesäyliopistoissa vuoden 2023 alussa sosiaalityön käytännön harjoittelujaksoja.

-Hakekaa ihmeessä kurssille, jos sijaisuudet alalla kiinnostaa!

- Sosiaalityöntekijän sijaisuutta ei voi tehdä jos ei ole kirjoilla sisällä yliopistossa sosiaalityön

TUTKINTO-opiskelijana.  

Höpö höpö! Tuolla on ekalla sivulla lainaus ja linkki Valviran sivuille josta voit käydä päivittämässä tietosi.

Terveisin sijaisuuksia tekevä sosiaalityöntekijä ilman tutkinto-opiskelua.

Vierailija
139/309 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni pääsykokeet?!

Vierailija
140/309 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut itse yhtään pääsykokeessa... olisi kiva kuulla, miten muilla meni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä