Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö (haku) 2023

Vierailija
01.07.2022 |

Keskustelua sosiaalityön yliopisto-opintoihin hakemisesta.

Kommentit (309)

Vierailija
221/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisten jono ei ole liikkunut yhtään helsinkiin, mahtaakohan liikkuakaan..

Vierailija
222/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ette voi päästä Kuopioon? Sinne on tosi alhaiset pisterajat...

Moni ei varmaan oo edes hakenut tänne, kun on vähän sivussa. Pääsin todistuksella Kuopioon ja mietin otanko paikan vastaan, koska ei oo mitään mahdollisuutta tehdä toiselta rannikolta etänä ja tuolta on pakko ottaa asunto ja 800km ajelu päivässä on vähän raskasta. Ja siis tosiaan oon työelämässä jne. Jyväskylä ja Tampere siitä hyviä, että "keskellä" kaikkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ette voi päästä Kuopioon? Sinne on tosi alhaiset pisterajat...

Moni ei varmaan oo edes hakenut tänne, kun on vähän sivussa. Pääsin todistuksella Kuopioon ja mietin otanko paikan vastaan, koska ei oo mitään mahdollisuutta tehdä toiselta rannikolta etänä ja tuolta on pakko ottaa asunto ja 800km ajelu päivässä on vähän raskasta. Ja siis tosiaan oon työelämässä jne. Jyväskylä ja Tampere siitä hyviä, että "keskellä" kaikkee.

Mä hain kaikkiin paitsi turkuun ja olisin ottanut myös Lapista paikan jos niikseen ois ollu, mut eo aikomustakaan muuttaa pk-seudulta pois. Toivon, että asiat jotenkin etänä ja työn ohessa järjestyy. Tällä hetkellä menossa Jyväskylään josnei Helsinkiin sijat liiku.

Vierailija
224/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-ensikertalaisten jonot tuskin paljoa liikkuu. Tämä on sellainen ala mitä varmaan on pitkään harkittu hakiessa niin turhaan ei omaa paikkaa pois anneta.

Vierailija
225/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin Kuopioon ja oon kyllä tyytyväinen että pääsin pääsykokeella.. ihan sama mihin pääsee mutta jos yhteensä pääsykokeella parisataa monesta sadasta hakijasta pääsee, on inhottavaa että jollain on tarve arvostella sitä miten ei voi päästä johonkin tietämättä kenekään lähtökohtia, pääsi sitten Helsinkiin taikka Lappiin (jossa sama raja kuin Itä-Suomessa) + on myös monia jotka jäi ilman paikkaa..

Asun pääkaupunkiseudulla ja aion tehdä puolet opinnoista etänä (olen selvittänyt asioita etukäteen) koska olen perheellinen ja työpaikka sijaitsee täällä. Käyn pakolliset opiskelukaupungissa ja toki olisi kiva tutustua ihmisiin. :)

Onnittelut kaikille muillekkin opiskelupaikasta!

226/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Mäkin pääsin Kuopioon ensikertalaisena todistuksella sinne ja oon varasijalla 5. Jyväskylään, niin todistus- kuin pääsykoevalinnan jälkeen. Olen tosiaan juuri valmistunut lukiosta 19-vuotias, niin jos oot muuttamassa sinne tai haluaisit muuten puhua opiskeluihin liittyvistä asioista, niin olisi kiva :) Voin jakaa someni jne, jos se sinulle käy. 

Vierailija
227/309 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset oli pisterajat mihinkin?

Vierailija
228/309 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaiset oli joka paikkaan

Vierailija
229/309 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka odottaa jo innolla opintoja? Onko muita vähän vanhempia opiskelijoita?

Vierailija
230/309 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka odottaa jo innolla opintoja? Onko muita vähän vanhempia opiskelijoita?

Täällä! Odotan todella innolla! Vähän yli kolmekymppinen alanvaihtaja. 😊

Vierailija
231/309 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Mäkin olen päälle kolmekymppinen alanvaihtaja. Kuopioon menossa, se oli ensisijainen hakuvaihtoehto. En malttaisi odottaa syyskuun alkua! Tuntuu että uusi elämä alkaa kun pääsi tälläkin iällä opiskelemaan.

Vierailija
232/309 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös reilu kolmekymppinen alanvaihtaja. Pääsin maisterihaun kautta ja innolla odotan alkavia opintoja.

Vierailija
233/309 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös reilu kolmekymppinen alanvaihtaja😅 Kuopiossa näillä näkymin aloitan.

Vierailija
234/309 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 35 v alanvaihtaja. Kuopioon syksyllä, en malta odottaa! Opiskelut on helppo aloittaa omassa kotikaupungissa. Kiva että hieman vanhempia on muitakin.

Vierailija
235/309 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 vuotias täällä moi 😁. Olen jo alalla, työskentelen sijaispätevänä, mutta nyt hankin varsinaisen pätevyyden.

Vierailija
236/309 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oli maisterihaun pisterajat?

Vierailija
237/309 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä oli maisterihaun pisterajat?

Alimmat hyväksytyt pisteet

Chydenius 17

Lapin yliopisto 12,5

Itä-Suomen yliopisto 11,66

Jyväskylän yliopisto 11,484

Turun yliopisto 11,5

Vierailija
238/309 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas 40 v sosionomi ja Kuopiossa myös aloitan syksyllä maisteriopinnot! Kivaa tosiaan, että vähän vanhempia opiskelijoita on muitakin ja innolla sekä pienellä jännityksellä odotan opiskelujen alkua! Itse asun aika kaukana Kuopiosta ja saa nähdä miten muun elämän yhdistäminen opiskeluun onnistuu..

Vierailija
239/309 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mahollista on päästä Kuopioon varasijalta 11 ensikertalaisena?

Vierailija
240/309 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeekö oman kokeensa "korjattuna" jostain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän