Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö (haku) 2023

Vierailija
01.07.2022 |

Keskustelua sosiaalityön yliopisto-opintoihin hakemisesta.

Kommentit (309)

Vierailija
261/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kukaan ei tunnu oikeasti haluavan Kuopioon ja vielä vähemmän Lappiin. Miksi sitten noita paikkoja ei vähennetä ja lisätä paikkoja Helsinkiin, jonne suunnilleen kaikki haluavat?

Outoa ajattelua. Tietysti koulutusta on ympäri Suomea. Jos ei omat paukut riitä Helsinkiin, eikä Kuopio kelpaa, on motivaatio hukassa ja kannattaa mennä suosiolla amikseen.

Kerrankin joku kehtaa sanoa tämän ääneen! Jos sulla on motivaatiota alalle, etenkin ilman _mitään_ koulutusta on itsestäänselvyys, että sinne haetaan ja päästään minne omat rahkeet riittää.

Vierailija
262/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kukaan ei tunnu oikeasti haluavan Kuopioon ja vielä vähemmän Lappiin. Miksi sitten noita paikkoja ei vähennetä ja lisätä paikkoja Helsinkiin, jonne suunnilleen kaikki haluavat?

Outoa ajattelua. Tietysti koulutusta on ympäri Suomea. Jos ei omat paukut riitä Helsinkiin, eikä Kuopio kelpaa, on motivaatio hukassa ja kannattaa mennä suosiolla amikseen.

Kerrankin joku kehtaa sanoa tämän ääneen! Jos sulla on motivaatiota alalle, etenkin ilman _mitään_ koulutusta on itsestäänselvyys, että sinne haetaan ja päästään minne omat rahkeet riittää.

Heikkolahjainen B:n paperilla Hesasta. Oi miksi en pääse Helsinkiin 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittäny etsiä Vipusesta tietoa kuin moni on hyväksynyt opintopaikan, mutta en löydä 🤷. Oisko jollain laittaa tietoa? Onko se nyt siis niin, että varasijat ei oo poistunu, jos paikkoja on hyväksytty ehdollisena?

Vierailija
264/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/mobile/mXL.aspx?doc=https%3A%2F%2F…

En tiedä onko tämä oikea, mutta tätä itse olen seuraillut.

Vierailija
265/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 varasija ensikertalainen valintakokeelle Jyväskylään, onko mitään mahiksia enää? Näkyykö vipusessa paikanvastaanottaneissa myös ne jotka odottavat ylempiä hakukohteita?

Vierailija
266/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillekin seuduille tarvitaan sosiaalityöntekijöitä ja helpompaa olis ettei ne hae, jotka ei ole valmiita muuttamaan. Paikat saadaan täytettyä, mutta olis tietysti parempi että näillä seuduilla asuvat sais ne. Sama pätee esim. lääketieteelliseen. Pysykää etelässä ja antakaa Oulun seudulla tai Kuopiossa asuvien kouluttautua ja jäädä omalle asuinpaikalle töihin.

Vierailija
267/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Vipusesta nähdä erikseen kuinka monta paikkaa on vastaanotettu eri kiintiöistä? Jos näin on, niin mistä ne näkee?

Vierailija
268/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset luvut: aloituspaikat ja vastaanotetut paikat

Vierailija
269/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset luvut: aloituspaikat ja vastaanotetut paikat

Näiden perusteella esim. Kuopiossa ja Turussa olisi vielä paljon paikkoja vastaanottamasta? Vai ymmärränkö asian nyt ihan väärin?

Vierailija
270/309 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ketkä ei päässy/pääse vielä<3 mää pääsin treelle toiskertalaisena (en koita leijuu mutta luin vaa kaks viikkoo) nii mun vinkit: alleviivatkaa sellaset ns nippelitiedot mitä voitas kysyy monivalinnoissa (eli siis jos mahollista tulostaa paperille ni tehkää se!) kerratkaa ne aamuin illoin. Sit sellaset kokonaisuudet nii niistä kirjottakaa sellaset tiivistelmät mitkä vois tulla esseiks ja ne myös aamuin illoin, u can do it🥰

Vierailija
271/309 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän jonot liikkuu?

Vierailija
272/309 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ne tänään liikkuneet taas vähän

Vierailija
273/309 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Pystyykö siis avoimen väylän kautta hakemaan jos on aiempi AMK tutkinto? Miks tää opiskelemaan hakeminen pitää tehdä alanvaihtajalle niin hankalaksi, äh.

Vierailija
274/309 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt, että on kyllä hankalaa 🙈. Jonnekin pystyy ja jonnekin ei 😅. Eli vaihtelee eri yliopistoilla.

Vierailija
275/309 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän varasijoilta pääsee?

Vierailija
276/309 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillekin seuduille tarvitaan sosiaalityöntekijöitä ja helpompaa olis ettei ne hae, jotka ei ole valmiita muuttamaan. Paikat saadaan täytettyä, mutta olis tietysti parempi että näillä seuduilla asuvat sais ne. Sama pätee esim. lääketieteelliseen. Pysykää etelässä ja antakaa Oulun seudulla tai Kuopiossa asuvien kouluttautua ja jäädä omalle asuinpaikalle töihin.

Valmistuin Kuopiosta ja asuin koko ajan Helsingissä, kuten todella moni muukin kurssitoveri. Kuopion seuduilla on palkat niin olemattomat, että ei niitä kukaan hae. 

277/309 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi. Itse olen paljasjalkainen stadilainen, aina asunut kantakaupungissa Punavuoren/Ullanlinnan alueella, aina pyörinyt samoissa piireissä jne. Nyt valmistuin lukioista ja päätin, että haluan nähdä myös muuta elämää ja hain kaikkialle muualle paitsi Helsinkiin ja pääsin Jyväskylään ja Tampereelle varasija 4. ensikertalaisena todistuksella.

Mielestäni se tekee juuri hyvää minulle ja avartaa myös elämänkatsomustani, että näen laajemmin Suomea ja erilaisia ihmisiä. Lisäksi olen kyllästynyt Helsingin hälinään ja ihmisiin, jotka muuttavat tänne ja luulevat heti olevansa parempia kuin muut... kävin Helsingin Normaalilyseon lukiota ja sinne tuli ihmisiä Karkkilasta, Porvoosta ja Nurmijärveltä jne. ja he olivat vain hyvin ylimielisiä ja niin ylpeitä nyt kun ovat "stadilaisia", niin olen vain kyllästynyt tähän kaupunkiin...

Yt. 19-v stadilainen ;D

Vierailija
278/309 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43887 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi. Itse olen paljasjalkainen stadilainen, aina asunut kantakaupungissa Punavuoren/Ullanlinnan alueella, aina pyörinyt samoissa piireissä jne. Nyt valmistuin lukioista ja päätin, että haluan nähdä myös muuta elämää ja hain kaikkialle muualle paitsi Helsinkiin ja pääsin Jyväskylään ja Tampereelle varasija 4. ensikertalaisena todistuksella.

Mielestäni se tekee juuri hyvää minulle ja avartaa myös elämänkatsomustani, että näen laajemmin Suomea ja erilaisia ihmisiä. Lisäksi olen kyllästynyt Helsingin hälinään ja ihmisiin, jotka muuttavat tänne ja luulevat heti olevansa parempia kuin muut... kävin Helsingin Normaalilyseon lukiota ja sinne tuli ihmisiä Karkkilasta, Porvoosta ja Nurmijärveltä jne. ja he olivat vain hyvin ylimielisiä ja niin ylpeitä nyt kun ovat "stadilaisia", niin olen vain kyllästynyt tähän kaupunkiin...

Yt. 19-v stadilainen ;D

Valitettavasti noin suljettua luksuselämää viettänyt ja vielä nuori ei tule pärjäämään edes sosiaalityön opinnoissa tai sitten edes sosiaalityöntekijänä kun kaikki kokemus todellisesta elämästä ja suomalaisesta köyhyydestä eli se kokemusasiantuntijuus puuttuu täysin. Ennen sosiaalityöhön hakeutumista olisi ollut suotavaa hankkia käytännön kokemusta tai tehdä havainnointia esim. asumalla vähän aikaa ihan Itä-Helsingissä tai Jakomäessä. Tuskin tämän nuoren on koskaan tarvinnut itse missään Kelassa, TE-toimistossa tai sosiaalitoimistossa asioida. Opintojen aloitus ja kaikki siellä vastassa oleva on varmasti järkytys. Miten joku voi kuvitella pystyvänsä auttamaan tai kohtaamaan köyhän tai vaikeuksissa olevan jos hädin tuskin on sellaista elämänsä aikana edes nähnyt?

Vierailija
279/309 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43887 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yt. 19-v stadilainen ;D

Valitettavasti noin suljettua luksuselämää viettänyt ja vielä nuori ei tule pärjäämään edes sosiaalityön opinnoissa tai sitten edes sosiaalityöntekijänä kun kaikki kokemus todellisesta elämästä ja suomalaisesta köyhyydestä eli se kokemusasiantuntijuus puuttuu täysin. Ennen sosiaalityöhön hakeutumista olisi ollut suotavaa hankkia käytännön kokemusta tai tehdä havainnointia esim. asumalla vähän aikaa ihan Itä-Helsingissä tai Jakomäessä. Tuskin tämän nuoren on koskaan tarvinnut itse missään Kelassa, TE-toimistossa tai sosiaalitoimistossa asioida. Opintojen aloitus ja kaikki siellä vastassa oleva on varmasti järkytys. Miten joku voi kuvitella pystyvänsä auttamaan tai kohtaamaan köyhän tai vaikeuksissa olevan jos hädin tuskin on sellaista elämänsä aikana edes nähnyt?

Hyvällä sosiaalityöntekijällä on sitä omiin kokemuksiini perustuvaa kokemusasiantuntijuuttakin, jota ei kirjoista ulkoa oppimalla hankita. Oikeasti omassa kuplassaan eläneet kympin tytöt ovat valitettavasti huonoja sosiaalityöntekijöitä. Sen sijaan ainakin omien kokemuksieni perusteella sellaiset av-mammalta näyttävät ja vaikuttavat sosiaalityöntekijät niitä parhaimpia ja eniten aikaansaavia sekä asiakkaan tilanteeseen muutosta oikeasti haluavia ovat olleet. Näillä on selkeästi myös sitä kokemusasiantuntijuutta.

Vierailija
280/309 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hyvät sosiaalityöntekijät lähtevät juuri arvostelemaan ja lyttäämään toista yhden viestin perusteella netissä. Onnea elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi