Rikiel Sirviö kokee vähemmistöstressiä koko ajan, käsitteitä tuntemattomat ihmiset ahdistavat
https://yle.fi/uutiset/3-12517748
Mitä enemmän Rikiel Sirviö on avoin itsestään, sitä useammin hän löytää itsensä kysymystuokiosta muiden kanssa. Hän kertoo kokevansa vähemmistöstressiä kellon ympäri.
Monilta tuntuu unohtuvan, että en ole enemmistön kävelevä tietokirja, olen vain ihminen. Kysymykset omista asioistani eivät haittaa, kunhan minulta on siihen lupa. Voi kuitenkin närkästyttää, väsyttää ja tuottaa lisää vähemmistöstressiä, jos pitää avata käsitteitä, jotka voisi helposti googlata ja joihin en itse haluaisi vastata.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen luin myös jostain tyypistä joka oli näitä muunsukupuolisia, ei ollut kuulemma nainen eikä mies, eikä edes mitään siltä väliltä. Nainen se biologisesti oli. En löytänyt enää juttua, mutta taisi olla jonkinlainen artisti. Siinä oli jotain ettei ollut edes tajunnut olleensa kaapissa, kunnes joku kaverinsa oli julistanut olevansa muunsukupuolinen. Ensin oli ajatellut että okei, noinkin voi olla, mutta mä en oo, mutta sitten oli pikkuhiljaa tajunnut että hetkinen, joo, toihan sopii muhunkin, mäkin oon muunsukupuolinen. Tuli vaan mieleen että varmasti aika suuri osa noista on vaan mieleltään epävakaita. Se sentään ymmärsi sen että tämä saattaa olla ihmisille vaikea ymmärtää, taisi olla itselleenkin.
Löysin kyseisen uutisen, tämä tyyppi onkin siis se artisti joka tunnettiin aiemmin nimellä Ronya ja sillä oli ihan hyvä biisikin, Hyperventilating. Nyt kulkee nimellä New Ro. Näköjään hurahtanut näihin sukupuolijuttuihin.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltale…
Viisukuplassa 2021 haukkui Viron edustajaa, koska oli "tylsä cis-heteromies, ei mitään kiinnostavaa"...
Ylläri. Tuota juuri mietinkin, että eihän sitä nyt varmaan tänäpäivänä voi enää olla vakavasti otettava taiteilija, jos on vaan tylsä cis-hetero. Soooo laast seasoon. Odotan sitä päivää kun nämä hömpötykset luokitellaan mielenhäiriöiksi. En valitettavasti ole hirveän toiveikas.
Jutussa kerrottiin vielä näin:
"Stanley on pohtinut, mitä pronomineja käyttäisi mahdollisen lapsensa kanssa. Tällä hetkellä mahdolliselta tuntuu vaihtelu sukupuolitettujen honin ja hanin tai hen ja shen sekä neutraalien theyn ja henin välillä, lapsesta ja hänen tarpeistaan riippuen."Kuinka sekaisin mahtaisi lapsiparka olla. Todella itsekästä ajattelua.
Nyt on juntilla turha toivo. Homous luokiteltiin ennen mielisairaudeksi, mutta onneksi poistui sairausluokituksesta. Koittakaa nyt tulla nykyaikaan sieltä 1800-luvulta ja hyväksykää sukupuolten moninaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajassa on muutama asia, joita en vaan tajua:
- muunsukupuolisuus ja muut vastaavat hörhötykset
- polyamoriasuhteiden ihannointi mediassa
- belfiet, sugar daddyt ja seksin myynnin normalisointi
- jatkuva muiden puolesta loukkaantuminen
- liian yksilökeskeiseksi muuttunut kulttuuriMutta olenkin jo vanha.
Niin olet jämähtänyt 1800-luvulle. Haluaisitko takaisin myös lukukinkerit ja kristinuskoon pakottamisen? Entäpä noitien roviolla polttamisen? Onko myös naisten oikeudet"hörhötyksiä"vai kelpaako vain rusinat pullasta? Ennen vanhaan naisilla ei ollut äänioikeutta ja seksiä haluava nainen saatettiin sulkea mielisairaalaan.
Seksiä on myyty aikojen alusta asti ja se on ihan yhtä"normaalia"kuin parturikampaajankin ammatti. Sukupuolten kirjo on moninainen, ei ole vain miehiä ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. Cis, ja olen aina tuntenut vieraantumista tätä yhteiskuntaa kohtaan ja olevani muukalainen. Luulen kuitenkin, että se on ihmisen osa, ehkä nämä wokettajat eivät ole tajunneet, että normien mukaisetkin kärsivät tunteista, että eivät sovi tänne. Carl Larssonin postikorttikuvat ovat vain kuvia.
Sama täällä, aina on outo ja kuulumaton olo, joka paikassa ja porukassa.
Nuorempana siihen voi läimäistä jonkun leiman, just tyyliin "ahaa, sehän johtuu siitä että olenkin muusu, ilmankos!"
Sitten jossain vaiheessa tajuaa ettei ongelma sillä ratkea.
Minulla sama. Varmaan kuuluu nuoruuteen ylipäätään. Itse olin huonoitsetuntoinen, kova miellyttäjä ja ihan kateissa itseltäni kun tein asioita vain muiden vuoksi ja yritin aistia muiden tunteita että kelpaisin.
Yli 30 v kun aloin oppia laittamaan rajat ja tutustuin itseeni paremmin olen myös löytänyt omanlaisia ihmisiä joiden seurassa hyvä olla ja voi olla oma itsensä.
Seuraavaksi varmaan epänaiselliselta näyttäviä naisia, jotka luokittelevat itsensä naisiksi, aletaan syyttää kulttuurisesta omimisesta tai muusta vastaavasta.
Minäkin ihmettelen, miten tähän on tultu. Miksi tällaiseen on lähdetty mukaan?
Minua naisena tämä loukkaa.
On sukupuolista omimista, että kuka vain voi väittää olevansa nainen. Se mitätöi naisten kokemukset!
Koen olevani avaruusolento. Mitä minun pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä Juhan af Granniin. Hän varmaan osaa auttaa.
" Suomessahan ei ole mitään pronominiongelmaa. Varmaan harmittaa näitä kovasti."
No hetkisen harmitti varmaan pahimpia vouhottajia, sitten iskettiin kiinni titteleihin. Esimies oli heti vaihdettava esihenkilöksi.
Merenneito ilmeisesti merenhenkilöksi.
Entäs naisasianainen- naisasiamies? Henkilöasiahenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Taitaa Sirviö olla aikamoinen hirviö.
Ei todellakaan ole hirviö vaan mukava ja ystävällinen ihminen. Törkeää haukkua toisia.
T. Rikielin tunteva
Ainakin todella itsekeskeiseltä ja keskimääräistä enemmän narsistisia piirteitä omaavalta vaikuttaa. Sanopa sille kaverillesi että hänen kannattaa vaan hyväksyä se, että ihan perusnaisena, valtaväestöön kuuluvana tallukkana häntä ei syrjitä eikä hän ole järin spesiaali. On loukkaavaa oikeasti vähemmistöjä kohtaan että tuollainen tyllerö keksii itselleen väkipakolla ongelmia ja ulvoo niistä lehdissä. Olisivat nytkin haastatelleet vaikka jtn oikeaa ransua tai pikkukylän homopoikaa, niitä syrjitään. Niin perus antaa sen sijaan palstatilaa jollekin huomionhakuiselle tytölle.
Sano kanssa kaverilles ettei muita ihmisiä kiinnosta pätkääkään se, mitä hän narsistisissa harhoissaan luulee tai muilta haluaa. Hän saa leikkiä mitä leikkii, mutta muiden ei tarvitse osallistua.
Vierailija kirjoitti:
" Suomessahan ei ole mitään pronominiongelmaa. Varmaan harmittaa näitä kovasti."
No hetkisen harmitti varmaan pahimpia vouhottajia, sitten iskettiin kiinni titteleihin. Esimies oli heti vaihdettava esihenkilöksi.
Merenneito ilmeisesti merenhenkilöksi.
Entäs naisasianainen- naisasiamies? Henkilöasiahenkilö.
Ja horoskooppien puolelta Vesimies ja Jousimies Vesihenkilöksi ja Jousihenkilöksi.
Päivän sana on nyt vähemmistöstressi. Sen avaa kaikki ovet. Varsinaiset ongelmat sen sijaan saattavat jäädä hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta ihmiset OVAT avaruusolentoja... Ei tässä mitenkään avaruuden ulkopuolella maapallokaan sijaitse eikä ole millään tavalla poikkeuksellisessa paikassa maailmankaikkeudessa, että oltaisiin jotenkin erityisessä ja poikkeavassa roolissa kaiken ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta ihmiset OVAT avaruusolentoja... Ei tässä mitenkään avaruuden ulkopuolella maapallokaan sijaitse eikä ole millään tavalla poikkeuksellisessa paikassa maailmankaikkeudessa, että oltaisiin jotenkin erityisessä ja poikkeavassa roolissa kaiken ulkopuolella.
Kuten kaikki muutkin eläimet! Meitä avaruusolentoja on täällä todella monenlaisia.
Entäs jos kokee olevansa kokonaan sukupuoleton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnan erilaisella nuorella on ranccaa. Seuraavaksi Yle uutisoi, että vesi on märkää.
Ennemminkin Yle uutisoi että vesi ei ole märkää. Ylen jutut on mitä on.
Vesi ei ole märkää.
Vesi voi tosin tehdä asioista märkiä, kastelemalla ne.
Pyyheliina tai housusi voivat olla märät, jos olet kussut housuusi tai kostuttanut pyyhkeen vedellä.
Vesi ei ole märkää, vesi vaan on.
Nämä hörhöt sahaa omaa oksaansa. Ihmisten yleinen mielipide on jo kääntynyt vähemmistöjä vastaan eikä suinkaan suvaitsevaisempaan suuntaan.
En käsitä miten nuoret ihmiset voi olla näin sekaisin nykyään. Tämä yhteiskunta on sairas.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos kokee olevansa kokonaan sukupuoleton?
No sitten pitää saada passiin merkintä siitä, että ei ole sukupuolta lainkaan.
Yleensä se on vähemmistöedustaja suomalaisesta miehestä joka saa sen piukan aasialaisnaisen