Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inssi marraskuussa

18.10.2006 |

Moi kaikki!

Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.

Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.

Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?

Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tama kun ei osaa ilman miesta nukkuakaan! herasin tunti ennen kellon soittoa ja nyt on sitten aikaa kulutettavana ennen toihin lahtoa. toisaalta kiva kerrankin ottaa rauhallisesti aamusella!

jenni: viime kierrossa ma join punkkua silloin talloin, en sellasta joka ilta vahan kuuria oo kokeillu. tassa kierrossa toistaseksi en ole ottanu inssin jalkeen tippaakaan, mutta lasillisen aion ottaa jos silta tuntuu. vitamiineja olen ottanu kohta varmaan kaksi vuotta....semmosia mitka on raskaana oleville/raskaaksi haluaville/imettajille. siina on foolihapot ym. tarvittavat. en tieda auttaako -toistaseksi huonolla menestyksella, mutta eipa noista haittaakaan luulis olevan. rypsioljya en ole kokeillu mutta laitan tassa kierrossa aamumysleihini paahdettuja vahnanalkiohiutaleita (joskus aiemmin otin oljyna -kuvotus! muuta en ole kokeillu, ja nama kaikki myos toistaseksi tuloksetta. monista jutuista tulee vaan ajan kanssa tapa -ei noita vitamiineja enaa mieti mihin ne ottaa kun ne joka aamu suuhun pistaa.

olin viime kierrossa jotenki niin jannittyny etten uskaltanu elaa normaalia eloa. kavinkohan kylvyssa makaamassa kertaakaan, kun jossain luki ettei kannata. jumpalla en kayny. mitaan painavaa en nostellu, kun kaveri sano ettei kannata. nyt olen tehny just niinku tuntuu. kylvyssa loikoilen harvase ilta, jumpalla kayn (otan ehka hieman iisimmin), nostanu olen mita tarttee. otti niin paljon paahan tatin tulo viimeksi etta ajattelin etta talla kertaa en elamasta lopeta!

meilla jai myos ' varmistelut' talla kertaa kun ei vaan napannu inssin jalkeen. kramppas ja muuta. onkohan tolla kova vaikutus?

piti myos kysymani... mita mielta olette? siina tutkimuksessa missa ma olen mukana on siis kaksi ryhmaa. yksi pistaa cetritidea ja toinen placeboa. no, jos on placebo niin tuleeko sivuoireita? mulla tuli pistokohtaa hirvee kutina ja se oli punanen ja hieman turvonnu. katoin tietty heti netista ja tama on yleisin cetrotiden sivuvaikutus. pistankohan siis ehtaa vai vippaako paassa (mika myos hyvin mahdollista,heh) loppupelissa samahan se on mita pistan, en sita tietaa saa kuitenkaan, mutta.....

mukavaa paivaa -PERJANTAI! ++++++++++++++++++++++++++++

sori, tulipahan taas textia vaikka luulis et nain aamutuimaan kavis vahan hitaammalla....

Vierailija
62/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi iso lohturutistus Gisellelle. Tuollainen uutinen on varmasti tosi järkyttävä! Koettakaahan jaksaa ja ottaa selvää seuraavista vaiheista!

Mites Jornerin vointi tänään? Toivottavasti se viime reaktio oli aikaisen aamun ja vähän alhaisen verenpaineen syytä.

Noista pistämisistä on ollut täällä puhetta vähän enemmänkin. Itselle tulee oikein huono omatunto, kun ensimmäisessäkään hoidossa en ihan pilkun tarkka ollut pistos ajoissa. Olisinkohan n. tunnin sisällä saanut pistettyä. Samoin on käynyt nyt tässäkin hoidossa. Niin ja tipan olen yrittänyt saada herutettua vain siinä ekassa pistoksessa :O

Piinistä tässä odotellaan, mutta olen nyt tässä ja viime hoidossa yrittänyt juoda vihreää teetä. Se kuulemma tekee hyvää limakalvoille ja kaikelle muullekin. Ja ensimmäistä kertaa viime hoidon aikana lääkäri kehui, että on kaunis limakalvo. Uskon siis vihreään teehen ja sitä lipitän ainakin mukillisen päivässä. Plaseboahan kaikki nämä jutut varmaan on mutta saahan sitä oman mielenrauhansa takia tehdä vaikka mitä.

Annulle ja Pikku-Jennille tsemppiä piinailuun! Niin ja kaikille muillekin joita en nyt muista. Koko pinoon kamala plussa tsemppaus!!

Perjantai terkuin

Leia

PS. tämä päivä taitaa olla mulla palstailu päivä. Kunhan tuolta ultrasta tulen varmaan tulen taas tilanteen päivittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Minä olen myös ollut tarkka sen " tipan" kanssa. Olen käyttänyt myös Puregon-kynää ja ohjeissa neuvotaan, että ennen pistämistä pitäisi saada tippa neulan kärkeen. Se on hankalin vaihe koko piikittelyssä. Pari kertaa olen joutunut kiertämään koko annoshylsyn ympäri, kun olen naksutellut liian monta kertaa... Nyt olen viimein oppinut saamaan tipan yleensä eka naksautuksella aikaan.

LeiaK, tule sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi!

Vierailija
64/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis pitää töitten jälkeen pistää eka puregon piikki massuun. Olen aina pistänyt iltapäivästä, jottei tarvitse sitten viikonloppuna nousta aikaisin pistämään. :o) Kerta-annos on 50ui ja on ainakin tähän mennessä tehonnut ihan kivasti. Viimeksi oli 22mm munis odottamassa kp 10 ja tälläkin kerralla toivon samaa. Ultra on siis ensi viikon keskiviikkona niin ikään kp10. Pitääkin muistaa tällä kertaa hieroa pistokohtaa kuten Elliida neuvoi, jotta ei taas tulisi komeita ja pitkään kestäviä mustelmia. Viimeksi onnistuin saamaan kaksi pelkästään puregonia pistämällä!! Olivat tosi komeita! :o)

LeiaK: miten meni ultrassa? Milloin sinulla on inssi?

Giselle: Voimahalit! Tsemppiä sekä sinulle että miehellesi. Olen tosi pahoillani mönkään menneestä inssistä. Onnea jatkohoitoihin!

Elliida: Kaitpa tämä lyhytkin kierto (23p) voidaan vielä laskea normaalin rajoihin kuuluvaksi, mutta kun ne tuhrut laskee vielä siihen päälle niin alkaa jo vaikuttamaan tosi lyhyeltä. Se eka tuhru ei ollut mitään pientä, vaan ihan kunnon verta, joka kyllä säikäytti. Pitää siis puhua lekurille mitä nyt tehdään. Ne luget kait auttaisivat. Toivottavasti teillä on onni matkassa nyt tässä kierrossa. Käytätkö jotain lääkettä kierron pidentämiseksi?

Vierailija
65/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin tuli luvattua tässähän näitä:

Kaikki näyttää taas hyvältä, mutta myöskin on aika vahva epäilys että toisella puolella on muhkea n. 20 mm munasarja kysta!! Kuitenkin lääkäri siis sanoi, että näyttää hyvältä ja tiistaina olisi näin ollen inssi. Sehän on sitten kp 13 (kaksi päivää myöhemmin kuin ekassa yritelmässä). Lääkäri vain epäili, että viimekin kerralla kysta on hämännyt - itse ajattelin, että silloinhan ollaan oltu liian aikaisin asialla. No, näin kuitenkin mennään tällä kertaa. Piikitellään vielä sunnuntaihin puregonilla ja ma aamulla pregnyl.

Hmm.. vähän nyt mietityttää tuo kysta asia. Olikohan kellään tässä pinossa kokemusta moisesta?

Sekavin miettein

Leia

Vierailija
66/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LeiaK, minulla näkyi eilen, kp 9. vasemmalla iso (30mm!) munarakkula ja lääkäri sanoi, että jos munarakkulat ovat kovin isoja on vaara, että ne olisivatkin kystia. Lääkäri oli kuitenkin luottavainen, että kyseessä olisi oikea munarakkula, sillä vaikka rakkula oli kehittynyt todella nopeasti niin kohtu ja ovislimat olivat kehittyneet samaan tahtiin. Kohdunlimakolavo oli 10 mm. Sain siis Pregnylin eilen ja nyt on alkanut tuntua oviskipuja vasemmalla. Ei kai niitä tulisi jos kyseessä olisi kysta. Lisäksi ovislimoja tulee reippaasti eli kaikki merkit kyllä viittaisivat ovulaatioon.. Toivottavasti!

Vierailija
67/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leia: Toivottavasti rakkula sisältäisi muniksen eikä olisi pelkkä kysta!. Kurjaa, että itse munista ei ultralla pystytä näkemään. Jos sulla oli limis ihan ok, niin kyllä sen muniksenkin siellä pitäisi olla. Limis ei paksuunnu jos rakkula ei ala muodostumaan, näin olen ymmärtänyt.

Jenni: Muutamia ' poppaskonsteja' on tullut koitettua. Greippimehu alkukierrosta on saanut ihan oikeesti ' limaisemmaksi' , mutta empä tiedä onko vaikuttanut kohdun limikseen. Nyt en ottanyt g-mehukuuria ja limakalvo oli kuulemma hyvä. Punkkukuurin (joka ilta yksi lasi) otin kolmannessa inssissä ja siinä sitten raskauduinkin. Aattelin, että tässä inssissä vois koittaa taas, ainakin ekan piinisviikon. Itse asiassa jo eilen aloitin punkkukuurin, pre-inseminaatiolasillinen maistui kyllä tosi hyvälle....Noista vitamiineista en oikeen tiedä, mun käsitykseni mukaan e-vitamiini on ainoo joka jotenkin edistää raskautumista. Itse vetelen siis e-vitamiinia ja monivitamiiniakin jossa foolihappoa, joka sitten raskauden mahd. alkaessa on tosi tärkee.

annu: Vaikea sanoa, onko sulla placebo käytössä vai ei. Nimittäin sivuoireet voi johtua cetrotiden apuaineista, ei itse vaikuttavasta aineesta. Ja samat apuaineet voi olla placebossakin. Etkö koskaan saa tietää, oliko kyseessä oikea vai placebo, siis et edes tutkimuksen loputtua? Ja kyllähän multa oireita saa kysellä. Joo, hormonit tuntuu aiheuttavan mulle rytmihäiriöitä ja huimausta. Mulla esikoista odottaessa sekä kesken mennessä kevään raskaudessa oli rytmäreitä ja huippausta ja nyt samoja oireita on ollut kahdessa viimisessä hoitokierrossa.

ON: pp0 ja inssissä käyty. Ei tuntunut missään, joskin heti jälkeenpäin supisteli ja jotakin valui pois. Höh, toivottavasti kaikki kallisarvoinen tavara ei poistunut. Simppoja lähti matkaan 27 milj, mulla yksi munis ja limis oli hyvä. Ovulaatio ei ollut tapahtunut eikä edes tapahtumaisillaan ihan heti. Voihan kyvetti, tämä inssi oli tietysti liian aikaisin kun taas edellinen ehkä myöhään....Gyne määräsi vielä huomiseksikin omatoimi-inseminaation eikä tämäniltaisesta romantiikasta kai haittaakaan olis. Eli peittoa heilumaan meillä. Luget aloitan sunnuntaina.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja ennenkaikkia +++++++++++++++!!

Vierailija
68/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, meillä näyttäis olevan sama ongelma, eli lyhyt kierto. Tosi tylsä ongelma ihan kaikkiaan. Ainaista suttaamista!

Mulla on ollut Luget käytössä inssien jälkeen ja välikierroissa Terolutit.

Mulla myös toinen munasarja pco-tyyppinen, eikä munasoluja vissiin irtoile kuin silloin tällöin.

Voi meitä! Mutta toivoa ei heitetä. On se nyt kumma jos sitä vauvaa ei koskaan saa, kun on jo parikymppisestä asti haaveillut lapsista. Mies vaan löytyi vähän myöhään... Pitihän se valita tarkkaan ;))

Vierailija
69/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kotiin on lomalta palattu, joten nyt pääsee taas paremmin koneellekin. Loma oli oikeinkin mukava vaikka tätsä kaartoikin paikalle.

Selasin vaan viime päivien kuulumiset äkkiä läpi, jotain piti kommentoida mutta en muista enää mitä.....

Omassa navassa ei ihmeempiä taitaa olla kp9 tai jotain sinnepäin, en oo nyt tarkemmin laskenut. Mikä voi olla ehkä hyvä. Mutta kumma kyllä sitä aina kuitenkin muisti aika ajoin tämän epätoivoisen yrittämisen.... Miten sitä nyt oikeestaan voisi unohtaa.

Ainiin virtsatientulehdusoireet onnistuin saamaan matkalla (ei oo ollu ku alkuvuodesta viimeks) :-( Alotin sit samantien antibioottikuurin, mutta edelleen tuntuu oireita aina vessassa käydessä. Mikähän oikein on? Entä osaako kukaan sanoa onko antibioteilla vaikutusta raskautumiseen ja inssiin? Lääkettä saa syödä myös raskaana ollessa.

Inssi osuu varmaankin ensi keskiviikkoon. Eli odottelua....

Terkkuja kaikille!

Kille

Vierailija
70/215 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

lokakuun inssistä negaa, joten ilmoittautuisin tähän pinoon mukaan! Nyt odotellaan vuodon alkamista ja lääkärin ohjeita pistosten antoon. Gonal-F jo jääkaapissa odotteleekin, ostin viimeksi varulta kaksi, kun apteekilla oli vähän toimitusvaikeuksia. Toivottavasti aine on säilynyt hyvin koti-jääkaapissakin.

Inssiin päästään varmaan vasta kuun vikalla viikolla.

Kovasti jaksamista ja mukavaa viikonloppua toivotellen,

Lumis

Vierailija
71/215 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset inhottavan harmaasta ja sateisesta hollannista! yok!

kille: ' tervetuloa kotiin' , eiko ole aina kiva lomalta tulla omaan kotiin!? Hyva ettei koko loma menny pilalle tatin vierailun takia. hmm....virtsatientulehduksesta en osaa sanoa. taytyykin kattoa netista tota antibiootin ja raskautumisen asiaa...

lumivaippa: tervetuloa!! kylla se gonal siella jaakaapissa sailyy oikein hyvin! ilmeisesti gonalia ei kayteta paljon, kun mullakin oli suomessa vaikea saada. viimeksi oli apteekkiin tilattu vuonna 2004.

leiaK: ahaa, vihreeta teeta taytyy koittaa, tykkaan siita muutenkin! ma olen ite niin horho etta kokeilen kaikkea -on niilla placebovaikutus tai ei. oon kaynny monissa vaihtoehtohoidoissakin naiden parin vuoden aikana....hih. Oletko rauhottunu noista kysta-asioista? en osaa oikein auttaa, mutta mita jorner ja poppy kirjotti on ihan jarkeenkayvaa. kun kerran kaikki muut ovis oireet on niin eikohan se munis ole! tsemppia!!

Yvanna: onnea piikityksiin! Mikahan on muuten puregonin, menopurin ja gonalin ero? vai onko ne vaan eri merkkisia mutta samaa ainetta?

jorner: toi tutkimus on aika aikaavieva, mutta taytyy kysya gynelta saanko sitten tietoa kun se on valmis. Eikos se ole niita liukastegeeleja mita sielta voi inssin jalkeen valutella? kylla ne veijarit pysyy oikeessa asemissaan! 27milj. hienoa! nyt vaan romantiikkaa.... Onnea tahan inssiin!!!! Mihka niite lugeja nyt otettiinkaan?

Mulla on pp5. eilen kavin jumpassa muttei tuntunu hyvalta tehda kaikkia liikkeita ja sitten nipistelikin loppuillan...tanaan jatan jumpan valista.muuten ei mitaan! tissit on kipeet, mut se on ovidrelista, oli viimeksikin! eipa siis muuta kuin odotellen.

mukavaa lauantaita!!+++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
72/215 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon lukenu moneen kertaan!

Vierailija
73/215 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan!

ajattelin nostaa pinoa kun se alko tippumaan...

Mitas ihmisille oikein kuuluu?

Niin viela tosta nettisivusta. kaviko kukaan? ma olen kavassy monet kerrat, siella on munmielesta hyvia kyssareita ja kattavia vastauksia, mieskin luki mielenkiinnolla!

Vierailija
74/215 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heränneenä..... Keli on vähän ankee ulkona; räntää sataa taivaalta.

Annu, en ehtinyt käydä vielä kattomassa tota sun linkkiä.

Eipä ihmeempiä, huomenna pitäis aamulla yrittää vääntäytyä töihin.... ei kyllä yhtään huvittais, mutta eiköhän se siitä ala sitten suttaantumaan ja onpahan vähän muutakin ajateltavaa sitten.

Mukavaa sunnuntaista isänpäivää (toivottavasti sitä saataisiin ensi vuonna viettää meillä kaikilla)!

Kille

Vierailija
75/215 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaa pino tipahtaa...

kille: niin se aina on niin kankeeta loman jalkeen toi toihin meno! mulla meinaa tuntua jo pelkan viikonlopun jalkeen...maanantait on maanantaita,yok. viime ma mul oli se inssi, joten en menny toihin. ehdin jo sita inssia ennen (vai oliko sen jalkeen) kayda vahan kaupoilla ja mietin etta ' kyllahan tahan tottuis' . olis kiva olla osa-aikatyossa.

on tainnu immeisilla olla kiireinen isainpaiva! toivottavasti kaikilla oli hyva ja onnellinen paiva. ehkapa ens vuonna me kaikki saadaan viettaa ihka omaa isainpaivaa!!

pp6 ja kovaa nipistelya. onko kellekkaan seuraavat olot tuttuja... mulla on ny tanaan ennenkaikkea ollu alamahassa, siis tosi alhaalla, vahankin rasituksen jalkeen hilliton paineen tuntu, semmonen vasymys liikkeesta. todella arsyttavaa. se tuli pyoralla ajaessa (ylamakea, eli enemman voimaa vaativa) ja jyrkkia portaita noustessa. tunnistaako kukaan? ja yolla jos venyttaa kroppaa niin tuntuu etta maha repeaa (voinhan vaan olla kankeaa tyyppia,hih). millaset on kystan oireet? onks naa niita? voihan namakin olla noista hormooneista, kun sita annostustakin lisattiin... kiitos jos viittitte auttaa. (sita saa mielessa kehiteltya mita vaan)

olis kiva kuulla pinolaisten kuulumisia, on niin hiljasta!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
76/215 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vai ootteko jo nukkumassa??

Mä tulin joku aika sit töihin ja taas pitäs jaksaa kolme yötä painaa onneks on rauhallisia yöt normaalisti:)

Mun puolelta on ollu kyl tosi hiljasta, ku ei oo ollu mitään kirjoteltavaa. Huomenna vihdoin se kp 12 ultra ja sitte saa nähä, jos äsken iskemä piikki oli viimeinen laatuaan. Uskon kyl että saan piikittään vielä huomenna viimeset 50 iu ni sit on putkilo tyhjä...

Inssi varmaanki on mulla sit torstaina (kp 15) tai perjantaina (kp 16), viimeks oli kp 14, mut se oli liian aikaisin. Uskon siis että nyt isken pregnylin kp 13 tai 14...saas nähdä.

ANNU: Mä en osaa sanoa noista sun oireista...mulla ei tuntunu pp 6 aikoihin missään kai mitään, mut pienet tuhrut tuli pp5 ja 6. Koita vaan olla miettimättä koko asiaa niin helppoa kun se onkin;)

Jaksamista kaikille, Nea

Vierailija
77/215 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah! Maanantai! Nämä on mulle ihan myrkkyä, työmotivaatio on ihan hukassa, joten viikonlopun jälkeen on aina aika ankeata. Mutta yritetääs nyt kuitenkin tsemppailla tämäkin viikko läpi.

Tervetuloa Lumivaippa tänne marraskuun pinoon! Onnenpotku jo ihan alkuunsa - toivottavasti meillä nyt tärppää.

Annu, en kyllä oikeastaan osaa sanoa paljoa noista oireista. Tosin viimekerralla n. piinan puolivälissä oli minullakin ihme vihlaisuja alavatstalla. Jälkeenpäin diagnosoin, että se oli pregnylin vaikutuksia, koska ne loppuivat sitten aikanaan ihan kokonaan. Mutta toivotaan, että sinulla nämä enteilevät ihan jotain muuta!

ON: Pregnyl on pistetty aamulla ja huomenna sitten mennään inssiin. Nyt on vähän epävarma olo, kun se lääkäri epäili sitä kystaakin munasarjassa. Toivottavasti munikset on nyt kuitenkin jaksaneet kasvaa.. Huomennahan sen kuulee. Inssi on sitten puolilta päivin.

Terkut kaikille

Leia

Vierailija
78/215 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkuviikkoa kaikille.

Kille: Tervetuloa taas lomalta kotiin. Joko virtatietulehdusoireet on helpottaneet? Jollei, niin kannattaa hakea toinen biootti. Mulla oli n. vuosi sitten tosi ärhäkkä virtsis ja sain kuurin. Kun toisena kuuripäivänä ei oireet olleet helpotteneet yhtään, aavistelin että se lääke ei tule tehoamaan. Sain sitten toisen lääkkeet jotka alkoi auttamaan heti. Emmä usko että tuolla virtsiksella on mitään merkitystä inssin kanssa. Mun tuttu sai virtsislääkkeet gyneltä samalla kun kävi inssissä ja hän plussasi siitä hoidosta!

Lumis: tervetuloa valitettavasti :) tähän pinoon. Ihme, että lokakuun inssipinoilijoista vain yksi plussas ja syyskuun pinokin oli ilmeisesti huono. Pakko siis tämän marraskuisen pinon olla parempi!!!

Annu: Kävi katsastamassa ton sun linkin, oli melko asiallinen. Kyllä se hieman vakavaksi vetää, kun linkin mukaan yhdellä muniksella tod.näk. tärppiin on 6-10%......Mullahan oli vaan yksi munis niin että erittäin paljon todennäkösempää on se että ei tärppää. Sullahan oli kolme, eiks je? Se tais linkin mukaan olla se optimi, eli isot peukutukset sulle bdbdb!!! Lugesteronia laitan siis joo ja se on sitä varten, että jos oma keltarauhastuotano on liian huono. Jotkut lääkärit ovat sitä mieltä että Luget on turhia, eli jos keltarauhanen on huono, on se seurausta jo alunperin huonosta muniksesta. Ja jos tämä huono munis sattuu hedelmöittymään, luget vaan pitkittää keskenmenon alkua. Toiset lääkärit kai on sitä mieltä, että luget saattaa edistää kiinnittymistä huolimatta keltarauhasesta. Siis mun käsityksen mukaan aina IVF:ssä tai ICSI:ssä käytetään progesteronitukea. Oli miten oli, ylim. progesteronista ei kai haittaakaan voi olla, joskin inha niitä on käyttää kun tuonne alapäähän tungetaan, ne valuu ja aiheuttaa kirvelyä tms...Vaikee sanoa, mitä nuo sun kivut on. Luulen, että ne on joko 1) irrotuspiikistä oireita tai 2) repimiskipuja. Sullahan saattais olla nyt alkion kiinnittymisvaihe jolloin kohtu varmaan jo ja reagoi lisäämällä verenkiertoa -> kohdun kasvu -> siitä johtuvat repimiskivut....Sä oot jo puolessa välissä piinaa, niin että syy selviää jo viikon päästä :)

Leia: Onnea tämän viikon inssiin, peukutuksia sulle bdbdbdbd !!

Itse olen hirveässä räkätaudissa, sairaslomalla tämän päivän. Edellisen inssinkin aikaan olin kipeä enkä siitä taudista oikein kunnolla toipunut ja nyt tämä flunssa iski päälle. Jospa se nyt tällä kunnon taudilla menisi ohi. Nyt mulla pp3 eikä tokikaan mitään siltä saralta.

Vierailija
79/215 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunutta maanantaita olen viettänyt aamuisen ultran jälkeen. Ei vaan kasva munasolut vaikka kuinka pistelen piikkiä lihaan. Lääkäri vaan pudisteli päätään, kun kohdun limakalvo oli jo 7mm mutta muniksista suurin vaan 11mm. Puregonia on mennyt jo 8x75IU:ta.

Nyt kaivattais lohdutuksia!

Piikittelen vielä kolme päivää, jos jotain tapahtuis, mut taitaa olla IVF seuraavana odottamassa. Toivottavasti siinä saadaan nää tyhmät munasolut kasvamaan, muuten pitää heittää hanskat tiskiin ja lakata toivomasta. Parissa kierrossa munikset kasvo ihan kivasti mutta ei tärpännyt, nyt he ovat ilmeisesti lakossa. Onko teillä muilla tällaisia kokemuksia?

Vierailija
80/215 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin Elliida!!!!!!!!!!!!!!!!! lohtuhalit ja voimia. Ala kuule viel lannistu taysin. Jos sulla nyt 8 piikityspaivan jalkeen on siis 11mm ja jatkat piikkeja viel 3pv niin kyllahan ne munikset voi siita viel kasvaa. ja jos ne ottais nyt spurtin ja kasvais 2mm/pv niin kolmen paivan paasta sul vois jo olla 17mm munikset! ja mulle sano gyne viimeks etta inssissa saattaa riittaa jopa 14mm. eli pregnyl saattaa irrottaa nekin! hanta pystyyn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tee jotain mukavaa tana iltana, ajatukset pois muniksista niin johan alkavat kasvamaan....

jorner: oi,oi, ala nyt siita nettisivun jutusta masennu! noita tietojahan on vaikka miten paljon ja kaikki erilaisia! ela viela heita uskoa, ole kiltti! Joo, mul oli 3 mut miehen simpat huomattavasti huonommat ku viimeksi! eli ei ihan vahvoilla menna taallakaan paassa...Ja nipistelyt ym on varmaan siita ovidrelista! Kiitos lugetiedosta! Koitahan sina siella parantua ja pysya positiivisena. Lepaile ja lueskele tai kattele hyvia filmeja. Lepo tekee hyvaa niin flunssalle ku keholle muutenkin...

leiak: mitenkas selvisit maanantaista? on ne aina yhta kauheita, eiks vaa?! nyt ollaan jo voiton puolella. toivottavasti meni sun paiva ihan ok. Joo, makin epailen hormooneita syypaaksi mun kipuihin... Oikein hirmusti onnea huomiseen innsiin!!!!!!!!!!!!!!+++++++++++++++ Kaikki menee ihan varmasti hyvin eika kystista ole tietoakaan!!!

nea: vai sina kayt yotyossa! Miten meni yo? Onnea huomiseen ultraan. ilmottele miten meni! (vai oliko se nyt tanaan, kun yolla kirjottelit,hmm)

mulla jatku ne inhottavat olotilat koko paivan. nyt ehka hieman helpottanu...nah, ei varmaan kummempaa ku hormooneihin reagointia, plaah.

Mukavaa iltaa kaikille!