Inssi marraskuussa
Moi kaikki!
Mulla on eka inssi marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin. Aloitan clomikuurin luultavasti ensi viikolla, kunhan ne menkat vaan tulevat ajallaan.
Lapsettomuutta takana n. 2 vuotta ja nyt sitten aloitamme vihdoin hoidot. Mulle tehty verikokeet, ultra ja läpäisykoe, ja kaiken pitäisi olla OK. Miehen simpat todella huonolaatuisia, vain 7 % " oikeanmuotoisia" ja liikkuvuus erittäin heikko.
Onko teillä kokemusta onko inssillä millaiset mahdollisuudet tulla raskaaksi kun tilanne on tämä ? Kertokaa muutenkin inssikokemuksia, miltä se tuntuu, onko kivuliasta ? Laitetaanko aina irrotuspiikki vai pitääkö itse tikuttaa ovista ? Miten pian inssin jälkeen selviää onko raskaana ? Ja tähän liittyen, olen lukenut tätä palstaa ja täällä puhutaan pp päivistä (ilmeisesti piinapäivä, vai?), miten ne lasketaan ?
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista =).
Kommentit (215)
pikasesti vaan...
Kauris ja muut kiitos tsempityksesta!!!
Nea: taalla sitten taas tavattiin. oikein hirveesti onnea tahan kiertoon! saitko nukuttua loppujen lopuksi?! lippu korkealle!
pikku-jenni (tuntuu ettei menny nimi oikein,sori): samassa mennaan, mullakin oli inssi eilen. ma en ymmarra kun taalla ei tehda ultraa inssin yhteydessa! oliko sulla irrotuspiikki? kuulosti kylla ajankohta oikeelta!!!!
mukavaa paivaa kaikille! sori, en ehdi enempia lorpotella. tyot kutsuu!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ilmoittaudun mukaan pudottuani edellisestä inssiryhmästäni. Kuukautiset alkoivat eilen ja kiertoni oli tällä kertaa ainoastaan 23 päivää. Aivan liian lyhyt siis. Normaalistikin kiertoni on lyhyehkö 25-26 päivää, mutta nyt mentiin jo todella alakanttiin. Lugejen paikka siis kenties? Pitää puhua lekurin kanssa kun seuraavan kerran nähdään ultrassa.
Historiastani sen verran että ollaan aika tuoreita lapsettomia. Ikää itselläni 31 vuotta ja miehellä 38. Takana vuoden luomuyritystä ja kaksi puregon+pregnyl kiertoa, joista eka saatettu loppuun kotikonstein ja toinen inssillä. Perjantaina alkavat taas pistelyt. Keskiviikkona kp 10 on varattuna ultra ja luultavasti perjantaina kp 12 inssi (kuten viime kerrallakin). Viimeksi kaikki meni hyvin tähän mennessä, mutta sitten alkoi tuhruilla tosi aikaisin ja sitten aikaiset kuukautiset. Tämä on ilmeisesti viimeinen inssimme ennen kovempia hoitoja. Lääkärin mukaan miehen simpat ovat sitä luokkaa että kyllä pitäisi itää, mutta ei niin ei. Pidetään siis peukkuja että tällä kertaa meillekin tulisi elämäni ihka ensimmäinen plussa. :o)
Eli tällainen tapaus minä olen. Kiva päästä samanhenkiseen porukkaan ja huomata ettei ole ainoa joka lyö päätään seinään näitten asioitten kanssa. Tänään on morkkis ja mieli maassa, mutta teidän vertaistukenne auttaa kummasti. Kiitos. :o)
ennenkuin lähden töihin.
annu73: Nimi meni ihan oikein ja mua voi kutsua ihan Jenniksin, toi " pikku" on muisto vanhoilta kouluajilta. Kyselit, että laitettiinko irrotuspiikkiä. Ei laitettu. Nämä meidän hoidot on tehty ihan totaalisen luonnolliseen kiertoon. Halusin kokeilla, miten nämä onnistuisi, kun takana on aika monta lääkkellistä hoitoa. Meille tehtiin inssi luovutetuilla siittiöillä.
Ja tervetuloa joukkoon Pikku-Jenni ja Yvanna!! Pino senkun kasvaa, mikäs sen mukavampaa.
Kolmas piikki menin tänään, minullahan annostus on tosi pieni 50 iu/päivä. Nyt on jo vähän arkaa alamahalla.. Näinköhän sitten tämä toinen kerta onkin sitten näihin lääkevasteisiin jotenkin erilainen. Perjantaina sitten kuulee.
Yvanna: meillähän on melkein sama kierto ja tilanne muutenkin. Mulla lyhyen puoleinen kierto 25-27 pv ja miehellä simpat ihan priimaa. Tosin minä olen joutunut ennen näitä vauvan yrittämisiä käymään myooma leikkauksessa (lääkäri tosin sanoo että kohtu näyttää nyt hyvältä ja esteitä raskautumiselle ei pitäisi olla). Haaveissa siis vauva on ollut jo pitkään, yritystä ennen näitä pistoshoitoja 1.5 vuotta. Pidetääns vain lippu korkealla ja toivotaan että nämä hoidot tuovat toivotun lopputuloksen!
Annu: Täällä heittelee taaskin lunta - niin ettei näitä lumitöitä sitten kannata ihan hirveästi kadehtia.. Näitä nimittäin taitaa joutua täällä tekemään ihan myötäänsä ;) Tsemppiä vain edelleen piinailuun - pitkää pinnaa siis!
Kaikille muillekin peukutuksia!
Terkuin Leia
Heippa taas tytot pitkasta aikaa!
viela pari paivaa lomalla, mutta aattelin kirjoittaa, jotta ette minua taysin unohda. Onnea kaikille, jotka olette jo inssissa olleet. Meilla ensi viikolla.
ON: kp6 ja huomenna viimeinen clomi-pilleri. JES! Mulle clomit eivat ole suuremmin oireita aiheuttaneet ehka vahan hikoilua. taa on jo 6. clomikierto ja sit olis tarkotus pitaa tauko. Ja tammikuussa ivf:aan. Laskeskelin etta ivf saattaa menna perati helmikuulle, jos olen oikein ymmartanyt, etta laakitys aloitetaan jo edellisen kierron lopussa. Ja vasta tammikuun puolella haluan ostaa laakkeet, jotta Kela systeemit sais hyvin hyodynnettya. ei millaan jaksais odottaa tammikuulle saatikka jos menee helmikuulle....
Nyt taytyy taas rientaa. TSEMPPIA kaikille!
Kille
Olimme pudonneet jo toiselle sivulle, herranjestas! Nostoa tässä siis.
Tervetuloa mukaan uudet, YAVANNA ja EDIIDA ja JENNI ainakin, oliko muita???
Giselle: Mustakin sun ajoitus kuulostaa ihan hyvältä! Mulla laitettiin Pregnyl viime inssissä jo 39 tuntia ennen IUIta ja ovis oli jo tapahtunut. Ilmeisesti se oli tapahtunut jo jonkin aikaa sitten sillä keltarauhanen oli jo muodostunut. Vaikka ei mulla kauheesti oo käsitystä siitä, kuinka kauan kestää että toi k-rauhanen tulee. Nyt tässä inssissä Pregnyl laitetaan 31 h ennen joka ainakin mun korvaan kuulostaa paremmalta.
Ediida: Joo, meitä muitakin kolmenkympin ja haudan välillä olevia on. Itse olen 31 v. Sulla siis myös viimeinen inssi, niin mullakin ja jo viides siis!
Annu: Mites hurisee? Onko suomi-leffat jo tuijotettu läpi? Onko mitään tuntemuksia jo? Pitelen sulle peukkuja! :-)
ON: Tänään ultrassa ja onhan se p**kele, kun Menopur 150IU ei saa kuin yhden muniksen enää aikaan. Yksi munis siis oikeella, kooltaan n. 17-18, tänään vielä pistän yhden satsin Menopuria, to klo 6.00 Pregnyl ja pe puolinpäivin inssi. Tuuria sikäli, että onneks ei osunut inssi viikonlopulle. Jotain se gyne höpisi, että muutama pienempi muniskin olisi mutta ei sanonut kokoja. Eli yhdellä vissiin mennään. ' Määräsin' miehelle maksimipidättäytymisajan eli se 5 pv että siltä puolelta olisi edes hyvät mahkut. Ja Luget saan sitten loppukiertoon tueksi. Tässä piiniksessä ajattelin koittaa taas sitä punkkukuuria, vaikkapa ekan viikon inssin jälkeen voisi litkiä.
Oliko jollain muulla inssiä tiedossa perjantaille?
Tsemppia kaikille!
..huonoja uutisia. Sairaalasta soitettiin että miehen simpoissa ei ollu kuin muutama hengissä - eli inssi peruutettiin, ei kannata ees yrittää. Mikäs nyt eteen ? Laittoivat meille lähetteen TYKSiin mutta mitkä ovat meidän mahikset ? Lääkäri sanoi et se ykskin simppa riittää koeputkihedelmöityksessä, mut nyt mua askarruttaa mitä se tulee maksamaan ? Mulla kun ilmeisesti kaikki on kunnossa eli ilmeisesti mua ei tarvitsisi lääkitä (vai tarviiko tässä hoidossa jokatapauksessa?) ? Pls help ?!
T. masentunut Giselle
mukavaa keskiviikkoa vaan juu!
jorner: ei taalla paassa kummempia tuntemuksia...valilla vahan nipistelee ja silloin talloin tulee pikkusen ' verista' valkovuotoa. kai se on normaalia!!?? olen yrittany jarjestaa ohjelmaa ettei vois miettia...olen talla kertaa yrittany elaa niin ku normaalistikin -jumppaa ym! tosta pidattaytymisesta....meilla oli nyt pitempi aika peiton pollyttelyista ennen inssia ku viimeksi ja simpat oli huonompia....etta tieda hanta miten pitas olla!
giselle: EI!!!! sori kauheesti, harmittaa sun puolesta kauheesti, lohtuhalit! en osaa neuvoa antaa ivf asioissa....toivottavasti joku osaa kertoa sulle noista jutuista! parjaile. tee jotain mukavaa, hemmottele itteas!!!
kille: nauti viimesista lomapaivista! miten muuten menee?
jenni: mitens sulla? tuntemuksia??!!
kaikille hyvaa mielta ja tietysti paljon ++++++++++++++++++
Voi ei! Oon tosi pahoillani teidän puolesta :(. Oliko tää siis eka näyte, jonka mies antaa? Eli siis pelkkää tutkimusnäytettä ei ole käynyt antamassa ollenkaan? Hyvä, että laittoivat teidät TYKSiin, eli ivf-jonoon nyt vaan. Ivf:ssä muutamallakin siittiöllä on mahkuja ja/tai tekevät sitten ICSI:n, jolla siittiö pakotetaan munasoluun. Ja siinä varsinkin ei tarvita kuin se yksi. Hyvä siinäkin mielessä, että jos ootte julkisella ivf-hoidossa, homma ei tule maksamaan kuin polikäyntien (vaikka musta tuntuu ettää 22 ¿ laskuja tipahtaa postiluukusta joka päivä ja parhaana kaks...) ja lääkkeiden verran. Ja joo, ivf:ään vasta pitääkin naista lääkitä. Käsittääkseni ivf-lääkkeet saattavatkin sitten olla 500-600 ¿/kerta mutta sittenhän se maksukatto tulee täyteen jo kerrasta.
Älä suotta ole masentunut! Ymmärrän että ottaa varmaan päähän kun tämä hoito menee metsään. Mutta IUIssä on sen verran huonommat onnistumisprosentit kuin IVF:ssä, että välillä tuntuu koko inssihomma täysin turhalta. Itsekin oikeastaan odotan jo kuumeisesti ' kunnon' hoitoihin pääsemista vaikka ne raskaita onkin. Nyt vaan häntä pystyyn! ja iloisesti IVF:ää päin! Niinkuin annukin sanoi, nyt hemmottelet itseäsi
...ja sitten on vielä niin hidas laajakaista että sitä vois mieluummin kutsua joksikin kinttupoluksi!
Giselle! Älä masennu! Ei meistä kenestäkään varmaksi tiedä kuka raskautuu ja kuka ei. Ihmeitä tapahtuu ja toisaalta vaikka ennuste olis hyvä, voi olla että jää ilman sitä lasta. Mihinkään ei voi tässä jutussa luottaa. Olen itse jo alkanut epäillä että geeneissä on jotain vikaa. Olitko Tyksiiin menossa? Siellä on kyllä hyvässä hoidossa! Ja kyllähän siittiöihin pystytään joillain keinoin vaikuttamaan. Meillä laatu on huonoa, mutta on silti vaihdellut joka kerta ja määrät ja liikkuvuus ovat olleet jostain mystisestä syystä paranemaan päin.
Yavanna: mulla on vielä lyhyempi oma kierto kun sulla, 17-19 päivää! Sillä on suht turha yrittää vauvoja ilman lääkärin apua. Sun kiertosi kuulostaa siksi musta ihan normaalilta ja eikös se mene normaalin rajoihin lääkärinkin mukaan? Mulla saattaa kerran vuodessa olla normaalipituinen kierto (34-36 pvää) ja nyt just kävi niin viime kuussa mut mepäs missattiin koko kierto, kun olin ihan varma että on turha yrittää itekseen mitään :(
Jorner: Pidetään peukkuja toisillemme viimeisen inssin suhteen! Mun munasolut on kyllä niin oikukkaat että mahtavatko vaan jäädä taas keskenkasvuisiksi...
Ja Pregnylin pistäjille vielä, että siitä tulee tosiaan kipeä kohta vatsaan mutta viime kerralla hieroin pistoskohtaa ohjeitten mukaan ja vielä pitkään ja hartaasti ja se auttoi!
terkuin Elliida
ja vielä 4 menopur pistetty. ultrakuulumisia, limis 11mm ja kolmikerroksinen ja oikein " nätti" . follikkeleita ei vasemmalla ollenkaan, mutta oikealla 6, 7, 11 ja 14milliset. huomenna aloitan orgalutranit sunnuntaihin astikka, samalla myös ohjeen mukaan pistän menopurinkin.
uä3 maanantaina, jolloin ratkeaa pistänkö pregnylin jo maanantaina ja inssi sitten tiistaina.
tämmösiä tällä kertaa.
mulla nyt siis kp8.
Seurailin tiiviisti lokakuun inssiläisten pinoa ja päätin tulla mukaan mukavalta tuntuvaan joukkoone tässä kuussa. Lasta ollaan yritetty kohta 1,5 vuotta ja taustalla on lievä pco. Clomeista ei ollut mitään apua, sillä jo yhden clomin annos tuotti aivan liikaa munarakkuloita. Sen takia siirryttiin Puregoniin, jossa annosta voidaan pienentää. Inssiä ei tehdä, sillä miehen simpat ovat ok ja ainakin toistaiseksi mennään kotikonstein. Tämä pino tuntuu vastaavan kaikista parhaiten omaa tilannettani ja on mukava päästä vaihtamaan ajtuksia muiden kanssa.
Ensimmäinen Puregon avusteinen kierto ei tärpännyt ja nyt on siis toinen Puregon kierto menossa. Piikitin tässä kierrossa 5 päivänä 25 iu:ta ja tänään oli kontrolliultra. Siellä näkyi jo nyt (kp 9!!) valmis munarakkula ja Pregnyl pistettiin saman tien. Koska munarakkula oli niin iso (30 mm) on pieni riski siitä, että se olisi voinut olla kysta. Lääkäri onneksi piti kystan mahdollisuutta epätodennäköisenä koska kohtu oli kehittynyt hyvin ja ovislimoja on tullut jo useampana päivänä. Olen vähän hämmennyksissä näin lyhyen kierron kanssa, kun yleensä minulla kierrot ovat olleet liiankin pitkiä.
Pakko tulla kertomaan, miten mulla tämän aamun Pregnylin pistäminen sujui. Heräsin aamulla klo 6 pistämään ja olin todella pöpperöinen ja väsynyt vaikka normiaamunakin herään jo klo 6. Hain jääkaapista Pregnylin ja menin kylppäriin valmistelemaan pistosta. Juuri kun olin pistämässä neulaa vatsanahkaan rupesi tekemään huonoa ja pyörrytti. Oli pakko vetäistä maihin ja huusin miehelle että nyt pyörryttää. Oksettikin melkoisesti, mutta pelkästään kakosin norjalaiseen puhelimeen eikä mitään kuitenkaan tullut ylös. No, mies toi vettä, pyörrytys hieman laimeni, sain pistettyä ja menin vielä puoleksi tunniksi sänkyyn pötköttelemään ennen aamutoimia.
Ihme juttu...mulla ei oo koskaan pistäminen tehnyt huonoa. Ja kokemustakin jo on, laskin että tää oli ehkä n. 30. piikki. Joskin ihan viimeaikoina koko pistäminen on ruvennut tympimään ja sattumaankin enemmän. Mutta kumma juttu silti, olikohan syynä henkinen puoli (aijai ja voivoi joudun pistämään itseeni ja ihan turhaan...) vai fyysinen (hurja väsymys, alhanen verenpaine tms.) Oli miten oli, olen tosi tyytyväinen että pääsen hetkeksi eroon näistä lääkkeistä, ei ne pitkällä tähtäimellä kovin hyvää voi tehdä, kärsin mm. rytmihäiriöistä jne.
Se itsestä. POPPY: Tervetuloa joukkoon, toivottavasti teillä toinen hoitokierto tuottaa onnistuneen tuloksen! Myös mulla tehdään inssi tosi aikaisin, munikset kehittyy nopeasti. Huomenna inssipäivänä mulla on siis kp10.
Mikäs muilla on fiilis?
...vaikka ei edes oo mitään kertomista:)
Mulla on vasta kp 8 ja siis kolme piikkiä puregonia mahassa. Itseasiassa yks asia olis: Eilen illalla ku yritin latailla puregon peniä iskukuntoon, niin oli kauheet ongelmat saada tippa siihen neulan päähän ennen iskua. Ja ilman sitähän kaiketi ei saa iskeä??
En sitte tiedä, koska aina on sujun hyvin ja tää oli eka kerta näin. Tai sitte oli liian hämärä valo makkarissa...en tiedä;)
Mut sain sen tipan siihen ja sain tuikattua sen makkaraani.
Ja onhan toinenki asia: Onko täällä kellään endoa ongelmana? Olisin halukas kuulemaan oireista jne...
Mä nimittäin oon kärsiny kesästä asti menkkojen aikaan samanlaisista oireista ku virtsiksessä, elikkä kivuista vessassa käydessä ja itseasiassa joskus muulloinki ku vessassa käydessä. Toisella palstalla yhdistivät heti endoon, jota siis voi esiintyä vähän missä vaan mut siis myös virtsarakossa joka varmaanki vaikuttaa just noin. Tässä kierrossa kipu jatkui vaikka vuoto loppu ja alkaa nyt vasta olemaan lähes huomaamatonta (vuodoitta 3 päivää ainaki). Samoin juoksen nykyään vessassa kokoajan ja se on kans tän syksyn juttu...oikeen hävettää duunissa. Ja aina joku muistaa kysyä että oonko raskaana hah hah. Olisivat kyselemättä...
Niin ja sitte se endo aiheuttaa myös mahdollisesti yhdyntäkipuja ja sinänsä hassua että vielä yli viidenki vuoden suhteen jälkeen muistan aina sanoa miehellä alussa että VAROVASTI! Ekat vedot (hih hih) siis sattuu aina oikeastaan poikkeuksetta ja vielä enemmän jos aloittaa väärässä asennossa;) Ja tää on aina ollu ongelma enkä todellakaan koe tai väittäis että olisin tavannut vaan erityisen isoja miehiä...vaikka ehkä luulevatki niin mut antaa niiden luulla:)
No mut siis tällasta oon miettiny nyt pari päivää ja kai se selviää maanantaina jos vihdoin avaisin lopullisesti suuni ja sanoisin kaiken mitä oikeesti vaivaa. Sillon siis kp 12 ja kontrolliultra ja paljon hyviä muniksia...
Tsemppiä kaikille kauheesti insseilyyn ja piiniksiin...perässä tullaan:)
Siis tsemppihaleja kaikille lähettää Nea
vaan kaikille!
Taas on yksi työpäivä ja pp menny. Tuntemuksia ei oikeastaan ole ollut mitään. Tänään oli kyllä sellaista limaista hiukan ruskehtavaa klönttiä pikkuhousuissa kun kävin vessassa. Oli ihan outoa, en tiedä mistä johtuu. Ei kai näin aikaisin(pp 3) pitäis vielä mitään oireita olla ,vai? Vähän on vatsassa kiertänyt ja jollaista sressioireilua: ti-ke yö tuli valvottua kun ihme asiat pyöri mielessä. Tai sitten se on sitä vuotoa, kun se lääkäri tökki siihen mun kohdun kaulaan sillä katetrilla.
Giselle: Olen todella pahoillani. Tiedän tunteesi ja pystyn samaistumaan. Reilu viis vuotta sitten me saimme samankaltaisen tuomion. Mieheni siemennesteestä ei löytynyt yhtään elävää siittiötä. Oli lohdutonta lukea laprasta saapunutta lappua, jossa luki isoilla tikkukirjaimilla: EI SIITTIÖITÄ! Kyllä siinä itku tuli.
Me ollaan käyty kunnallisen kautta kaksi ICSI hoitoa ja yksi väestöliiton kautta. Hintaero on huimaava.
Voimia kuitenkin!!
Torstaissa mennaan....aika on itseasiassa menny nopsaa talla viikolla! tanaa oli huono paiva tai ennemminkin illansuu. olin lahdos toista ja mies on tyoreissulla mutta jatti auton ja vara-avaimen mulle...nyt se p:keleen avain on siella lukossa, meni siis poikki! se oli jo aiemmin rikki, tuppi halki ja silleen. nyt se muovituppi tipahti kun ma tovin vankasin sen avaimen kanssa ja sit hain pihdit tyokaverilta ja sit.....kaytinko kenties kaikki voimani ja luultavasti vaaraan suuntaan...mut arvatkaa kuin v.....tti. no se on nyt tapahtunu, taytyy rauhottua.
asiaan (sori lievasti aiheen sivusta oleva purkaus..).
Helinakeiju: tarkastin netista to sun yhden laakkeen kun en tuntenu sita. sehan onkin samaa kun mita ma ' ehka' pistan, cetrotide. Olen siis tutkimuksessa mukana eli pistan joko ehtaa tavaraa tai plaseboa. yleensa taalla sita ei kayteta ku IVF:ssa. nyt tutkivat kuinka se auttaa/auttaako insseissa. Hyvinhan sulla munikset kasvaa! pitaako odottaa tiistaille jos nyt jo on isoin 14mm? Onnea inssiin!!!!!!!!!!!!!!
Elliida: joo, eiko olekin addictiota aiheuttava pino! mua on kylla taa tuki taalla auttanu hirveesti. ja on jotenki mukava vaihtaa kuulumisia samanhenkisten kanssa. Mullakin on muuten toi pistokohdan hierominen auttanu ettei tuu mustelmaa. kirjotellaan! Onnea follikkkeleitten kasvuun!!!!!!!
Poppy: teretulemasta! Onko toi yleinen menetelma ettei inssia saa jos miehen simpat on huonoja? Ainaskin munikset kasvaa!!! oho, 20mm kp9 aikaan! Joko olit inssissa? mul on kans inssit ollu kp11 ja kp12. Aina ollu suht lyhyt kierto, ennen hormooneja vaa 21pv. Tsemppia!
Jorner: Ihmeellinen pistoreaktio tosiaan. Luultavasti vaan aikasesta heratyksesta, ilman aamiaista jne. Jos sulla on muutenkin alhanen verenpaine?! Onko vointi nyt ollu kuitenkin hyva? Tuleeko sulle rytmihairioita hormooneista? ei tartte vastata jos on liian henk.koht kysymys. Muakin valilla hirvittaa taa hormoonien maara mita tonne mahamakkaroihin tunkee...hui. mutta ei meilla ainakaan muuten nayta onnistuvan, jos onnistuu nainkaan. olen piakkoin valmis siirtymaan IVF apuun. 3 inssia ja sitte! Huomennako nyt sit se inssi? ONNEA!!!!
Nea: Kaytatko sa kynaa? ma en ikina mitaan tippaa yrittany, mulla naksahti se piikki laakista. ei siina mitaan tiputteluja saatu...oonko tehny vaarin vai onko erilaiset kynat? Endo kyssariin en osaa vastata, sori. Jotku oireet kuulostaa vahan sinnepain, mutta ala spekuloi turhan pitkaan vaan kysy tosiaan silta lekurilta niinku meinasitkin. ittekseen kun miettii niin aina tulee pahimmat mieleen. Tsemppia kaikkeen!
Mul ei oo ollu siis MITAAN oireita kun se pikku tuhru loppu....Ootellaan. Mukavaa iltaa kaikille!!!!++++++++++++++++++++++++++++
Annu:
Kyllä mä käytän kynää. Näin ohjeissa lukee ja niin hoitajaki ohjeisti:
" Jos puregon pen injektiokynäsi sisältää jo sylinteriampullin riittää, että kiinnität uuden neulan ja varmistat, että pisara muodostuu neulan kärkeen" . Jos pisara ei muodostu, niin pitää toistaa ne vaiheet kun olis laittanu uuden ampullin. Eli pitää nakutella kynää jotta se pisara muodostuu ja niin se on ainaki ennen tehny. Tää on tää juttu et ennen ku ne leffoissa pistää jotain suoneen ni ne aina ampuu vähän ulos että ei jää ilmaa.
Oonksmä ainoa joka on tässä näin tarkka? Välillä kyl naurattaa nää jutut muutenkin, koska ekassa kierrossa pistin puregonit justiinsa minuutin +-1 tarkkuudella ja nyt tokassa 10 minuutin tarkkuudella paitsi eilen ku tuskailin sen pisaran kanssa. Mitenköhän sitte 5 vuoden päästä...voi mennä jo minuutit ja tunnit sekasin:)
-Nea
tartteekin ens kerralla yrittaa tippaa! joo, mekin ollaan samaistettu itteamme leffoihin; naputella ruiskuja ja silleen... ja tosta aikojen tarkkuukksista. aivan sama juttu! ekassa kierrossa jotakuinkin minuutilleen tai muuten iski paniikki. tassa tokassa kierrossa mulla heitti kerran tunnillakin...
hassua!
pikku-jenni: olit kirjottanu silla aikaa kun mun romaani valmistu. en tarkotuksella jattany suo huomioimatta! pp3 menet sa kanssa...tsemppia!
että ootteko käyttänyt mitään " poppakonsteja" pp-aikana. Eli tarkoitan näitä greippimehu,punaviini, vitamiinilisä, rypsiöljy jne. juttuja.
Minulla oli eilen inssi ja kohtalaisen hyvin onnistuttiin. Mun kohdalla noi katetrien viennit on sattunut jonkin verran kun tossa mun kohdunkaulassa on sellainen s-mutka ja lääkärit tökkii aina sitä kohdunkaulan ja kohdun liityntäkohtaan.Vertakin näytti vähän vuotaneen, mutta loppui hyvin nopeasti. Lh-testillä sain sunnuntaina plussan ja maanantaina kun mentiin inssiin ei ollu munis vielä irronnut. Lääkärin mukaan näytti kovin irtoavaiselta, eli ajoitus vaikutti ihan kohtuulliselta. Nyt sitten on pp1 ja kaks viikkoa pitäs sinnitellä.
Toivon niin kovin että tähän pinoon saataisiin paljon plussia, eikö olisikin meidän vuoro. Olin mukana tuossa lokakuun pinossa ihan alkumetrillä, mutta kierrostani ei löytynyt silloin kunnollista lh-huippua, joten siirryimme suoraan odottelemaan tätä marraskuun kiertoa. Tässä pinossa on paljon teitä, jotka olitte jo lokakuussa. Plussasäteitä+++++++kaikille!