Mies ostaa aina itselleen esim. Vaatteita 200€
Ei katso hintoja, vaan ostaa just mitä haluaa. Minä taas ostan itselleni todella harvoin mitään, ja jos ostan niin hyvin tarkkaan katson hinnan, ja yleensä aletuotteita kun ei muuten raaski ostaa.
Minun rahat menee lasten tarpeisiin..
Esim. Toissapäivänä kävin lasten kanssa ostoksilla, meni 160€, lasten vaatteisiin. Kaikki tarpeeseen.
Eilen olin miehen mukana, kun osti itselleen vaatteita firman kesäjuhlia varten, ja muutenkin 170€. Eikä tämä ole ainut kerta. Ei todellakaan.
Ostanut nyt esim. 40/50€ vyönkin ainakin kolmella ostoskerralla mitä olen ollut mukana.
Tuntuu vähän epäreilulle näin avioliitossa, aivan eri elitaso. Ei varmaan pitäisi lähteä mukaan ostoksille hänen kanssa. Ei harmittaisi niin, kun ei kuulisi summia. Toki, näkeehän sitä ne uudet vaatteet.
Minä kuljen samoissa vuosia vanhoissa rytkyissä.
Kommentit (105)
Sano miehelle, että eroa työstä, koska on niin kamala katsoa palkansaajan rahankäyttöä. Sama elintaso koko perheelle eli toimeentulotukea hakemaan.
Miksi miehen tulisi ostaa sinulle vaatteita firman kesäjuhliin, kun et edes käy töissä?
Niin ja nuo on pikkusummia, vasta osti noin 4000€ oston täysin itselleen. Eikä siitä edes keskusteltu ennalta. Eikä tämäkään ole ensimmäinen kerta. Silti voi ostaa lisäksi vaatetta 200€, ei hänen tarvitse näköjään rahojaan laskea. Toisin kun minun, on kokoajan laskettava mihin rahat riittää, minun ja lasten menoihin. Mies ei niihin osallistu. Ei maksa vaatteita, ei harrastuskuluja ei mitään. Asumisen maksaa. Ja on sitä mieltä, että rahoittaa meidän elämisen täysin.
Pistät miehen maksamaan kakaroidensa vaatteet ja elatuksen.
Käsket sen maksaa puolet lasten vaatteista. Miksi ostelet lapsille vaatteita omaan piikkiisi kun taloudessa on toinenkin elatusvelvollinen ihminen? Vai sinunko ne lapset on ja mies ei ole lasten isä? Silloin tietysti on vaan asiat niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nuo on pikkusummia, vasta osti noin 4000€ oston täysin itselleen. Eikä siitä edes keskusteltu ennalta. Eikä tämäkään ole ensimmäinen kerta. Silti voi ostaa lisäksi vaatetta 200€, ei hänen tarvitse näköjään rahojaan laskea. Toisin kun minun, on kokoajan laskettava mihin rahat riittää, minun ja lasten menoihin. Mies ei niihin osallistu. Ei maksa vaatteita, ei harrastuskuluja ei mitään. Asumisen maksaa. Ja on sitä mieltä, että rahoittaa meidän elämisen täysin.
Eroa. Lapset hakee oikeudesta elatuksen isältään.
Eroa siitä, niin joutuu elatusmaksujen kautta osallistumaan lastensa kustannuksiin.
No, yhdessä olemiselle on monia syitä.
En minä tarvitse häneltä vaatteita. Ostan itse omani, jos ostan. Tosin yleensä en, kun rahat menee niihin lasten juttuihin. Ostaisi joskus edes lapsille jotain. Mutta, ei koskaan. Osallituisi edes niihin harrastuskuluihin. Jotka on jo isoja. Ja joita varten joudun säästämään kokoajan, pystyäkseni harrastamisen kolmelle lapselle tarjoamaan.
Minä käyn töissä. Valitettavasti vaan minulla on pieni palkka.
Vierailija kirjoitti:
En minä tarvitse häneltä vaatteita. Ostan itse omani, jos ostan. Tosin yleensä en, kun rahat menee niihin lasten juttuihin. Ostaisi joskus edes lapsille jotain. Mutta, ei koskaan. Osallituisi edes niihin harrastuskuluihin. Jotka on jo isoja. Ja joita varten joudun säästämään kokoajan, pystyäkseni harrastamisen kolmelle lapselle tarjoamaan.
Miksi mies ei osallistu lasten kuluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Lapset hakee oikeudesta elatuksen isältään.
Kun vielä tiedettäisiin kuka se isä on.
Jos maksaa asumisen, niin on ihan reilua että toinen makselee kuluja.
Ymmärrän tunteesi täysin, ap. Meillä oli samaa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona. Rahaa ei vain riittänyt niin, että minäkin olisin voinut ostaa sitä, mitä mieli teki. Alekorit tulivat tutuiksi.
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt keskustella vakavasti miehen kanssa, että miksi hän kokee oikeudekseen käyttää rahaa niin paljon enemmän ja itsekkäästi. Olisin varmaan säästynyt paljolta katkeruudelta tuolloin. Mutta jotenkin sitä vain puri hammasta ja pyrki siihen, että lasten tarpeet menivät edelle.
Jos ero tulisi, on sitä mieltä, että ottaa lapset itselleen, ettei tarvitse elareita maksaa. Joutuisi kuulema vararikkoon. Eipä häntä kyllä kauheasti lasten asiat kiinnosta. Mutta rahan takia ottaisi lapset. Jotta oma elintasonsa säilyisi. Onhan se iso lovi, jos tonnin joutuisi kuukausittain lapsien elatuksesta maksamaan. On myös sanonut, että ei maksa harrastuksia, kun ei ole niitä valinnutkaan??? Mutta, olen ymmärtänyt, että jo olemassa oleva, merkittävä harrastus kuitenkin laskettaisiin elatusmaksuihin? Ainakin laskurin mukaan. Lapset ovat kuitenkin harrastaneet jo useamman vuoden samaa lajia.
On sitä mieltä, että minun kuuluu lasten
menot maksaa, kun saan lapsilisänkin. Se 100€ lapsihan riittää kattamaan teinien kulut...
Minä en ikinä ole rahaa pyytänyt, jos rahaa ei ole, ollaan ilman.
Silti hän antaa ymmärtää, että hän on se joka tämän perheen elättää täysin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se on yksi taloudellisen väkivallan muoto näännyttää puoliso peruselämisen kulujen alle kieltäytymällä osallistumasta niihin, vaikka olisi mahdollisuus. Hän pitää sinua tahallaan varattomana. Hänelle kuuluu naimisissa olevana elatusvelvollisuus sinusta ja lapsista. Avioliittolaki määrittelee sen että avioliitossa puolisoila on sama elintaso. Lopeta lasten harrastukset ja sano lapsille että heidän isänsä ei niitä halua rahoittaa eikä sinun kuulu uhrata hyvinvointiasi toisten huvitusten takia ja lopetat tuon marttyyrina elämisen ja itsesi kutistamisen. Jos eroat niin sitten miehen on pakko maksaa puolet lasten harrastus ja vaatekuluista.
Tottakai se on reilua, että toinen maksaa kuluja, jos toinen maksaa asumisen. Ja näin toimitaankin.
Maksan kaikki laskut, paitsi miehen omat. Maksan kaikki ruuat, lasten menot. Ruokakulutkin on jo melkoset kuukaudessa kolmen urheilevan teinin taloudessa.
Mies ei aivan sitäkään tunnu ymmärtävän, että ei ruokakauppaan mene enää sama summa kun silloin kun lapset olivat pieniä.
Teidän parisuhteessa ei ilmeisesti keskustelu ole koskaan ollut kovin tärkeää. Jokainen järkevä ihminen olisi purkanut tuollaisen epätasa-arvoisuuden jo iät ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on reilua, että toinen maksaa kuluja, jos toinen maksaa asumisen. Ja näin toimitaankin.
Maksan kaikki laskut, paitsi miehen omat. Maksan kaikki ruuat, lasten menot. Ruokakulutkin on jo melkoset kuukaudessa kolmen urheilevan teinin taloudessa.
Mies ei aivan sitäkään tunnu ymmärtävän, että ei ruokakauppaan mene enää sama summa kun silloin kun lapset olivat pieniä.
Oletko miehen äiti? Mies maksaa omat laskunsa? Ai kännykän ja sinä maksat kaiken muun? Sinä maksat menoja 2500 eurolla ja mies 30e luurin?
Kannattaisi ehkä keskustella asioista ENNEN naimisiinmenoa ja varsinkin ENNEN ensimmäistäkään lasta.....
Miksi sä olet sen kanssa, jos te elätte täysin erillistalouselämää?