Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ostaa aina itselleen esim. Vaatteita 200€

Vierailija
01.07.2022 |

Ei katso hintoja, vaan ostaa just mitä haluaa. Minä taas ostan itselleni todella harvoin mitään, ja jos ostan niin hyvin tarkkaan katson hinnan, ja yleensä aletuotteita kun ei muuten raaski ostaa.

Minun rahat menee lasten tarpeisiin..

Esim. Toissapäivänä kävin lasten kanssa ostoksilla, meni 160€, lasten vaatteisiin. Kaikki tarpeeseen.
Eilen olin miehen mukana, kun osti itselleen vaatteita firman kesäjuhlia varten, ja muutenkin 170€. Eikä tämä ole ainut kerta. Ei todellakaan.
Ostanut nyt esim. 40/50€ vyönkin ainakin kolmella ostoskerralla mitä olen ollut mukana.
Tuntuu vähän epäreilulle näin avioliitossa, aivan eri elitaso. Ei varmaan pitäisi lähteä mukaan ostoksille hänen kanssa. Ei harmittaisi niin, kun ei kuulisi summia. Toki, näkeehän sitä ne uudet vaatteet.
Minä kuljen samoissa vuosia vanhoissa rytkyissä.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä mies. Kuulostaa flirttailevalta niljakkeelta, jollaisen tapaa firman kesäjuhlissa uusissa kamppeissaan vikittelemässä naisia. Eroaisin tuollaisesta feminiinisestä miehestä.

Vierailija
22/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itsellesi köyhempi mies niin ei tule paha mieli. Tai pyydä miestäsi siirtymään osa-aikatöihin, niin ei ole vara ostella niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut tiskiin. Mies maksaa puolet tai ero, ja ei se erossa teini-ikäisiä saa luokseen, tai jos saa, niin sulle ei tule isot elatusmaksut :)

Lopeta nöyristely, ap!

Vierailija
24/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nuo on pikkusummia, vasta osti noin 4000€ oston täysin itselleen. Eikä siitä edes keskusteltu ennalta. Eikä tämäkään ole ensimmäinen kerta. Silti voi ostaa lisäksi vaatetta 200€, ei hänen tarvitse näköjään rahojaan laskea. Toisin kun minun, on kokoajan laskettava mihin rahat riittää, minun ja lasten menoihin. Mies ei niihin osallistu. Ei maksa vaatteita, ei harrastuskuluja ei mitään. Asumisen maksaa. Ja on sitä mieltä, että rahoittaa meidän elämisen täysin.

Varmaan itsekin ymmärrät, että teidän olisi syytä keskustella teidän uusperheen talousasiat uudelleen. Jos mies kokee, että asumiskulujen maksaminen riittää eikä hän halua tulla yhtään vastaan, niin voit tietysti miettiä, kuinka paljon miehesi uusperhettä haluaa. Toisaalta, onhan tilanne varmaan sinun kannaltasi parempi, kuin jos olisit lasten kanssa yksin.

Vierailija
25/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis naisen ja mies ostaa itselleen laadukkaita vaatteita.

En yleensä huutele provoa.

Vierailija
26/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nuo on pikkusummia, vasta osti noin 4000€ oston täysin itselleen. Eikä siitä edes keskusteltu ennalta. Eikä tämäkään ole ensimmäinen kerta. Silti voi ostaa lisäksi vaatetta 200€, ei hänen tarvitse näköjään rahojaan laskea. Toisin kun minun, on kokoajan laskettava mihin rahat riittää, minun ja lasten menoihin. Mies ei niihin osallistu. Ei maksa vaatteita, ei harrastuskuluja ei mitään. Asumisen maksaa. Ja on sitä mieltä, että rahoittaa meidän elämisen täysin.

Eroa. Lapset hakee oikeudesta elatuksen isältään.

Kun vielä tiedettäisiin kuka se isä on.

Avioliitossa syntyneet lapset ovat aviomiehen. Avoliitossa syntyneet lapset isä on tunnustanut. Tässä ei ole mitään epäselvää.

Vierailija
27/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lopeta lasten harrastuksia. Pidän niitä niin tärkeänä asiana, varsinkin nyt teini-iän kuohunnassa. On jotain järkevää tekemistä missä tulee energia purettua, ja jossa samanhenkisiä kavereita. Ja mikä rytmittää arkea. Lisäksi liikunta auttaa myös oppimista.

En todella halua lasteni notkuvan kaupungilla syleksimässä, kun ei ole muuta tekemistä.

Itse sain harrastaa, ja sain siitä paljon hyvää elämääni. Ja sen avulla pysyin myös pois hölmöilyistä, johon kaverit sortui.

Lapset kyllä tietävät kuka harrastuksen maksaa. Tosin, isä aina vetoaa siihen, että se on kyllä hän joka sen maksaa. Tarkoittanee sitä, että jos olisimme eronneet ja minä maksaisin vielä asumisenkin, ei rahat enää riittäisi harrastamiseen.

Meidän avioliitossa ei todella ole kaikilla sama elintaso. On mies ja miehen jutut. Ja hänellä on paljon kaverireissuja jne joihin palaa rahaa ja paljon. Ja sitten me muut.

Minä elän sen tason mukaan, mihin rahani riityävät. Jos ei riitä, pitää ottaa keikkatöitä lisäksi

Vierailija
28/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa siitä, niin joutuu elatusmaksujen kautta osallistumaan lastensa kustannuksiin.

Noin 160e kuussa🤣 Eiköhän mies nyt kuitenkin vähän enemmällä osallistu. Lapsen kulutukseen ei lasketa vain päivittäistä kulutusta vaan esim tämän osuus asumisesta.

Ps ja tämä on sitä itse keksimäämme ideologiaa jota kutsutaan tasa-arvoksi, oma tili, oma rahat ja oma taloudellinen vastuu.

Vierailija
29/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ostan lapsille siksi, että muuten olisivat ilman.

Eivät lapset edes pyydä isältä ikinä mitään. Tai kerro jostain tarpeesta.

Kyseessä ei ole uusperhe. Vaan ihan nämä ovat aviomieheni itse tähän maailmaan haluamia lapsia. Joista on nyt vanhemmiten tuntunut tulleen rasite.

Ja ikävä kyllä, tämä ei ole provo. Vaan ihan meidän todellisuutta.

Vierailija
30/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut tiskiin. Mies maksaa puolet tai ero, ja ei se erossa teini-ikäisiä saa luokseen, tai jos saa, niin sulle ei tule isot elatusmaksut :)

Lopeta nöyristely, ap!

Isot elatusmaksut🤣 Hei, me ollaan Suomessa🤣 Jossa on ketään hyödyttämätön pienten tukien viidakko.

Vierailija
31/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa siitä, niin joutuu elatusmaksujen kautta osallistumaan lastensa kustannuksiin.

Noin 160e kuussa🤣 Eiköhän mies nyt kuitenkin vähän enemmällä osallistu. Lapsen kulutukseen ei lasketa vain päivittäistä kulutusta vaan esim tämän osuus asumisesta.

Ps ja tämä on sitä itse keksimäämme ideologiaa jota kutsutaan tasa-arvoksi, oma tili, oma rahat ja oma taloudellinen vastuu.

Nyt en valitettavasti ymmärrä tätä viestiä? Mistä tuo 160€ on repäisty?

Vierailija
32/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Lapset hakee oikeudesta elatuksen isältään.

Kun vielä tiedettäisiin kuka se isä on.

Avioliitossa syntyneet lapset ovat aviomiehen. Avoliitossa syntyneet lapset isä on tunnustanut. Tässä ei ole mitään epäselvää.

Arvioiden mukaan noin 23% lapsista on ns väärä isä.

Vierailija
33/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, se että eroaisin hänestä, ja joutuisi elareiden kautta osallistumaan, vaatisi varmasti oikeustaiston. En usko, että hän kovin helpolla suostuisi maksamaan yhtään mitään.

Vierailija
34/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole uusperhe. Vaan ihan nämä ovat aviomieheni itse tähän maailmaan haluamia lapsia. Joista on nyt vanhemmiten tuntunut tulleen rasite.

No käy lastenvalvojalla. Miehellä on elatusvelvollisuus omiin lapsiin myös ilman avioeroa.

Vierailija
35/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sinut kuitenkin tuossa liitossa pitää? Esim koti, johon sinulla ei olisi yksin varaa?

Vierailija
36/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ero tulisi, on sitä mieltä, että ottaa lapset itselleen, ettei tarvitse elareita maksaa. Joutuisi kuulema vararikkoon. Eipä häntä kyllä kauheasti lasten asiat kiinnosta. Mutta rahan takia ottaisi lapset. Jotta oma elintasonsa säilyisi. Onhan se iso lovi, jos tonnin joutuisi kuukausittain lapsien elatuksesta maksamaan. On myös sanonut, että ei maksa harrastuksia, kun ei ole niitä valinnutkaan??? Mutta, olen ymmärtänyt, että jo olemassa oleva, merkittävä harrastus kuitenkin laskettaisiin elatusmaksuihin? Ainakin laskurin mukaan. Lapset ovat kuitenkin harrastaneet jo useamman vuoden samaa lajia.

On sitä mieltä, että minun kuuluu lasten

menot maksaa, kun saan lapsilisänkin. Se 100€ lapsihan riittää kattamaan teinien kulut...

Minä en ikinä ole rahaa pyytänyt, jos rahaa ei ole, ollaan ilman.

Silti hän antaa ymmärtää, että hän on se joka tämän perheen elättää täysin.

Mitä hemmettiä? Näytä sille pihille m.lkulle laskelma, mihin lapsilisä riittää. Uskomaton ukko.

37/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mielestäni aika laaja "ongelma", sillä useimmiten miesten mielestä lasten tarpeista on vastuussa enemmän äiti, kuin isä. Tosi ikävä ja surullinen ajatus muuten, vaikkapa pitää paikkansa nykymaailmassakin. En itse koskaan salli itselleni mitään ylimääräistä, jos lapsilla on tarvetta jostain. Äskettäin ostin heille uuden kerrossängyn täältä https://futonota.fi/products/monika-kerrossanky?_pos=10&_sid=157b4f359&…

Vaikkapa ite tarvitsisin nyt uuden kännykkäni... :) sänky muuten osoittautui tosi mukavaksi ja hienoksi!

Vierailija
38/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varsin hyvin ettei täällä aleta elättämään. Aasiasta tuodut joutuu niin ikään menemään töihin.

Vierailija
39/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä myös eri tulotaso? Miehen rahat on miehen rahoja ja sinun pennit on sinun. Se on nykypäivää.

Vierailija
40/105 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.svahn.fi/aviopuolisoiden-elatusvelvollisuus-avioliiton-aika…

Jos olette avioliitossa miehesi velvollisuus on osallistua tasavertaisesti lasten henkintoihin ja elatukseen sekä perheen yhteiseen talouteen.

Laissa sanotaan "kykynsä mukaan" ja kun sanot miehen tienaavan ja käyttävän rahaa itseensä hänellä on siis kyky osallistua täysimääräisesti yhteiseen talouteen.

Eri asia sitten jos tyydyt tuohon hiljaa ja leikit sitten marttyyria, pakko ei ole. Tähän saa apua kyllä jos mies kieltäytyy. Sinsta kiinni.