Kaveri varaa minulle ajan kalenteristaan niinkuin jollekin asiakkaalle
Kahvittelu tai muu tapaaminen saattaa mennä kahden viikonkin päähän kun kaverini selaa kalenteriaan. "sopisko 13päivä siinä kello 17 aikaan?"
Oon vähän hämillään mistä on kyse. Ei voida koskaan nähdä spontaanisti vaan kaikki näkemiset pitää järjestellä ja aikatauluttaa.
Kommentit (861)
Ihan tavanomaista. Olen sopinut jo toukokuulle kavereiden kanssa tapaamisen.
mulle yksi ystävä sanoi että sopii soittaa vain yhtenä tiettynä päivänä viikossa tiettyyn kellon aikaan. No, valitettavasti oma aikatauluni, kiireeni, sattumalliset tapahtumat elämässä oli aina juuri tuohon aikaan, ja oikeestaan aina unohdin sitten myös joskus sen ajan. Joten en sit pitkiin aikoihin ottanu yhteyttä.
Kyllähän se kertoo ettet ole kovin korkealla prioriteettilistalla sillä ihmisellä. Ja, ei kai kukaan nyt tahallaan työaikana soittelisikaan kaverille, eikä myöhään yöllä jne.
Mutta toisaalta...jos ei mahdu elämään muutoin kuin ajan varauksen kautta, tai kokoajan pitää olla siinä ystävyydessä sen toisen aikataulun mukaan, niin parempi sit antaa olla. Tosi ystävälle voi soittaa vaika yöllä jos tarve tulee. ENKÄ tällä tarkoita jatkuvaa tapaa, vaan erikoistilanteita. poikkeus vahvistaa säännön. Jos jo lähtökotaisesti mulle ei voi vastata mikään muu päivä niin....ADIOS BABY!!
Vierailija kirjoitti:
Joopa, paskan kiire näillä someajan hössöttäjillä on. Pelkkää itsekorostusta tuo kiire - tai elämän hallinnan puutetta - tai päsmäröintiä, kun pitää haalia sairas määrä harrasteita ja suoritettavaa itselle ja kakaroille.
Kuulostatpa empaattiselta ja älykkäältä tyypiltä. Sulle varmasti raivataan tilaa ja aikaa milloin vaan kakaroidenkin kustannuksella, koska kukaan ei halua jäädä paitsi tällaisista helmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä aloittajaa.
Itse ajattelisin, että tässä on kyse aika pitkälle arvoista - siitä miten tärkeiksi ihmissuhteet kokee elämässään.
Ymmärrän, että moni on kiireinen ja elämää on pakko aikatauluttaa. Mutta itse haluan laittaa ihmiset aina ykkössijalle. Ystäville pitää olla aina aikaa, ainakin siinä mielessä, että ystäville voi ja haluaa aina tehdä aikaa.
Liian monet ovat liian jämähtäneitä lukuisiin mukatärkeisiin rutiineihinsa. Pitää tehdä perheelle ruokaa, pitää mennä kuntosalille, pitää sitä, pitää tätä.
Minusta se kertoo jotain ihmisestä, jos ei pysty skippaamaan kuntosalitreeniä joskus tai syöttämään perheelleen valmisruokaa hyvällä omallatunnolla.
"Haluan laittaa ihmiset aina etusijalle". No eikö ne lapset ole sitten ihmisiä? Useimmille lapset ovat elämän tärkein ihmissuhde, ja heidän hoitamisensa todellakin menee ystävien edelle. Ja niin sen pitääkin olla.Ihmettelen kun monessa kommentissa toistuu tuo "pitää mennä kuntosalille". Mitä vikaa siinä on, että huolehtii omasta kunnostaan? Pitäisikö kaverien pistää sinut oman terveytensä edelle? Kuntosalilla käyminen auttaa torjumaan monia sairauksia, ja antaa voimia jaksaa arjessa. Se on ainakin itselle tärkeää.
Hanki sama kuntosalivuoro ja treenatkaa yhdessä. Se voi olla mukavaa bondaamista ja samalla saat itsellesi parempaa terveyttä.
Ihan oikeasti? Kaveri pitäisi laittaa oman terveyden edellä?
On varmaan satoja keinoja hoitaa terveyttä, ilman jokailtaista kuntosalia, jossa kykenee myös näkemään ystäviään ilman, että on varattava aikaa heille 2 tuntia kolmen viikon päähän.
Kyllä, tämä 3 viikon päästä tapaamista ehdottavat wannabee urheilija voisi ehdottaa siellä salilla tapaamista, mutta kuten ketjussa on nähty edes Prisma ei onnistu, kun sitten ei kykene keskittymään.
Mitä sanoa, on se vaikeaa.Kylläpäs sua nyt ärsyttää kaverien kuntosalilla käynti.
En voi ymmärtää, mikä siinä mättää. Liikunta on kaikissa tutkimuksissa havaittu tärkeäksi. Se ehkäisee erilaisia sairauksia, auttaa helpottamaan sairauksien oireita, antaa voimaa arjessa, tuottaa endorfiineja ja niin edelleen.
No kai sitä voisi siemailla jotain luontaistuotekaupan höpölöpöä yhdessä kaverin kanssa, mutta ei siitä liikunnan etuja saa.
Ja jos sä et harrasta itse yhtään liikuntaa, niin olisi molemmille vähän kiusallista nähdä siellä salilla, kun et jaksaisi tehdä mitään.
Jos kaverillasi on sulle 2 tuntia aikaa 3 viikon päästä, niin sehän tarkoittaa että hän aidosti haluaa nähdä sinua ja varata sinulle aikaa. Miksi se on sulle loukkaus?
En tiedä mistä noin päättelet. Ei se minua ärsytä, kunhan kyseenalaistan koko asian ja ajankäytön selittelyn. Ystäviä ei ole aikaa nähdä, koska se terveys tuhoutuu, jos ei käy joka päivä salilla yksin? Näin minä luen tämän selittelyn, kun sitä aikaa ei vaan millään tahdo löytyä ystävien tapaamiseen kun vasta 3 viikon päähän.
Mutta miksi se on heti tai ei ollenkaan?
3 viikon päästä näkeminen on varma tapaaminen, jonka kaveri on sulle varannut. Onko se sulle arvoton, koska et pääse tapaamaan häntä heti?
Menkää te spontaaniset vaikka kaverihaku piste nettiin ja laittakaa ilmoitus, että haluatte kaverin jota voi tavata hetken mielijohteesta. Ehkä sieltä löytyy samanhenkisiä tyyppejä.
Niinpä, heidän pitäisi hankkia sellaisia spontaaneja kavereita, joilla ei ole elämää ja jotka haluaa olla heidän kanssaan lyhyellä varoitusajalla
Ei kyse ole siitä että pitäis nähdä heti tai edes huomenna, mutta oletettavasti 9 päivän sisään löytyy joku aika kun kerkeää nähdä edes sen hetken ennen kauppareissua.
Kukaan ei oo niin kiireinen et menee 3 viikkoa.
Eipä. Työt, lapsen harkat monta kertaa viikossa, omat treenit, yrityksen duunit, viikonloppuisin kenen milloinkin synttärit tai muuta. Kyllä minä ainakin lasken, että aikaa jää myös itselle ja palautumiselle johonkin väliin, enkä anna kaikkea vapaa-aikaani muille tuosta vaan.
tuo on ihan höpöä ja tiedät sen. Ystävät menee treeneihin yhdessä, sitähän ystävyys on. Ja synttäreille. Kyllä ystävän voi pyytää lapsen tai kaverin synttäreille. Eri asia sit jos oikeesti et pysty ystävyyteen, sit kerrot niin ja sut dumpataan. Havahdut jonain päivänä kun lapset lähti, mies lähti, työ meni, että missä ne ystävät onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä :D Minulla ei ole ensimmäistäkään tuollaista paskantärkeää kaveria, jolla on muka tiukka aikataulu eikä tulisi itselleni mieleenkään aikataulutella minuutin tarkkuudella kavereiden näkemistä. Ei varmaan kannata tehdä itsestään jotain kellon orjaa, työajan ulkopuolella ollaan vapaita.
Kavereille ei varata mitään kalenteriaikoja kuin jollekkin hammaslääkärille.
Itse soitan kaverille, että mennäänkö kahville tai voiko tulla käymään, ainoat syyt jolloin ei käy on töissä käynti tai jos ollaan juuri nukkumaan käymässä.
Hyväksyttäviä syitä eivät siis ole esimerkiksi seuraavat:
- kaveri sopinut jo tekemistä jonkun toisen kanssa
- kaveri luvannut vahtia siskonsa/veljensä lapsia
- kaveri halunnut pitkälle hiihtolenkille monta viikkoa, ja nyt olisi kerrankin kelit kohdallaan ja aikaa ja voimia
- kaverilla ja puolisolla molemmilla ollut kiireinen jakso töissä ja nyt on viimeinkin se päivä, kun on mahdollisuus viettää aikaa yhdessä
- kaveri on varannut päivän johonkin tiettyyn projektiin, jonka hoitaa mieluummin yksin tai perheen kanssa
- kaveri ihan väsähtänyt ja kaipaa vain rauhaa ja hiljaisuutta
Onneksi en ole sinun kaverisi. Olen nimittäin viime aikoina kieltäytynyt spontaaneista ehdotuksista muun muassa näistä syistä.
Ei, mikään syy ei ole hyvä kaverille, joka tarvitsee huomiota 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos arvostaa kaverin ajankäyttöä, tietysti tapaamiset voi sopia ennalta.
Se että odottaa toisen olevan aina käytettävissä, silloin kun itselle sopii, on itsekkään luonnevikaisen, todella itsekeskeistä ulinaa.
Narsisteilla ja muilla loisilla, joilla ei ole omaa elämää, on tietysti vaikea ymmärtää jos toisilla on elämä kiireineen.
Heitä ei kaivata missään muualla, ja ovat vähäymmärryksisessä impulssivammaisessa tilassa jos toiset ei olekaan häntä varten juuri silloin.
Akuutti hädässä soittakaa johonkin muualle. Kaverisuhteet ei ole hoitosuhteita.Nyt tuli liikaa tietoa, kuvailit liian tarkasti itsesi ja luonteesi. Me kaikki muut emme ole kaltaisiasi.
toi jolle vastasit oli täynnä omaa tärkeyttään. "Hyvin, hyvin , kiireinen". Turhantärkeä. Mistä vetoa työ on paperiden kopiointia jossain varastossa.
Mitä kiireisempi, sitä tyhjempää elämää. Itse keksittyä kiirettä. Tunnen tällaisia. Sitä turhempia mitä "kiireisempiä".
"Vain puutarhanhoito on tärkeää, eikä sekään ole kovin tärkeää"-kuuluisa sanaanlasku
En ole kuin ainoastaan kahden pienen lapsen työssäkäyvä äiti, joten en tiedä kiireestä mitään. En kuitenkaan sovi ystävilleni aikoja kalenterista.
Kuulostaa joltain tekokiireeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa, paskan kiire näillä someajan hössöttäjillä on. Pelkkää itsekorostusta tuo kiire - tai elämän hallinnan puutetta - tai päsmäröintiä, kun pitää haalia sairas määrä harrasteita ja suoritettavaa itselle ja kakaroille.
Kuulostatpa empaattiselta ja älykkäältä tyypiltä. Sulle varmasti raivataan tilaa ja aikaa milloin vaan kakaroidenkin kustannuksella, koska kukaan ei halua jäädä paitsi tällaisista helmistä.
ikäänkuin ikinä oisit tuntiakaan hoitanut niitä "kakaroitasi". Panit tarhaan jo 4 kk iässä, etkö niin? Tunnen kaltaisiasi. Palkkasit hoitajan hoitamaan niitä kun ittees ei kiinnosta. LOL
Minuuttiakaan et istu lapsesi vieressä auttaen läksyissä kun se oma "tohtorinväitöksesi" on niin niin niin tärkeää että!! (täysin turha, aihekin oli perseestä ja hyödytön kenellekkään-sori mutta totuus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä :D Minulla ei ole ensimmäistäkään tuollaista paskantärkeää kaveria, jolla on muka tiukka aikataulu eikä tulisi itselleni mieleenkään aikataulutella minuutin tarkkuudella kavereiden näkemistä. Ei varmaan kannata tehdä itsestään jotain kellon orjaa, työajan ulkopuolella ollaan vapaita.
Kavereille ei varata mitään kalenteriaikoja kuin jollekkin hammaslääkärille.
Itse soitan kaverille, että mennäänkö kahville tai voiko tulla käymään, ainoat syyt jolloin ei käy on töissä käynti tai jos ollaan juuri nukkumaan käymässä.
Hyväksyttäviä syitä eivät siis ole esimerkiksi seuraavat:
- kaveri sopinut jo tekemistä jonkun toisen kanssa
- kaveri luvannut vahtia siskonsa/veljensä lapsia
- kaveri halunnut pitkälle hiihtolenkille monta viikkoa, ja nyt olisi kerrankin kelit kohdallaan ja aikaa ja voimia
- kaverilla ja puolisolla molemmilla ollut kiireinen jakso töissä ja nyt on viimeinkin se päivä, kun on mahdollisuus viettää aikaa yhdessä
- kaveri on varannut päivän johonkin tiettyyn projektiin, jonka hoitaa mieluummin yksin tai perheen kanssa
- kaveri ihan väsähtänyt ja kaipaa vain rauhaa ja hiljaisuutta
Onneksi en ole sinun kaverisi. Olen nimittäin viime aikoina kieltäytynyt spontaaneista ehdotuksista muun muassa näistä syistä.
Ei, mikään syy ei ole hyvä kaverille, joka tarvitsee huomiota 24/7
älä viiti. Kukaan ei ole tuommosta vaatimassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuin ainoastaan kahden pienen lapsen työssäkäyvä äiti, joten en tiedä kiireestä mitään. En kuitenkaan sovi ystävilleni aikoja kalenterista.
Kuulostaa joltain tekokiireeltä.
Just näin! Tekokiire. Tätähän tässä viestiketjussa haetaan.
Mukavaa pääsiäistä sinulle ja lähipiirillesi!
Miten jos toisella on viikko aamuvuoroa ja sitten toisella perään viikko iltavuoroa? Viikonloppuna haluan levätä ja jos jotain tekee, niin nämä menot on jo sovittu aiemmin.
Ja kyllä itsekin katson miltä se kalenteri näyttää, ennen kuin sovin tapaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia ainakin minun ympyröissäni.
Aika moni ihminen merkkaa kalenteriinsa kaikki tapaamiset, myös sukulaisten ja tuttavien väliset. Kaikki eivät tee sitä näkyvästi, vaan vasta sitten kun ovat puhelunsa tai keskustelunsa toisen ihmisen kanssa päättäneet.
Mitä ees etukäteen tollasia kysyt, mee soittaa kaverin ovikelloa ja kysy, voitko sä olla.
Vierailija kirjoitti:
Miten jos toisella on viikko aamuvuoroa ja sitten toisella perään viikko iltavuoroa? Viikonloppuna haluan levätä ja jos jotain tekee, niin nämä menot on jo sovittu aiemmin.
Ja kyllä itsekin katson miltä se kalenteri näyttää, ennen kuin sovin tapaamisen.
"Viikonloppuna haluan levätä"
Eli sulla olis aikaa, mutta et jaksa nähdä.
Tää ketju nyt kyllä todistaa sen, että kyse ei ole todellinen ajanpuute, vaan se, että ihmiset ei jaksa nähdä, joten tapaamiset sovitaan jonnekin tulevaisuuteen.
Ehkä sitten itse olen outo, koska mulla ei ole laajaa kaveripiirin, joten mulle ei usein edes ehdoteta näkemistä. Kai nämä kalenterityypit on sitten niin suosittuja, että pyyntöjä satelee ovista ja ikkunoista🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä itsekin katson miltä se kalenteri näyttää, ennen kuin sovin tapaamisen."Viikonloppuna haluan levätä"
Eli sulla olis aikaa, mutta et jaksa nähdä.Tää ketju nyt kyllä todistaa sen, että kyse ei ole todellinen ajanpuute, vaan se, että ihmiset ei jaksa nähdä, joten tapaamiset sovitaan jonnekin tulevaisuuteen.
Ehkä sitten itse olen outo, koska mulla ei ole laajaa kaveripiirin, joten mulle ei usein edes ehdoteta näkemistä. Kai nämä kalenterityypit on sitten niin suosittuja, että pyyntöjä satelee ovista ja ikkunoista🤷
Mitä pahaa siinä on, että haluaa uupunerna levätä, eikä olla huonoa seuraa jollekin?
Täällä on kyllä osa likenteessä ihan yläastemeinigillä vaatiessaan kavereiltaan aikaa ja huomiota silloin kun itselle sopii. Aikuisilla on usein perheet, työt ja vaikka mitä, ja oikea ystävä tajuaa, että tämän takia ei voi olla kavereiden käytettävissä jatkuvasti. Onhan sekin arvostusta, että varaa kaverille ajan jolloin olettaa olevansa pirteä.
Tässä ketjussa ärsyttää myös suorittamisen mollaaminen. Osa ihmisistä haluaa saavuttaa asioita elämässään, ja se on ok.
Joku kirjoitti, että treeneihin mennään yhdessä. Riippuu lajista, eikä treenatessa ehdi keskittyä juttelemiseen. Treenaaminenkin on tietenkin jonkun mielestä itsekästä, mutta eiköhän myös aika tärkeää. Itselläni treenin meneminen joskus aikataulussa kaverin kanssa kahvittelun edelle ei todellakaan tarkoita, että en arvostaisi kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää lukea, että näinkin moni kommentoija kokee kaverit ja ystävät negatiiviseksi asiaksi elämässään.
Kyse ei ole siitä että yleisesti ystävät ovat raskaita. Joku yksittäinen ihminen saattaa olla raskas. Dramatisoit liikaa. Näyttää siltä, että et ymmärrä ollenkaan.
Eihän tekstissä puhuta raskaista ihmisistä tai ystävistä sanaakaan. Sinähän se dramatisoit, liioittelet etkä ymmärrä vaan vääristelet ja tulkitset jotain mitä tekstissä ei edes sanota. Parempaa päivää sinulle!
"Hämmentävää lukea, että näinkin moni kommentoija kokee kaverit ja ystävät negatiiviseksi asiaksi elämässään". Niin. Tekstissä kirjoittaja puhuu siitä, että pitää hämmentävänä, että "kaverit ja ystävät koetaan negatiiviseksi asiaksi."
Tekstin kirjoittaja siis teki ylitulkinnan siitä, että se kalenteri-ihminen ajattelee vain negatiivisesti ystävistään. Eihän se niin ole. Siksi kirjoitin, että hän dramatisoi liikaa :) Kalenterin pitäminen, aikataulujen, omien rajojen vetäminen ja oman ajan tärkeys ei tarkoita, että omat ystävät olisivat negatiivinen asia ja ettei välitetä ystävistä yleisesti.
Jos kaveri kysyy sopisiko tapaaminen 12.10 klo 11 kauppakeskuksen kolmannen kerroksen kahvilassa niin sanon että antaa olla. En tiedä missä olen silloin enkä edes enää muista missä pitikään nähdä ja monelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä itsekin katson miltä se kalenteri näyttää, ennen kuin sovin tapaamisen."Viikonloppuna haluan levätä"
Eli sulla olis aikaa, mutta et jaksa nähdä.Tää ketju nyt kyllä todistaa sen, että kyse ei ole todellinen ajanpuute, vaan se, että ihmiset ei jaksa nähdä, joten tapaamiset sovitaan jonnekin tulevaisuuteen.
Oispa hirveetä olla sunlaisen ihmisen kaveri. Joutuis keksimään jopa tekosyitä miksei voi nähä, koska vaatisit selitystä mitenniin ei muka voida nähdä jos sulla ei ole mitään koko viikonloppuna. Sinunlaistahan joutuu välttelemään kun pahoitat mielesi siitä, että muut tahtoo olla viikonloppuna vain rauhassa :D Et kestä tai hyväksy totuutta.
Kiitokset vastauksesta!