Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
181/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vauhdissa taas

Vierailija
182/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetaju. Se, että ihmettelee, että eikö ole olutta, kertoo, että tilannetajua ei hirveästi ole. Ihan kuin olisi jossakin killan illanvietossa. Se voi jotenkin vielä mennä ettei vienyt tuliaisia tai jutellut sisaruksillesi. Se, että ihmetteli kasvissyöntiä on hieman hälyttävä. Minä olisin myös ollut pahoillani vanhempieni sivuuttamisesta kohdatessa. Se on pahin tässä. Mikähän siinä meni vikaan? Tästä voisit kysyä, että mikä juttu. Ulkovessa haukkuminen ja varsinkin siitä loukkaantuminen on huvittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tarinasta tulee elävästi mieleen kun vein oman mieheni ensimmäistä kertaa näytille vanhempieni mökille melkein 20 vuotta sitten. Paikalla oli myös paljon muuta sukua kun juhlittiin samalla siskoni syntymäpäiviä. Nyt vasta tajusin miten tärkeä tapahtuma se oli suhteemme kannalta. Mutta siis ihan toiseen suuntaan kun tässä AP:n tarinassa. 

Mieheni oli heti jotenkin kauhean luontevasti mukana menossa. Keskusteli pitkään vanhempieni kanssa (jotka jälkeenpäin sanoivat että olipa todella mukava mies...), meni heti mukaan sisarusteni joukkoon ja toimi mökillämme kuin olisi ollut aina siellä. Kantoi oma-aloitteisesti puita saunaan ja muuta sellaista.

Nykyisin hän pitää siskoni miestä parhaana kaverinaan ja muutenkin on liittynyt sukuun todella kiinteästi. 

Ja varmaan se vaikutti minuunkin jotenkin koska suhteemme syveni heti tuon mökkireissun jälkeen tosi nopeasti ja aloimme suunnitella yhteen muuttoa. Jotenkin se sai minut luottamaan mieheen vielä paljon entistä enemmän ja tajuamaan miten hyvä tyyppi hän on. Joten kyllä noilla tilanteilla on todella iso merkitys suuntaan tai toiseen riippuen siitä miten ne menevät.

Se on kyllä totta että kumppanin käytös muitten seurassa kertoo paljon. Muut ihmiset osaa katsoa toisen käytöstä ilman ihastuneen ruusunpunaisia laseja ja näkee ehkä joitain juttuja joita itse ei näe. Jos oma perheesi ja ystäväsi eivät pidä tapailukumppanista niin kannattaa miettiä miksi (ja myös toisin päin, toki jotkut osaa esittää ihanaa kaikille). Ainakin kaverin epäonnista rakkauselämää seuratessa on tullut selväksi että muut huomaa ne varoitusmerkit paljon aiemmin.

Vierailija
184/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen kaveriporukan mökkijuhannus noin 20 vuotta sitten. Oltiin kaikki nuoria opiskelijoita, kukin opiskeli eri puolilla Suomea mutta kotipaikkakunnalla tavattiin yhden kaverin mökillä aina vaihtelevalla porukalla. Osalla oli aina sama tyttö/poikaystävä, osalla ne luonnollisesti nuorena vaihtuivat tai ei vielä ollut. Välillä mukana oli jonkun kaveri opiskelupaikkakunnalta jne. Porukka siis vaihtui vuosittain, mutta aine otettiin uudet tulokkaat mukaan porukkaan. 

Yhdellä kaverilla oli uusi poikaystävä, olivat seurustelleet jonkun kuukauden, en enää tarkemmin muista. Juhannukseen tämä suhde kuitenkin päättyi, sillä tästä poikakaverista paljastui kaverimmellekin piirteitä, joita ei olisi voinut kuvitellakaan. Tämä poikakaveri istui juhannuksen lähinnä aurinkotuolissa juoden kaljaa, ei osallistunut mihinkään puiden kantoon, saunan lämmitykseen, grillaukseen tms.. Viskoi kaljatölkit aina olkansa yli maahan, tumppasi tupakat samoin maahan, ei tuhkikseen. Kun joku huomautti tästä, ettei niitä noin viskota maahan, hän nauroi vain, että ei tää oo mun mökki, en minä näitä siivoa. Muutakin törppöä käytöstä esiintyi, mutta tuo oli kaikille kyllä totaalinen turn off. Miestä vain oli pakko sietää juhannus. Kaverimme sanoi, ettei olisi ikinä uskonut, mikä törppö tästä paljastui, mutta hyvä kun paljastui sillä suhde päättyy tähän. 

Vierailija
185/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse karkuun kun vielä voit! Minä katselin tulevan puolisoni samanlaisia möläytyksiä alkuaikoina ruusunpunaisten lasien läpi. Osaa jutuista en yksinkertaisesti nähnyt ja tajunnut kun olin niin rakastunut. Nyt olemme naimisissa ja puoliso on koko ajan muuttunut vain pahemmaksi ajan mittaan. Vaikeampi lähteä nyt enää kävelemään kun on yhteinen talo ja sen sellaista. Eli pointtini: lähde nyt koska tilanne ei ainakaan paremmaksi muutu! Mieshän saattoi olla nyt jopa vieraskorea!

Vierailija
186/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuisesti ehkä haluaa lopettaa suhteen, mutta tossukkana haluaa sinun tekevän sen päätöksen ja sen takia asosisaalinen käytös. Ei viitsi edes yrittää vaan päästää törppöyden pintaan. Lähde pois tuosta suosta. Eihän hän kunnioittanut sinua eikä sinun läheisiäsi. 

Vierailija
187/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit nyt edes ostanut sinne kaljaa, tai sanonut että tuokoon mies omat kaljansa mukanaan.

Mutta en hetkeäkään kyllä usko että tämä tarina on tosi.

Ei kukaan hengaile puolta vuotta tyypin kanssa, joka käyttäytyy muka yhtäkkiä noin.

Tuollaisiahan on juuri suomalaiset miehet, joille ei ole kotona opetettu käytöstapoja. Uskon että tarina on siis tosi, koska se on niin todennäköinen.

Muissa maissa yhteisö vaatii tiettyä tasoa käytöksessä, Suomessa saa olla niinkuin on ja keskustelupalstoilla haetaan muiden hyväksyntää, voiko suhteen päättää törkeän käytöksen vuoksi.

Suomessa ehkä sivistyneet perheet, usein ehkä ylempi keskiluokka, saattaa vaatia lapsiltaan jonkinmoista hyvää käytöstä, kuten esimerkiksi tervehtimistä. Sydämen sivistystä voi tietysti olla vaatimattomammankin elintason kodeissa.

Mutta hyvän käytöksen opetus ja vaatimus lapsilta ei ole meillä oletusarvo. Huono käytös katsotaan luonnollisuudeksi ja siitä ei seuraa rangaistusta, kuten pois sulkemista. Sen sijaan kysellään palstoilta neuvoa, miten toimia rohmujen tms kanssa.

Suomessa hyvä käytös on tarpeen korkeakoulutetuissa ammateissa sekä palvelualalla. Tulonhankkimisen mahdollistamiseksi jotkut opettavat lapsilleen tapoja. Lähimmäisten hyvän kohtelun takia käytöstapoja ei katsota tarpeellisiksi. Tietysti poikkeuksia on.

Tarina on tosi, ja mielestäni ilman muuta mies ei jatkoon.

Vierailija
188/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo mies on keskenkasvuinen, lähetä äidillensä ja isällensä paluupostissa kasvatettavaksi. Sitten kun/ jos teillä olisi lapsia, mies olis yksi lisää kakaroiden joukossa ja sinä talon ainoa aikuinen!!

Ei hyvää päivää, mistä näitä tyhmiä jonneja sikiää??

Vierailija
189/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, muistuttipa ap:n tarina omaa kokemusta. Vieläki häpeä alkaa väreillä ihon alla kun asia muistuu mieleen. Itse en pystynyt enää katsomaan miestä samalla tavalla, nähtyäni miten sisareni ja katsoi häntä. En itsekään pystynyt ymmärtämään miten aikuinen ihminen kehtaa käyttäytyä niin.

Sanotaanko, ettei mies sopinut meidän perheeseen ja se kohtaamisen sinetöi sen. Hänestä tuli ex.

Rakkautta sinulle ap, mitä ikinä päätätkään junttisi kanssa tehdä.

Vierailija
190/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olette paskan tärkeää ja rasittavaa porukkaa koko sakki ja mies vittuuntui. Yleensä viinityypit on juuri tällaisia.

Vierailija
191/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinin inhoamisen luulisi selvinneen jo tapailun aikana. Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. Ei auta selitykset että en tykkää mausta.

No eikö tuo ole nyt aika junttia pitää toista junttina tuon takia? K

Vierailija
192/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olette paskan tärkeää ja rasittavaa porukkaa koko sakki ja mies vittuuntui. Yleensä viinityypit on juuri tällaisia.

Just 😂😂😂

Vierailija
193/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Veikkaan että ulkonäkö, kun miehellä on ulkonäkö ja kroppa tikissä niin naiselle kelpaa mies millä tahansa luonteella. Pääasia että saa olla komean miehen seurassa.

Ja mä veikkaan, että olet tietokoneen ääreen syrjäytynyt koulupudokas, koska muuten tajuaisit itsekin väitteesi naurettavuuden.

Vierailija
194/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja tullut esille. Juurikin tuliaiskulttuuri mihin kasvatettu, möläyttely huumorin yrityksenä, miksi ap ei esitellyt vierastaan perheelleen.

Voisin hyvin kuvitella, että 3-kymppinen insinööri (DI:kin) ei välttämättä ole mikään sosieteettien hurmuri, jos ei ole erityisen hyvää kotikasvatusta saanut ja pitkää parisuhdetta taustalla. Jonkun on hänelle nämä asiat opetettava tai jostain on hänfn ne opittava, kopioitava, mallista. Perhetausta vaikuttaa ihan hirveän paljon ja harva opiskeluaikanaankaan teekkari loppujen lopuksi sitseissä ym ravaa ja opettelee hienommille tavoille. Olen itse keskiluokkaisesta perheestä, mutta joutunut aika hienoihinkin tilanteisiin ja kokenut kyllä niissä avuttomuutta. Esim suomenruotsalaiset rapukestit aikamoinen kulttuurishokki tällaiselle kairojen kasvatille. Toisaalta vieraanvaraisuuden olen oppinut jo kotoa eikä meidän pidoissa kukaan jää nälkäiseksi (tai janoiseksi).

Jos ei kiinnosta miehen koulutus, niin sitten uutta etsimään. Itse voisin kuvitella jaksavani "kouluttaa", jos muuten asioita, jotka natsaavat riittävän hyvin.

Vierailija
195/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minullakaan ole koska ollut tuliaisia appivanhemmille mennessä, eikä heillä meille. En edes odota, tulevat kylään. Eli ihan kaikissa suvuissa se ei ole mitenkään epäkohteliasta. Sen viivaisin yli. Esittäytymisessä sinulla on suuri rooli, eli sinä esittelet miehesi vanhemmillesi, mietin, miten tuo tilanne edes meni noin kuten kuvasit. Aina esitellään. Miksi et esitellyt. Vessan ja viinin sekä kasvissyöntiin suhtautuminen viestii rajoittuneisuudesta. Miten et tiennyt näitä asioita hänestä? Outoa. Voiko olla hermostuneisuutta myös? Juttelivatko sisaruksesi hänelle? Varmaan olet oikealla tiellä, mutta yritän tuoda tässä vain muitakin näkökulmia esille. Hän ei kuitenkaan vetänyt perseitä ja puhunut härskejä tms. Yksittäisinä juttuna nuo eivät ole kovinkaan vakavia kuitenkaan.

Kukin tavallaan, mutta kyllä tuollaiset pienet tuliaiset on sitä peruskohteliaisuutta - etenkin ensimmäisellä tapaamiskerralla ja vielä toisten mökille mentäessä! Ei mekään tietenkään joka kerta näin vuosien saatossa viedä anopille mitään (ellei ole joku merkkipäivä), jos piipahdetaan ja tuleekin tavattua useamman kerran kuussa eikä hänkään aina tuo.

Aika hölmöä etsiä jotain sen kummempia syitä "miehen" käytökselle, kun se nyt vaan yksinkertaisesti oli todella pskaa, noloa ja törkeää. Luultavasti ihan tarkoituksella syystä x.

No eivät kyllä joka tapauksessa ole. Voivat olla jopa hieman noloja ja loukkaavia. Jos viet johonkin hulppealle huvilalle jonkun makkarapaketin tai kaupan eineskakun, niin se on paljon nolompaa kuin et veisi mitään. Jos taas viet viinipullon, voi sekin kertoa sinusta jotain. Hehän voivat olla ex-ongelmaisia. Mikä se sitten olisi se sopiva tuliainen mökille, ihmisille joita ei yhtään tunne ja kun ei ole mökkiäkään ennen nähnyt, niin en tiedä. Kukka ehkä. Joku ulkokukka. Amppeli ei käy, kun sille ei välttämättä ole paikkaa. Minusta on OK, että ei vie mitään. Onko tämä sitten joku totuttu tapa sellaisissa piireissä, joissa ei ihan hirveästi ole sitä rahaa. En veisi kyllä mitään keksipakettia, antaa itsestäkin köyhän vaikutelman ja aliarvioi mökin omistajia.. Eli siis hieman eri mieltä olisin tästä, että pienet tuliaiset ovat peruskohteliaisuutta. Yksi sukulainen tuli kerran juhlimme karkkipussi kädessä. Minulle tuli vaikutelma, että hän halveksii juhliamme ja juhlan aihetta. Hyvä tuliainen voisi olla myös jokin omalta kotiseudulta tunnettu leipä esim. tai joku jota on vähän mietitty ja jossa on ideaa. Tällainen tai kukka. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset menkö kylään keksipaketti kädessä. Se ei ole peruskohteliaisuutta vaan päinvastoin!

Huhhuh. Kyllä olet nolo. Vai oikein köyhän vaikutelman 😂 kyllä itse otan mieluummin vastaan kukkia tai keksiä kuin leipää (leipä ei kauaa säily esim. mökillä), mutta jos joku tuo leipää, niin kiitän kohteliaasti kuten normaalin ihmisen kuuluukin jotain saadessaan.

Vierailija
196/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menikö melaa toiseen mekkoonkin?

Vierailija
197/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tarinasta tulee elävästi mieleen kun vein oman mieheni ensimmäistä kertaa näytille vanhempieni mökille melkein 20 vuotta sitten. Paikalla oli myös paljon muuta sukua kun juhlittiin samalla siskoni syntymäpäiviä. Nyt vasta tajusin miten tärkeä tapahtuma se oli suhteemme kannalta. Mutta siis ihan toiseen suuntaan kun tässä AP:n tarinassa. 

Mieheni oli heti jotenkin kauhean luontevasti mukana menossa. Keskusteli pitkään vanhempieni kanssa (jotka jälkeenpäin sanoivat että olipa todella mukava mies...), meni heti mukaan sisarusteni joukkoon ja toimi mökillämme kuin olisi ollut aina siellä. Kantoi oma-aloitteisesti puita saunaan ja muuta sellaista.

Nykyisin hän pitää siskoni miestä parhaana kaverinaan ja muutenkin on liittynyt sukuun todella kiinteästi. 

Ja varmaan se vaikutti minuunkin jotenkin koska suhteemme syveni heti tuon mökkireissun jälkeen tosi nopeasti ja aloimme suunnitella yhteen muuttoa. Jotenkin se sai minut luottamaan mieheen vielä paljon entistä enemmän ja tajuamaan miten hyvä tyyppi hän on. Joten kyllä noilla tilanteilla on todella iso merkitys suuntaan tai toiseen riippuen siitä miten ne menevät.

Se on kyllä totta että kumppanin käytös muitten seurassa kertoo paljon. Muut ihmiset osaa katsoa toisen käytöstä ilman ihastuneen ruusunpunaisia laseja ja näkee ehkä joitain juttuja joita itse ei näe. Jos oma perheesi ja ystäväsi eivät pidä tapailukumppanista niin kannattaa miettiä miksi (ja myös toisin päin, toki jotkut osaa esittää ihanaa kaikille). Ainakin kaverin epäonnista rakkauselämää seuratessa on tullut selväksi että muut huomaa ne varoitusmerkit paljon aiemmin.

Samaa olen huomannut. Melkein aina on jonkun kaverin huono suhde ollut kaveripiirille selvillä jo aikoja ennen kun on sitten kuin suurenakin uutisena avautunut kavereille että ei se mies niin ihana ollutkaan. Itse luotan siksi kyllä aika paljon kavereidenkin mielipiteeseen mitä tulee miesystäviini. Muistan kun olin aikanaan tavannut aviomieheni niin aika pian yksi kaveri tuli juhlissa sanomaan että "tuosta pidä kiinni. Se on ihan sun tyyppiä". Itse olin siinä vaihessa vielä vähän epävarma suhteesta. No, tässä on oltu jo kohta 20 vuotta yhdessä joten taisi olla oikeassa.

Vierailija
198/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

Veikkaan että ulkonäkö, kun miehellä on ulkonäkö ja kroppa tikissä niin naiselle kelpaa mies millä tahansa luonteella. Pääasia että saa olla komean miehen seurassa.

Minkä ikäinen olet? Henkinen ikäsi on jossain 15-17 vuoden välissä, eikä tämä ole vitsi. Surullista, jos sen ikäinen nuorukainen tuhlaa elämäänsä ja kesäänsä mammapalstalla eikä ikätovereiden kanssa esim rannalla.

Vierailija
199/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvasin että tuut tälle palstalle valittamaan... On niitä kauniimpiakin naisia kuin sinä.

Varmasti aina on, mutta sulle tuskin löytyy edes rumaa. Voiku sulla ois edes rahaa...tai olisit edes kohtuullinen siinä hommassa... nyyh.

Vierailija
200/519 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja tullut esille. Juurikin tuliaiskulttuuri mihin kasvatettu, möläyttely huumorin yrityksenä, miksi ap ei esitellyt vierastaan perheelleen.

Voisin hyvin kuvitella, että 3-kymppinen insinööri (DI:kin) ei välttämättä ole mikään sosieteettien hurmuri, jos ei ole erityisen hyvää kotikasvatusta saanut ja pitkää parisuhdetta taustalla. Jonkun on hänelle nämä asiat opetettava tai jostain on hänfn ne opittava, kopioitava, mallista. Perhetausta vaikuttaa ihan hirveän paljon ja harva opiskeluaikanaankaan teekkari loppujen lopuksi sitseissä ym ravaa ja opettelee hienommille tavoille. Olen itse keskiluokkaisesta perheestä, mutta joutunut aika hienoihinkin tilanteisiin ja kokenut kyllä niissä avuttomuutta. Esim suomenruotsalaiset rapukestit aikamoinen kulttuurishokki tällaiselle kairojen kasvatille. Toisaalta vieraanvaraisuuden olen oppinut jo kotoa eikä meidän pidoissa kukaan jää nälkäiseksi (tai janoiseksi).

Jos ei kiinnosta miehen koulutus, niin sitten uutta etsimään. Itse voisin kuvitella jaksavani "kouluttaa", jos muuten asioita, jotka natsaavat riittävän hyvin.

Tietenkin kotikasvatus vaikuttaa mutta myös ihmisten luonteissa ja sosiaalisissa kyvyissä on isoja eroja. Osa ihmisistä vain osaa luonnostaan sopeutua monenlaisiin tilanteisiin vaikka ei niissä ennen olisi ollutkaan. Ihminen ikäänkuin aistii sen mitä heiltä odotetaan ja automaattisesti matkii muiden käytöstä. Toisaalta osa ihmisistä vaatii hyvinkin tarkan tiedon etukäteen siitä mitä pitää tehdä ja milloin. Muuten eivät oikein osaa olla ollenkaan.

Itse olen vahvasti duunaritaustaisesta perheestä mutta olen itse saanut kotoa opin että katso vain mitä muut tekevät ja tee perässä. Omalle luonteelleni se on sopinut ja sillä on vedetty läpi niin oopperakäynnit kuin gaalaillalliset ulkomailla vaikka moiset eivät kotikasvatukseeni todellakaan kuuluneet. Jollekin eriluonteiselle nämä olisivat sitten voineet olla katastrofeja ilman tarkkkoja ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän