Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
341/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella rasittavaa ja vie energiaa olla yhdessä ihmisen kanssa joka ei osaa käyttäytyä hyvin tai edes normaalisti seurassa.

Häpeät häntä ja häpeät itseäsi. Mietit jo etukäteen mitä saattaa suusta ulos tulla tai on mykkänä. Parantelet ja puolustelet kumppanin läytöstä ja olet kokoaikaisessa valmiustilassa puuttumaan tilanteeseen tai olet hiljaa posket punaisena tai naama valkoisena, miten nyt mitenkin.

Tiedän mikä helpotus ja ilo on olla kun saa vapaasti seurassa olla jännittämättä ja häpeämättä kumppaniaan.

Parisuhteessa on muutenkin välillä vaikeuksia, oli miten hyvä suhde tahansa. Ei kannata jo etukäteen ottaa lisävaikeuksia elämäänsä.

Vierailija
342/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia juntteja vaan on. Mun ex mm. sammui yksi juhannus vanhempieni sohvalle jo aikaisin iltapäivällä, kun muut eivät olleet vielä edes aloittaneet juhannuksen viettoa. Samaisena jussina isäni oli ostanut laatikollisen kaljaa, jonka oli tarkoitus riittää kaikille. Mun ex ramppasi koko ajan hakemassa lisää, eikä juonut entisiä loppuun. Isäni oli tuimana seuraavana päivänä, kun keräili puoliksi juotuja oluita pitkin pihaa. Kaljalaatikko oli tyhjä, mutta väljähtynyttä kaljaa olisi ollut varmaan 12 tölkkiin kaikestaan. Ei tarvii varmaan edes sanoa, ettei muut olleet juoneet kuin paria, kolmea olutta siitä laatikosta.

Ulkomaan lomareissulla pieraisi äänekkäästi kun juttelimme erään toisen suomalaisen turistin kanssa, joka kysyttäessä kertoi olevansa palopäällikkö. Työtön ja kouluttamaton exäni vi#uuntui kun oli niin kateellinen tälle miehelle, että kesken hänen lauseen täräytti pierun. Se hiljaisuus oli niin hiljaista, etten ole ikinä kokenut sellaista.

Se suhde ei kauaa kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaeron aiheuttamalta hämmennykseltä kuulostaa. Mies ei ole tottunut piireihin, joissa juodaan viiniä, ja vähemmän avarakatseinen tausta saa vielä laukomaan ennakkoluulot ääneen.

Ei kannata jatkaa, jos toisten ihmisten huomiointi ei onnistu vielä kolmekymppisenä. Hän ei ole ehkä tottunut reflektoimaan käytöstään. Ehkä ero on hänelle sellainen täräys, joka saa ajattelemaan ja osaa seuraavan kanssa toimia fiksummin.

Tuliaisten suhteen en olisi niin huolissani, moni koulutettukin on siinä täysi törppö ja asian voi korjata ottamalla sen puheeksi. Meille tuli muutamaksi päiväksi kylään hyvätuloinen tuttavapariskunta tuomatta mitään. Vaikutti siltä, etteivät tee kotonaan ruokaa, eikä tullut mieleen asiaa ajatella. Organisoimme ja ostimme kaiken, eivät tarjoutuneet osallistumaan ostoksiinkaan.

Vierailija
344/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juntti itse sanoo junttiudestaan? En puolustele hänen käytöstä, varsinkin joku lahja olis pitänyt viedä tapojen mukaan, vaikka kukka emännälle.

Mutta tunnen yhden miehen, joka hyytyy, kun joutuu arvioitavaksi tai niin hän kokee kumppanin vanhemmat ym. tutut. Hänellä on siihen syynsä, toisaalta töykeää käytöstä ei silloinkaan saisi olla.

Jutelkaa, kerro niinkuin tänne kirjoitut, miltä tuntuu.

Vierailija
345/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Tunnustan että pidän kaikkia ihmisiä jotka eivät osaa/tykkää juoda viiniä juntteina. ...

Minä pidän tuollaista asennetta ja katsantokantaa ÄÄRIJUNTTIMAISUUTENA.

Joo, pohjoisella pallonpuoliskolla se on kyllä olut, jolla on vahva kulttuurihistoria. Jos esim. Briteissä et ymmärrä mitään oluista vaikutat täydeltä juntilta. Ne olettavat, syystäkin, että näet edes hiukan vaivaa tutustua imperiumin kulttuurihistoriaan ennen hienommissa piireissä vierailua. On osattava keskustella isäntien kanssa ja tiedettävä mikä pintti käy mihinkin kohtaan ja kenen vuoro tarjota, oli pub ensiluokkainen tai rahvaanomainen. Kaikki arvostavat laatu oluita. Teetä on osattava juoda myös, vaikket yleensä joisikaan.

Kaikki ketkä valittavat siitä, että olisi pitänyt olla sitä kaljaa tarjolla, niin kyllähän tuosta aloituksesta tuli ilmi, että kaljaa oli, kotikaljaa siis. Ja kotikaljahan on ainakin omalla kotiseudullani Hämeessä oikein suosittu ja perinteikäs juhlajuoma. 

Kotikalja ei ole juhlajuomaa nähnytkään - sahti on juhlajuoma.

Vierailija
346/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ap ei ollut provo,

niin laitappa ap vastinetta.

Miksi tyyppi käyttäytyi näin?

Jatkatko suhdetta?

Kommentoijat janoaa tuloksia!

Vierailija
347/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, miten asia eteni? Jätitkö juntin vai jatkatko juntin kanssa. Älä nyt jätä meitä jännitykseen.

Vierailija
348/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei tuo tuliaisia tai "piiloutuu" kännykän taakse on vielä käsitettävissä ja kestettävissä. Kaikki eivät ole sujuvia supliikkimiehiä ja ujous ja ahdistus uusien sosiaalisten tilanteiden kanssa ymmärrettävää.

Mutta selkeästi huono käytös ja asiaton kommentointi isäntäväestä, majoituksesta,tarjoiluista tms ei ole hyväksyttävää. Se on vain typerää moukkamaisuutta.

Sitä en sietäisi aikuiselta mieheltä.

Minä en sietäisi edes kännykän taakse piiloutumista, en mieheltä enkä naiselta. Ujous ja ahdistus uusissa sosiaalitilanteissa pitää vain kestää, ja niistäkin pääsee eroon kunhan vain haluaa.

En anna teineillenikään lupaa ahdistella tai ujostella kännykkä turvariepunaan, vaan se luuri jää tasan huoneeseen silloin, kun pitää tulla sanomaan päivää vieraille tai näin kesällä käydä sukujuhlissa.

Juu, tiedän olevani varmaan joku hirveä nazzzzzimutsi, mutta olen päättänyt että suomalaisstereotyyppinen tuppisuisuus ja se, ettei suostu antamaan itsestään mitään sosiaalisissa tilanteissa, loppuu meidän kohdallamme just tasan tähän. Kovastipa nuo ovat sitä aikansa mourunneet, mutta sitten oppineet. Eikä ukkokaan onneksi heitä kapuloita rattaisiin pöljäilemällä itse, vaan vaatii samalla tavalla normaaleja käytöstapoja teineiltämme kuin minäkin.

Tuppisuuna jornottaminen uusien ihmisten seurassa ei ole mitenkään söpöä, vaan äärimmäisen raskasta.

Vierailija
349/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tarina. Käyttäisit kuitenkin aikasi johonkin hyödylliseen mieluummin.

Voi kiitos, sanoinko jo kiitos, että käytit aikaasi tähän kommenttiin!

Vierailija
350/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali kaljaa arvostava suomalainen mies olisi vienyt laatikollisen tuliaisina mukanaan.

Miehen täytyy olla joko köyhä tai pihi. Jos pitää oluesta ja menee tuntemattomaan paikkaan Juhannuksena, niin kyllä sinne ostetaan omat kaljat varmuuden vuoksi.

Vierailija
351/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko päästä yli. Jätät vain.

Vierailija
352/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
353/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei tuo tuliaisia tai "piiloutuu" kännykän taakse on vielä käsitettävissä ja kestettävissä. Kaikki eivät ole sujuvia supliikkimiehiä ja ujous ja ahdistus uusien sosiaalisten tilanteiden kanssa ymmärrettävää.

Mutta selkeästi huono käytös ja asiaton kommentointi isäntäväestä, majoituksesta,tarjoiluista tms ei ole hyväksyttävää. Se on vain typerää moukkamaisuutta.

Minä en sietäisi edes kännykän taakse piiloutumista, en mieheltä enkä naiselta. Ujous ja ahdistus uusissa sosiaalitilanteissa pitää vain kestää, ja niistäkin pääsee eroon kunhan vain haluaa.

En anna teineillenikään lupaa ahdistella tai ujostella kännykkä turvariepunaan, vaan se luuri jää tasan huoneeseen silloin, kun pitää tulla sanomaan päivää vieraille tai näin kesällä käydä sukujuhlissa.

Juu, tiedän olevani varmaan joku hirveä nazzzzzimutsi, mutta olen päättänyt että suomalaisstereotyyppinen tuppisuisuus ja se, ettei suostu antamaan itsestään mitään sosiaalisissa tilanteissa, loppuu meidän kohdallamme just tasan tähän. Kovastipa nuo ovat sitä aikansa mourunneet, mutta sitten oppineet. Eikä ukkokaan onneksi heitä kapuloita rattaisiin pöljäilemällä itse, vaan vaatii samalla tavalla normaaleja käytöstapoja teineiltämme kuin minäkin.

Tuppisuuna jornottaminen uusien ihmisten seurassa ei ole mitenkään söpöä, vaan äärimmäisen raskasta.

Hyvä, että kasvatat lapsia!

Vierailija
354/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sesika! (ja mistä, 'ihmeenkummanladosta' noita:KUNNONjuntttiEinareita', oikein FIKSUnainen löytää?) jos vaikka. itsellekin sais yhesellasen..

Vierailija
355/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuppisuu. Puhelinta en näprää, mutta ahdistun vieraiden ihmisten seurassa. Siksi välttelenkin uusien ihmisten kohtaamisia. Se tunne, kun kädet vapisee ja ovat hiestä märät, puhe takeltelee, naama punoittaa ja kuumottaa ja häpeät itseäsi ei ole mikään pikkujuttu... Joskus lääkkeet auttaa asiaan.

Vierailija
356/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun miesystäväsi on idiootti, heitä menemään moinen. Jos se noin törpösti käyttäytyi, niin lisää on luvassa ja pahenee, jos jäät katselee. Myös alkoholistin piirteitä tuntuu olevan, kun ei nyt tuon yhden kerran pystynyt ottamaan alkoholitonta juotavaa. Se on huono merkki, kuten tuokin, että heti viiniä otettuaan alkoi tyhmät jutut, heitot.

Paremmankin miehen tulet löytämään, joten älä haaskaa aikaasi seurustelemaan nuijan pellen kanssa. Kyllä miehen pitää sen verran älytä, että menee esittäytymään naisen vanhemmille ilman, että naisen pitää erikseen kädestä pitäen taluttaa mies vanhempiensa eteen.

Vierailija
357/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia juntteja vaan on. Mun ex mm. sammui yksi juhannus vanhempieni sohvalle jo aikaisin iltapäivällä, kun muut eivät olleet vielä edes aloittaneet juhannuksen viettoa. Samaisena jussina isäni oli ostanut laatikollisen kaljaa, jonka oli tarkoitus riittää kaikille. Mun ex ramppasi koko ajan hakemassa lisää, eikä juonut entisiä loppuun. Isäni oli tuimana seuraavana päivänä, kun keräili puoliksi juotuja oluita pitkin pihaa. Kaljalaatikko oli tyhjä, mutta väljähtynyttä kaljaa olisi ollut varmaan 12 tölkkiin kaikestaan. Ei tarvii varmaan edes sanoa, ettei muut olleet juoneet kuin paria, kolmea olutta siitä laatikosta.

Ulkomaan lomareissulla pieraisi äänekkäästi kun juttelimme erään toisen suomalaisen turistin kanssa, joka kysyttäessä kertoi olevansa palopäällikkö. Työtön ja kouluttamaton exäni vi#uuntui kun oli niin kateellinen tälle miehelle, että kesken hänen lauseen täräytti pierun. Se hiljaisuus oli niin hiljaista, etten ole ikinä kokenut sellaista.

Juu, kyllä näitä on tullut nähtyä ihan kavereissa ja perhepiirissäkin. Monesti näille tuntuu olevan alkoholi se juttu. Mitään ei voi tehdä ilman päihtymystilaa. Jos/kun on kyse miehestä ja heillä sattuisi jostain kumman syystä olemaan vaimo, niin se vaimo hoitaa perheessä kaiken ja pahoittelee ääliömiehensä käytöstä.

Vierailija
358/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kiinnostaisi kovasti, keskustelitteko miehen kanssa tästä hänen käytöksestä, ja mitä hän itse oli mieltä? Ja vieläkö olette yhdessä?

Vierailija
359/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvata. Kuka on antanut miehille oikeuden käyttäytyä noin?? En tunne yhtään naista, joka noin käyttäytyisi.

Vierailija
360/519 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että miestä jännitti? Aika iso asia tulla juhannuksena mökille koko viikonlopuksi toisen perheen luo. Entä halusiko mies ylipäätään tulla sinne sun kanssa vai oliko tää pakotettu reissu sun puolelta? Ei se toki noita törppöilyjä kaikkia selitä. Mutta ehkä tarpeen käydä kehityskeskustelu ja kuunnella mitä mies sanoo ja jos ei ymmärrä oman käytöksen noloutta, niin kannattaa varmaan siirtyä seuraavaan. Toinen optio opettaa miten teillä käyttäydytään ihan kädestä pitäen ja katsoa miten sujuu jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi