Hei ihanat ihmiset, viekää raikasta vettä kipossa pihalle.
Pienet jyrsijät, siilit ja linnut ovat pulassa, kun on näin kuivaa. Nyt ne tarvitsevat meidän ihmisten apua.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ja olutta maahan kaivettuun astiaan. Etanat hukkuu sinne, mutta hukkuvatpahan kännissä ja onnellisina.
Julmaa.
Oman kotitalon pihaan oli kanssa ilmestynyt tuollainen vesikippo. Luulin sitä tuhkakupiksi ja heitin röökini siihen. Vai hiirille se vesi olikin. Aina oppii jotain uutta.
Mun pihan laitamilla on vanhoja koirankuppeja, joihin olen laittanut kiviä pohjalle, jotta eivät olisi niin syviä, että pikkuelukat hukkuisi. Laitan niihin joka ilta vettä puutarhaletkulla samalla kun kastelen kasveja. Tänä aamuna yhdessä vilvoitteli sammakko.
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa hevoset ihmisten julmuudelta.
https://jokimaanravit.fi/ajankohtaista-arkisto/kasiohjelmat-viikonlopul…
Toihan on eläinrääkkäystä. Eikö noita raveja voida perua?
Lähelle metsikköä, metsän reunaan.
Ei asutusten lähelle, kerrostalojen nurmikoille, leikkikentille tai koristepensaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa hevoset ihmisten julmuudelta.
https://jokimaanravit.fi/ajankohtaista-arkisto/kasiohjelmat-viikonlopul…
Toihan on eläinrääkkäystä. Eikö noita raveja voida perua?
Raveissa on pakkas- ja hellerajat. Paikanpäällä on eläinlääkäri tarkkailemassa eläinten kuntoa.
Mutta öyhöttäkää vaan kun olette taas vauhtiin päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa matalaan astiaan, esimerkiksi mikroaterian pestyyn muoviseen. Muuten hiiret voi hukkua.
eri
Paskaperseiset kusiruiskut, jotka pilaavat ihmisten asunnot, joutavatkin hukkumaan. Toivottavasti kuitenkin nopeasti ja kivuttomasti. Ei tässä mitään julmureita olla kuitenkaan.
Täällä palstalla on siis myös ihania ihmisiä! Tässä talon vierellä virtaa pieni joki, joten onneksi täällä vedensaanti eläimille on turvattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä
Kaikki eläimet pitäisi hävittää
Mitä sä sitten syöt?
Villi eläin kun tottuu paapomiseen ei pärjää enää luonnossa yksin. En halua olla vastuussa että eläimet kuolee kun ei pärjää enää niin kuin luonto tarkoitti
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä
Kaikki eläimet pitäisi hävittää
Ihminenkin on eläin, eli tervemenoa vaan sullekin.
Viettehän vettä myös vanhoihin metsiin, niihin ikimetsiin, joissa eläimet kärsivät kuivuudesta. Vai onko niin, että siellä luonnon pitää vain huolehtia itsestään? Onko se orava ikimetsässä arvottomampi kuin kaupungissa? Tai rotta? Niitä tosin ei ole ikimetsissä, ovat sieltä kuolleet sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olutta maahan kaivettuun astiaan. Etanat hukkuu sinne, mutta hukkuvatpahan kännissä ja onnellisina.
Julmaa.
Espanjan siruetanat ne vasta julmia ovatkin ja lisääntyvät julmetusti.
Vierailija kirjoitti:
Viettehän vettä myös vanhoihin metsiin, niihin ikimetsiin, joissa eläimet kärsivät kuivuudesta. Vai onko niin, että siellä luonnon pitää vain huolehtia itsestään? Onko se orava ikimetsässä arvottomampi kuin kaupungissa? Tai rotta? Niitä tosin ei ole ikimetsissä, ovat sieltä kuolleet sukupuuttoon.
Ei ikimetsiä ole suurimmissa kaupungeissa tai edes niiden julkisella liikenteellä saavutettavissa
Vierailija kirjoitti:
Villi eläin kun tottuu paapomiseen ei pärjää enää luonnossa yksin. En halua olla vastuussa että eläimet kuolee kun ei pärjää enää niin kuin luonto tarkoitti
Patalaiskan ihmisen selittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vein eilen, mutta joku naapuri tai muu oli ottanut kipon pois.
Höh. Ketähän sekin on häirinnyt?
Meillä on tosi tarkkaa ja tiukkaa porukkaa naapureina. Olen melko varma, että juuri sellaisia, jotka näkisivät vaivaa jostain pihalle viedystä vesikupista. Kun olin vasta hetken tässä asunut, tuli eräästä rapusta vihainen nainen utelemaan, että miksi minä ja siskoni istumme pihakeinussa. Vastasin, että asun tässä.
Mulla on joka kesä joku astia vettä pienille eläjille. Ja tikku mistä veden varaan joutuneet ötökät pääsee kiipeämään pois. Ja veden vaihdan vähintään kerran päivässä. Varsinkin västäräkit tykkää käydä juomassa ja kylpemässä🤗
Ei ole iso vaiva ihmiseltä.
Höh. Ketähän sekin on häirinnyt?