Jos olisit ainoa lapsi, vanhemmat kuolleet, sinulla ei olisi lapsia eikä kumppania ja et olisi mitenkään erityisen läheinen muiden sukulaisten kanssa, niin kenelle jättäisit perintösi?
Kommentit (108)
Vanhemat ja iso osa soraruksista kuoleet. Kukan ei pidä kontakti kun perintöä ei tullut koskaan ja minusta ei jää perintöä.Sepä se.Jos jäisi rahaa, testamentti ilman muuta osoittaisin Suomalaisille Merimiehille maailmalla,eli Merimies Kirkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.
Hieno ajatus mutta käytännössä jos perisivät niin joutuvat laittamaan myyntiin koska perintöverot joutuu maksamaan ja kalleimman mukaan. Tuskinpa heillä rahaa on niitäkään maksaa..
Joo, kannattaa enemmänkin myydä se asunto ja laittaa rahat vakuutuksiin perinnönsaajien nimiin. Silloin he saavat rahat heti kuolemasi jälkeen eikä niistä mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.
Tai sitten vaan näyttävät köyhiltä niin kuin mun appivanhemmat. Kulkevat rikkinäisissä vaatteissa ja syövät vanhaa ruokaa yms. vaikka tililtä löytyy kyllä katetta. Ollaan sanottu että lopettaisivat nuukailun ja käyttäisivät rahat itseensä mutteivat kuulemma osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinsuojeluyhdistykselle
Tämä on minusta paras vaihtoehto, koska eläinsuojeluyhdistyksessä työtä tekevänä tiedän, että ilman testamenttilahjoituksia ei palkkani olisi bruttona vähän yli 3800 e/kk.
Tuosta syystä en antaisi perintöäni tai mitään muutakaan rahalahjoitusta yhdistyksille. Niissä rahat menevät avustuskohteen sijaan juurikin tuollaisiin ylisuuriin palkkoihin. En halua tukea yhdistystoiminnan työntekijöiden rikastumista.
Voit määrätä, ettei testamenttiasi saa käyttää palkkoihin.
Luontojärjestöissä on aktiivinen jäsenistö, joka kyllä pitää toimiston väen kurissa, jos palkkataso vaikuttaa nousevan. Lemmieläinyhdistyksissä näin ei joka paikassa ole ollut.
Tällä hetkellä mulla on juuri tämä tilanne. Ajattelin kahta ystävääni, mutta en tiedä. Testamenttia en ole kuitenkaan vielä tehnyt.
Ilmeisesti saattokodit tarvitsevat tuloja, kannattaa tukea niitä. Helsingissä esim. Terhokoti. Itse tein aikoinaan äitini oltua saattohoidossa siellä lahjoituksen.
Jos saavat vähän eurojakin tärkeästä työstä niin mitä sitten? Mielummin sinne kun hulluille lahkolaissukulaisille. En ole perinnön kohdetta päättänyt mutta tiedän ettei yksikään sukulainen tule saamaan mitään.
Kristilliselle lähetystyölle, joka kohdistuu Lähi-Idän maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta paras vaihtoehto, koska eläinsuojeluyhdistyksessä työtä tekevänä tiedän, että ilman testamenttilahjoituksia ei palkkani olisi bruttona vähän yli 3800 e/kk.
Tuosta syystä en antaisi perintöäni tai mitään muutakaan rahalahjoitusta yhdistyksille. Niissä rahat menevät avustuskohteen sijaan juurikin tuollaisiin ylisuuriin palkkoihin. En halua tukea yhdistystoiminnan työntekijöiden rikastumista.
Voit määrätä, ettei testamenttiasi saa käyttää palkkoihin.
Luontojärjestöissä on aktiivinen jäsenistö, joka kyllä pitää toimiston väen kurissa, jos palkkataso vaikuttaa nousevan. Lemmieläinyhdistyksissä näin ei joka paikassa ole ollut.
Voi kuule, testamentissa voit määrätä vähän sitä ja tätä, mutta esim. matkakulukorvauksilla ja päivärahoilla ne luontojärjestöt tämän asian hoitavat. Aktiivinen jäsenistö ei pääse käsiksi tileihin, ne on yhdistyksen hallituksen näpeissä ja harva ryhtyy vastustamaan hyviä hankkeita, joihin haetaan 10% jotain tukirahoja ja samalla nostetaan palkkoja 20%.
Tieteelle tai kulttuurille. Esim. Jonkun ison säätiön kylkeen voi tehdä nimikkorahaston.
Tai sitten suoraan jollekin suomalaiselle yliopistolle ja siellä alalle, jota pidän tärkeänä.
Itse asiassa minulla on juuri tuollainen tilanne. Olen tehnyt uran hyväpalkkaisessa työssä, perin aikoinaan omat vanhempani eikä perillisiä ole. Viimeiset vuoteni aion olla yksityisessä hoitokodissa, jossa saan hyvän hoidon ja huolenpidon. Olen sopinut sen yliopiston, josta aikoinani itse valmistuin, kanssa, että sinne perustetaan nimeäni kantava stipendirahasto. Rahastosta jaetaan vuosittain apurahoja opinnoissaan hyvin suoriutuville opiskelijoille.
Koiralleni Hurtta voisi asua loppuelämänsä hotetelissa ja järsiä parasta filettä Joka päivä olisi uusi narttu ovella odottamassa
Tuskin tässä mitään suurta perintöä edes jätän. Jos se ei lapsille menisi niin voisin vaikka testamentata jollekin urheiluseuralle lasten ja nuorten liikuntaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoosta päivää. Suomessa useimmat eläinsuojeluyhdistykset toimivat alueellisesti/paikallisesti ja täysin vapaaehtoisvoimin. T. oikeasti yhden hallituksena vuosia toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoosta päivää. Suomessa useimmat eläinsuojeluyhdistykset toimivat alueellisesti/paikallisesti ja täysin vapaaehtoisvoimin. T. oikeasti yhden hallituksena vuosia toiminut.
Kuten kirjoitit "Suomessa useimmat" - siis eivät kaikki! Ja mitä ylemmäs menet järjestöportaassa, sitä paremmat palkat.
Luonnonperintösäätiölle niin tulee samalla suojeltua luontoa ja sielä asuvia eläimiä. Myös erinäisille eläinten hyväntekeväisyyssäätiöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno ajatus mutta käytännössä jos perisivät niin joutuvat laittamaan myyntiin koska perintöverot joutuu maksamaan ja kalleimman mukaan. Tuskinpa heillä rahaa on niitäkään maksaa..
No eivät ne perintöverot voi olla enempää kuin perinnön arvo.
Ellei olisi lasta ja joku sairaus niin johonkin tutkimukseen .