Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit ainoa lapsi, vanhemmat kuolleet, sinulla ei olisi lapsia eikä kumppania ja et olisi mitenkään erityisen läheinen muiden sukulaisten kanssa, niin kenelle jättäisit perintösi?

Vierailija
30.06.2022 |

Otsikon kysymys.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio jättää perintöä. Käytän rahani nyt elinaikanani. Pienen summan olen laittanut talteen hautajaiskulujen kattamiseksi. 

Ei riitä varakkuus edes siihen. Samahan tuo on, polttakoot raadon vaikka jätteenpolttolaitoksessa, tulee halvimmaksi, koska saadaan vähän energiaa esim kaukolämpöä varten.

Hautausbisnes onkin jälkikasvulle suositeltava ala, vakaa, eikä työnpuutetta ole näköpiirissä.

Vierailija
22/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.

Hieno ajatus mutta käytännössä jos perisivät niin joutuvat laittamaan myyntiin koska perintöverot joutuu maksamaan ja kalleimman mukaan. Tuskinpa heillä rahaa on niitäkään maksaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimille. Jos siis en saisi käytettyä rahojani ihan itse esim. matkusteluun tms.

Vierailija
24/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkea tuota ja miettinyt kyllä asiaa mutta en ole päässyt lopputulokseen. Eläimille voisin kyllä ajatella testamenttaavani kaiken.

Vierailija
25/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonperintäsäätiölle, suojelisin metsää. Tai sitten perintöni olisi jonkinlainen kotiseudun kulttuuriteko.

Vierailija
26/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonperintösäätiölle minäkin. Tai jos sitä ei olisi olemassa Birdlife Suomi saisi testamenttini. Rajaisin rahankäytön suojelutyöhön.

Vierailija
27/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä sen tässä vaiheessa tietäisin????????????????????????

Vierailija
28/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojeluyhdistykselle

Tiedän henkilön, jolla oli juuri tämä tilanne. Hän teki testamentin

Korkeasaaren (Hgissä) hyväksi. Järkevää kun ei tarvitse maksaa perintöveroa,

kun on yleishyödyllinen taho.

Vierailija
29/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin testamentin Herkkureisi Iirikselle.

Vierailija
30/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsille ja hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
31/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen otsikon kuvaamassa tilanteessa - melkein. Äitini elää vielä, mutta tuskin kovin monta vuotta.

Olen tehnyt testamentin exäni hyväksi. Ei jäänyt mitään hampaankoloon häntä vastaan, ja pidän häntä järkevänä ihmisenä jolla myös on suunnilleen samat arvot kuin itselläni. Kaiken kukkuraksi hän ei ole erityisen varakas, tulee köyhistä oloista eikä opinnoista huolimatta ole onnistunut saamaan kuin pätkätöitä, joten jos rahaa jää, se menee tarpeeseen.

Vierailija
32/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a jos ei edes ystäviä olisi niin varmaan jollekin hoitajalle, joka on mua hoitanut viime hetkilläni ja on ollut mukava.

Vierailija
33/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Tallinnan löytöeläintalolle tai naisten pankkiin. Naisten pankista on kuulemma ihan oikeasti mennyt varoja köyhien maiden naisille.

Vierailija
34/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.

Entä jos he ovat vain juntteja, eivätkä osaa käyttää rahaa.

Minä ostaisin tietyntyyppistä metsää, josta tulisi luonnonsuojelualue.

Vierailija
35/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelleni ja hänen lapsilleen.

Vierailija
36/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Tallinnan löytöeläintalolle tai naisten pankkiin. Naisten pankista on kuulemma ihan oikeasti mennyt varoja köyhien maiden naisille.

Ei niitä pidä elättää, kuten ei katukissojakaan.

Vierailija
37/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian köyhien maiden naiset eliminoituvat (nälänhätä). Testamentatulle omaisuudelle ei olisi vastaanottajaa, joten se päätyisi poliitikoille.

Vierailija
38/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jollekin järjestölle, joka tekee työtä jonkun minulle tärkeän asian hyväksi. Oli asia sitten tietty metsä tai järvi, luonto, meri, lastensuojelu, mielenterveys, sairauksien hoito, tiede, taide, historia, musiikki, urheilu tai poliittinen aate.

Vierailija
39/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluun erityisesti kissoille, sillä kissat on antaneet mulle suuresti iloa läpi elämäni. Jos mulla säästöjä on vielä silloin kun järki toimii, niin lahjoitan jättiosan kisujen hyväksi ja loput johonkin ajankohtaiseen hyväntekeväisyyteen sikäli jos se on mua koskettanut.

Kellekään sukulaiselle en jättäisi mitään.

Vierailija
40/108 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä ihan oikeasti saan aikaiseksi tuon testamentin teon? Tuntuu niin dramaattiselta yks kaks vaan kesken arjen näin alle viiskymppisenä perusterveenä laittaa jollekin asianajajalle sähköpostia et tämmösellä asialla oisin liikenteessä. Helppo homma mutta kuitenkin niin vaikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme