Jos olisit ainoa lapsi, vanhemmat kuolleet, sinulla ei olisi lapsia eikä kumppania ja et olisi mitenkään erityisen läheinen muiden sukulaisten kanssa, niin kenelle jättäisit perintösi?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinsuojeluyhdistykselle
Tämä on minusta paras vaihtoehto, koska eläinsuojeluyhdistyksessä työtä tekevänä tiedän, että ilman testamenttilahjoituksia ei palkkani olisi bruttona vähän yli 3800 e/kk.
Sitähän se seuroissa yleensä on, ikävä kyllä...
Eläintensuojeluun. Sisarukset hengissä ja heidän lapsensa, ei senttiäkään heille!
Kummilapsille ja yhdelle pikkupojalle, jota paljon hoitelin hänen ollessaan lapsi. Kaikki nuo ovat vähävaraisista perheistä. Myös kodittomille koirille jättäisin osan, Viipurin koirat.
Tämä on itseasiassa hyvinkin mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe.
Enoni, isäni ja äitini kuolivat kaikki kahden vuoden sisällä. Autoin toki heitä kaikkia viimeiseen asti - äitiäni sain pitää kädestä ja silittää hiuksia kotonaan poismennessään.
Mutta.. minulla on nyt siis pyytämättä ja yllättäen n. 850 000 ylimääräistä rahaa.
Minulla on 2 puolisisarusta, joihin ei ole juurikaan yhteyttä. Muutamia sekkuja, joihin ei ole yhteyttä. Sedät ja tädit kuolleet yhtä lukuunottamatta - ei yhteyttä.
Olen 46 - vuotias mies, joka on oikeasti omaksunut vähän kuluttamisen idean.
Olen pyöritellyt päässäni jonkinlaista säätiötä, joka tukisi esikoiskirjailijoita, runoilijoita tms..
Hyväntekeväisyyskohteita on niin paljon, että pohtimista riittää.
Jollain tavalla kirjallisuuteen sen täytyy liittyä.
Ajattelin sijoittaa ( ei nyt - markkinoisen ja korkojen takia ) summan.
Itselleni riittää normaalin tulon lisäksi ehkä lisääntynyt matkailu Euroopassa( junalla ), keikoilla käynti ja ihmissuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin testamentin Herkkureisi Iirikselle.
Nään niin silmissäni tilanteen, kun narsistipsykopaattieksä groomaa uutta uhriaan.
Istutaan netin ääressä ja tämä keskustelu avautuu esille. Mies kirjoittaa tuon kommentin saadakseen Iiristä koukutettua ja hykertelemään, että kukaan mies ei oo koskaan tehnyt mulle mitään tällaista ihanaa pikkujuttua.
Iiris, ota ne herkkureitesi käyttöön ja JUOKSE.
Tuhlaisin niin paljon kuin ehtisin ja jos vielä jotain jää yli, niin johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen loput.
Vaikka tämä onkin ajatusleikki, monella on mielessä eläintensuojelu ja halusin vain kertoa, että moni eläin/luonnonsuojelujärjestö mainostaa miten testamenttiin saa maksutonta apua sillon kun haluaa testamentata hyväntekeväisyyteen: https://www.hyvatestamentti.fi/yhteystiedot/lakiasiantuntija-vastaa
Muutamalle pienelle yhdistykselle, joiden toiminta on ollut merkittävää. Ovat niin pieniä, että asunnostani saatavilla rahoilla saisi paljon hyvää aikaan.
Varmaan eläinten hyväntekeväisyyteen ja luonnon suojeluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta paras vaihtoehto, koska eläinsuojeluyhdistyksessä työtä tekevänä tiedän, että ilman testamenttilahjoituksia ei palkkani olisi bruttona vähän yli 3800 e/kk.
Tuosta syystä en antaisi perintöäni tai mitään muutakaan rahalahjoitusta yhdistyksille. Niissä rahat menevät avustuskohteen sijaan juurikin tuollaisiin ylisuuriin palkkoihin. En halua tukea yhdistystoiminnan työntekijöiden rikastumista.
Minulla on sisarus ja hänellä lapsia mutta siitä huolimatta olen testamentannut omaisuuteni eläinsuojeluyhdistykselle eli hyväntekeväisyyteen. Lahjoitan heille säännöllisesti tälläkin hetkellä. Suvun kanssa en ole missään tekemisissä ollut vuosikausiin.
😂 ei ole mitään mitä jättää. Voin toki testamentata vanhat kalsarini (ne yhdet ja viimeiset) valtiolle, tapelkoot niistä sitten verissäpäin.
Ystävälle. Tavoitteena on muutenkin ehtiä lahjoittaa tiettyjä keräilytavaroita hänelle ennen kuin dementia iskee. Lapsi ei ymmärrä niistä yhtään ja myy pilkkahintaan kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta syystä en antaisi perintöäni tai mitään muutakaan rahalahjoitusta yhdistyksille. Niissä rahat menevät avustuskohteen sijaan juurikin tuollaisiin ylisuuriin palkkoihin. En halua tukea yhdistystoiminnan työntekijöiden rikastumista.
Samaa olen yrittänyt selittää näille, jotka testamenttaavat milloin mihinkin yleishyödylliseen tai nimenomaan eläintensuojeluun. Käytönnössä se raha menee palkkoihin ja onpa tilanteita, joissa saadaan iso testamenttilahjoitus, keksitään projekti ja nostetaan palkkoja projektin ajaksi uusilla nimikkeillä, sitten 2-.3 vuoden kuluttua palataan entisiin tehtäviin ja palkkoihin. Hyväuskoisten huijaamista.
Eläinsuojeluyhdistys on tuottanut pettymyksen. Mulla on harkinnassa tehdä tutkintapyyntö yhden tyypin toimista, mutta vasta harkinnassa ja kerään todisteita, joitakin mulla on jo ja ihan mustana valkoisella. Autan nyt eläissäni, mutta niin että tuki kohdistuu mahdollisimman suoraan eläimiin. Jonkin verran rahaakin käytän, mutta mulla on perusteltu syy epäillä että osa rahasta ei välttämättä mene mihin pitäisi. Olenkin tästä syystä esim. kun ostan jotain alkanut maksaa ainoastaan tilille. En mainitse paikkakuntaa tai aluetta ja kirjoitan sanalla epäily, koska vaikka todisteita on, niin silti voi vasta epäillä. Mutta tämä pohjutuksena siihen, että testamenttia en todellakaan eläinten hyväksi tekisi.
Mulla on aika selkeä visio. Perustaisin säätiön, josta maksetaan stipendejä eri alojen opikselijoille ja koululaisille. Jos olisi paljon rahaa, kyllä pyrkisin jo eläissäni käyttämään eri tarkoituksiin, mm. työllistäisin ihmisiä käyttämällä aktiivisesti palveluja.
Finfamille, mielentervyspotilaiden omaisten tukiyhdistykselle. Olen itse saanut apua sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Tallinnan löytöeläintalolle tai naisten pankkiin. Naisten pankista on kuulemma ihan oikeasti mennyt varoja köyhien maiden naisille.
Ei niitä pidä elättää, kuten ei katukissojakaan.
Olen käynyt kummallakin Tallinnan tarhalla ja tiedän saatujen lahjoitusten menevän eläinten hyväksi. Siinä mielessä tietäisin varmuudelta rahojen tulevan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen yrittänyt selittää näille, jotka testamenttaavat milloin mihinkin yleishyödylliseen tai nimenomaan eläintensuojeluun. Käytönnössä se raha menee palkkoihin ja onpa tilanteita, joissa saadaan iso testamenttilahjoitus, keksitään projekti ja nostetaan palkkoja projektin ajaksi uusilla nimikkeillä, sitten 2-.3 vuoden kuluttua palataan entisiin tehtäviin ja palkkoihin. Hyväuskoisten huijaamista.
Ei kaikessa eläintesuojelussa ole palkattuja työntekijöitä ja aina ei esim. eläinsuojissa riitä hoitajia, jos ei palkata ketään- Hesy on omaa luokkaansa, mutta moni muu menee kädestä suuhun. Mutta välistävetäjiä on lähes joka paikassa, aina joku eksyy, joku yksittäinen. Mutta mä tiedän yhteen paikkaan tulleen testamenttina vaikka mitä ja nyt ihmetyttää, kenen hallussa se omaisuus on. Aion selvittää.