Jos olisit ainoa lapsi, vanhemmat kuolleet, sinulla ei olisi lapsia eikä kumppania ja et olisi mitenkään erityisen läheinen muiden sukulaisten kanssa, niin kenelle jättäisit perintösi?
Kommentit (108)
Lahjoittaisin vanhustenhoidon hyväksi.
En aio jättää perintöä. Käytän rahani nyt elinaikanani. Pienen summan olen laittanut talteen hautajaiskulujen kattamiseksi.
Ja kun ei ole kavereita, niin jättäisin Hurstille.
Eläimille ehdottomasti. Aion jättää nytkin, lasteni lisäksi.
Tämän palstan ylläpidolle :D Palsta on ainut läheinen elämässäni <3
Yhdelle erityisen tärkeälle tytölle
Mielenterveysyhdistykselle ja kunnalle.
Eläimille.
Ainoa asia tässä maailmassa joka on tuonut minulle iloa.
Ihmisille en jättäisi senttiäkään.
Suvulle varmaan kuitenkin.
Jos olisi iso omaisuus, niin iso osa hyväntekeväisyyteen, eläimille vaikka.
Mulla on juurikin tuo tilanne. Antaa mennä valtiolle kun olen niin paljon saanutkin tältä maalta.
Jos saan aikaseks ennen kuolemaani niin teen testamentin eläinsuojeluyhdistykselle.
No mulla on tuo tilanne. Muutamalle kummilapselle ja yhdelle tai kahdelle ystävälle. Testamentti on luonnosvaiheessa. Ja luonnollisesti tämä tilanne tulee elämään ja päivittymään elämäni varrella, mikäli oma elämäni jatkuu.
Hyväntekeväisyyteen sitten jättäisin (eläinsuojelu, asunnottomat, Hursti).
Ehkä jollekin ystävälle.
Ystävälleni ja/tai hänen lapselleen
Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.
Minulla ei taida olla mitään perittävää, perillisiä kyllä löytyy.
Mutta JOS olisi perintöä eikä lainkaan perillisiä, jättäisin kaiken ystävälleni.
Kaikki omat perimäni sukujutut suvulle. Vaikken olisikaan esimerkiksi läheinen vaikka setäni kanssa, niin hän on kuitenkin sukua ja hänelle ja perheelleen kuuluu isältäni perimät asiat.
Loput ystäville ja hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kylässä asuu eräs köyhältä vaikuttava pari, he asuvat kyllä ok-talossa mutta vain vuokralla. Itse omistan velattoman talon. Olen ajatellut antaa taloni heille testamentissa. Perillisiä ei ole kuin etäinen sisko, jolla jo on itsellään kaikkea liikaakin.
ihana ajatus!
Näillä näkymin "perintöni" riittää nipin napin hautauskuluihin, joten ei tarvitse tuollaisia miettiä.
N39