Lomalaiset, kertokaapa aamutunnelmia!
Kommentit (46)
Muuten hyvät lomafiilikset, mutta naapurin kimeä-ääniset räksyttävät koirat häiritsevät lomarauhaa joka päivä.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä äitiyslomalla 3,5 kk ikäisen vauvan kanssa. Mieskin jää nyt isyys- ja kesälomia viettämään. Melkoinen muutos vanhoihin loma-aikoihin nähden on nää aamut. En todellakaan ollut vielä viime kesänä näihin aikoihin hereillä, mutta vauvahan sen sanelee koska alkaa aamutoimet. Toivoa sopii että kun tuosta kasvaa niin nukkuisi johonkin 9-10 väliin. 😄 Olen niin aamu-uninen ettei mitään rajaa.
Pahinta olisi, jos joutuisi hoitamaan lomallaan vauvaa.
Pahinta olisi, jos toivoisi lasta eikä sitä saisi toiveesta huolimatta. Olen kiitollinen pienestä pojastamme ja tämä vauva-aika on ohimenevä vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä äitiyslomalla 3,5 kk ikäisen vauvan kanssa. Mieskin jää nyt isyys- ja kesälomia viettämään. Melkoinen muutos vanhoihin loma-aikoihin nähden on nää aamut. En todellakaan ollut vielä viime kesänä näihin aikoihin hereillä, mutta vauvahan sen sanelee koska alkaa aamutoimet. Toivoa sopii että kun tuosta kasvaa niin nukkuisi johonkin 9-10 väliin. 😄 Olen niin aamu-uninen ettei mitään rajaa.
Meillä saattoi vielä viisivuotiaana herätä viideltä valoon kesäaamuna.
Joo, niinkin voi käydä. Noh tsemppaan itseäni sillä että lapsi tulee olemaan ainokainen ja nämä heräilyt käy läpi vaan kerran. 😄
Oma lapseni oli huono nukkuja eikä suostunut päiväunillekaan 1.5-vuotiaasta lähtien. Nyt tässä aamukahvia nautin itsekseni, lounasaikoihin nuoreni heräilee. Niin ne rytmit muuttuvat.
Pakkaan ja siivoan, vaimo nukkuu tietenkin. Kohta lähtö saareen mökille.
Juuri lopetteli aamupalan ja mietin mitä tänään tekisi. Ei niin mitään ideoita, kissojen kanssa pitää toki ulkoilla mutta se on jokapäiväistä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvät lomafiilikset, mutta naapurin kimeä-ääniset räksyttävät koirat häiritsevät lomarauhaa joka päivä.
.
Mun alakertaani muutti porukka, joidenka koira haukkuu aina yksin jäätyään.
Olivat laittaneet oveensa kyltin: Asunnossa koira.
V*tutti niin paljon, että laitoin sen viereen heippalapun: On kyllä prkl huomattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Olivat laittaneet oveensa kyltin: Asunnossa koira.V*tutti niin paljon, että laitoin sen viereen heippalapun: On kyllä prkl huomattu!
Sama meillä. Naapuri kysyi, että haukkooko se yksin ollessaan. Mä sanoin, että koko ajan. Tee siinä sitten etätöitä.
Lomareissu ihan koto-Suomessa alkaa huomenna. Pari viikkoa kiertelyä siellä sun täällä. Nyt vapaapäivä, heräsin joskus klo 4, jogurttia, kahvia, netin selailua ja lisää kahvia. Tarttis pakata vaatteita, silittää silittämistä odottavia ja pestä pyykit pois. Sisällä on lämmintä, ei vielä liian kuuma. Mulla on useita sisälämpömittareita, missähän lienevät nyt?
Ensimmäinen virallinen lomapäivä on huomenna, mutta tänään olen jo ylityövapaalla. Ei tässä vielä oikein ymmärrä, että loma alkaa ihan oikeasti. On ollut nimittäin aika rankka kevät töissä. Avasin tuossa äsken kuivan omenasiiderin, ja kohta laitan quattro formaggi pizzan uuniin. Sitten varmaan katson jonkun leffan Netflixistä ja ihan vaan olen. Yritän rentoutua ja kääntää aivot lomamoodiin.
Harmittaa kun migreeniä pukkaa, ylläri kun ollut ihan äärimmäistä stressiä ja tää kuumuuskin. No, kyl se tästä. 🙂 Aamulla tuli touhuttua liikaa (kotihommia) ja nyt kyllä vaan lepäilen tämän päivän. Rantsuun tuohon lähelle oli tarkoitus lähteä, taitaa jäädä väliin kun näin huono olo 😐
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virallinen lomapäivä on huomenna, mutta tänään olen jo ylityövapaalla. Ei tässä vielä oikein ymmärrä, että loma alkaa ihan oikeasti. On ollut nimittäin aika rankka kevät töissä. Avasin tuossa äsken kuivan omenasiiderin, ja kohta laitan quattro formaggi pizzan uuniin. Sitten varmaan katson jonkun leffan Netflixistä ja ihan vaan olen. Yritän rentoutua ja kääntää aivot lomamoodiin.
Kerro jos löydät jonkin hyvän leffan, tuntuu, että olen kaiken katsomisen arvoisen jo nähnyt, sarjoista myös ja nyt kun olisi aikaakin katsella niin potuttaa😐
Ja toki muutkin, saa vinkata😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Olivat laittaneet oveensa kyltin: Asunnossa koira.V*tutti niin paljon, että laitoin sen viereen heippalapun: On kyllä prkl huomattu!
Sama meillä. Naapuri kysyi, että haukkooko se yksin ollessaan. Mä sanoin, että koko ajan. Tee siinä sitten etätöitä.
Eihän se tietenkään koiran vika ole ja varmasti oudoksuu uutta kotiaan, mutta on rasittavaa kuunnella sitä haukkumista eikä mitään voi tehdä.
Ajattelin sitäkin yksin asujana, että jos kehtaisin kysyä niinvoisin ulkoiluttaa sitä koiraa. Ei ole ehkä hyvä idea kysellä.
Mulle piisaa tämä kuumuus.
Olen kuitenkin vahingoniloinen niille, jotka maksoivat matkastaan etelän kohteisiin. Ymmärrän kuitenkin niitä, joille pitää olla olla tärkeintä maiseman vaihdos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta olisi, jos joutuisi hoitamaan lomallaan vauvaa.
Äityislomallaan yleensä saa sitä vauvaa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle piisaa tämä kuumuus.
Olen kuitenkin vahingoniloinen niille, jotka maksoivat matkastaan etelän kohteisiin. Ymmärrän kuitenkin niitä, joille pitää olla olla tärkeintä maiseman vaihdos.
No ootpas vahibgoniloinen, vaan miksi. Lähtisin tästä hetipaikalla aurinkomatkalle, vaikka täällä hellettä onkin.
Lenkillä käyty ja kahvi nautittu parvekkeella,kohta suunnataan altaalle ja auringon ottoon. Illalla kävelylle välimeren rantaan ja nauttimaan ihanasta ruoasta ja ihailemaan auringonlaskua. Kunpa saisi olla täällä aina.
Heräsin kahdeksalta, paistoin nakkimunakkaan ja menin uudelleen nukkumaan. Tuohon laiturille siirryn hetken päästä, kun sinne aurinko tupeaa paistamaan.
Söin, kävin kaupassa ja nyt odottelen putkimiestä saapuvaksi. Hieno ja lämmin aamu.
Työttömällä jokapäiväistä elämää.
https://www.lintujen-äänet.net/kuikka/
No, jos ei linkki onnistu niin helppo löytää itse, suosittelen, tuo on jotenkin niin sinivalkoinen tuo ääni.
-7/16-