Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Behm: Lämmin suositus kaikille, että älkää ottako tatuointeja, mutta jos otatte, niin älkää ottako

Vierailija
29.06.2022 |

10 vuotta sitten Rita Behm otti nuorena tatuoinnin, jota katuu nyt raskaasti.

Tässäpä hyvä neuvo kaikille. En keksi mitään rumempaa kuin tatuoinnit naisella.

Kommentit (378)

Vierailija
341/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tahtoisi ruiskuttaa myrkkyä ihoonsa?

Onko monia tatuointeja ottaneilla enemmän jonkinlaisia syöpiä?

Vierailija
342/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin harkita lapsiani varten ottavani jonkun tatuoinnin, jos vaikka kävis niin traagisesti että lapsi kuolisi. Tai jos saataisiin vaikka syöpädiagnoosi, voitais tatuoida se päivä mun ihoon ja sopia, että tatuoidaan viereen uusi päivämäärä sitten kun se paska on voitettu.

Siihen se sit jääkin, eli siis tällaisena tukitoimena/muistona voisin sen tehdä, mutta muuten kyllä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä näkyvissä tatskoissa on ärsyttävää se huomionhakuisuus ja ehdottomuuden, uskaltamisen viestittäminen. "Mä oon niin jämäkkä, että uskalsin ottaa tän loppuiäkseni. Katsokaa, olen rajoja rikkova." Ei kerro älykkyydestä ja hyvästä asenteesta.

Joku muistokirjoitus tms. kyljessä on yksityinen ja voi olla ihan symppis.

Mutta kyllä siinä tulee heti ehdoton ja typerä vaikutelma, kun joltain paljastuu esim. valtava ornamentti rintakehästä.

Sitten se kehokeskeisyys ja -muokkaus on halventavaa. Ei kerro henkiseen keskittymisestä.

Taiteilijoilla ym. kertoo erikoisuudesta ja ehdottomuudesta. Hankalasta luonteesta. Ei tyhmyydestä kuitenkaan.

Lääkäreillä ym. kertoo suuresta erosta työ- ja vapaa-ajan minän välillä. Ja heilläkin ehdottomuudesta, kehokeskeisyydestä. Vähän lapsellisuudesta.

Kuulostaa oudolta että ärsyynnyt, kun näet tietyn näköisiä ihmisiä. Eikö toi ole raskasta antaa toisten ulkonäöille noin paljon valtaa että sua alkaa ärsyttää?

Olisi kiinnostavaa nähdä miltä sinä näytät niin voisin koittaa vetää yhtä sekopäisiä päätelmiä siitä millainen olet luonteeltasi. 🤔

Miten niin sekopäinen päätelmä? Jos teet gallupin iältään 35+ koulutettujen ihmisten keskuudessa, niin saat enemmistöltä tuon vastauksen.

Varmasti itseäsikin monet erilaiset huomionkeruutempaukset ärsyttävät, ellet ole poikkeuksellisen vähän asioihin reagoiva ihminen. Näkyvä tatuointi viestittää "haluan huomiota ehdottomuudellani ja uskaltamisellani".

(En tiedä, miksi täysin asiallinen kirjoitukseni poistettiin... Jollain tatuointeja ottaneella oli muita jyräävä linja, mikä on koomista, sillä siitähän juuri tatskat usein kertovat.)

Tuo on vain ja ainoastaan sinun oma asenteellinen tulkintasi.

Ja jos sinulla ei ole itselläsi tatuointeja, niin se vie jo muutenkin pohjan noiden "viesteiltä". Vai miten iso otanta sinun kyselygallupissa oli?

Eri

Miksi sä narsu poistelet muiden viestit, etkö kestä erilaisia mielipiteitä? Taidat olla siis klassinen esimerkki tatuoidusta ihmisestä.

Hanki silmälasit. En minä poistanut mitään, vaan VASTASIN. Kaksi pikkasen eri asiaa...

Tai no ilmeisesti vein sinulta sanat suusta, kun et osaa mitään asian tynkääkään vastata, joten kait tuon servaamisen voi tulkita myös argumenttien poistamiseksi 😄.

Tämä viesti kylläkin poistui välistä:

Mun mielestä näkyvissä tatskoissa on ärsyttävää se huomionhakuisuus ja ehdottomuuden, uskaltamisen viestittäminen. "Mä oon niin jämäkkä, että uskalsin ottaa tän loppuiäkseni. Katsokaa, olen rajoja rikkova." Ei kerro älykkyydestä ja hyvästä asenteesta.

Mutta kyllä siinä tulee heti ehdoton ja typerä vaikutelma, kun joltain paljastuu esim. valtava ornamentti rintakehästä.

Sitten se kehokeskeisyys ja -muokkaus on halventavaa. Ei kerro henkiseen keskittymisestä.

Taiteilijoilla ym. kertoo erikoisuudesta ja ehdottomuudesta. Hankalasta luonteesta. Ei tyhmyydestä kuitenkaan.

Lääkäreillä ym. kertoo suuresta erosta työ- ja vapaa-ajan minän välillä. Ja heilläkin ehdottomuudesta, kehokeskeisyydestä. Vähän lapsellisuudesta.

Otahan silmä käteen 🙄.

Vierailija
344/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällikkötason ihmisistä en tiedä, mutta lääkäreillä, juristeilla tms on edelleen tosi vähän. Luulen että liittyy tavallaan itsearvostukseen ja siihen ettei oma identiteetti ole niin sidoksissa kehoon. Ei ole tarvetta piirtää ihoon kuvia jolla ilmentää omaa persoonallisuutta.

Montako juristia ja lääkäriä olet nähnyt ilman vaatteita? Olen töissä isossa asianajotoimistossa, ja firman osakkaista 2/3 on tatuoituja, juristeista tatuointeja on noin puolella. Ei kyllä näy työpaikalla, koska ovat sellaisissa paikoissa, että jäävät esim. lyhythihaisen kauluspaidan kanssa piiloon. (Firmamme harrastaa saunailtoja, siellä vain olen nähnyt.)

Vierailija
345/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 44v. ja viimeimmän tatuoinnin otin eilen. Ensimmäisen otin 18-vuotiaana enkä ole sitä katunut vielä tähänkään päivään mennessä. Mulle on ihana sama mitä mieltä muut näistä tatuoinneista on koska en mä niitä ota muita varten. En ole alempaa sosiaaliluokkaa vaan keskiluokkaa. Työni puolesta voin tulla ketä tahansa teitä vastaan, mutta te ette vain tiedä mun olevan tatuoitu koska vaatteet peittää ne. 

Vierailija
346/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi elää jatkuvasti myrkyille altistuen? Eikun hetkinen, mehän tehdään jo niin.

Vierailija
347/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri kenellekään lääkärillä ole tatskoja.

Vierailija
348/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta että ärsyynnyt, kun näet tietyn näköisiä ihmisiä. Eikö toi ole raskasta antaa toisten ulkonäöille noin paljon valtaa että sua alkaa ärsyttää?

Olisi kiinnostavaa nähdä miltä sinä näytät niin voisin koittaa vetää yhtä sekopäisiä päätelmiä siitä millainen olet luonteeltasi. 🤔

Miten niin sekopäinen päätelmä? Jos teet gallupin iältään 35+ koulutettujen ihmisten keskuudessa, niin saat enemmistöltä tuon vastauksen.

Varmasti itseäsikin monet erilaiset huomionkeruutempaukset ärsyttävät, ellet ole poikkeuksellisen vähän asioihin reagoiva ihminen. Näkyvä tatuointi viestittää "haluan huomiota ehdottomuudellani ja uskaltamisellani".

(En tiedä, miksi täysin asiallinen kirjoitukseni poistettiin... Jollain tatuointeja ottaneella oli muita jyräävä linja, mikä on koomista, sillä siitähän juuri tatskat usein kertovat.)

Tuo on vain ja ainoastaan sinun oma asenteellinen tulkintasi.

Ja jos sinulla ei ole itselläsi tatuointeja, niin se vie jo muutenkin pohjan noiden "viesteiltä". Vai miten iso otanta sinun kyselygallupissa oli?

Eri

Miksi sä narsu poistelet muiden viestit, etkö kestä erilaisia mielipiteitä? Taidat olla siis klassinen esimerkki tatuoidusta ihmisestä.

Hanki silmälasit. En minä poistanut mitään, vaan VASTASIN. Kaksi pikkasen eri asiaa...

Tai no ilmeisesti vein sinulta sanat suusta, kun et osaa mitään asian tynkääkään vastata, joten kait tuon servaamisen voi tulkita myös argumenttien poistamiseksi 😄.

Tämä viesti kylläkin poistui välistä:

Otahan silmä käteen 🙄.

Mä oon kirjoittanut näistä viesteistä vaan tuon 2. eli missä ihmettelin sitä ärsyyntymistä. Enkä ole poistellut/ilmoitellut kenenkään kommentteja.

Asiaan: en ymmärrä miksi se on sinusta automaattisesti huomionhakuisuutta, onko tullut mieleen että he on vaan nähnert tatuoituja ihmisiä ja ovat ajatelleet "näyttääpä hyvältä, mäkin haluun näyttää samanlaiselta". Ja sitten ovat hankkineet tatskoja jotka miellyttää omaa silmää ja kokevat itselleen merkityksellisiksi. Että ehkäpä he ei sittenkään mieti sitä mitä muut heistä ajattelee. Kuulostaa että projisoit omia tuntemuksiasi muihin, että SINUA kiinnostaa miten muut sinut näkevät, ja että jos päätyisit tatskan hankkimaan, niin se johtuisi vain siitä syystä että SINÄ haluat huomiota, SINÄ haluat näyttää kovikselta. Katos kun kaikki ei ajattele kuin sinä, kaikki eivät jatkuvasti mieti muiden mielipiteitä kuten ilmeisesti sinä mietit. Mitä muita asioita kuvittelet ihmisten tekevän vain saadakseen huomiota? Tai viestittääkseen olevansa "ehdottomia"?

Vierailija
349/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion ottaa tänä vuonna ekan tatuointini. Olen 34-vuotias ja ihan tyytyväinen että odotin tähän ikään asti, kun oma maku on kehittynyt ja ymmärrys siitä, mitä haluaa nähdä iholla loppuelämän. Ei paljoa haittaa jos joku palstan setämies ei ota minua vaimoksi sen jälkeen tai joku pitää minua alaluokkaisena.

No tuota. Jos olisin ottanut tatskan 34-vuotiaana se just olisi ollut joku tribaali, ne kun oli siihen aikaan niin uniikkia ja mahtavaa.

Sama homma.

Tribaali tai joku piikkilanka ois nyt käden ympärillä. 😂

Tummanhailea suhru.

Onneksi ei ole.

51v

Miten te olitte tuossa iässä vielä noin trendien vietävissä? Vieläkö edelleen teette osto- ja tyylivalintoja trendien perusteella?

En oo koskaan onneksi perustanut trendeistä, siksihän jätin ja jätän tatskatkin ottamatta.

51v

Silti olet pitänyt tribaalia jotenkin hienona??

En muistaakseni.

51v

Miksi sitten väitit että jos olisit ottanut nuorempana tatuoinnin, se olisi tribaali tai piikkilanka?

Mutta niinhän se luultavimmin olisi voinut olla, jos olisin trenditietoinen, mutta onneksi en ole.

Toki se olisi voinut olla joku muukin kuvio, yhtö ttendikästä ja noloa olisi sekin.

51v

Vierailija
350/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi toisia ihmisiä noin hirveesti kiinnostaa toisten tatuoinnit? Eikö teillä ole mitään omaa elämää?

Ei näy olevan sullakaan.

Vierailija
351/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi toisia ihmisiä noin hirveesti kiinnostaa toisten tatuoinnit? Eikö teillä ole mitään omaa elämää?

Kyllä monia kiinnostaa ajankohtaiset ilmiöt.

Ääliömäisempää olisi kiinnostua esim. julkkiksien haukkumisesta, eikö?

Kertoo paljon sun luonteesta, että keksit vaihtoehtoiseksi kiinnostuksen kohteeksi muiden HAUKKUMISEN.

Arvostelemisen? Kritiikin esittämisen? Rääpimisen?

Vierailija
352/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit kertovat ihmisen kuuluvan alempaan sosiaaliluokkaan. Jos siihen haluaa leimautua niin ok sitten.

Niinpä, harvemmin niitä näkee päällikkötason ihmisillä, yritysjohtajilla tai muilla hyvin menestyvillä.

Kyllä niilläkin on, mutta niitä ei näytetä työelämässä. Minä tunnen parikin isossa firmassa päällikkö-nimikkeellä työskentelevää, joilla on lasten nimet ja syntymäajat tatuoitu. Toisella pohkeeseen, toisella olkavarteen. Kumpikaan ei tietenkään näy töissä, koska herrasmies ei pidä töissä lyhytlahkeisia housuja tai lyhythihaista paitaa.

Sinänsä pidän väsyneisyyden multihuipentumana tatuoida jotain lapsistaan. Vissiin eivät muista syntymäpäiviä muuten?

Itse en kyllä huolisi miestä, jolla on tatuointi. Tarve itsensä koristeluun on jotenkin niin perin juurin naismaista, ei sovi miehiselle miehelle ja on siten täydellinen turn off. Ja joo, tiedän että Aurinkokuningas epäilemättä kähersi tukkaansa, toppasi pohkeitaan ja käytti kauneuspilkkuja. En olisi tykännyt siitäkään, mulkku mies kaikin puolin oli se.

Tuo on kyllä kätevä tapa muistihäiriöiselle tatuoida lasten yms syntymäajan itseensä, eikai niitä muuten voi muistaa

Ainoa järkevä tatuointi voisi olla oma sosiaaliturvatunnus.

Jos vaikka dementoituu ja eksyy, tai kuolee ja löytyy.

Vierailija
353/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistykset on kans kamalii ja varsinki ne korvalehden venytykset. Hyi halvata, niin humalaan mua ei saa että sellasia ottasin.

Vierailija
354/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sellaisia lääkäreitä nykyään, joilla huulet ja naama pistelty täyteen fillereitä, karmeat tekoripset yms, joten miksei muutama tatsa mukaan sopisi. :D

Itse välttelen sennäköisiä terveydenhuollon ammattilaisia.

Minäkin välttelisin jos pystyisi. Aina, ei voi tietää millainen trendihirviö minua auttaa. Mutta kyllä se on noloa jos sairaanhoitajallakin on metrin muoviripset, tekokynnet, tatskat jne, minusta se ei anna kyllä asiantuntevaa kuvaa, vaikka olisi kuinka hyvä ja mukava sairaanhoitaja.

Kyllä tossa tuossa pitäisi olla siisti ja uskottava, kuten monessa muussakin työssä.

Vapaa-ajalla ihminen puketukoon vaikka minkälaisiin virityksiin, mutta terveydenhuollon ammattilaisekta voisi odottaa siisteyttä ja uskottavaa olemusta.

Vierailija
355/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein naisviha taas huipussaan ja veikkaan että naiset sitä täällä itse lietsoo!

Ite kyllä oon nähnyt ihan "päällikkötason" ihmisillä tatuointeja.

Mä taas kuulun alempaan sosiaaliluokkaan kuten moni muu kaverini eikä meillä oo tatuointeja. Tai yhdellä kaverilla on ihan pieni tatuointi alaselässä mikä ei ikinä näy missään.

Tatuoinnit on lisäksi aika kalliita että ei niihin kyllä kaikilla oo edes varaa. Ei mulla ainakaan olis varaa pistää satoja euroja tatskaan.

Jaa nyt se on jo "naisvihaa" kun puhutaan tatuoinneista, niiden trendikkyydestä ja typeryydestä. Yhtä typeriä ja trendikkäitä ne miehillä on ja kyllä täällä ihan molempien sukupuolien laittajista taidetaan pääasiassa puhua. Kyllä ne samat luonteenpiirteet on molemmilla, jotka itseään tatuoi. En nyt ala niitä itse luettelemaan.

Vierailija
356/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan luontoaiheiset tatuoinnit voi näyttää hyvältä jollakin. Mutta niiden pitää olla todella kauniita ja taiteellisia ja silmää miellyttäviä. Esimerkiksi tällaisia:

https://duckduckgo.com/?hps=1&q=realistic+plant+tattoos&atb=v286-1&iax=…

Söhröltä sutulta nekin muutamassa vuodessa näyttää.

Vierailija
357/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte? Jos ei joka päivä uutta ketjua tatuointien kauheudesta, nostetaan vanhoja ketjuja. Harjoitus: tee uusi aloitus aiheesta josta et ole ennen tehnyt, mieluiten positiivinen tai ainakin sellainen missä ei haukuta ketään.

Vierailija
358/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi hyvinkin olla, sitäkin voitais tutkia.

Ainakin yhdellä läpeensä tatskatulla tutulla muijalla puhkesi syöpä, eikä tunnu laantuvan, kokoajan löytyy uutta kasvainta ja sivussa muitakin sairauksia. On ihan viime vuosina muuttunut rinnastaan ja molemmista käsistään mustaksi. Taitaa olla myös vatsassa ja, alempana jotain, en ole perehtynyt.

Kyllä mun tuli heti mieleen, että liittyyköhän jotenkin tatuointeihin, kun terveys petti juuri sillon kun alkoi muuttua värityskirjaksi.

On muuten sairaanhoitaja ammatiltaan. Ei ikinä uskoisi, kun on aika holtiton ja henkisesti heikko luonne, liikkunut oudoissa porukoissa ja ollut kamalien miesten kanssa naimisissa. Sekin kertoo paljon, että on ehtinyt olla monta kertaa eri hulttioiden kanssa jo naimisissa, vaikka vasta n40v. Aina on pitänyt olla jonkun kanssa, saada huomiota miehiltä, muuten romahtaa.

Minulta joskus tivasi kännissä "oonko mä ruma, oonko mä ruma?", tämä nainen ei todellakaan ole ruma, vaan oikea kaunotar, mutta kärsii huonosta itsetunnosta selvästi, on ollut hakkaajien/haukkujien ja muiden valioprinssien kanssa teinistä asti, niin laskeehan siinä itsetunto väkisinkin vahvemmallakin ihmisellä, saati valmiiksi hauraalla.

Toivoin että kun sillä on nyt vakityö ja kunnon ammatti, eikä ole eronnut vähään aikaan, asiat hänenkin kohdalla alkaisi seesteytyä ja tasottua, mutta sitten iski nämä syövät ja terveysongelmat sen päälle kun iho mustui kauttaaltaan.

Vierailija
359/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiistelyä taas. Jokainen saa tehdä keholleen mitä haluaa tai olla tekemättä. Itseäni kumpikaan ei vaivaa. Keskityn vain olennaiseen ja siihen eivät kuulu tuntemattomat ihmiset.

Onko kukaan estänyt.

Voi kai tatuoinbeista silti puhua, kun ovat niin valtava bisnes nykyään.

Vierailija
360/378 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi elää jatkuvasti myrkyille altistuen? Eikun hetkinen, mehän tehdään jo niin.

Auttaako asiaa se, että vielä ihan vapaaehtoisesti tatuoi itseensä lisää myrkkyjä? Kuulostaa tosi järkevältä hei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän