Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku mennyt naimisiin muista syistä kuin rakkaudesta, esim. ei ole halunnut jäädä yksin tai taloudellisen turvan vuoksi.

Vierailija
29.06.2022 |

Olen 74-vuotias nainen. Menin 34-vuotiaana naimisiin, kun en halunnut jäädä "vanhaksipiiaksi". Yksinäisiä naisia väheksyttiin. Kun tapasin miehen, joka halusi kanssani naimisiin niin suostuin, vaikka en rakastanut häntä. Olen elänyt saman miehen kanssa jo 40 vuotta ja jotenkin olen tullut toimeen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään avioliittoa pidetään jopa vanhanaikaisena. Mieluummin asutaan avoliitossa. Jos yhteiselo rupeaa tuntumaan hankalalta, niin avoliitosta on helpompi erota.

Ts. karata

Vierailija
22/24 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin, kun muutkin menivät ja sai pitää häät, vaikka en uskonut liiton kestävän ikuisesti. Laimeaa liittoa kesti viisi vuotta ja laimea, mutta pitkään kestänyt eroprosessi. Toista kertaa en mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaverikin olivat menneet naimisiin. Tavan mukaan minäkin menin naimisiin. Avioliitto on ollut minulle lievää kärsimystä. Olisin ollut tyytyväisempi elämääni yksineläjänä. En ole saanut aikaiseksi erota.

Vierailija
24/24 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa lyöttäytyä yhteen hyvässä asemassa olevan, rikkaan miehen kanssa. Avioliitossa olevilla on yhteikunnallisestikin parempi asema ja sosiaaliturva.

Vähä koulutetulla naisella etenkin tämä tavoite, mieskustantaa kaiken, lapsilisät omalle tilille vahvikkeeksi ja omat rahat omaan ylläpitoon ja nautintoon. Mies maksaa sitten tavallaan naisen osuuden lainoista kun tili tyhjä.jos vies alkaa vaikeaks, ero ja rahat ja uus mies tilalle