Puolison jatkuvan arvostelun kohteena olo uuvuttaa
Voisiko joku selittää, mistä johtuu miehen jatkuva tarve arvostella vaimon kaikkea tekemistä. Nyt on tullut kritiikkiä jo vääränlaisesta hengittämisestäkin. Imurointi yms. arkiaskareet menevät tietenkin täysin väärin. Ja jos on mökillä liikaa itikoita tai liian kuuma, sekin on vaimon syytä. Samoin liikenneruuhkat. Itseäni lähinnä ihmetyttää, mistä tuo arvostelun tarve kumpuaa. Mietin jo, jaksanko sitä lopun elämää kuunnella.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tykkää susta enää ja käyt sen hermoille teet mitä vaan.
Tai sitten olette vaan olleet liikaa yhdessä.
Tai sitten hän ei itse huomaa huonoa käytöstään. Oma puoliso on tuota tehnyt joskus. Aloitin sit keskustelun kertomalla mitä tekee ja miltä se tuntuu. Puoliso ei tunnistanut itseään omasta käytöksestä. Ei tapahdu enää. Hänellä ole ehkä itsellä huono olo ja olin turvallinen kohde sen purkamiseen. Ei kuitenkaan tarkoittanut sitä siten, miten minä sen koin.
Hyvä esimerkki nyt tämä helle. Hänelle täyttä tuskaa. Välillä sanottaa sitä mulle todella ikävästi. Kyse on kuitenkin hänen huonosta olostaan, ei minusta.
Kannattanee ottaa asia puheeksi! Ja katsoa, mitä seuraa.
Olen joskus peilannut miesten käytöstä esim vastannut mykkäkouluun mykkäkoululla. Vähänkö miehet suuttuvat kun saavat maistaa omaa lääkettään. Eivät silti osaa muuttaa käytöstään. Olen mieluummin sinkkuna kun siedä tuollaista paskaa.
Syyttääkö hän ihan tarkoituksella, vai tulkitsetko hänen yleistä kiukutteluaan syyttelyksi?
Omaa jaksamistasi auttaa se, kun tiedostat, mitkä asiat ovat sellaisia, joihin olet oikeasti syyllinen, joko osittain tai kokonaan, ja mikä ei ole lainkaan sinun syytäsi. Asioista, joissa ei ole mitään syyllistä, ei todellakaan kannata alkaa syyllisyyttä kantamaan. Eli tunnistat oman syyllisyytesi rajat.
Keskustele miehesi kanssa. Jos hän ei muuta käyttäytymistään, eikä halua hakea siihen apua, kannattaa erota.
Anna imuri ukon käteen, niin näet, miten imurointi hoidetaan. Sitä paitsi meillä mieskin imuroi. Jos valittaa liiasta kuumuudesta, sano että OIKEA mies osaa ostaa kaupasta tuulettimia. Jne. Ota ohjat käsiisi.
Mene rannalle ottamaan aurinkoa ja lukemaan. Sano lähtiessäsi, että mies ilmoittaa, kun ruoka on valmis ja talo siivottu.
Älä ole tuollaisen ukon kynnysmatto. Kuka tahansa on parempi ja parempi elää yksin kuin täysin epäkypsän äijänketaleen kanssa.
Ole rehellinen itsellesi. Lähde omien sukulaistesi luo lomalla pariksi viikoksi. Antaa ukon jäädä huutamaan itselleen.
Onkohan narsisti kysymyksessä? Itse ei siedä lainkaan arvostelua, mutta kaikki muut saavat kuulla kunniansa. Pahenee vain ajan kanssa
Mun mies on ollut samanlainen aivotapahtuman jälkeen. Saa nähdä kuinka kauan mun pinna venyy. Olen jo alkanut katselemaan asuntoilmoituksia sillä silmällä. Tiedän, että mut tuomitaan, jos kehtaan jättää sairaan miehen, mutta oma jaksaminen rupeaa olemaan aika vähissä.
Tai sitten hän ei itse huomaa huonoa käytöstään. Oma puoliso on tuota tehnyt joskus. Aloitin sit keskustelun kertomalla mitä tekee ja miltä se tuntuu. Puoliso ei tunnistanut itseään omasta käytöksestä. Ei tapahdu enää. Hänellä ole ehkä itsellä huono olo ja olin turvallinen kohde sen purkamiseen. Ei kuitenkaan tarkoittanut sitä siten, miten minä sen koin.
Hyvä esimerkki nyt tämä helle. Hänelle täyttä tuskaa. Välillä sanottaa sitä mulle todella ikävästi. Kyse on kuitenkin hänen huonosta olostaan, ei minusta.