Puolison jatkuvan arvostelun kohteena olo uuvuttaa
Voisiko joku selittää, mistä johtuu miehen jatkuva tarve arvostella vaimon kaikkea tekemistä. Nyt on tullut kritiikkiä jo vääränlaisesta hengittämisestäkin. Imurointi yms. arkiaskareet menevät tietenkin täysin väärin. Ja jos on mökillä liikaa itikoita tai liian kuuma, sekin on vaimon syytä. Samoin liikenneruuhkat. Itseäni lähinnä ihmetyttää, mistä tuo arvostelun tarve kumpuaa. Mietin jo, jaksanko sitä lopun elämää kuunnella.
Kommentit (53)
Mies on kyllästynyt sinuun, mulle kävi samoin. Pian alkaa fyysinen pahoinpitely, henkistähän teillä jo on. Olisko narsistimies?
Teetkö itse huomaamattasi samaa? Ei ole tietysti puolustus sekään, mutta jos teillä on joku kommunikaatiohäiriö.
Kuulostaa minun isältäni, joka syytti elämän kaikista vastoinkäymisistä vaimoaan (äitini) yli neljänkymmenen vuoden ajan. Nyt vanhana miehenä on vähän leppoistunut. Johtuu ehkä siitä, että äiti rupesi laittamaan kampoihin. 70-vuotiaana. En olisi itse vapaaehtoisesti tuollaisessa liitossa ollut. Äidillä ei ehkä aikansa kasvattina ollut mielestään vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kyllästynyt sinuun, mulle kävi samoin. Pian alkaa fyysinen pahoinpitely, henkistähän teillä jo on. Olisko narsistimies?
Minkälaisen miehen valitsit? Ikinä meikä ei ole lyönyt. Siitä tulisi hautuureissu heti.
Niin se mun miehelläkin alkoi ja paheni vähitellen. Sillä todettiin masennus ja ehkä vaan muutenkin veemäinen luonne tuli esiin iän myötä. Älä ota itseesi, vika ei ole sinussa. Mieheni syö masennuslääkkeitä mutta mikään ei oikein ole muuttunut.
Jotain se mies yrittää ilmaista tuolla käyttäytymisellä. Minulle nainen puhuu liiikaaaa. Puran hammasta yhteen ja yritän kuunella sovinollisen ajan.
Kuulostaa ihan siltä, että mies ei osaa tunnistaa, käsitellä eikä säädellä tunteitaan. Todnäk ensin ylisäätelee ja sitten ne purkautuu tollaisena alisäätelynä, kun alkaa takki olla turhan täysi. Netistä löytyy paljon hyviä sivustoja, joiden avulla tunne-elämää voi kehittää. Suomalaisista aloittaisin mielenterveystalon sivuilta, mm.aggression käsittely.
Huolehdi sinä omista rajoistasi ja pistä heti stoppi miehen käytökselle.
En jaksaisi. Jokuhan sillä mättää.