Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho rikki rinnanpäistä. Imettäminen tekee tosi kipeetä.

Vierailija
17.10.2006 |

Mikä avuksi? Rasvailu ei tunnu auttavan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaanvilla rasva on parasta. En nyt muista sitä nimeä, mutta on siinä pienessä violetissä tuubissa. Myös ilmakylpyjä paljon. Ja aina imetyksen jälkeen purista tippa maitoa nännin päähän. se auttaa myös.

Vierailija
2/11 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan imuotteen tarkistaminen, rintakumit väliaikaisesti käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut mukavalle, mutta jatkoin kuitenkin vaikka maidon mukana vauva imi myös verta... Jatka kuitenkin rasvaamista.

Vierailija
4/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
5/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen aikaan oli jopa rakkuloilla rinnat. Ota paljon ilmakylpyjä ja jos kipu on paha, rintakumit auttavat kunnes iho on parempi. Älä pese rintoja saippualla.

Vierailija
6/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi paremmin Bepanthen rasvana, mutta se on varmaan yksilöllistä. Rasvailu toi aina hetken helpotuksen, mutta kun älysin vaihtaa nuo liivinsuojat, niin rinnanpäät alkoi kestää.

Minulla meni varmaan rinnat rikki atooppisen ihoni takia, eli iho on aika ohut ja herkkä jo valmiiksi.

Vierailija
7/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(minä yllätyin että imetyksen usein voikin " keskeyttää" vaikka vauva vielä imikin; tämä auttoi ratkaisevasti ihon rikkoutumisongelmaan). Ja pane imetyksen jälkeen liivien sisälle kaalinlehti, sellainen sileä ja jääkaapinviileä. Saattaa kuulostaa omituiselta neuvolta, mutta sain sen synnytysosastolla ja olen käyttänyt sitä kaikkien lasteni imetyksessä! Kaalinlehden pinta on ihanan siloinen ja viileä kipeää rintaa vasten. Osaston hoitajat vielä viiltelivät lehden sisäpuolelle pieniä viiltoja, kun kaalin " neste" on kuulemma jotenkin hyväksi. Lehtiä sopii käyttää vaikka puolituntia eikä haittaa, vaikka se olisi käytössä pidempäänkin. Uuden lehden voi vaihtaa kun siltä tuntuu. Ja vielä: rintakumi helpottaa myös.

Vierailija
8/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli mennyt rinnanpää verille, Bepanthenin punainen salva (eli rasvaisempi versio niistä kahdesta) auttoi Lansinohia paremmin, koska sisältää lääkeainetta. Lansinoh on " pelkkä" luonnontuote, joten Bepanthen paransi kahdessa päivässä minulla! Muuten suosin kyllä tuota Lansinohia ja se onkin ihan huippurasva!

Lypsäminen ei satu ollenkaan niin paljoa kuin vauvan voimakkaampi imu, ja jos sinulla on vain toinen rinnanpää rikki (sori, en muista, jos sanoit sen viestissäsi!), tarjoa vauvalle vain ehyttä, tosin minulla meni sekin sitten lopulta huonoon kuntoon, mutta toinen ehti jo vähän parantua.

Vierailija
9/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin niitä loppujen lopuksi ehkä parisen kuukautta kunnes jätin ne pois ja jatkoin imettämistä eikä ollut enää samaa ongelmaa

Vierailija
10/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä haavat parantuneet kokonaan ennen imetyksen lopettamista. Mullakin on kyllä atooppinen iho, oisko sillä ollut osuutta asiaan?

Mulla auttoi kanssa nuo kaalinlehdet ja molemmat aiemmin mainitut rasvat. Kun nännit olivat haavoilla, haavat tarttuivat umpeutuessaan liivinsuojiin tai rintaliiveihin kiinni ja repeytyivät (kivuliaasti) aina hieman isommiksi, kun ne otettiin pois. Kaalinlehdissä on se etu, että niihin eivät " haavat tartu" .

Mulla oli tilanne välillä parempana ja välillä huonompana, pahimmillaan toisessa nännissä oli kunnon märkivä tulehdus. Rintakumeja en oppinut käyttämään. Vauva ei syönyt niistä ja ne olivat muutoinkin tosi hankalat.

Jaksa ap yrittää, luultavasti menee kuitenkin ohi!

Vierailija
11/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksella taas oli todella napakka ote, ja rinnanpäät meni rikki. Olin sitkee sissi ja imetin, mutta kun vauva pulautti puoli desiä hyytynyttä verta niin jotainhan oli pakko tehdä. Eli vuokrasin rintapumpun, ja pumppasin maidon (lämmitin sen, ja aina syötön jälkeen pumppasin seuraavan satsin), ja kyllähän se parissa viikossa tokeni, ja siirryin takaisin imetykseen. Vähän kyllä jännitti, että miten kestää ja miten vauva osaa rinnasta uudelleen syödä, mutta hyvinhän se meni, eikä ongelmia sen jälkeen ollutkaan.