Nyt kun hinnat vain nousee, mistä leikkaat kulutustasi?
Mietin tässä mistä luovun ja mistä en. Kaikkeen ei pian enää ole varaa.
Kommentit (228)
Katukuvaa kun katsoo niin monella kyllä varaa syömisestä tinkiä! Miehillä pallomahat ja naisilla uimarengas vyöräröllä. Kaurapuuroa ja keittoruokia pari kuukautta niin alkaa näkyä 👍
Ruuasta. Se on oikeastaan ainut asia josta voin leikata. Vaatteita ostan tosi harvoin (joskus menee yli vuosi ennen kuin ostan uusia, ja suosin myös kirppareita paljon) joten niistä ei tarvitse leikata, en omista autoa joten siitä en voi leikata, en polta tai juo yms.
Kesä on elettävä täysillä, mutta syksyllä aion alkaa todella tinkiä ruoasta, koska siitä on tullut järjettömän hintaista. Muusta ei voi enää oikein enempää tinkiä, kun kaikki on kilpailutettu jo.
Meidän taloudessa:
Ulkona syöminen jäänyt vähemmälle
Lohen ostaminen ja muutenkin vähän tarkemmin tulee syynättyä hintoja kaupassa
Kampaajalla / parturissa käynti
Autolla ajamista mietittävä entistä tarkemmin ( eipä olla ennenkään kauheasti ajeltu, suurin osa puolison työajoja)
Sanomalehtitilaus lopetettiin toistaiseksi
Sinänsä ollaan ok tilanteessa, että meillä on ollut tuollaisia em. juttuja, joista voi nipistää.
Vierailija kirjoitti:
En leikkaa mistään. Alan varastamaan.
Minäkin varastelen paljon.
Minä juon töissä ilmaiset aamukahvit ja syön työpaikan leipää enemmän kuin ennen. Olen myös vaihtanut joitain tuotteita halvempiin. Kesällä reissataan vähemmän.
Lopetin turhan kuluttamisen yli 10 vuotta sitten. Nyt ei hinnankorotukset tunnu missään kun on puskuria kerryttänyt.
Olen ollut 2 kuukautta työtön ja saanut 1000 netto ja 2 lasta on eli kannattaa säästää, että pärjää alkuun, kun irtisanotaan. 5 päivää on karenssia jolta ei saa rahaa.